Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Frekvenciaváltó
 
Témaindító: sultann, idő: Feb 15, 2008
Lapozás: OK   48 / 101
(#) sunside válasza Orbán József hozzászólására (») Ápr 27, 2016 /
 
Közben annyit kibogarásztam, hogy teljes reset csak kommunikációs porton keresztül lehetséges. (vagy nem?)
(#) madazg77 válasza sunside hozzászólására (») Ápr 28, 2016 /
 
Hello.

Esetleg próbáld meg a #b.30-as paramétert átállítani 149-re. Ez az alap érték. A 249. oldalon (User security code) van róla bővebben. Ha helyes érték van beállítva akkor módsítani tudod #049-es paraméter.

Üdv.
(#) sunside válasza madazg77 hozzászólására (») Ápr 28, 2016 /
 
A #b.30-at nem engedi módosítani, a 149 kóddal elérem, hogy a #049 értéke 110 legyen de ez még nem enged semmi változtatást. (Egy 93C66-os EEPROM-ban tárol minden értéket)
(#) sunside hozzászólása Ápr 28, 2016 /
 
Mégegyszer köszönöm mindenkinek aki foglalkozott a kérdéssel, sikerült életre kelteni a szerkezetet a 100-as User Code-al.
(#) pont hozzászólása Máj 5, 2016 /
 
Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy a szekrény amiben a frekvenciaváltó van a nyári melegben átforrósodik (kültéri elhelyezés), így a frekiváltó csak a forró levegőt tudja keringetni. Tudnátok ajánlani szekrényre szerelhető, időjárásálló, porszűréssel ellátható ventilátort (esetleg ventilátorcsaládot, mert többféle méretről/teljesítményről lenne szó) ?
A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2016
(#) attys71 hozzászólása Máj 5, 2016 /
 
Sziasztok! Van egy ATV11HU12M2E frekvenciaváltóm de sehogyan sem akarja a villanymotort elindítani.Tudnátok abban segíteni,hogy a vezérlő panelról indítható legyen a motor? Mit kellene beállítani az alapértékekre esetleg?
(#) Orbán József válasza attys71 hozzászólására (») Máj 5, 2016 /
 
Szia!
Az egész programtárat alapértelmezettre kell hozni.
Aztán egyszerűbb boldogulni.
(#) attys71 válasza Orbán József hozzászólására (») Máj 5, 2016 /
 
Tudnál segíteni benne,hogy merre induljak,mert nem találom a visszaállítást a menüben.
(#) pont hozzászólása Máj 29, 2016 /
 
Sziasztok!

Egy procon 0.4.es frekiváltóban elszállt a táprésznél két kondi. Egyébként ment tovább, csak arra lennék kíváncsi mi okozhatta a hibát, mielőtt kicserélném őket és újra üzembe helyezném. Mert egyszerre kettő és pont wima lenne a leggyengébb pontja?
(#) Peter65 válasza pont hozzászólására (») Máj 30, 2016 /
 
Szia!
Ha a kép jobb szélén lévő kondikról van szó, azok szerintem az RF szűréshez tartoznak. Leggyakrabban a túlzott áram-igénybevételtől mennek tönkre. Nem biztos, hogy a frekiváltó okozta, más külső készülék nagyfrekvenciás zavarását is magára "szívhatta", de a készülék élettartamából is fakadhat.
(#) pont válasza Peter65 hozzászólására (») Máj 30, 2016 /
 
Szia!

Köszi a válaszod! Az ezüstszínű kondikról lenne szó, azok füstöltek el. A méretének megfelelő motor volt rajt, és egyébként sem kellene engednie túlterhelni magát. Az igaz, hogy nem mai darab, de egyszerre kettő füstölt el, a harmadik nak az ESR-je 18 Ohm, és 3,7% feszültség esést csinálna a kondi teszter szerint. wima 22nano 250v y2 x1-es kondi
(#) erbe válasza pont hozzászólására (») Máj 30, 2016 /
 
Idézet:
„3,7% feszültség esést csinálna a kondi teszter szerint.”

Értelmezhetetlen adat. A kondi zavarszűrő. Mérete alapján az ESR megfelelő, áram nem folyik rajta, ezért feszültség esést nem okozhat. A két kicsi tönkremehetett a motor testzárlata miatt. A zárlat (átvezetés) miatt azokon folyt a frekiváltó PWM frekvenciájú árama.
(#) pont válasza erbe hozzászólására (») Máj 30, 2016 /
 
Szia!

Az áramkörből kiforrasztva mértem amelyiken nem látszott sérülés, ezt írta ki a teszter, nincs jelentősége. A motor a frekiváltó elfüstölése óta több száz üzemórát ment, nem lehet zárlatos.
(#) bakos13gab válasza erbe hozzászólására (») Máj 31, 2016 /
 
Ez a 3,7% nem a szivárgó árama? Ha igen, akkor ez elég nagy. Nagyon nem értek hozzá, de szerintem a 18 ohm elég magas érték (kérdés a frekvencia is).
(#) erbe válasza bakos13gab hozzászólására (») Máj 31, 2016 /
 
ESR-t elkóknál szokás mérni, ott van is a kondinak vesztesége, ami fűteni is tudja. Zavarszűrő nF-os kondinál mindez értelmetlen adat. Nincs szivárgó árama (legfeljebb pA nagyságrend), nincs normál esetben átfolyó árama 50 Hz-n. Ha valahol máshol is van hiba, átmehet rajta a kapcsolási frekvencia, ami már okozhat gondot.
(#) emgye hozzászólása Jún 6, 2016 /
 
Kedves hozzáértők!
Új vagyok itt a fórumon, mint regisztrált tag, de régebb óta olvasom. A villanyhoz nem értek, ezért kérdésem lenne:
Van egy egy esztergagépem amely eredetileg kétfordulatú motorral volt szerelve, lévén egy speciális kivitel. Én motor nélkül vettem meg, tettem bele egy ugyanezen típus alapkivitelű gép motorját. A motor 380/220; 3,6kW; 1440 fordulatú, még a Dinamó-Budapest által gyártott motorról van szó. Ezzel a motorral tökéletesen működik, de a specialitása miatt alkalomszerűen alacsonyabb fordulaton kellene használnom. Szeretném frekvenciaváltóval felszerelni a gépet és az alacsonyabb fordulaton kívül további igényem lenne, lágyindítás, lefutás, és ez itt a fő kérdésem. A gép szabadonfutásban 6-8 másodperc alatt áll meg. Ezt szeretném redukálni 1-2 másodpercre. Több helyen olvastam, hogy ilyen esetben fékellenállásra van szükség. Ezt hogy lehet kiszámolni, hogy mekkora legyen? Továbbá gyors irányváltás, menetesztergálásnál ezek fontos dolgok. Hozzáteszem, nem ipari mértékben használom a gépet, szinte csak alkalomszerűen, teljes, vagy azt megközelítő terhelésen soha.
Ebben kérek szépen segítséget.
(#) pont válasza emgye hozzászólására (») Jún 6, 2016 /
 
Szia!

Először is mekkora lenne a másik frekvencia amit szeretnél, mert alacsonyabb frekvenciákon, különösen régebbi motoroknál hűtési problémák léphetnek fel. A lágyindítás nem probléma egy frekvenciaváltónál. A fék ellenállásokat a frekvenciaváltó gyártója ajánlja hozzá, 3,7-es motorhoz kb. 600W-os ellenállás kell, de majd kijavítanak a hozzáértőbbek, a fékellenállás elsősorban nem fékezésre van, hanem, hogy az egyébként túlszaladó motor által visszatáplált energiát elfűtse. Fékezésre egyenáramot is lehet használni, a kialakuló áram ne nagyon lépje túl a névleges áramot. Tehát a két fázistekercs közti ellenállás szorozva a névleges árammal, akkora dc feszültséget kell adni neki, ezt a frekvenciaváltó kapcsolgatja, a megfelelő pontjaira bekötött dc-t. Mint írtad a villanyhoz nem értesz, akkor úgyis meg kell bíznod valakit aki ezt összehozza, tulajdonképpen ez az Ö gondja, rajta áll hogyan csinálja.
(#) erbe válasza emgye hozzászólására (») Jún 6, 2016 /
 
Lehetne részletezni, milyen a géped. Kuplungos vagy minden váltásnál a motort indítja? 3,6 kW-os motorral irányt váltogatva menetet vágni esztelen dolog (mondjuk 3-as menetet ). Az ilyent jobb kuplungos gépen megoldani, ahol a motor folyamatosan pörög és a fogaskerekek végzik a váltásokat. Ott nem gond a gyors leállás, váltás, indítás.
(#) emgye válasza pont hozzászólására (») Jún 6, 2016 /
 
Köszönöm a választ!
Meg van az emberem, de ilyet, hogy fékezőellenállás beépítése, még nem csinált. A cégnél éppített be több frekiváltót, de azok szállítószalagot hajtanak.
Az alacsonyabb frekvencia 20-25 Hz körül lenne, az is -művelettől függően max. 10-12 perc lenne.
A kinézett frekiváltó a következő: Eurotherm 605/040/400/3/070011/SP; 3,7 kW, a motor 3,6 kW. A fékező ellenállást hol lehet beszerezni és kb mennyibe kerül egy olyan?
(#) emgye válasza erbe hozzászólására (») Jún 6, 2016 /
 
A motorra szerelt röpsúlyos kuplung hajtja, nem hajtóműves kivitel, direkt nem akartam olyat. Egyébként ez egy EU S 400 01/1500M típusú gép. Magyarul egy e400-as eszterga, nem is akarok vele 3-as menetet vágni ) M10, de inkább a fölötti a jellemző. Ez egy otthoni gép, nem termelésben van.
(#) erbe válasza emgye hozzászólására (») Jún 6, 2016 /
 
Otthoni gépnél még felelőtlenebb dolog 3,6 kW-os motor forgásirány váltogatásával menetet vágni. Ezeket a gépeket még akkor tervezték-gyártották, mikor még semmi se volt drága. Főképpen nem annak, aki eladta.
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2016
(#) Orbán József válasza emgye hozzászólására (») Jún 6, 2016 /
 
Szia!
Van valamilyen fékellenállásom, megnézem és esetleg küldök képet róla.
(#) emgye válasza Orbán József hozzászólására (») Jún 6, 2016 /
 
Szia!
Azt megköszönöm!
(#) emgye válasza erbe hozzászólására (») Jún 6, 2016 /
 
Igazából nem értem a mondanivalódat. Mi a felelőtlenség, vagy mi nem drága? Ez a géptípus az egyik leguniverzálisabb, sőt az 1958-as világkiállításon különdíjas volt. A korai konstrukciója ellenére a mai napig megállja a helyét a kategóriájában, keresett gép a kisüzemek számára. A hajtóműves változatokat később kezdték gyártani, és addig is vágtak menetet. A hajtóművesben a motor valóban folyamatosan forog, de az irányváltást nem fogaskerekek végzik, hanem elektromos kuplung.
Azért kértem itt tanácsot, mert véleményem szerint egy frekvenciaváltóval rugalmasabbá lehet tenni egy ilyen gép működését. Aztán vagy megerősítenek ebben, vagy nem
(#) Orbán József válasza emgye hozzászólására (») Jún 6, 2016 /
 
Nos, így néz ki. Nem tudom, hogy az adott frekiváltóhoz elég-e, kérdezz meg haladó frekiváltó alkalmazókat. Ezt régen vettem, de nem került beépítésre, nem volt rá szükség. A méret becslésre az ellenállás mellett egy AA ceruzaakku van.
(#) emgye válasza Orbán József hozzászólására (») Jún 6, 2016 /
 
Ma délután megtudom, hogy jó lesz-e. Ha igen, akkor kell!
Ez egyébként huzalellenállás?
(#) Orbán József válasza emgye hozzászólására (») Jún 6, 2016 /
 
Cementálva van, de szerintem biztosan az.
(#) JZoli válasza emgye hozzászólására (») Jún 6, 2016 /
 
Míg egy áttétellel a fordulatszám csökken a forgató nyomaték nő, ezek fordított arányban arányban vannak. Tehát egy viszonylag alacsony fordulatszámon történő menetvágásnál van elég nagy a forgatónyomaték. Viszont a frekvenciaváltónál alacsony fordulaton sem lesz nagyobb a forgatónyomaték, sőt inkább valamivel kisebb is lesz! Ez nem szerencsés felállás!A kérdésedre a válasz is egyértelműen az, hogy a drága frekiváltó ellenére sem lesz jobb semmivel az esztergád! De ha már eldöntött tény a frekiváltó akkor úgy is mindegy mit mondunk! Az átalakítás Te pénzed, így a Te döntésed kell, hogy legyen!
(#) pont válasza emgye hozzászólására (») Jún 6, 2016 /
 
Hirtelen ezt dobta fel a gugli

: Bővebben: Link

de ezek a dolgok nem olcsók, nem tudom mennyiért szerezted az e400-ast
(#) emgye válasza JZoli hozzászólására (») Jún 6, 2016 /
 
Igen, gépgyártás-technológusként értem amit mondasz és egyet is értek veled. De hogy tiszta legyen a kép, nem a frekiváltóval akarom levenni a fordulatot, hanem úgy ahogy eddig. A frekiváltó azért kell, hogy lágyabb legyen az indítás, ne legyen hosszú a kifutási idő, zsákfuratba történő menetesztergálásnál ezt nem kell hangsúlyozni. Viszont a fordulatszám szabályzására lehet szükség akkor, amikor éppen sokszöget esztergálok, és a kapcsolószekrény adott fokozatában megmunkálás közben keletkezik némi rezonancia, vagy egyéb káros rezgés. (A főorsón van mechanikus fék, de annak más a feladata.) Ez esetben a fordulatszám módosításával ezt nagy eséllyel meg lehet szüntetni. Továbbá nagy tömegű munkadarab megmunkálásánál a bolygó mozgást végző főorsóba fogott munkadarabnak sem lesz olyan nagy tehetetlenségi ereje, ha tudom csökkenteni a fordulatot 20-40 vagy akár 50%-kal.
Következő: »»   48 / 101
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
K�rlek v�rj...
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem