Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Telefonvonalakról általában
Első körben javasolnék egy elemcserét a készülékben, sok funkció(némely típusnál semmi) nem működik lemerült elemmel.
Hali! A lakásban lévő kábel(nem, nem a légkábel, hanem ami a lakáson belül fut) mikori? Mert bizony az is okozhatja ezt. A net lassulás meg lehet gtw hiba is, és lehet lakáson belüli kábelezési hiba is.
Sajnos ismervén a hazai siralmas müszerezettséget és a hozzátartozo "okos mellényt, amivel ezt az állapotot indokolják", sajnos sokan azt hiszik, hogy az okos telefon mindent el tud intézni (föleg azért, mert arra nem kell extra pénzt költeni ).
Egy ilyen zavart, amiröl itt szo van, még komoly müszerekkel (amikböl még mutatoba is alig van a hazai szolgáltatoknál) és a hozzátartozo tudással meg tapasztalattal is komoly feladat elháritani - föleg akkor, amikor a telefon nem a szolgáltatótól származik. A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2016
Attól függ melyik cégről beszélünk. A mi cégünk(az egyik Telekommunikációs cég alvállalkozója vagyunk) bizony igen jó műszerezettség van. Okostelefonnal csak a helyszínen szoktunk hibát keresni, ha máshol van a hiba, arra van igen csak drága műszer. Ami kimondottan erre való dsl teszter. De egyébként meg januártól folytatódik az optikai hálózat bővítése(a gerinc már rég megvan, most az utcai, majd utána folyamatosan a lakásokba történő bekötéssel)
Hát igen, valakik elöszeretettel terjesztenek ilyen tévinformáciokat. Csak ha véletlenül kezedbe kerül egy megbizhato statisztika, akkor kiderül, hogy Szlovákiában, Csehországban kb 10x annyit költenek elöfizetöre vonatkoztatva a méröparkra, Ausztriában kb 20x, Németországban 25x (tovább nem sorolom - konkrét számokkal is rendelkezem, hogy melyik országban kb hány müszer van üzemben, de ez a téma nem erröl szól. ).
Persze a magyar müszerész simán veri a balkániakat meg a törököket, akik már eljutottak a kalibrált csavarhuzo szintjére.... meg hálozatonként (!!) 10-20 müszerig...
Egy szóval sem mondtam hogy mi vagyunk az istencsászárok, csak hogy nekünk vannak határozottan erre a célra készült műszereink, pont a napokban frissítették ráadásul a szoftvereket rajta. Pontosan a műszer típusát nem tudom, nekem még nincs ilyenem, lévén hogy perpill még csupán tanuló vagyok, de kedden majd leírom a pontos típusát a műszernek. Msan portot pedig megfelő alkalmazással(vpn alkalmazás használata mellett) tökéletesen lehet mérni, konfigurálni.
Ebben azért nem hiszek, nálunk vannak kábelmérősök, azok már egy egyszerű kábelhez egy szekrénnyi műszert cipelnek (nem lepukkadt régiek, és azért nagyok) . A légér, a számítógépes hálózatok, eszközök pedig sokkal nagyobb falat. Legtöbb esetben a tulaj pontos célirányos kikérdezése hamarabb vezet eredményre a zavar forrásának megállapításában, mint az egész műszerpark felvonultatása. Csak az a baj, hogy ahhoz is tapasztalat kell,hogy a jó kérdést tegyétek fel.
Voip vonalról van szó, nem analóg már tehát az ilyen szűrő elé kötés stb kizárva.
Régi matávos vezetékes telefonnal ( nem dect!!) is próbáltuk, mikor minden más ki volt húzva ( a konnektorból is) és mégis csinálta. Tehát mint írtam, nem a wifi, nem a dect zavarja, a HGW 2016-os tehát az LTE-nek sem kellene zavarnia, de mobiltelefon ha kikapcsolt állapotban van a lakásban akkor is csinálja. A legnagyobb műszer amit behoztak az egy csipeszekkel és telefondugóval rendelkező kézi tárcsázó berendezés volt amivel füllel!! hallgatták hogy jó-e a HGW által generált tárcsahang. Ja és mindezt hosszas veszekedés után... A sok sok kiszállás között senki nem volt aki mondjuk belépett volna egy okostelefonnal a HGW menüjébe és mondjuk kinézte volna az ADSL paramétereit vagy rátekintett volna a logra vagy valamire... Olyan meg hogy laptoppal pl tesztszerverre csatlakozás, vagy adsl paraméterek valós időben való figyelése, vagy bármi valami oszcilloszkópszerűség semmi ilyen nem volt egyiknél sem. A kábelezés a padláson nem volt jó, de megjavították, a légkábelt teljesen cserélték. Amúgy rádiós topikokban össze-vissza riogatnak a hírközlési hatóság mérőkocsijával meg a büntetésekkel, de ha meg mint kiderül hogy zavarás van akkor mindenki széttárja a kezét, mondjuk le az előfizetést... Feltettem a kérdést az egyik szerelőnek hogy na akkor ha zavarás van akkor mégis mi mit csináljunk? Hát hallgatott... Pedig az ő eszközeit is zavarja valami ami miatt ismerősömnek nem megy a telefon meg a net. .. Ilyenkor nem a szolgáltatónak kellene keményebben fellépnie? Vagy felénk nyugodtan lehet nyomatni párszáz wattos kalózrádióval is..
Egy idős néninek a telefonjával van ez, a net nem is érdekli annyira, mert csak be van neki állítva egy tablet voippal, szóval a kikérdezés nem olyan egyszerű.
Nomeg az érdekesség az hogyha elkezdi a sistergést akkor én végigmentem a lakáson a kihangosított dect készülékkel.. Kihúztam a hűtőt, tévét, mikrót, lekapcsoltam a villanyokat, a kikapcsolt mosógépet is kihúztam ( zavarszűrő kondi miatt), és így tovább.. a sistergés, zavarás nem múlt el. Kihúztam a HGW-t és visszadugtam, minden megjavult, de viszont a tárcsahangban hallani pattogásokat és sok esetben rövid időn belül vissza is jön a jelenség. Tehát a zavarás szerintem a 230V-os hálózaton jön, valahogy telítésbe viszi, besokall a dugasztáp vagy a HGW és utánna állandósul a hang. Ami hang változó, de általában hangos sistergésben nyilvánul meg.
Pedig okostelefonnal van felkonfigolva minden a helyszínen, a mobilhoz használt programmal még az msan portok fizikai paramétereit is lehet mérni, pl hogy milyen messze van az elosztóközponttól/külső msan porttól. A c portokat nem tudjuk mérni, de azok úgyis kikopóban van, lassan, de biztosan felvált mindent az optikai hálózat. Pl Budán januárban kezdik a lakások egy részének a bekötését-ahol a gerincről leágazás ki van már építve, a többi helyen meg a gerincről leágazás kerül előbb kiépítésre.
Most akkor mi van ADSL a hálozat vagy optika? Az elöbbi ma már eléggé felejtös ( technologiai zsákutca volt a kezdet kezdetétöl), az utobbihoz meg érteni kell.
A cuccok menüjébe nem a helyszinen kellene belépni, hanem a központbol, mert jobbára csak ott állnak rendelkezésre azok az informáciok amik segithetnek a gond elháritásában. Erre kint a lakásban nem sok esély van ( ilyen esetben). Sajnos a törvényhozok nemcsak Mo-n hoztak olyan törvényeket, amik alapbol agyrémet jelentenek (pl azonos frekvenciákon üzemeltetnek 2 vagy több szolgáltatást, s ráadásul a felmerült hibákért azokat teszik felelössé, akik már évtizedek ota ott müködnek és nem kis pénzt fizettek az adott sávokért). Igy aligha lehet zöldágra vergödni. Sok helyen inkább feladják a sávot. Azokkal a DECT meg hasonlo telefonokkal a kutya sem törödik, igy a hatoság sem.... Idézet: „Sok helyen inkább feladják a sávot.” Azért én még ilyenről nem hallottam. A Mo -i törvények (legalábbis ebben a témában) alapjául az ITU ajánlások szolgálnak. Ezeket azonban elég alapos vizsgálatok alapján készítik, egy ilyen ajánlás 5 10 évig is készül, és csak akkor lép életbe, ha azt egy világértekezleten a résztvevők (tagok) elfogadják. Általában egy frekvenciát (sávot ) max 3 szolgálatnak osztanak ki, szigorú fontossági sorrendben. A harmadlagos szolgálat nem okozhat zavart az elsődleges, és másodlagos szolgálatoknak, és velük szemben nem élvez zavarvédettséget. A másodlagos szolgálat nem okozhat zavart az elsődleges szolgálatnak, és nem is élvez zavarvédelmet az elsődleges szolgálattal szemben. Akiknek az adott sávban frekvencia használati joguk van, és fizetnek is ezért, azoknak rendelkezésre áll a zavarvizsgálat, mint hatóság, az pedig korlátozhatja a másod, és harmadrendű szolgálatokat, akik többnyire nem is fizetnek frekvencia használati díjat. A DECT EU -s harmonizált sávban működik (1880 - 1900 MHz) elsődleges jelleggel. Ha itt zavarást tapasztalsz, bátran fordulhatsz az NMHH -hoz. Ennek azonban a rendszere miatt igen kicsi az esélye. Azokban a készülékekben, amelyekben adó is működik, elég nehéz külső, zavarral megzavarni, mert akkor a saját adóját sem tudná elviselni. Természetesen meghibásodások, partizánkodások előfordulnak, ilyenkor nem morgolódni, és elméleteket kitalálni kell, hanem hatósághoz fordulni. Nem árt azonban előbb meggyőződni, nem sajáthibás a probléma, könnyen lehet luftot rúgni. Nem rádiós berendezéseket bár van zavartúrési szabvány, amit forgalombahozatal előtt vizsgálnak is, lehet kúlső jellel megzavarni, de ehhez néhány m -es távolságnál kisebb kell. EAz eddíg tárgyalt estben is belső interferenciára gyanakodnék, amit csak a szolgáltató piszkálásával lehet elhárítani, vagy ha nem hajlandó, fogyasztóvédelem. (ezesetben az NMHH illetékes)
A DECT-t felejtsétek el, ha be sincs dugva ( sem a HGW-be, sem a konnektorba) akkor is jelentkezik a zavar, a hagyományos kagylós készüléken is.
Több méteres távolságban a HGW-hez semmiféle adóvevő eszköz nincs akkor is csinálja.
Ezért írtam, hogy belső interferencia lesz gond, cseszegesd a szolgáltatót, amíg lehet (legjobb írásban), ha nem megy, NMHH.
Az előzőeket kifejezetten Massawa hadoválására írtam. (bár nem tartozik szorosan a topik témájához) A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2016
Mindenképp a helyszínen kell felkonfigolni a gtw-t, mert ott tölti le a gtw a helyszínen a legfrissebb szoftvereket. A kábelrendező központban meg esélytelen hogy fel tudd konfigolni az adsl/vdsl vonalat, mert nincs előre megszabva hogy ki milyen sorszámú eszközöket kap, plusz ha a pl a rendezőben felkonfigolod mondjuk 50 megára, szépen összeáll, majd kiderül hogy amúgy meg rossz /pl félágas valami miatt/ a központból kijövő törzsérpár, vagy épp csak nem áll össze 50 megára, mert teszem azt vandalizmus miatt beázik az utcán lévő tápfej, vagy csak annyira régi a tápfejtől a lakásba menő kábel, hogy a 30 mega is alig áll össze, nem hogy 50! Ezt MINDIG a helyszínen kell lezárni. Plusz a felhasználónak az eszközt is mi szállítjuk ki.
Ez mind igaz ahogy irod, mégis rengeteg konfliktus van. Pl az LTE 600-900 ill 1700-1900 MHz-n müködik (azaz ugyanott ahol a kábelszolgáltatok felsö sávja van, illetve ahol a DECT telefon is ad. Ugyan mi garantálja, hogy az egyik nem zavarja a másikat. Semmi és senki! A zavar lehet természetesen belsö interferencia is.
Részese voltam az LTE teszteknek jo 10-12 éve, akkoriban egyetlen TV készülék sem birta el az LTE zavarását. Erre a nagy ITU csinált egy utalást a TV készülékgyártok felé - egy részüknek manapság sikerült olyan készüléket gyártani, amit nem zavar az LTE. Ha meg mégis, kinek lesz ez a gondja? (Sóhivatalnak). Pontosan emiatt ürül ki a 700 MHz körüli sáv a kábelhálozatokban, és mindenféle büvészmutatványokkal probálják elrakni a müsorokat máshova, söt egyesek már épitik az uj hálozatokat 1200 MHz-ig, hogy üresen hagyhassák az LTE tartományt vagy oda más, ellenállobb jeleket raknak.
A helyszínen okostelefonolt - a bekötéskor- illetve a HGW cserekor a szerelő, akkor használt eszközt a konfighoz.
De amúgy a hibaelhárításnál nem néztek ilyeneket.
Rockersrác!
Ha ennyire vágod akkor te vagy az én emberem, és felrakok neked is pár kérdést amit szintén senki nem tudott még megválaszolni: PSTN ADSL optikai stb telefonközpontoknál milyen és mennyi ideig bíró szünetmentest használtok? Tehát meddig van telefonvonal áramszünet esetén? Pl egy vidéki kis telefonközpontnál van szünetmentes, illetve optikára váltásnál is lesz szünetmentes? Az optikát miért az áramhálózat oszlopaira rakjátok ha van abban az utcában saját oszlopotok is? Optika a régi hálózattal egy nyomvonalra kerül, vagy az optika bővített, esetleg rövidített útvonalon szokott menni?
Általában a helyszinen csak illeszted a modemet a hálozathoz, sok helyen már ezt sem teszik, a modem elöre van konfigurálva (egyszerübb a nyilvántartás meg a kezelés) és jobb esetben bedobják az udvarra az elöfizetö meg szerelje be az utasitás szerint.
Persze lehet ugyis, ahogy irod, de az nem a leghatásosabb modszer. Hogy milyen sávszélesség áll össze az egy más kérdés és elvben ezt a DSLAM meg a modem automatikusan is tudja kezelni (azaz ha romlik a hálozat, akkor csökken a sebesség).
Valóban létezik ,,szereld magad" módszer is, de hogy is fogalmazzam. Szóval a felhasználók többsége annyira sem ért hozzá, hogy mit hova kellene dugni kb. A gtw(esetünkben ,,magentás" speedport entry 2i) nem csökkenti le automatice a sebességet, mivel CSAK a felhasználó beleegyezésével történhet ilyesmi, ilyenkor telefon az smc-nek, és ők módosítják a sebességet. Legalábbis T-home berkekben így megy a dolog.
Kábel szolgáltatóknak nincs sávja. Nekik kábelük van. Abban sem mindíg azt csinálnak ugyan amit akarnak, de sokkal nagyobb a probléma, ha ők sugároznak zavart a levegőbe.
Egyébként is a műholdvevők KF frekvenciáján már igen régóta a levegőben GSM szolgáltatás működik, mégsincs elháríthatatlan probléma. Ezaz LTE kedvevc lovad., de nem azért ürült ki, (vagy inkább ürítették ki) a földi sugárzású TV sávot, hanem azért mert egy igen értékes frekvenciasáv meglehetősen kihasználatlan volt. És el kéne felejtened az LTE problémát, ha azokon a frekvenciákon, amiken a KTV szolgáltat, bármilyen vivő megjelenik, Mindegy hogy LTE, vagy mondjuk épp TETRA (mondjuk az is fog) és a KTV -nek zavara van, azért a KTV a hibás. Ha a TV készülék szedi össze, (mint annak idején a CB, bár az meg nem is azon a frekvencián volt, mégis volt zavar) akkor a TV gyártójánál kell reklamálni. Igen, az ITU nem utalást, hanem ajánlást tett a készülékgyártók felé, ezt ma nálunk zavartűrési szabványnak hívják. De mint mondom, ez nem ennek a topiknak tárgya. A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2016
Attól függ, hol a központ. Én Bp belvárosban dolgozom, a Pesti oldalon dolgozok, arról tudok ,,nyilatkozni": a kérdésedre a válasz, hogy 24-36 órát bírnak az akkumulátoros ellátású szünetmentesek, a Dob utcai központban viszont automata aggregátoros ellátás van, szóval sokáig bírja. De az is minimum 24 órát bír. Az optikai hálózatról nem tudok semmit nagyjából, erősen tanulom még a dolgokat. Azt tudom hogy az optikai fő gerinchálózat kész van egy ideje, most kezdték meg a háztartásokhoz pedig most építgetik ki a hálózaton a leágazásokat. Majd utána a leágazásokról meg ki fogják építeni a háztartásokba az optikát. Vélhetően a legegyszerűbb, legrövidebb módszert használják, főleg hogy az áramszolgáltató elvileg köteles rendelkezésére bocsájtani a telekommunikációs szolgáltatóknak az oszlopot, ha kell. Kb ennyit tudok.
A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2016
A követelmény igen magasfokú rendelkezésre állás, négy kilencesnél jobb, a szünetmentes idejét úgy határozzák meg, hogy mennyi idő alatt lehet elérni, meghát a teljesítmény igény is játszik, van ahol aggregátor is van.
Minden központban van szünetmentes ahol jártál?
Tehát egy telefonfülke hosszú áramszünetben is mennifog? Amúgy a mi HGW-n módosítja a sebességet... ha jön a zavarás akkor leesik a sebesség...
A telefon fülke a központból kapa a táplálást, ahogy az analóg készüléked is. Addíg megy, amíg a központ.
Az a baj hogy ez csak a vezetékes telefonra vonatkozik a 4 kilences.
A mobiltelefonokra, kábeltévés telefonokra ez sajnos nem. Nálunk az orvosi rendelő is kábeltévés telefonos... aztán a KTV hálózat a legmegbízhatatlanabb távközlési hálózat szerintem, mármint a koaxos.
Nade most hogy optikáznak és a végén lekapcsolják az analógot akkor a telefonfülkékkel mi lesz? Kap egy HGW-t az is ami majd a világításról fog üzemelni?
Bár titkon mostmár 3000 lakosra kötelező 1db fülke... vagyis egyetlen egy van a falunkban. Illetve a rézkábeleket visszabontják vagy mi lesz velük?
A mobil telefonokra pl. 5 kilences az előírás, de ennél jobb szokott lenni. Ennek nem teljesítése súlyos büntetést von maga után. Van is lótifuti egy komplyabb leállás esetén, de elég ritkán is fordulnak elő. Természetesen miden csomópontban a szünetmentes mellé van aggregátor is, ezenkívül mobil agregátorok is vannak. (járt már bázisállomás napokig agregátorrol, az áramszolgáltató miatt) Én is csináltam már rendezvényre napelemes mobilhálózaton működő, utánfutóra szerelt nyilvános kártyás telefont, igaz őrködtünk is mellette.
Nem hiszem, hogy a vezetékeket visszabontanák, sokba is kerülne, meg sok célra használható. A biztonsági hálózatoknál az optika mellet ott van a jó öreg réz is. A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2016
5 kilences????
Ehhez képest a helyi torony 10 perc után kiesik áramszünetben. Biztos van benne szünetmentes mert nem rögtön száll el. Az aggregátort hozzák kocsival ha sokáig kiesik. |
Bejelentkezés
Hirdetés |