Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv!
Egy Bankoprof 125 tipusú hegesztő javításához kérnék kapcsolási rajzot ha van valakinek. Jelenleg se kép se hang, egyedül a kontroll led világít bekapcsoláskor. A ventilátor sem megy. Valakinek ötlet ill tapasztalat?
Szia, Ragassz a poti alá egy 0-200 -ig skálát, úgyis csak nagyjából állítod be kezdetkor az A-t. hegesztés közben szoktam még finoman állítani, mit kíván. Igen az a szerepe, amit olvastál, a TIG/MMA gépben is van, de a vastagabb elektróda miatt szerintem nem annyira érzékeny, mint a 0.8-1mm huzal esetén. Szerintem a finom-hangolásra szolgál, mert azért majd duplája az A tartomány, mint egy barkács gépnél.
Skála van alatta gyárilag is, igaz 1-10-ig minden gomb alatt. Tervben van, hogy esetleg készítek egy új előlapot, akkor majd kaphat új kalibrációt. A dizájn részét megoldom házilag (grafikus lennék) a kivitelén agyalok még. Vagy nyomtatott öntapadós fólia védőlaminálással, vagy porfestett alu és gravírozott feliratok.
A TIG/MMA gépeknél melyik funkció felel meg ennek az "induktivitás"-nak. Olvastam olyant, hogy alu hegesztésnél az oxid feltörés hatékonyságát is befolyásolja valamiféle frekvencia módosítással. Volt AC/DC inverterem ott az AC frekvenciát tudtam állítani, de azt nem így hívták. A mostani AWI gépem csak egyenáramú, ezen csak impulzus frekvenciát tudok állítani.
Ha azt mondod, hogy az amper finomszabályozására is szolgál, akkor igaza lehet egy ismerősömnek, aki ugyanilyen gépet használ, hogy ő érzékel huzalsebesség változást is. Mikor felvetettem ezt valahol, volt szaki aki kiröhögött, mondván az amperhez automatikusan igazodik a huzaltolás, azt nem lehet külön állítani. Az ismerősöm jobbára csak alura használja. Ő azt tapasztalta, hogy van olyan eset, hogy jó a beállítás, rendben van a varrat beolvadása, terülése, de soknak, vagy kevésnek érzi a huzalsebességet. Ilyenkor használja ezt a potit és azt mondja, hogy marad a megfelelő varrat de a huzaladagolás érezhetően változik.
Sziasztok!
ESAB caddy LHQ150 tipusú hegesztőt próbálok javítani, ehhez szeretnék segítséget kérni. Van service manual de az nem teljesen részletes: a MOS Driver rész rajza nincs benne ami nem működik. Itt az UC3845-ic nem kap tápfeszt így nincs működtető feszültség sehol - a zöld ledek nem világítanak. A FET-eket végigmértem azok jók, +380volt megvan. A TR1 trafót meghajtó FET-je szintén jó.
Biztonságtechnikai szempont miatt, a főtranszformátorról külön tekercsről, vagy egy külön transzformátorról kap tápfeszültséget. Ha galvanikusan le van választva a FET meghajtó akkor abban az esetben a BUS feszültségről leosztással is kaphat tápfeszültséget. Azt nézd meg melyik megoldás van alkalmazva és ott kell körülnézni.
Köszönöm a tanácsokat!
Hát külön transzformátort nem tettek bele, viszont a TR1-el meg van oldva a galvanikus leválasztás. Így azt kell keresnem hogyan van leosztva a BUS veszültsége.
Szívesen, Több sorosan kapcsolt ellenállással szokták megoldani a felsőtagot. Azért, hogy ne lépjék túl az ellenállásra kapcsolható feszültséget. Ezt főleg SMD-kivitelnél alkalmazzák.
Még mindig az új gépem potmétereinek a kalibrálásán agyalok.
Az, hogy hegesztés nélkül, multiméterrel pontosan ki tudjam mérni, hogy adott potméter állásnál mekkora a feszültség hegesztés közben, az megoldható úgy, hogy a testre és az áramátadóra kapcsolom a műszert és a pisztoly kapcsolót nyomva megmérem? Ez ugyanaz az érték lenne, mint hegesztés közben és nem nyírja ki a műszert? Bocs, ha nagy baromságot kérdezek
Szia, Bocsi, de nem vetten észre előző válaszaidat. A Nagy CO gép 20V állásban kk 150-160 A-rel hegeszt.
Annak ellenére, hogy a CO2 gép lapos karakterisztikájú, az üresjárati és a hegesztés közben mérhető feszültség nem szokott megegyezni.
A műszert nem nyírja ki, ha megfelelő méréstartományba kapcsolod. Pontos kalibrálás műterheléssel megoldható. Már csupán a 20 V 150 A-es műterhelést kell megépítened. Az ilyesmit ráhagyással szokták beméretezni. Mérni, számítani lehet, mennyit fog esni a kimenő feszültség X áramterhelésre. Elég egy 20 A-es műterhelés, hogy meg tudd becsülni, mekkora a várható feszültség 200 A terhelésnél. Pontos értéket úgyse lehet előre megadni, mert az ívfeszültség és az áram sok mindentől függ. Huzalvastagság, előtolási sebesség, áramátadó állapota, védőgáz összetétele, mennyisége, ... Még a környezeti légmozgás (elszívóventillátor) is befolyásolni tudja.
Igen, azt már megtapasztaltam, hogy így üresjáratban, ezen a gépen szinte semmit sem lehet kimérni. Megpróbáltam még tegnap a "saját technikás" feszmérést, de fixen 50V-ot mutatott a műszer is és a gépen lévő digit kijelző is, akáhová is tekergettem a potit. Csak angol nyelvű gépkönyvem van hozzá, abban is azt írják, ha jól értettem, hogy változó a feszültségkimenet, valami zárt, visszacsatolt áramkörről írnak, ami +-15% alatt tartja az ingadozást.
De amitől kicsit megijedtem, az akkor volt, amikor nekiláttam, hogy egzakt módon kimérjem, hogy adott potméter állásnál mekkora a huzalelőtolás. Ezt gondoltam felskálázni a potira. A potméter alsó állásánál 1,1 m/perc, a maximális állásban pedig csak 2,2 m/percet mértem. Ez nagyon kevés, max állásban, 200A körül legalább 15 m/perc kellene. Először azt hittem, hogy valami hiba van, de amikor hegesztettem vele, akkor semmi gond sem volt. Aluval teszteltem, a kijelző szerint 120A körül és szép kövér hernyókat vetett az aluprofilra. Ha kevés a huzalsebesség, akkor tudtommal nagy cseppekben, durrogva válik le a huzal. Itt szó sem volt ilyenről, szépen sercegett, minimális fröcsköléssel. Ráadásul akkora az eltérés a mért és az ideális huzalsebesség között (közel tízszeres érték), hogy azt biztosan észrevettem volna. Megint előszedtem a gépkönyvet és abban azt láttam, hogy ebben a gépben a könnyebb ívfogás és a huzalbeégés elkerülése végett lassú huzalindítás van. Ez elvileg úgy megy, hogy amíg nem érzékeli az ívet, addig csak sompolyog a huzal, ha már van ív, akkor 1-2 mp alatt felveszi az ideális huzalsebességet. Emiatt üresjáratban nem lehet rávenni a pisztolykapcsolóval, hogy rendesen tolja, csak ezzel a 2m körüli sebességgel eteti a pisztolyt. Jól gondolom, hogy ez így működhet? Egy amcsi fórumon ugyanez volt a téma egy Millermatic gép esetében. Ott is így magyarázták a megszeppent tulajnak, hogy ez nem hiba, ez egy extra szolgáltatás. Bocs, hogy ennyi kérdésem van, de új a gép, szeretném alaposan kiismerni.
Pontosan leírtad, hogyan működik. Így van ez az újabb intelligens gépeknél.
Köszönöm a megerősítést. Megnyugodtam
Igen jól gondolod, a hangjáról meg leget ítélni, hogy jó-e az előtolás mértéke. Ha kevés, mint ahogyan írtad lecseppen, s megszakad az ív, s puffog, ha túl sok, akkor meg nagy pacák maradnak, olyan "géppuska ropogás" szerű hangja lesz.
Sziasztok.
Idehoztak kábé két hete egy inverteres hegesztőt javítani. A hibajelenség az volt, hogy pukkant egyet és azóta nem megy. Szétszerelés után kiderült, hogy a hálózati kapcsolója durrant el. Azt kicserélve újra működött. Ki is próbáltam, de úgy éreztem mintha "piros végű" (DC) pálcával "szaggatna". Gondoltam csak én vagyok ügyetlen (eddig csak trafóval hegesztettem, RUTILEN13 pálcával, azzal már nagyon szépen megy). Amikor elvitték a hegesztőt megemlítettem a tulajnak, hogy mit észleltem, de legyintett rá, "jó az"! Hát bizony nem jó. Most visszahozták. Hibajelenség ugyan az. Megrázva a dobozt zörgött benne valami, kinyitva pedig előkerült egy törött műanyagdarab, Idézet: írta rajta a felirat. Hát jócskán lefelé görbült a szám. Feltételezem, hogy már múltkor sem volt a FET-ek közül valamelyik jó és azért szaggatott, most meg erre a szerencsétlenre jutott az összes áram és felrobban. A hegesztő egy EPS Citywork 130. Mekkora esély van arra, hogy csak pár FET szállt el, de a vezérlő túlélte? Most hétvégén átmérem a benne lévő 12db FET-et, hogy mennyi élte túl. FET-et tudok venni, az áruház ahonnan rendelni szoktam tart IRFP460-at, 2,52€ darabja DPH-val együtt (ÁFA).„IRFP460” A szokásos megéri-e kérdést nem teszem fel, azt majd a tulaj eldönti.
Szia, Én kapcsiból kicseréltem a 2 IC-t is, megszokásból, de a köztük levő meghajtó-tranyókat már nem. Valószínű, ha a tranyók jók az IC-knek sincsen semmi baja. Ugyan ez volt a gondom gondolom a kicsi-kínai az ócsót rakta bele, mert azóta semmi gondom vele. A "460C" vel jobban jársz, picit izmosabb. Ha egy digitműszer ohm állásban G_D között kinyitod s átteszed a pirosat a az S-re akkor mutat egy értéket, ha a közelebbi értékeket párba válogatod, még inkább egyszerre fognak dolgozni. Megéri, mert utána már jó lesz 200A-rel 10-es lemezt simán tudok hegeszteni.
Sziasztok!
Egy Gysmi 131 hegesztőgép javításánál kérném a tapasztaltabb főrumtagok segítségét. A segédtápban találtam egy IC-t ami megemelte a kalapját, az internet segítségével sikerült kinyomozni, hogy ez egy NCP1055 volt valamikor. Kicseréltem, körbemértem a primer részét és más hibás alkatrészt nem találtam. A gép ezután bekapcsolt, 10 db pálcával ki is próbáltam, szépen hegeszt. A probléma, hogy eléggé ciripel benne a trafó, ha kicsit megmozgatom a vasmagot akkor változik a ciripelés hangja. A kérdésem, hogy ezt mi okozza. Egyéb hiba az áramkörben vagy esetleg a trafót kéne lakkoznom, hogy csendesebb legyen? Csatolom a kapcsolást, ez nem a 131-esé, de ugyanolyannak tűnik.
Szia, Előtte nem ciripelt? Vagy a freki ment el, vagy a vasmag/menetek lazultak meg esetleg szerintem. Egy szkópos mérés jó lenne, de próbáld meg újra-lakkozni/ragasztani, /nem tudom, hol mozog/ a tekercset, ha más tünet nincsen.
Először is köszönöm szépen a segítségedet!
Hát az egy jó kérdés, hogy előtte ciripelt-e, ugyanis már hibásan került hozzám a gép, lehet ez a hang akár üzemszerű is? Szkóp az akad itthon, viszont a kapcsolóüzemű tápok méréstechnikájában nincs sok tapasztalatom. Leválasztó trafóm sincs, elegendő lenne, ha a szekunder oldalon mérnék?
Hozzá jutottam egy Kemppi MasterTig 2800 hegesztő inverterhez amit elkezdtek bontani. Szerencsére még csak a gázszelepet és annak környékét bontották ki. A kérdésem az, tud valaki fotót az eredeti szelepről annak elhelyezkedéséről, vagy típusról információt adni? Valamint arról képet, hogy a hátlapon az elektróda csatlakozóktól eltekintve. mi volt a középső nagy furat és a jobboldal kis furatban? Ez utóbbiban gondolom a gázcsatlakozás.
Ha esetleg egy kapcsolásirajz is van az még jobb lenne. De azzal is megelégednék ha valaki megtudná mondani az IGBT típusát. Előre is köszönöm.
Lemérem a tranzisztorok működőképességét. Esetleg oszcilloszkóppal hogyan tudnám lemérni, hogy működik-e a vezérlés?
A jobboldali kis furatban a gázcsatlakozó volt. A középső, meg az alatta levő lyuk, átmérője egyforma, vezető horonnyal benne. Ebben a kettőben egy- egy Binzell gyártmányú anya csatlakozó volt. A fölső a Wig-hez, az alsó a bevont elektródához kell. Ha nem késő, holnap megnézem a típusszámokat a melóhelyen, Tisztelettel: Jani
A vezérlés a kisfeszről megy, mérd meg egy műszerrel, hogy a föld s a nullája között nincsen-e potenciál különbség.
Ha akkor összekötöd a szkóp szonda földjével elméletileg nem lehet galiba. Én més módszert használok a galvanikus leválasztásra, de azt itt érintésvédelmi szempontból nem publikálnám. Én már immúnis vagyok a hálózati feszre, ha egyszer nem válaszolok, akkor nem jött be
Köszönöm.
Ma lemértem a két vezérlő tranzisztort (PN2907A) és az egyik hibás. Amúgy ha galvanikusan leválasztanám a hálózatról akkor veszély nélkül mérhetnék benne oszcilloszkóppal? Mert bent a suliban van leválasztótrafónk, és 100-as osztású mérőszondánk is, bár a vezérlés szerintem nem dolgozik ekkora jelszintekkel, hogy szükség legyen rá.
Nem dolgozik természetesen, kb 20V max megy ki a Gate -re. De a leválasztó mindenképp jó, akkor sem magadban, sem a berendezésre nem veszélyes, persze akkor is kellő körültekintéssel, mert a nagyfesz részben 400V körül van, + KV nagyságrendű impulzusok, amiket a snubber körnek kell elnyelni! Esetleg nyomozd ki, honnan kapta a vezérlést, dióda állásban, hogy nem tette e tönkre az IC egyik ágát?
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2016
Köszönöm! Nem késő, kicsit szét van borítva, feltérképezem és ellenőrzöm félvezetőket. Kapcsolási rajz is készül emennyire lehetséges.
Sziasztok.
A napokban egy MOST 4.0 hegesztőgép javításába kezdtem, amikor ide hozták nem csinált semmit, nem kapcsolt be, életjelet nem adott magáról sem ventilátor nem dolgozott, sem a bekapcsolást jelző led nem világított. Szétszerelés után az IGBT-ket kimérve találtam 2 hibásat, csere volt mind a 4-et kicseréltem, anyi volt benne, bekapcsoláskor szépen indult, led világit, a hütő ventilátor is megy rendben, próba hegesztéskor picit nehezen vette fel az ívet, gondoltam hibásan csatlakoztattam a kábeleket, csere, újra próba, kb a pálca felénél (2,5) rövidzár, automata leüt. Kibontás után ugyancsak a 2 IGBT szált el. Tudtok tanácsot adni, mi lehet a gond? Előre is köszönöm!
Kellene rajz vagy infó VILLAGER VIWM 80 inverterről mert az IC-ék nem kapnak tápot. Előre is köszönöm .
VAn benne pár darab olyan SMD dióda aminek a jele MZ de ilyet a gugli nem talál. Nem tudom hogy valóban diódák-e mert van katód jel rajtuk viszont a dióda vizsgáló nem úgy mutatja és most nem tudom hogy valóban rosszak-e vagy ezek valami más kétlábúak.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |