Fórum témák
» Több friss téma |
A 24Voltot a szűrő konditól kapja ès a 2.2K ellenáláson csökken 2.5 re. A két 0 Ohm es elenálás közé csatolt SMD kondi potyára van ott a màsik lába nem csatlakozik sehova.
Ennek így semmi értelme, valamit elnézel szerintem.
Potyára nem szoktak alkatrészeket beültetni még gyárilag sem.
Jól nézd át szerintem a furat galván megtéveszthet.
Bővebben: Link Már töbször átnéztem semmit sem találtam
Sziasztok!
A HITACHI LCD tv-t utoljara este neztrm-kapcsoltam ki. Ma reggel be akartam kapcsolni de nincs kep. Ha meg vilagitom egy lampaval akkor latom egy kicsit. Elszalhatott az inverter vagy a cso?
Igen, (kivéve ha ledes
![]() A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2016
Azt hiszem hogy LED.
Sokat nem variálnék. 24V stabil?
Inverter FET (q501) jó? Nagy dióda alkatrész oldalon jó(képen bal alsó sarok)? SMD kerámia kondi nem zárlatos(C503) tekercshez közel. Inverter két szűrő elkó, be van rendesen forrasztva?: Ha ezek jók akkor IC hibás. Trafó zizegés teljesen "normális" vestelnél. Fogj egy kis pillanatragasztót vagy lakkot és egy egy cseppet nyomj a mag két felének összeillesztéséhez. Ha szerencséd van kicsit halkabb lesz. MEg a repedéshez is. A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2016
Igen minden jó! Meg is rendeltem az alkatrészt, remélem jó lesz!
Sziasztok! Adott egy Tech-Vision 23" lcd tv. Minden jónak tűnik. Mindent mértem. Minden kondenzátort átnéztem de nem hajlandó bekapcsolni. Még a standby led sem világít. Pedig mindenhol megvan a kellő feszültsét. Mi lehet a hiba? Belülről valami samsung alkatrészek vannak benne és a kijelző is az. Kipróbáltam mindent. Mindent lehúzgáltam róla meg hasonlók de sehogy nem akar feléledni. Amikor bedugom akkor néha felvillan a standby de ennyi. Nem tudom mi lehet vele. A válaszokat előre is köszönöm!
Primer oldalon a puffer kondenzátoron mennyi feszültség van ha be van kapcsolva ?
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2016
Lehetne több , de talán jó.A táp szekunder oldalain a feszültségek meg vannak ?
Egy két azonosító szám nem ártana a tv hátuljáról . Sorozat szám , model szám ilyenek. A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2016
Gondolom szoftver problémája van, kezdetnek keresnék az mainboard-on 24C16 vagy hasonló flash IC-ét és üresre cserélném, látatlanban ennél pontosabbat nem lehet mondani.
eyess A 319V bőven jó (nálam sosincs annyi) és írta, hogy mindenhol megvannak a feszültségek. A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2016
Miután a kondenzátorokat csak szemrevételezéssel ellenőrizted ( megfelelő műszered nincs hozzá ) és a tápot önmagában terhelten nem vizsgáltad nem tudhatod biztosan, hogy a táp jó. A " mindent mértem" a kondenzátorok értékére és ESR-jére nem vonatkozik. A neten ennek a tápegységnek jellemző hibájaként az EC2, EC3, EC4 és EC5 kondenzátorok értékváltozását írják. Kapható hozzá javítókészlet is.
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2016
El ne kezdjük a netes javítást erőltetni miszerint bármi baja van a Tv-nek cseréljünk kondenzátorokat. Írta, hogy minden feszültség jó!
Ellenállásmérővel ellenőrizve megállapítható a kondenzátorok értéke és az ESR-je? A DT830B műszer erre nem alkalmas. Erről már leveleztem vele, onnan tudom. Egyáltalán nem vagyok híve a "cseréljünk kondenzátort" jellegű javításnak, ezt már máshol is leírtam.
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2016
Na szóval. Kicseréltem a tápegységet 2db 12v-os 3A adapterre és tökéletesen működik. Szóval valami a tápegységgel lehet. Csak azt nem tudom, hogy mi. Mikor megvan midnen kimeneti feszültség. És azt mondjátok, hogy a 319 primer oldali pufferkondi is jó. Akkor mi a hiba? Természetesen nem tudom megállapítani egy kondenzátorról, hogy teljesen jó vagy csak "kicsit" jó... Nyílván vagy halott vagy nem elvekben tudok gondolkozni sajnos dehát erre van lehetőségem.
Nem, de a meglévő feszültségek egyértelműek, ha rosszak a kondik, akkor terhelléskor ugrál a feszültség összevissza. Mellesleg ezért nem félig privátban, félig nyílvánosan kellene az ilyesmit csinálni, hanem a fórumtopikban, mert ezért van!
Szóval. Ha valamelyik kondenzátor teljesen halott lenne akkor nem lene jó a kimeneti feszültség nem?
Másik kérdésem. Létezik olyan adapter ami képes egyedül meghajtani? 2x12v kell a tvnek.
Ha multiméterrel méred, akkor lehet, hogy 12V-ot mutat, miközben 6 és 18V között ingázik például. Ilyenkor a stabliizátorok feszültségét érdemes mérni közvetlenül, amikről a processzor üzemel. Miért kell 2x12V? Írd le a táp pontos típusát és a tv pontos típusa sem ártana,d e gondolom vestel beles.
fly-pw1205b a tápegység pontos típusa.15,6v-ot mutat mind a két 12v-os lábon. Nem ingadozik. Fix 15,6v mind a kettő.Tv pontos típusát nem tudom leírni mert körülbelül 5 féle gyártmány egybe tákolásának a szüleménye lehet. De ahogy néztem nem vesteles. Belülről samsung féleség. A kijelző is az.
Azért kell 2x12v mert most teljesen ki szereltem a tápegységet és helyettesítettem 2db 12v-os 3A adapterrel. És most is arról írok. És hibátlanul működik. Közben méregetem a tápegységet kiszerelt állapotban.
Na ezért kérdeztem a pontos típust.
A minden feszültség ahogy írta ő ez tág fogalom miszerint a stb led sem világít , ez pedig nem szoftveres hiba .Pláne az , hogy később irta is , hogy egy másik táp megoldással beindult neki a tévé. Sok a nem egyértelmű infó .Ilyen kevés infó után nem olyan egyszerű behatárolni , hogy merre hány méter .
Ez sima egy szekunderes táp, legfeljebb két tüskés a kimenete, ez a nyákrajzolatból egyértelműen is megállapítható, ha máshogy nem is. Két tápot ne köss simán párhuzamosan, mert szét fognak durranni a kondenzátorok a szekunderükön.
Idézet: „típusa.15,6v-ot mutat mind a két 12v-os lábon” Érzed a problémát? A 12V-on 15.6V? Ezután már egyértelmű, hogy nem tiszta az a táp. eyess Idézet: „ A minden feszültség ahogy írta ő ez tág fogalom miszerint a stb led sem világít , ez pedig nem szoftveres hiba” Ha villan egyet, de utána semmi, az eléggé jellegzetes szoftveres hiba szokott lenni, csak ezért írtam. A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2016
Akkor nem lehet megoldani hosszabb távra adapterrel? Mármint csak az adapter halhat meg vagy esetleg a scaler is?
Ennyit arról, hogy minden tápfeszültség jó. Megfelelő műszerezettség nélkül a legegyszerűbbnek tűnt, hogy cserélje ki a kondenzátorokat.
Szóval akkor a 15,6v az nem jó. (Igen feltűnt, hogy több mint 12v de azt hittem ez belefér) Ez miatt tiltana le a scaler? És akkor a kondenzátorok maradtak igaz? Adapteres megoldás hosszútávon sehogy sem működhet? (1 órája megy) Lehet baja a scalernek az adaptertől?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |