Fórum témák
» Több friss téma |
Az osztóra kösd a padlókörök mellé. A száraz, meleg törölközőnek mindig van értelme!
-szerintem!- PS.: Akkor kösd külön a padlótól ha tervben van olyan bővítés aminek eredményeként lesz külön radiátoros kör! A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2017
Veszett hideg van ezért gondolom nem csak nekem dolgozik a kazán Lent kandallózok ezért pihen a padló, persze figyelek arra, hogy csak 5-6 órát álljon. DE fent a tetőtérben szinte folyamatosan mennek a radiátorok! Alig bír 21 fokot csinálni a szobában! Igazából az emeleti fűtés esetén 2 hálószobát fűtök a többi helységben a radiátorok minimumon vannak! Lehet az extrém hideg miatt de nem érzem, hogy fel tudna melegedni rendesen a szoba! Nappal 19-re engedem vissza a hőmérsékletet (nem vagyunk fent) este viszont a 21 fok a cél. A szivattyú eddig közép állásban volt, de most kíváncsinságból felkapcsoltam maximumra! Van valami értelme gyorsítani a szivattyú munkáját és az áramlást? Ha megfogom a visszatérő csövemet akkor rohadt forrónak érzem! A Olyan mintha nem adná le rendesen a hőt az emeleti radiátor (pedig az is meleg).
Mit gondoltok? Normális ez így?
Talán a radiátorok felülete kicsi. Persze a gyorsabb keringetés magasabb víz hőmérsékletet okoz, de ha ez is kevés akkor vagy a hőátadó felület kevés, vagy a fűtőteljesítmény. Persze ha a visszatérő ágban meleg a víz, akkor csak az első érvényes.
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2017
Vagy talán nagy a hővesztesége a lakásnak.Ha gyorsan forgatod a rendszert akkor kisebb mennyiségü hőt tud leadni a radiátor mert átszalad rajta mint hogy átadná a levegőnek. Esetleg nincs letakarva a radiátor teteje, nincs rálógatva a függöny (ez sajnos sok helyen szokás) és esetleg nincs a radiátor elé tolva valami? Mert ugyebár a radiátor a hideg levegőt átáramoltatja magán és felmelegíti amit a tetején ugymond kienged.
Milyen előremenő vízhőmérséklet van beállítva? Milyen készüléked van? Én 15 órakkor begyujtok (radiátor 60 fokos előremenő és padló 25 fokos előremenő) és 24 órakkor leáll a rendszer. felfűtés alkalmával 25 fok van a lakásban és kb 20 fokra hűl vissza a lakás. Jelenleg 30-as ítong falak vannak szigetelés nélkül.
Vagy be kavarok azzal hogy a körben lévő többi radiátor le van zárva csak A két szoba nyitott? És talán ezért meleg a visszatérő ág is...ha menne a többi radiátor akkor gondolom más lenne a hőleadás...? (De a többi helyiség nem izgat) Legalacsonyabb furdulatra aemmi képpen ne kapcsoljak?
Elöre menö kb 60fok. Radiátor full szabadon van...se elötte se rajta...
Az elöre menő 60-62 fok míg a visszatérő egy nem túl pontos hőmérővel mérve 30 fok körül van. De ez érdekes mert a réz csövet kb. 30sec -ig esik jól fogni, utána meleg. Most kíváncsiságból legalacsonyabb fokozaton hajtom a szivattyút. Az elöre menö kb. 4-5 perc alatt hűl lee a kazán hőmérő szerint 40-50 fokra mikor újra kapcsol a kazán és kezdi előröl melegít..
Ha hideg van az adott helyiségben, kevés a hőleadó felület. Tegyél nagyobb radiátort, vagy pl. kétlapos lapradiátor helyett három lapost. Valószínűleg a hőveszteség, közelíti a bepumpált hőmennyiséget.
10 fokkal emeld az előre menő hőmérsékletet ideiglenesen. Ahol emiatt túl meleg, vagy gyorsan meleg lesz, ott fojtsd visza a radiátor szelepet.
Azzal, hogy csak egyik-másik helyiséget fűtöd, van egy olyan gond is, hogy a helyiségek között csak vékony fal van, így az adott válaszfalon keresztül elég sok hő távozik a mellette lévő helyiség felé is, ezért hidegnek tűnik a szoba összes fala, így sokkal gyorsabb lesz a szoba lehülése, ráadásul a hőérzet is rosszabb lesz ez miatt!
Ezt egyértelmü, viszont a két hálószobának csak külsö falai vannak illetve egymással határosak...
Miért lenne gáz? A radiátorokat alapból -15fokra 90/70 előremenőre méretezik. Normál szigetelt háznál -15foknál 72-75 fokos az elremenő előírt értéke.. A jól karbantartott és beálított készülékek max üzemi hőfoka 88 fok. Bőven minden érték üzemi határ alatt van.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2017
Üdv. Egyik ismerősöm azt mondta, hogy akkor kell dilatacios hezagot használni egy egybe helységben (persze a fal szélein kívül) ha ez a hely nagyobb mint 100m2.
Szerintetek? Szerintem ez sok. Egy másik fazon meg azt mondta, hogy a 17m2 szobát, ahol 2 kör van, a 2 kör közé is tegyek dilatacios hezagot. Az meg már túlzás szerintem.. Valahol olvastam hogy 40m2 alá nem szükséges. Szerintetek?
Szia,
Nem tudom, hogy már informálódtál-e, de "gyári" leírásokat böngészve én is 40 nm. emlékszem és maximum 8 méter hosszúságra.
Lenne egy SD Isotwin F24e típusú kazánom amely padlókört is ellát. A kérdésem a karbantartásra vonatkozna. Mit érdemes a kazán és a csőrendszer esetében időközönként karbantartani/tisztítani. Mondták már, hogy akár teljes csőrendszert is érdemes tisztítani (és iszapleválasztót), itt olvastam hogy kazán hőcserélőt vízkőtleníteni érdemes. Milyen időközönként szükségesek ezek a karbantartások?
Az ideális delta t az kb 10fok.Ha nagyon meleg a visszatérő akkor nem adja le.Vagy a szivattyú gyors vagy a hőleadó felület kicsi.
Lehet kapni klféle inhibitort.Nálam ami 73nm 1 L-es flakont öntött bele a szerelő.Azt mondják,hogy 5évente kell megismételni.Nekem a padlófűtésnél 20év után szinte nem volt semmi kosz a rendszerben de a lélek megnyugtatására beletetettem.Ja és a kazán 26 éves FÉG amire azt mondták akkor hogy 5 év múlva cserélni kell mert nem birja az alacsony hőmérsékletű előremenőt.Na ennyit a szakértőkről.
Üdv.
Miféle márka az ivar? Hallott már valaki róla? Ilyen elosztóm van. Vagy a csövek és a pogácsás szigetelő, a cosmotol van. Jó anyagok ezek?
Szia!
Nálunk hasonló házikó van, hasonló jelenségekkel ... nappali - konyha majdnem egyben, egy légtér (kb 35 nm) + 3 kisszoba, 9-11nm + fürdő, stb. Nálunk folyamatos 22 fokra volt állítva a télen a fűtés. A nappaliban, konyhában és a fürdőben kő van padlófűtéssel (a nappaliban van egy radiátor is) ... a szobákban laminált simán radiátorral. A két DK-i szoba érezhetően hűvösebb, ezért régebben itt tartottam a rádiós termosztátot ... de mivel hamarabb is kihűlt ez a szoba, gyakrabban bekapcsolt a fűtés, amit meg nem akartam, így áttettem a nappaliba a mérést. Így ritkábban kapcsolt be, de közben a szobák hőmérséklete még elfogadható volt, főleg alváshoz. A szobák ajtaja amúgy mindig nyitva van. Gondolkodtam én is, mivel lehetne javítani a helyzeten, de igazából azt nem akarom, hogy gyakrabban kapcsoljon be a készülék, tök felesleges.
Ha ketté választanád a rendszert (1 radiátoros és 1 padló körre) akkor sokkal hatékonyabban lehetne fűteni és persze a termosztátos helyiségen kívül minden radiátorra termofej.
Egy kb. 13 éves két körös rendszerben a (SD Isotwin F24e) a radiátoros kör termosztatikus fejei miatt (szerintem) nagyon ropogós, kattogós hangot adnak ki a hőleadók. Ilyen esetekben érdemes cserélni őket? Ha igen akkor milyen márkát ajánlotok. Egyáltalán a termosztatikus fejek miatt ropoghat a radiátor? (a tartó konzolok miatt nem lehet azokat jól beállítottam)
Szerintem a radiátorok vetemednek a hőtágulás miatt. A szelepek eddig csak sípoló hangot generáltak nálunk.
Néha az hallatszik mintha kisebb robbanás lenne benne. Szerintem a kazán tolná a melegvizet, de a termosztát nem engedi és a fűtési szakaszokban (nem minden szobában) hallható.
Sziasztok!
Mit gondoltok az alábbi vázlatról??Működőképes lenne?Esetleg érdemes lenne leválasztani a padlófűtési kört egy hőcserélővel. A válaszokat előre is köszi!!
Attól függ, ha sima tamoszférikus vagy csak turbós a készülék akkor mindenképp tennék hőcserélőt a készülék védelmébe, a kondens és a megfelelő hőmérsékleten használod akkor nem.
Kondenzációs fűtő gázkazánhoz gondoltam....(meleg víz indirekt tárolóval, radiátorok az alsó szinten, csak padlófűtés az emeleten.A készülék (Vissmann vitodens100 26kw) információs leírásában ajánlották ezt a vázlatot....Kondenzációshoz miért nem ajánlod?Esetleg tudnál valami egyszerű működőképes vázlatot ajánlani..Köszi!!
A kondenshez nem nem ajánlom hanem ott alacsony hőmérsékleten üzemelteted a rendszert és alapból be kell tenni a készülék elé egy iszapleválasztót illetve nincs akkora hőkülönbség a két rendszer között. A hőcserélőn alapból van egy 10-15%os úgymond hő veszteség.
Most nem tudok keresgélni de én biztos hogy zónaszeleppel és termosztáttal is külön választanám a két szintet.
A képen a 10. jelölésű MV a zónaszelep.Alább mellékelem a teljes vázlat leírását......valami hasonló van leírva mint amit mondasz..
|
Bejelentkezés
Hirdetés |