Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Előfordulhat hogy abba keveredett valami tudtodon kívül , használj helyette denaturált szeszt vagy alkonek hígítót
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2016
Meg fogom próbálni
Szerbusztok.Még necsináltam kétoldalas nyáklapot vasalássa.Segitnétek,hogy ezt hogy kell csinálni.Pozicionlás után egyszerre kell vasalni nyákot vagy ellöször az egyik oldalt levasalni aztán amásikat
Szia!
Bocsánat, de megnézném a videót, hogy vasalod egyszerre a kétoldalt. Vasalod egyik oldalt majd megfordítod. Gondlom én, de nekem a a vasalás nem vált be, nem volt elég türelmem hozzá. Sok kísérlet és tapasztalat. Irigylésre méltó szép munkákat mutattak már be itt a fórumon, tehát működőképes és nagyon jó a technológia.
Szia.
Én így csinálnám: Először felvasalnám a forrasztási oldal mintázatát, majd kimaratnám. Letakarítanám a forrasztási oldalról a festéket, majd felvasalnám a beültetési oldal mintázatát is. Azért így készíteném, nehogy felvasalom az egyik oldalt, majd amikor elkezdem a másik oldal mintáját felvasalni, szétkenődik a túlsó oldal mintázata. Persze lehet, hogy csak felesleges félelem, de jobb félni, mint tönkretenni. A panel másik oldalán a még csupasz rezet illetve a már kimaratott részt úgy gátolhatod a további maratás ellen, hogy leragasztod szigetelő szalaggal, akkor biztos nem marja meg.
Heló!
Én úgy csinálom, hogy a két vasalandó lapot, egyszerre, a nyák két oldalára teszem, a furatokat tűvel átszúrom és úgy illesztem össze. Majd ha ez megvan akkor a vasalóval óvatosan hozzátapasztom a lapokat, vagy kis celluxszal ragasztom hozzá. aztán kihúzom a tűket a furatokból és jöhet a vasaló.
Sziasztok! Mivel szoktátok átfordítani negatívba a rajzaitokat és a programon belül a menetét is leírnátok? És hogy jobb tárolni a dry fóliát feltekerve a 10 métert vagy fel darabolni a4-es méretre? Köszi!
Melyik programot használod ? A Dry -t ahogy megjött tekercsben tárolom.
Ezt használom: adobe indesign
csak azt kérdeztem, hogy mások biztosan használnak más programokat is erre(,) és azokkal lehet egyszerűbb mint nekem ezzel. A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2016
A nyomdának mikor leadom megmondom hogy negatívba kérem.
Azon is múlik milyen pcb szerkesztő programot használsz.
Másrészt ha kétszer nyomtatod ki a rajzot, és azokat a nyomtatással összefordítva laminálod, tökéletes maszknak.
A leg ismertebb nyáktervezők tudják az invertált nyomtatást, de ha pdf ben vagy képfájlban van a nyákterv a gimp a leggyorsabb megoldás
Ha a legismertebb alatt a Sprintet érted akkor igen az tudja, de pl. sem Altiummal, sem allegroval nem tudtam megcsinálni. Én általában pdf-et használok, adobe illusztrátor átfordítja, de a photosopal is lehet a képet is és a pdf-t is, valamint valóban a gimp is.
Szia. Én Altiumot használok, és tudja, csak "át kell verni" egy picit. Ha érdekel szivesen leirom
Az egyszerű és ingyenes Xnview is tudja. Csak telepíteni kell hozzá a Ghostscriptet.
Én az Eagle-t használom az is a legismertebbek közül való ,és tudja. Nem értem miért jó olyan nyáktervezőt használni ami ........
Idézet: Elhiszem de ha trükközni kell .... „Én Altiumot használok, és tudja, csak "át kell verni" egy picit.”
Sziasztok. Hátha valakit érdekel leirom ide, hogy készitek inverz nyomtatást.
Tervezés végén mikor mindennel készen vagy, az egész tervedet letakarod egy réteggel. Én a Keepuit layert szoktam erre használni. A lényeg olyan réteget válasz amin nincs semmi tervezve. Nyomtatási beállitáskor ezt a réteget állitsd feketére, a top-bottom-multi layer vezetősávokat pedig fehérre. Remélem tudtam segiteni.
Minden nyáktervező tud gerbert csinálni, még a protel is, mert különben nem tudnák leadni nyákgyárba. A gerberből meg a gerbmagic tud pdf-et csinálni.
Ennyi. És nincs trükkézés meg társai.
Ezt én nem vágom, elmondanád miért kell egy nyáktervet negítívba konvertálni?
Gondolom dry filmet szeretne használni a nyák készítéshez.
Hát amit UV fény ér, az a lemosható rész, nem?
Ami meg a sötét rész alatt van, az marad fent a panelen maratás előtt... Vagy rosszul tudom? (Én sose használtam levilágításos módszert, lézernyomtatóssal csinálom...)
Fordítva.Amit az UV fény ér az marad meg , ami a fekete alatt marad az a lemosandó rész.Persze Dry technikára értendő.
Na most akkor a Dry fólia az a zöld színű, amit a forrasztómaszkhoz szoktak használni?
A kék színű (nemtudomhogyhívják) meg a nyák maráshoz való és úgy működik ahogy először gondoltam?
Én például azért használom az allegrot (orcad) vagy ahogy nevezni akarod, mert különböző formájú szenzorfelületeket csak azzal lehet rendesen rajzolni semmi mással, csupán ezért. Fenn van a gépemen az összes ismert, minddet teszteltem, meg ha kell néha használom is, de csak az allegroval tudok normálisan normális shape-eket rajzolni. Igaz ha nincs benne semmi egyéb alkatrész hanem külön van bekötve akkor simán megcsinálom autocaddel.
Azért meg minek használjak másikat PCB-tervezőt is, hogy ezzel megrajzolom a shapet azzal meg az egyebet? Így mindent allegroval rajzolok. Na jó, ha nagyon alap valamit kell csinálni azt összedobom sprint-el.A másik meg, hogy nyilván ezek nem hobbi célra készült szoftverek, ezért nem érdekelte a programozókat, hogy te most negatív filmmel akarsz-e dolgozni. A cégek meg tudnak a gerberrel dolgozni.
Én azt hittem ez a kettő fordítva működik de akkor ezekszerint tévedtem...
Mind a kettő UV fényre kemélyedik, és az lesz a nem lemosható rész amit fény ért. Amit nem ér fény az pedig a lemosható rész? Akkor tulajdonképpen mi a fene a különbség a kettő közt? Az egyik kék a másik meg zöld, ráadásul a zöld hatszor annyiba kerül... A zöldet használják forrasztómaszknak, strapabíróbb száradás után? Ilyen alapon akár a kéket is lehetne használni forrasztó maszknak nem? Vagy az hamar lekopik? A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2016
Szia. Meg is irtad a saját kérdésedre a választ is, igen a kék fólia nem forrasztás álló, forrasztáskor a melegtől megég. A zöld fólia pedig birja a forrasztást, sőt a kikeményités (30 percig szoktam UV fény alatt világitani) után a nitróhigitó is csak sok-sok idő után oldja meg, ha véletlenül le kell mosni.
A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |