Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Huhh Hát ezt nem tudom.. De meddig nyüstölted? Elég sok idő lehet míg megindul az áram. Bár ha tényleg annyira semmilyen a sav.. ráadásul zörgősre száradt.. :/
Sziasztok!
Igazából nem akksi töltőt, hanem annak egyfajta kiegészítésére keresnék megoldást. Van egy power bankom. 5200mAh. USB portol lehet tölteni és USB porton lehet rákötni bármi USB-s dolgot. Egyetlen apró gondom van csak vele: Ha rádugom az USB-s áramellátásra, azaz tölteni kezdem, akkor egy pár tized másodpercre megszűnik az áramleadás a kimeneten. Mivel egy mini számítógép megy róla, annak pont elég ez a tized másodperc, hogy újrainduljon... Szerintetek hogy lehetne megoldani, hogy ne legyen ez a kis kimaradás? Én kondira gondoltam. De ez elég lehet önmagában? Iktassak be egy 5V-os kondit az akksi és a gép kábelébe? Szóval ez ügyben szeretnék egy kis útbaigazítást! Köszi! A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2017
Én kísérleteznék a kondikkal, először például 16V 2200, ha akkor is újraindul akkor 4700, és így tovább. De lehet hogy low ESR jobb lenne oda. (mobilról nem tudok micro jelet)
A 16V-os kondi nem sok oda?
Igazából egy rasperry Pi működik az akksiról, ami max 5.25 V-ot tolerál
A 16V a kondi feszültségtűrése(a maximális fesz amit még elbír) a kimeneti feszültséghez semmi köze , én a powerbank és a kondi közé tennék egy diódát hogy a feltöltött kondiból visszafelé ne tudjon folyni a delej (skottky lenne a leg megfelelőbb) annak a legkisebb a nyitóirányú feszültségesése.
Sziasztok.
Annyit sikerült kiderítenem az Ultimate Speed akkumulátor töltővel kapcsolatban, hogy a full-töltöttséget jelző led teljesen halott. Azt a ledet szerintem reménytelen cserélni, annyira pici. A led elhalálozása, gondolom kihatással lehet a töltő működésére is? Magyarán, túltöltöttség következtében mehetett tönkre a led, csak nem értem miért nem kapcsolt le a töltő védelmi rendszere. Szerintetek reménytelen a javítása?
A zselés is savas, csak vizet (desztillált) kell pótolni. A sűrűség 30-34 B° közt jó (teljesen feltöltött állapot). Idő kell míg a zselében helyreáll a normál állapot (kisütött/lemerült 20-26 B°), azután lehet tölteni. Kb. 10 %-ával az Aó értéknek. Többszöri feltöltés-kisütés után állhat csak helyre (ha még képes rá).
Ha már diódázunk, akkor nem is kell a kondi, a külső akku kimenetet, és a töltőbemenetet két diódával összekötném és akkor tuti nem szakad meg egy pillanatra sem. De az a kondi nemhiszem hogy ártani fog, én nem tennék diódát a kondi elé.
Hát úgy zselés, hogy levehető kupakos, és a lemezek között fehér / mint a hungarocellben/ golyók vannak. Ma egész nap rajta volt egy trafó, de meg sem mozdul, nem folyik belé áram....
360Ah-s, és 460a max. kivehető. Ha el is indulna valami csoda folytán, max egy LED-sort tudna meghajtani. De nem az enyém, fájjon a gazdája feje miatta, én mindent megtettem.
Sziasztok!
Este 9 órán keresztül töltöttem a feleségem akkuját (12V, 45Ah, 330A, Suzuki 1.0 akku), de a töltőmön lévő töltöttséget jelző lámpa nem gyulladt ki. Megmértem üresen a töltőn lévő töltő feszültséget és csak 10.9V-ot mértem, ez így rendben? Az akku sarkain a 9 óra töltés után 13.94V-ot mértem, de a töltő nem jelezte a led kigyulladásával, hogy fel van töltve, viszont indította az autót rendesen (egyelőre). Jó lehet-e ez a töltő (10.9V-ot adva)? Esetleg az akku lehet rossz és nem lehet teljesen feltölteni?
Valamennyit biztos töltött , de a 10,9v volt töltő feszültség az kevés.Minimum 14,4v kellene, hogy legyen a töltő feszültség . Bár nem tudom milyen töltő ez , de akkor is kevés.
https://edigital.hu/akkumulator-toltok/einhell-cc-bc-8-akkumulator-...464991
Ilyesmi az enyém, csak a mutatós mérő helyett nekem három led van, az egyik lenne a "feltöltött" jel, de az nem gyúlt ki 9 óra után sem. Szóval akkor a 10,9V-ot adó töltő akkor nem jó.? Van valami olcsóbb ajánlott gyorsan töltő töltő?
Jó az a töltő, csak a multiméter nem tudja a lüktető egyenfeszültséget rendesen mérni. Tegyél a pólusok közé egy elkót és úgy mérj feszültséget, mindjárt más értéket kapsz. Még vette fel a töltést azért nem jelezte késznek a töltő. A rossz akkut nagyon hamar fellehet tölteni. Ez még jó és lehet 10 óra kellett volna neki. Általában ahogy telik az akku az egyszerűbb töltőkön úgy csökken a töltőáram. A kezdeti 5-6-8A-ból a végén már csak pár tized A marad.
Köszi az infókat.
Én gépész vagyok, szóval csak keveset értek az elektromossághoz, azért kérdezem mi az az elkó?
Elkó=elektrolitkondenzátor. Vigyázz, mert ezeknél fontos a polaritáshelyes bekötés.
Hát kíváncsiságból szívesen kipróbálnám, de hol kapok ilyet (a neten találtam párat közben hirtelen), milyet vegyek, hogy kössem be?
Biztosan van valamilyen roncs készüléked, amiből kivehetsz ilyet. Olyat válassz, amelyre legalább 25V van ráírva.
Egy pár infót elfelejtettél leírni , hogy mivel is mérted . Igy bele vittél a málnásba.
Idézet: „Este 9 órán keresztül töltöttem a feleségem akkuját (12V, 45Ah, 330A, Suzuki 1.0 akku), de a töltőmön lévő töltöttséget jelző lámpa nem gyulladt ki” Nem ártana megnézni , hogy jó e az a lámpa , illetve 9 óra után megmérhetted volna magát az akkut is , hogy milyen feszültséget produkált a töltést végeztével. A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2017
A lámpa jó, mert ha leveszem a töltőt az akkuról és még nem kapcsolom ki akkor világít (ha ráteszem az akkura akkor elalszik és csak akkor kellene újra világítania, ha feltöltött az akku).
Azt írtam az eredeti kérdésben, hogy: "Az akku sarkain a 9 óra töltés után 13.94V-ot mértem, de a töltő nem jelezte a led kigyulladásával, hogy fel van töltve, viszont indította az autót rendesen (egyelőre)."
Ok csak azt felejtetted el írni , hogy milyen műszerrel mérted na mindegy .Az a 13.94v azzal hellyel közzel talán jó , de az igazi a 14,4v lenne .
Volt a kezemben ilyen töltő javítási célból,eléggé egyszerű megoldás.Igazából a 24 órás töltés lett volna jó,akkor már biztosan kigyulladt volna a feltöltve jelzés.A töltés vége felé nagyon lecsökken a töltőáram,mondhatnám átmegy csepptöltésbe,nincs is ezzel semmi gond,jó az a töltő,nyugodt lehetsz.
A multiméter M92A: http://www.szerszamok-webaruhaz.hu/emos_digitalis_multimeter_m92a
Egy napi használat után, 5-6 indítás és 2-3km-es utak, 13.94V -ról 12.4V -ra csökkent az akku feszültsége, most behoztam újra tölteni éjszakára és most mértem. Rémélem jó az akku?
Most újra töltöm egy 9-10 órát egy napi használat után (az előbbi hozzászólás szerint), hátha most feltölti és kigyullad a led.
Köszi az infókat, megnyugodtam akkor. Lehet azért ez mellé a töltő mellé kellene vennem egy gyors töltőt van értelme?
Én nem látom értelmét egy gyors töltőnek,azzal max. 70%-ig lehet feltölteni egy akkut.A lassú (hosszabb idejű),kisebb áramú töltés eredményesebb.
A töltés rendben van azon az autón? Milyen feszültséget mérsz leállítás előtt járó motornál?
Hát ezeket jó volna megnézni (bár csak most a nagy hidegben gyengélkedett az aksi ezért gondoltam, hogy jó a töltés). Járó motornál hol mérjem meg a feszültséget (esetleg vegyem le a sarukat és azon mérjek)?
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2017
Nem kell semmit levenni, minden maradjon a helyén és az akku saruin mérj. Levett sarukkal semmiképp ne járasd a motort, mert a feszültségszabályozó azt nem szereti.
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |