Fórum témák
» Több friss téma |
Hát nem éppen..., ugyanis 10mV állásban valóban 100k-n keresztül földelődik a bemenet, de pl 0,1V-os állásban kicsivel kevesebb mint 200k már az érték, 1V-osban pedig mindössze 20k! Ebből az jön ki, a legrosszabb helyzet a 0,1V -os állásban van...
Ha megnézed a rajzot, abból az jön ki, hogy 10mV-os állásban CPL = GND esetén 100k, CPL = AC vagy DC állásban 1,1M ellenálláson földelődik le. A 100mV és 1V-os állásban persze ezek változnak, ahogy azt te is megírtad.
Szerintem inkább csak a forrasztási maradványok, vagy egyéb kosz miatti átvezetés okozta a mért ofszetet! FET-es bemeneteknél erre nagyon kell ügyelni, ha DC csatolásban (is) van használva az erősítő!
A bemenet, az az gate, J-FET esetében egy záróirányba előfeszített dióda átmenet. Ha nyitóirányba méred, diódát kapsz, nem Gohmos impedanciákat..., záróirányba pedig nA, pA amperes szivárgó áramokat. Ezek olyan kicsik, hogy a legkisebb szennyeződés is képes meglepetést okozni... Feltehetően cserekor szépen elpárologtattad a forró pákával a szennyeződéseket...! )
A csere előtt agyonmosogattam mindent ami a környéken volt, semmit sem változott. Utána döntöttem csak a cseréről. Amúgy megvan a kiforrasztott IC, ha gondolod bemérheted őkelmét.
A rossz minőségű forrasztás/forrasztó anyagok maradványait(fém) nem mindig lehet mosással eltávolítani, van ami csak újraforrasztással szűnik meg!
De, talán magad is le tudod mérni azt az ic-t, úgy gondolom...nem egy ördöngösség két ellenállással a földjére kötni a bemenetét, s egy voltmérővel a kimeneten megmérni az ofszet esetleges változását! Ha úgy is kijön a 10mV különbség, akkor valóban sérült lehet az ic, amit azért kétlek..., de elvileg nem lehetetlen...
Nekem még magamnak kellett beforrasztanom az SMD alapkatrészeket és azzal az IC-vel én is megszivtam. Majd egy hétig mosogattam meg forrasztgattam egyszercsak elindult és azota is megy.
Sziasztok!Birtokosa lettem egy dso 138 szkópnak,hangfrekis jeleket vizsgálnék vele leginkább ac feszültséget.Na most ehhez bármilyen kapható 1:10 es osztós mérőfej kalinrálva jó lehet?Ugye itt a gyári 1:1 ben el max 40 v ig mérhetek ha a v/div 5x a szorzó meg x 10 en van.
Idézet: Ezt nem értem.„ha a v/div 5x a szorzó meg x 10 en van.” Az 1/10 osztós mérőfej akkor jó. ha a szkóp bemenete pontosan 1Mohm. Akkor a szkópra a mérőfej csúcsán lévő feszültség 10-ed része jut. Tehát a 40V maximum így 1/10 mérőfejjel 400V maximum lesz. De itt még határ, a mérőfejre adható maximum feszültség.
Sziasztok! Rendeltem egy DSO138-ast direkt összeszerelve, hogy ne kelljen bajlódnom az élesztéssel. Hát ez nem jött be, mert érzésem szerint valami nagyon nem kerek az osztó környékén. (Azért írok ide elsőre, mert ugyan nem vagyok tök hülye az elektronikához, de az utóbbi 5 évben sajnos semmi időm nem volt foglalkozni elektronikával és mostanában kezdem újra. Szkóphoz annyi közöm van, hogy bő 15 éve a suliban az elektronikai gyakorlat órán vele szemben ültem, de a négy év alatt talán egyszer kapcsoltuk be.) Teszek fel pár képet és ti, akik rendszeresen használtok szkópot, szerintem rögtön tudjátok majd, mi a hiba, tényleg az osztó felé kezdjek-e keresgélni, ahogy gondolom, vagy egészen másfelé. Előre is köszi a türelmet és az építő jellegű válaszokat.
(És igen, én is az 1V/div-vel mérném a 3,3V-os gyári négyszögjelet, de azon a méréshatáron nem mér az égegyadta világon semmit.)
Még egyszer nézd meg a kezelését. Amint látom te nem az osztot kapcsolod, mert az mindig 10mV ( jobb szélsö) állásban van. Amit te kapcsolgatsz az a szorzo x1,x2 és x5.
Azonkivül az 1V/div állásban is mér a jeled - 6,8 és -7,8 V között van, csak valamiért el van tolva egyenfeszültségileg azért nem látod a képernyön. Lehet, hogy a bemeneti fokozat nincs jol beszintezve. Mérd meg a feszültségeket ( a mellékelt rajzon ott vannak) A bementi TL074 sima DC erösitö, és lehet hogy már kinyirtad a 3 V-s jellel amikor maximumra kapcsoltad az erösitést. Lehet, hogy csak a szimmetria ment el. Mérd meg a méröponton. Kapcsold AC-ra meglátod, hogy visszajön-e a jel. Ezt a szkopot kicsit meg kell szokni, de azután jol müködik.....
Nincs itt semmi gond,csak rossz helyen van a gdn.Az a pont ott össze van kötve.
Szia! Olyan nagy baj nem lehet, mert látod a négyszögjelet, tehát a jel útjában levő félvezetők működnek. Lehet, hogy csak egy rosszul sikerült forrasztás a baj. Úgy látom nincs bedobozolva, ezért a felső kijelzőt hordó panelt óvatosan le tudod szedni és ellenőrizni az alkatrész értékeket. Ha nem kaptál hozzá kapcsolási rajzot, akkor itt, vagy a dso honlapján találhatsz, ott talán frissebb is van. Ha mérni már mér minden állásban, akkor próbáld meg újra bekalibrálni. Ebben a cikkben írtam a használatáról is. Nem teljes körű, de van közte olyan, ami az eredeti leírásból kimaradt.
Nekem is vagy 5x kellett lemosni a TL074 környékét mire helyreálltak a feszültségek.
Sziasztok!
Szeretnék venni mint kezdő egy ilyen dso138 oszcilloszkópot. A kérdésem,hogy egy Agota Ds1200 erősítő javításához kellene,jó lesz hozzá? Vagy itt már olyan feszültségek vannak,hogy ez átlépi a határait ennek a szkópjak,és csak elfüstől. Köszönöm a hozzászólásokat.
Szerintem használható. Miért nem áldozol kicsit több pénzt rá? Gyorsan ki fogod nőni.
A túlfeszültség nem probléma ha veszel egy 10:1 osztású mérőkábelt hozzá. Egy csatornája van. Hogy fogod a kimenő és bemenő jelet figyelni egyszerre?
Hello!
Mit tudnál akkor ajánlani? Ha nem annyira sok a különbözet akkor megveszem persze. Külső jelnek a laptop lenne. A youtube tele van mintákkal. Vagy ez hülyeség?
Nézz át az Oszcilloszkóp vétel, mit gondoltok? fórumba. Épp téma az USB-s Hantek.
Mivel számítógépről megy ennél (USB-s Hantek) mindenképpen leválasztó trafót kell használni, mert különben leég a számítógép + szkóp is. Laptopnál akkumulátoros üzemben nem kell a trafó. Gondolom oda figyelsz hogy ne nyúlj a nagyfeszbe.
Sziasztok! Vettem egy DSO 150-es szkópot. Összeszereltem, elsőre volt egy kis függőleges eltérítés, majd nyomkodtam a gombokat és teljesen megszünt. Többször is ellenőriztem, mivel néhány alkatrészt a vevőnek kell beforrasztani, de minden jónak tűnik. Ugye van rajta egy négyszög kimenet kalibrációnak ez is működik. Mi lehet a gond?
Esetleg függőleges pozíciót elnyomkodtad, kiment a képernyőről le, vagy fel. Vagy triggermód nem auto, hanem normal, single, ekkor csak bemenő jelre triggerelésre lesz képernyőre rajzolás, ha triggerszint beállítás jó a jelhez.
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2017
Köszi a gyors választ. Nem valami jó a kép, a kijelző alján van a sárga vonal és nem változik. Ahogy nyomkodtam csak lefelé mozdult el és sehogy nem tudtam középre állítani. Szerinted hogyan állítsam, hogy jó legyen.
Több minden lehet, a gyári képeket hiába mutogatod abból semmit nem fogunk látni. Lehet hogy gnd-ben van a csatorna például. Trimmerekkel a beállítást megcsináltad? Ennek van automatikus nullára állása ha jól emlékszem, mintha az OK gombot kellene hozzá nyomva tartani.
Köszi. Szerzek hozzá manual-t, szerintem jó lesz ez.
Írod, hogy nyomkodtad a gombokat. Van ott egy forgógomb is. Gondolom, kijelölhető, hogy mit vigyen a forgógomb. Valahogy ki kell jelölni, hogy a függőleges pozíciót vigye a forgógomb, és akkor azt kell vinnie.
OK gomb megállítja a mintavételezést (hold). A másik három gomb értelemszerűen a kívánt funkció, amit kiválasztva jelzi a képernyőn, és ezt tudod állítani a tekerővel. Volt valami a nyomva tartésokkal is, de arra már nem emlékszem, próbálgasd. Szerintem be fog ugrani a helyére a vonal.
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2017
18:35-kor mutatja, hogy a függőleges eltolást hogyan tudod állítani (bal oldali nyíl a képernyőn). A V/DIV gombbal. Később azt látod, hogy a SEC/DIV állítja a vízszintes eltolást (képernyő teteje kék). Ha jól látom akkor a V/DIV ugrasztja a helyére a dolgot. Végül a TRIGGER állítja a triggert (jobb oldali nyíl). Az OK gombot nyomva tartva extra infókat is megjelenít (frekvenciát, feszültséget, stb).
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2017
Köszönöm mindenkinek a segítő szándékot, de magamnak köszönhetem a problémát. Ugyanis van a forgatható kódkapcsoló amihez adtak egy kis nyáklemezt erre kell ráforrasztani ezt az alkatrészt. Sajnos sikerült tükörképében megoldanom így átfordultak a kivezetések és ez okozta a problémát. Két napom ráment, többször ellenőriztem a többi alkatrészt, méricskéltem jó sokat. Feltünt, hogy a forgatható kapcsoló és a mikroprocesszor között lebegnek a bemenetek. Mivel ugye itt digitális jelnek kellene lennie, közben 0-3.3V között változott, már neki álltam felhúzó ellenállásokat babrálni. Stb. Amint megfordítottam a tekerőt a nyáklemezen azóta tökéletesen működik a cucc.
Sziasztok!
Vettem én is egy DSO138 olcsó, viszonylag használható szkópot. Az összeszerelés és az élesztés nagyjából elsőre sikerült. Illetve szerintem valahol hiba lehet, mert a jobb felső sarokban lévő voltmérő, nem mutat semmit, csak mindig 0V -ot. A jeleket jól jeleníti meg. A másik problémám, pedig az , hogy sajnos csak olyan dugasztápom van amelyiknek feszültsége változtatható. A dugasztápon lévő szimbólum alapján, stabilizált dugasztáp. A kimenő feszültséget 9V -ra állítottam a tápon. De ennek ellenére a képen látható alapjel jelenik meg. A dugasztáp kimenetére tettem már kondenzátort, már kapcsoltam Graetz-hídat diódákból és kötöttem már be 7809 -es stabilizátor IC-t is. A próbálkozások ellenére nem változik a helyzet. A környező 230V -as készülékeket kihúzva is próbáltam. Elemről tökéletes az alapjel. A dugasztáp kb. 1,2 m -re van az oszcilloszkóptól. Ilyen érzékeny lehet ez a műszer? Illetve milyen tápszűrést lehetne alkalmazni a probléma meoldására? |
Bejelentkezés
Hirdetés |