Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Műhelyünk felszerelése, szerszámai
Téma, a műhelyünkben előforduló készülékek, anyagok, szerszámok, eszközök bemutatására, kitárgyalására.
Már megint kezdődik a forrasztás köpködése, ráadásul alaptalanul, és ahogy látom 0 tapasztalat birtokában. Kritikusan melegszik 2A terhelés mellett mi? Hát persze. Akkor leírom sokadszorra is. Elég sok alkalmazásban használok lion akkukat, többek között akkus fúrót is újítottam így fel, nem is egyet. Kivétel nélkül forrasztva van az összes, évek óta működnek, és nem 2A hanem 15-20A van kiszedve belőlük tartósan.
Ha valaki nem tud forrasztani az nem az akku hibája...
Annyiban pontosítanám a dolgot, hogy egy ilyen forrasztás nem minden körülmények között sikerül. Ha elméletileg is képben van az elkövető, és rendelkezésére áll a megfelelő technika, akkor bele lehet vágni. A kolléga figyelmeztetése jószándékú.
Igen, gyakorlattal megoldható, de könnyű elcseszni. Én rendesen felmelegedett min. 100W pákával, előkészített felülettel egy pillanat alatt forrasztom, és utána hideg vízben hűtöm a forrasztási részt, minél kevésbé melegedjen át az akku.
Az akku végének ónozása egyetlen másodperc, a drót ráforrasztása meg még egy, illetve ha kevés az ón és többet kell odanyomni akkor 2. Nem az akku, de a forrasztás környéke sem melegszik fel ennyi idő alatt. És nyilván nem egy menetben forrasztom. Ez olyan mint egy 16 lábú IC, nem állok neki beforrasztani mind a 16 lábat, hanem beforrasztok hármat négyet, aztán amíg visszahűl a tok addig mást forrasztok és utána jön újabb 3-4 láb.
Én is megszenvedtem a 35W-os pákával. Én a cellára ponthegesztett fülekre forrasztottam.
Hány wattos és milyen hőmérsékletű pákával szoktál akkut forrasztani?
Leginkább a kattogós wellerrel, mert általában abban van a vastag hegy a kábelek forrasztásához.
Az úgy 50W ha jól tudom, és milyen hőmérsékletű a hegy benne? (Milyen szám van beleütve? Nem wellereseknek: annyiszor 100 fok Fahrenheitben.)
Egy 20Nm-t tudó csavarbehajtót, 3S2P cellapakkal, vagyis 11.1V-tal meghajtva ne lenne elég a 15A? Az több, mint 150W. Ha 250W-nál húznám meg a határt, elolvadnának a vezetékek a behajtóban. Még talán 10A is elég lesz. Ha 10A folyik a motor felé, ott már valami nem stimmel. Az embernek tudnia kell, hol a határ, és nem addig terhelni egy fúrót, hogy szegény motorból kiszálljon a füst... Ha nagyobb erő kell, mint amit tud, hozni kell a 230V-os gépet! Ami nálam eddig a legjobban megterhelte az akksis fúrót, az az volt, mikor 68mm-es lyukat készítettem fába. Ott is ésszel kell nyomni neki a gépet, mert azonnal megszorul, és olyankor nem 15A folyik.
12V-os eredetileg a gép. A másik Bosch csavarbehajtó 4 soros cellát fog kapni, kb. 5-10A áramkorláttal. Így lesz egy gépem kifejezetten fúrásra (akár ütvefúrásra is), és egy másik, ami könnyebb munkákra lesz befogva, mint ki-be hajtani a csavart. Még ki kell találnom, milyen cellát kapjon, mert van van 3db 1500mAh-t tudó cellám, meg 5db 1100mAh-t tudó (lemért). A gyengébb akksiból 4 ugyanannyi energiát tárol, mint a 3 erősebb 6 cella fér be maximum a régi akksik helyére. Lehet érdemes lenne vásárolni valahonnan 4db 2400mAh-t tudó akksit.
Hetes, más hőértékűt wellerben nem használok.
Ajáljatok egy megbízható szigetelésű (nyelü) fogót amivel nyugodtan megfoghatom a fázist .
Én Knipex fogókat használok (1000 V szigetelt) ha villanyszerelésre kerül a sor, soha nem csalódtam bennük (más területen sem).
Köszönöm a gyors vállaszt , de olcsóbb nincs ?
Van olcsó is, csak csavarsz vele néhányat, és elkopik a feje. Aztán veszel drágábbat.
Villanyszerelő szerszámból? Olyanból amit arra terveztek, hogy feszültség alatt dolgozzanak vele? Nincs. Én legalábbis nem bíznák meg benne. Ezek speciális szerszámok. Sőt! Ha jól emlékszem (az időközre) ezeket évente alá kell vetni szigetelési ellenállás vizsgálatnak, amin ha elbukik akkor újat kell venni.
Persze olcsóért lehet venni a tuskóban, ha meg agyonüt a villany, akkor nem jött össze... A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2016
Nagyon szépen köszönöm, ha már többen is mondjátok akkor az lessz. Ez amit csatolmányként küldök nagyon tetszik ez megfelelne a 230 ACV- re ?
Nem vágni akarok vele, hanem megfogni a drótot és áthelyezni egy másik lyukba ( csatlakozóba ).
Szia!
De van! Bármelyik gyártótól is választassz, ha VDE 1000V rajta van annak jónak kell lennie. Én HAUP-ákat használok, de nem a kifejezetten FAM szerszámait, hanem a "sima" VDE- fogóit. Rendben vannak. TRACON (bár nem csípem) nem hiszem, hogy ki merne adni a kezéből olyan fogót amire rá van írva és nem tudja. A kínálat hatalmas, bármelyik nagy szerszámosnál találhatsz kedvedre valót. Még Würth-ben is ki lehet fogni jó árú fogót. Pl.: Bővebben: Link A CetaForm is elég jó. Azt Neked kell eldöntened mennyit fogod használni, mennyit ér meg. Lehetőleg csak olyat amire rá van írva, hogy tudja. Abban pedig igaza van elektroncsonek, hogy aki FAM munkákra használja a szerszámait azokat időközönként felül kell vizsgáltatni és ha sérülés van rajta természetesen nem szabad használni. De ez igaz a szigetelt csavarhúzókra is. Azokkal hamarabb nyúlkálunk fesz. alatti részekhez. A szárak szigetelés könnyen sérülhet. Szerintem. A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2016
Akkor csőrös(rádiós) fogóra keress rá.
Gondolom megy a Google.
Nekem van egy 20 éves kisméretű kombifogóm, Diamant a fantázianeve, rá van írva hogy 5000 Volts. Piros színű, olyan se nem gumi se nem műanyag szigetelés van a nyelén. Bármikor összetekerem vele a fázist feszültség alatt is, pedig csupa retek már a nyele.
De olyat is csináltam már nem egyszer hogy kivittem a konyhai széket aminek műanyag tuskókban végződnek a fém lábai, meg felvettem a fürdőpapucsomat ami olyan kínai gumi, felálltam a székre és csupasz kézzel összetekertem a fázist, még csak nem is csípett. Persze nem ez a követendő példa, csak leírtam.
YATO. Már nagyon jó minőség, de még kellően alacsony ár. Néhány szerszámos tapasztalat alapján (éppen fogók), remek választás.
A szigeteléssel kapcsolatban nincs tapasztalatom, de ha teheted ne szerelj feszültség alatt, mert a fogónak csak a nyele szigetelt. Néha elkerülhetetlen, de azért jobb az elővigyázatosság. Pl. itt YATO A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2016
Sziasztok!
Bővült a laboratórium! MPS-3003L-3 -as tápegységgel. Teljesítményéhez képest igen olcsó, ezért is kérném ki a véleményeteket. Kezdő/amatőr/első tápegység gyanánt hogyan vélekedtek erről az eszközről? Későbbi teszteléskor szívesen leírom tapasztalataimat!
Évek óta használom probléma nélkül mikroelektronikához, hozzáteszem nagyobb terhelést nem kap. Illetve egy baja lett, az egyik led kijelző egy szegmense nem világít.
Ránézésre teljesen jó és irigylésre méltó darab.
DE tanuld meg használni és olvass utána (remélem megvan a doksija) hogy ezek mit jelentenek az esetedben! - C.C./C.V. - Indep - Seriel - Parallel - Slave - Master - Tracking Egyébként sok "gyilkosságot" követhetsz el...
Szia!
Abszolút alap funkciókat támogató táp, annak viszont jó. -Amivel szívtam: A nyomógombok amivel párhuzamosítani tudod vagy sorosítani illetve különállóvá tenni nekem nem állt kézre mindig gondolkoznom kellett hogy melyiket kell benyomni melyiket nem. -Hiányzik az a funkció hogy a kimenete lekapcsolható legyen, de ez egy kapcsolóval upgradelhető. -Vigyázz ne potyogjon be fém hulladék a furatokon. -Párszor megküldtük a teljesítménye határának közelben de nem volt vele gond. Egy szó mint 100 nem nyúltál mellé. Idézet: „Vigyázz ne potyogjon be fém hulladék a furatokon.” Ez nagyon jó (bár teljesen jogos). Olyasmi lehet, mikor nálunk belepisilt a macska a kenyérpirítóba Szerintem is jó táp, tudni kell használni. Más a fél izéjét odaadta volna egy hasonlóért, annó. Kezdőnek, amatőrnek igazán szuper |
Bejelentkezés
Hirdetés |