Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Idézet: „Akkor ezt berhelte valaki,ilyen töltőm van és a gyári bekötése úgy van,ahogy írtam!” Te aztán nem akarsz hinni nekem Nem módosított rajta senki. Így már elhiszed? KÉP.
Oké,így már jó,az enyém úgy van,hogy +,-6,-12,igaz jó régi.
Akkor pedig az van, amit írtam fentebb, hogy a gyenge, kapacitás-vesztes akksit hamarabb feltölti,
Én pont most játszom egy ilyennel, csak még egy fél évvel idősebb. Egy 5 éves 8 hónapos Perion akksi. Idáig ment szépen. Most már vacakol. Utolsó mentsvár az akksi szulfátlanító jelleggel történő impulzusszerű töltése. Vagy legalább két körben állapotfelmérés gyanánt a tölt-merít-tölt ciklus megjátszása.. Ha a második körben jóval több idő kell a "merítéshez", a a feszültségek is hellyel közzel helyreállnak akkor talán esélyes. Ha nem, és nem szeretnél valahol ott ragadni egy téli reggelen, akkor ilyenkor esedékes a csere.
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2016
Nagy eséllyel irány az akku vásárlás. Már ha valahol nem akarod a kocsit tologatni.
Ha az akksinak bármi baja van, akár csak öreg, az a hideg idő beálltával tuti kijön. Ezen semmi ráolvasás nem segít. (már sokszor átestem hasonló problémán, savazás, mosás, semmi nem segített csak ideig üráig)
A mosás, savazás biztosan nem, mert azt a kis szulfátot is kiborítod a "fürdővízzel", ami esetleg még vissza tudna épülni az ólomlemezre. A szulfátoldó hatékonyságáról nem tudok még véleményt mondani, most építem. Belepottyantam egy csomó akksi közé, lesz lehetőségem tesztelni többfélén. 55Ah-tól a majdnem 1000Ah-s targonca aksiig.
Tavaly ilyenkor már eljátszotta ezt. Akkor még nem volt szulfátoldóm. Kínomban csináltam a töltés-merítés-töltés-ciklust. Miután az istennek nem vette már a töltést. Ezek után szépen vette. 10,8V-tól 8 óra hosszáig ment egy békebeli "Reszus" töltővel. Gondozásmentesség ide vagy oda, én csurig töltöttem akkor, ami annyit tesz egy "védelemmentes" mezítlábas töltőnél, hogy 16V! 0,6A-nál kapcsol le.. Hogy ez kicsit drasztikus? Lehet, de egy öreg aksit soha nem tölt fel rendesen egy processzoros intelligens töltő, ami 14,4V-nál befejezettnek tekinti a töltést. Nos bevált, mert tavaly januárban a fogcsikorgató -13fokbana is pöcc-röff. Azóta építettem az oldalon található szulfátoldót.. kíváncsi vagyok én is hogy az impulzus jellegű töltés miben más. Mint a regenerálás. Ugye tudjuk hogy a világ legegyszerűbb regenerálása az egy egyutas 17V-os táp, és egy akkuval párhuzamos kapcsolt terhelés. Ami mondjuk egy 12V/45W-od izzó, vagy egy teljesítmény ellenállás. Az egyik fél periódusban tölt, a másikban merít.
Fölösleges macerát csinálsz. Irány a bolt, ahol veszel egy új aksit, és jó eséllyel 5-8 évig hozzá se kell nyúlni. Ez a fogyasztói társadalom alapja.
Igen.. Tudom hogy ez a vége. Végül is egy két év nyerészkedésen megy itt ez a történet. Tehát ugye 15 ezerFt körül számolhatsz egy új akksinál. S nem mindegy hogy 3,5 éves vagy 6,5 éves. Vannak akik (elvileg) a szulfátoldásnak köszönhetően bátran 10 évig is kitolják az élettartamot.. A környezetszennyezésre való tekintettel. Láttam olyan szulfátoldós hirdetést ahol nem voltak restek a 20 éves élettartamot emlegetni. Azt írták fizikálisan is ennyi lehetséges volna. :O
A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2016
Sziasztok! Ma sikerült végre megépítenem a szulfátoldó II kapcsolást. Egy fórumtárs volt kedves megcsinálta nekem a panelt, el is postázta.Megérkezett minden hiányzó alkatrész, s első indításra indult. Mint fentebb írtam, izmosabb akkumulátorokhoz is akarom használni, így 15A -es egyenirányítót, 200V/50A-es FET et kapott, de így is erőteljesen melegednek, kell a hűtés rá! Főleg a 100-Ohm a stabtok előtt. Azt még átszámolom, hátha lehet csökkenteni még a disszipációt. A szulfátosodott akksimat azóta már kicsit sikerült rendbe rakni, töltés-kisütés -el. % éves volt, mikor tönkrement, félig az én hibám, mert 1 hónapig nem volt generátor az autóban, s néha reggelre nagyon lemerült, mikor nem raktam időben töltőre, egyébként kibírt 1 napot, igaz Noname 096-os 75Ah CCA:600A körüli. Kisebb nem bírja megtekerni a motort. A munkaakkumulátoroknál, ahol igazából akarom tesztelni 6-800-Ah csomagok vannak de azok 2x nehezebbek legalább, annyival vastagabb az ólomlemez benne, s persze kevésbé érzékeny a mostoha körülményekre. Jó-pár 25%-os kapacitásút, sikerült már visszahozni legalább 80%-os szintre, amelyekben nem volt "zaccos" az elektrolit. Most hoztak be egy raklap, elméletileg "halottat", most már csak jövőre de megkísérlem a felélesztésüket...
Melegedni is fog .Az izmosabb mondjuk targonca aksik megkajálnak akár 100A ert is .
Igen azokról van szó, olyan 6-800Ah-s ak. A jó, nem teljesen teljesen lemerült akksik olyan 60-70A-ről indulnak s mennek szépen lefelé, de vannak 100-120A-es töltők is.
Ez most egy 24V/50A-es trafóról megy, a 80B5000-es Greatz hidat kicserélem 50A-es kockára, s kap még egy FET-et mellé, mindezt hűtőbordára+ventilátor. Meglátom mi változik.
Na építettél valamit? Nekem nagyon jó tapasztalataim vannak ezzel az impulzustöltéssel. (15A körüli tüskék.) Még azon a hétvégén megcsináltam az impulzustöltést a 11V-ig merített aksimon. (2 napba telt, éjjelre nem mertem rajtahagyni.. s 15,2V-ig engedtem.) Ma 23.-a van. Azóta nappal sem ment 0 fok fölé a hőmérő higanyszála. Műszakba járkálok.. délután 22-kor a full jeges autót kell indítani -4 , -5 fokban. S azóta pöcc-röff.. 12,65V-on áll.
A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2016
Szia! Igen, a fenti módosításokkal, +2db 200V/50Aes FET ez kapott, IRFP260 egy hűtőbordán, de így is kell a venti neki. Napok óta tesztelem tökéletesen működik, igaz a hővédelem még nekem sem kellett nem melegedett semmit az akksi, a vezetékek még igen! A 24V-rólvalóban felveszi az 5 A-t, még egy viszonylag jó akkumulátor esetében is. A ténylegesen belepumpált áramot shöntön szkóppal tudtam megmérni, 20A-es tüskék voltak rajta. A merítést egy 12/240 átalakító használatával oldom meg az lekapcsol 11V környékén. A bedugott égők teljesítményével tudom szabályozni a kisütő áramot. A töltő szépen lekapcsol 15,5V on, a trafóval nincsen gond, de egy kisebbnek főhetne a "feje" arra is gondolni kell. Találtam a lomosban egy 30-éves, még kerek fémtokos tranyókra való réz hűtőcsillagot, azt faragtam a 100 Ohm-ra hűtés gyanánt.
mobiltelefonok töltőelektronikája, a töltőbe van, vagy a telefonban is van valami?
szóval ha kiveszem az akksit, akkor tudom tölteni közvetlen a töltőről, vagy ha USB-re kötöm?
Üdv!
Szerintem két részre osztható az USB szabványosítás miatt. Az USB oldalon is van minimál eltérés a töltő, és kábel azonosítása miatt, de a telefonban is, és az akksin is vannak részei
A mobilban van töltőelektronika.. Maga a töltő nem más mint +5V dugasztáp. Itt az oldalon Li-ion cellatöltő rajzokat találhatsz kismilliót. Én építettem egyet és a mobiltelefon aksikin át a nagy Li-on cellákon át (laptop 18650-es cella nagy erejű biciklilámpához) mindent töltök vele ami Li 500mA-ral kezd. Kicsit hosszadalmas a nagyobb aksik töltése, de kifogástalan.
No mik a tapasztalatok? Én egy hete csináltam.. előtte 12,5V körül mozgott a kapocsfesz. Szulfátoldót rátettem.. másfél napig kattogott rajta. Elengedtem 16V-ig! Mert ott kezdett intenzíven pezsegni. Nos egy hete ez a helyzet. Tegnap a nehezen megfordult motornál is kitartott, pedig kétszer 5mp-ig kellett "fingatni" a -18 fokban.. A korát is jól látjuk.. "114" azaz 2011. 04. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2017
Szia, Ez nagyon jó érték! Mint fentebb írtam, kocsi-akksinál működött rendesen, a targonca akksik, meg ami most éppen ott volt, az már annyira lement alfába, hogy egyáltalán nem vesz fel áramot, sem erről, sem a töltőről, csak a fesz szalad fel egy pillanat alatt, áram meg nem folyik belé.... Majd keresek olylat, ami valamivel jobb.
Megpróbálhatod azt hogy egy szabályozható áramkorlátos tápról éleszted őket a következő módszerrel:
Beállítod a tápot 20-22 V kimenő feszültségre az áramkorlátot pedig kb. 100mA re egy 24V -os izzón próbálva. Ezután az izzó helyére rákötöd az akkut és figyeled a feszültségét , ha eléri a 12V-ot akkor lekapcsolod a töltés.(Ez elég hosszú idő amire elkezdi felvenni a töltést lehet, hogy az elején csak néhány mA-rel indul el) Fontos ,hogy ne engedd az akku feszültségét 14,4V fölé. Ha eléri a 12V-ot már normál töltővel is tudod tölteni. Ha már 12V-nál erős gázképződést tapasztalsz az cellazárlatra utaló jel ,akkor nem érdemes vele próbálkozni. Az hogy mennyire jársz sikerrel ,erősen függ attól mennyi ideig állt mélykisütött állapotban. A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2017
Sziasztok.
Adott egy autó akkumulátor töltő, ami ha bekapcsolom, sípolóhangot ad, és csak egy kis idő elteltével gyullad ki az üzemjelző led. Viszont tölteni ezek után sem tölt, szerintetek mi lehet a gond? Tudom így látatlanban nehéz megítélni, de hátha találkozott már valaki ilyen jelenséggel. Köszönöm. Idézet: Enyém legfeljebb brummog, semmi nem világít rajta, de a műszer az mutat. Házi saját készítésű, ~30 éves. „Adott egy autó akkumulátor töltő,” A tied milyen? A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2017
Szerinted ennyi adat alapján tud valaki segíteni? Típus, fényképek, mért adatok? Vagy azt is találjuk ki?
Ultimate speed-lidl, nem egy nagy szám. Kimenőn nem mérek csak 2-3V-ot, a 6-12V helyett.
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2017
Na ezzel már többet tudunk. Szét kell szedni (ha lehet). Aztán belül méregetni, keresgélni, hol akad el az áramfolyam.
El-dorado magyar módra? Eldó-Bandó. Nem rosszak azok a töltők, csak nem szabad "régi szokás szerint" összecsattintani a végét. Bár talán védve van ellene meg fordított polaritás ellen is. Az ilyen intelligensebb töltők akku nélkül nem adnak ki töltőáramot. Ha hibás az akku, nem is töltenek. A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2017
Találatok a megadott "pontos" információ alapján:
Ultimate speed találatok
Igen ez a típus. Csak azt nem értem, mi az a sípolóhang ha bekapcsolom, és csak utána egy kis idő múlva jelzi, hogy feszültség alatt van.
A linken nem egy típus van, nagyon sok. Ezért van idézőjelben a pontos szó. A sípoló hangot a kapcsoló üzemű táp adja. A mérési eredményeket nem tudjuk értékelni, mert amit megadtál a fotókkal együtt értékelhetetlen ( nincs ).
Szia, Ez inverteres, mikroprocesszor vezérlésű töltő. Igen, mindenféle polaritás, alacsony feszültség védelem van benne. Tehát a kimenetem nem is tudsz feszültséget mérni, míg egy megfelelő akksit nem csatlakoztatsz rá. Túl alacsony feszültségnél el sem indul, olyankor egy tápról, lehet PC meg kell "rugdalni" az akksit, hogy veszi-e egyáltalán a töltést. Pont ezért, mielőtt belenyúlsz, próbáld ki több aksival. A sípoló hangot, valószínű az impulzus trafó adja, mérjél rá az utána lévő diódán, kondin van-e egyen fesz?
Szia, Kiberheltem egy 24V-os töltőt, csak a trafó, meg a diódahíd volt rajta, a fesz felszaladt 27,4V ra de áram az nem folyt semmi. Utána tettem rá a deszulfátort, csak a fél pack-ra de áramot azon sem vett fel..... Ez egy pallet-mover, de csak 113 üzemóra van benne, viszont szerintem nagyon sokat állt, teljesen ki volt száradva, pedig gel-es Banner Akksik vannak benne. Harmadjára sikerült teljesen feltöltenem vízzel, mert a gel, csak úgy szívta magába, mint a szivacs! A savszintmérő, még egy fél mm-t sem emelkedett. Nem tudom, ha újra felsavaznám, javulna-e valamit, romlani már nem tud szerintem. Csak azt nem tudom hány Bfokra kellene beállítani.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |