Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „Szívesen. Örülök, hogy jó lett.” Szia! Úgy néz ki hogy jó lesz! Vettem egy 5 vezetékes motort a bal ajtóba is ugye ott nem volt! érdeklődnék ,hogy az 5 vezeték közül mi mi volna?? van rajta fekete, barna, fehér, zöld, kék. tudjuk hogy a zöld kék a motor tápellátása! a Többi vezeték mi lenne?? azt hova kell kötni?? várom válaszod!
Találtam egy leírást hozzá onnan ahonnan vettem:
Kék, zöld: motor vezetéke. Fekete, barna, fehér: mikrokapcsoló vezetéke. A fekete a bemenet. Egyszer a barnára egyszer a fehérre kapcsol, attól függően, hogy fel vagy lefelé mozog a motor. Igy is kötöttem és bezár de a távirányítón ha megnyitom a kinyitást nem reagál rá, csak ha kézzel meghúzom akkor kiold, és lefelé ugyan úgy :S
Sziasztok!
Van egy Mazda MPV 2001-es kocsim és a kérdésem az lenne hogy ezeknek hova rakják a központi zár vezérlőjét? A motorház alatt már megnéztük és nem találjuk de még az utastért is megnéztük.
A vezetékeket jól látod.
A feketére +12V-ot kötöttél? A fehér és a barna hova lett kötve? Akkor nem hatásos a vezérlőtől az impulzus, ha fordítva van. Tehát ha neked pl. felső állásban ad a barnára +12V-ot és ilyenkor érkezik oda egy +12V impulzus, az hatástalan. Csak a fehérre érkezőre fog kapcsolni. Próbáltad úgy, hogy ha zárva van, akkor a távirányítóval is zárod? Ha ilyenkor kinyit, akkor felcseréltél 2 vezetéket.
Az az érdekes, hogy bekötöttem ma úgy ahogy le vannak írva a színek! a motor tápját bekötöttem a többi ajtó motor tápjához! De távra nem reagál csak bizonyos helyzetben... pl. ha kézzel fel le húzom a motort akkor kapcsolja az össze ajtót le és fel. Viszont ha távval adok neki utasítást akkor csak arra reagál ahol épp van. pl ha lent van és megnyomom h lezár akkor lefelé mozog csak és hiába nyomom a nyitást semmit nem csinál. amikor felhúzom ilyenkor kinyitja az összes ajtót is ugye, akkor ha próbából megnyomom a nyitás gombot akkor felfelé mozog h nyit de utána a zárást hiába nyomom nem csinál semmit! Valószínű azért van mert benne a kapcsoló vagy lent van vagy fent és nem tud elmozdulni. mert ugye eddig a kulcsos nyitással zárással is ezt csináltam csak én ott a kulccsal fordítottam az érintkezőt egyikről a másikra. itt neki kellene de nem tud mivel a pl a felső érintkezőn van a nyitásnál akkor nem tud a zárásra kerülni csak ha lenyomod kézzel aztán meg nem tud a nyitásra kerülni csak a felhúzod kézzel ezért nem értem! Az 5 vezetékes motorról még ír olyat is hogy be kell szabályozni azt meg úgy hogy le kell nyomni teljesen majd meglazítani a csavart amivel csatlakozik a zárra és 5mm fel kell húzni és úgy meghúzni. nah próbáltam de nem vagy le megy és akkor a nyitásra nem reagál vagy fordítva! Egyénként a fehéret meg fehér/feketét is meg kellett cserélnem, mivel ahogy le is írtad h melyik a nyitó és záró inpulzus hát úgy nem jó, mert fordítva van, mert ha úgy kötöttem be ezeket mint ahogy írtad akkor a nyitásnál akart zárni a zárásnál meg nyitni. Nincs valami privát elérhetőséged ahol gyorsabban meg lehet ezt csinálni?? mert már rég óta szét van szedve sajnos
![]()
Igen am arra +12v ment. a fehér barna, meg a nyitó záró inpulzus
Szerintem nem kifejezetten üvegtörést, éles hangot érzékel. Ezzel azt akarom körülírni, hogy ha a dobozt fizikailag rögzíted a kasznihoz, akkor annak a rezgése a dobozra is kihat és a dobozon belül keletkező hangrezgésre reagál.
Csak tipp. Rögzítsd a dobozt egy üvegre és tompa és puhább tárggyal ( csavarhúzó nyele, fadarab) üsd meg az üveget. A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2016
Még mindig nem tiszta. Tehát a bal elsőben csak mikrokapcsoló volt, motor nem. Beraktál egy 5 vezetékes motort és párhuzamosan kötötted a többi motorral a motor szálakat és a mikrokapcsoló szálakat az eredeti záréval? Itt lehet a bibi. Elég az egyik mikrokapcsoló.
Az, hogy melyik a nyit és a záró kimenet, attól is függ, hogy milyen kialakítású a zár. Van ahol úgy lehet csak a motorokat beszerelni, hogy kitolt állapotban van zárva és behúzottban nyitva. Alapból a behúzottat lehet zártnak tekinteni. Sőt van olyan, ahol az első ajtókban és a hátsókban sem lehet egységesen megoldani. Ilyenkor azokat a motorokat fordítva kell bekötni.
Csak 1 mikrokapcsoló van ami a motorban van. az ajtóban lévő régi kapcsoló nincs bekötve! Mivel az nem kell a motorban van. Van valami telefon számod vagy valami amin tudnánk beszélni, mert ez így lassan halad :S és nem értem már :S
Mert ha kézzel lenyomom a főmotort akkor viszi az összeset. ha fel akkor is viszi. de távirányítóra csak akkor reagál ha pl lent van akkor megnyomom ugye a lezárást akkor mozog kicsit lefelé tehát jo ha fent van akkor meg felfelé h jól működne! De ha fent van tehát kinyitva és megnyomom h zárjon le akkor nem csinál semmit. ha és fordítva sem. ezt ne mértem hogy tudna felmenni ha az alsó érintkezőt zárja olyankor eddig ezt manuálisan a kulcssal billentetem át de itt meg magától kellene de hogy??? ez ilyen fizikai lehetetlenség vagy valamit nem jól csinálok :S
A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2016
A mikrokapcsoló csak jelet ad a vezérlőnek, hogy melyik állásban van. Ha az egyik irányban zárt a kapcsoló, de a másikra adsz jelet, akkor ellenkező irányba kell menjen. Közben átvált a kapcsoló is oda. Talán egy gyári kp zárnál volt az, hogy nem akart így működni, amíg az egyik irányban volt a kapcsoló, hiába adtam rá a másik ágra, nem ment.
Próbáld már ki, hogy az izzós próbalámpás megoldással adsz ilyenkor a másik ágra impulzust, így viszi? Ha igen, akkor csak elkötöttél valamit a vezeték nélküli vezérlőnél. Ha így sem, akkor ez az a fajta, ahol nem fog így menni. Ez esetben kösd ki a mikrokapcsolót és csak a távirányítóval használd...
Hogy egyértelmű legyen, most akkor így van bekötve?
megoldódott a probléma! Nem jól írtad mert a narancs volt az állandó nem a sárga, és az a záró és nyitó impulzus igaz a fehér meg a fehér/fekete, de fel kellett cserélni! a kapcsolóval meg nem kell foglalkozni az nem kell!
Most megint nem értem amit mondasz.
Idézet: Milyen állandó?„Nem jól írtad mert a narancs volt az állandó nem a sárga” Idézet: Ezt sem értem. Ha arra gondolsz, hogy egy érintkező két kivezetése felcserélhető, akkor igen, ebben az esetben mindegy, hogy a COM-ok vannak össze- és a +12V kötve, és a NO kivezetések a kimenetek, vagy fordítva. „és az a záró és nyitó impulzus igaz a fehér meg a fehér/fekete” Idézet: Mit, mivel? Mintha írtam volna ilyet: „de fel kellett cserélni” Idézet: „Akkor nem hatásos a vezérlőtől az impulzus, ha fordítva van...felcseréltél 2 vezetéket.” Idézet: Melyik kapcsolót? Hogy érted, hogy nem kell, nem kötötted be? Ezt is írtam:„a kapcsolóval meg nem kell foglalkozni az nem kell!” Idézet: „... kösd ki a mikrokapcsolót és csak a távirányítóval használd...”
Továbbra is tanácstalan vagyok a problémával szemben.
Bizonytalan tápellátás, hibás eszköz...ki tudja?
Sziasztok! 4 golfom van és nem tudom hol van a gyári riasztó hangszorója! Segítene valaki?
Hello! Ha négy Golf-od van, szedj szét egyet, még mindig marad három.
![]() De mi lenne ha beriasztanád, és meghallod, hol van. ![]()
Üdv! Ha a gyári dudára gondolsz, az elöl az ablaktörlő motor mellett van. Ablaktörlőkarokat levenni, műanyag rácsot szintén és ott lesz alatta. (ahol a motorvezérlő és a pollenszűrő is)
Szóval! A termék működik mégpedig úgy! Hogy A Piroson adni kell +12V , a feketét testre kell rakni, a fehér és a fehér/fekete a kapcsolószál, a narancs és a narancs fekete szintén +12v kell adni! A motor amit beraktam a bal első ajtóba annál csak a 2 vezetékét kötöttem be a zöldet és a kéket a többi motor vezetékéhez! A benne lévő kapcsoló amihez még a 3 vezeték tartozik azt nem kötöttem be mivel kulccsal nem akkor működtetni csak távirányítóval!
A következő amit még szeretnék elérni csak nem tudom hogy, hogy ezt a vezérlőt amit most beleraktam, hogy tudom összekötni a már benne lévő Gemini márkájú riasztóval! Ennek a riasztónak van külön távirányítója ugye! de nem akarnék annyi távot használni ezért azt szeretném megoldani ha a központot lezárom akkor ezt a riasztót is aktiválja!
Akkor a rajzodon el van írva ez is, és a NO és a NC fel van cserélve.
Ez a fajta vezeték nélküli kp zár vezérlő nem érzékel motorpozíciót, a távirányítós autóriasztók pedig nem vezérelhetőek csak a távirányítóval. De ezek szerint teljesen felesleges volt ezt megvenned, a riasztók zöme ugyanígy tudja vezérelni a kp zárat és akkor csak annak a távirányítója kell. Fordítva nem megy.
Sziasztok!
Akit érdekel, egy kis segítség! VW Polo 1.9 SDI 5 ajtós szerintem 2001-es autóba most kötöttem be egy központizárvezérlőt. A zárcilinderen van egy darab két végállású mikrokapcsoló. A testet kapcsolja rá két érintkezőre, de ugyanarra az egy szál vezetékre. Elvielg soffőr ajtónál SÁRGA/ZÖLD vezeték. Anyósülés ajtónál KÉK/FEHÉR vezeték. Direkt test: ZÁR Test 220 Ohm-os ellenálláson keresztül: NYIT Lehet nem új az infó nektek, viszont valakinek segíthet. Üdv.
Értem! De a riasztó távján csak 1 gomb van! Azzal lehet bekapcsolni és kikapcsolni! Valószínű hogy ez a riasztó vezérlő tudja irányítani a központi zárat is!
Nézd meg a Gemini autóriasztód bekötési rajzát, ha meg van rakd fel ide és kiderül. Mostanában azoknak is ugyanaz a 2 relé 2*3 érintkezője van kivezetve erre a célra, mint a kpzár vezérlőjénél. Az, hogy egy gomb, vagy kettő, mindegy a vezérlőben levő program megoldja. Ritka egyébként az egy gomb...most hirtelen nem emlékszem ilyenre...
Nincs meg a bekötési rajz, mert az autót már így vettem hogy benne volt! Ez 1 gombos, de lefényképezem a vezérlőt is és elküldöm!
A riasztóról kellene kicsit több...a Gemini után még lenne valami...
Sziasztok! Vásároltam egy 2002-es Renault Clio-t, amiben van gyári távirányítós központi zár, amit az egygombos távirányítóval csak zárni tudok, akárhányszor megnyomom a gombot csak a zárás funkció működik. Kulccsal nyitni csak a vezetőoldali ajtót lehet, a többi ajtó nyitását a középkonzolon található kapcsolóval tudom megtenni. Még egy előző autómhoz vásároltam egy távirányítós központi zár modult, ami nem került beszerelésre, ezt szeretném most a Clio-ba beépíteni, abban kérem a megerősítést hogy ezzel a modullal elég lesz-e "megvezérelni" a középkonzoli kapcsolót, mert szerintem elvileg így is működne kellene. Mellékeltem a hozzá kapott bekötési rajzot. Köszönöm a segítséget!
Lehet meg kellene nézni, hogy mi a baja... Olyan kp zárat még nem láttam, amit csak zárni lehet és nyitni nem, illetve, hacsak valami baja nem volt.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |