Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Szerintem ezt 100% pontosan senki nem fogja tudni neked megmondani. Rxd Txd elvileg valamilyen soros adatvonal a kijelzőhöz gondolom. Legjobban akkor jársz, ha az eladónak írsz, és megkérded tőle, adjon kapcsolási rajzot ha van, vagy legalább egy angol nyelvű felhasználói utasítást, mert az oldalon kevés az infó.
Mekkora feszültség jut a motorra? A kondenzátor zárlata nagy gond lenne, ez "öngyógyító" típus. Az értéke lenne a fontos adat, ettől függ a motorra jutó feszültség.
Az egyik kefe tiszta kormos volt
Elég kemény a pöcök a burkon, azt mivel tudnám szépen visszahajtani?
Szia,
Egyrészt I = U / R Másrészt LED-et (ami nem izzó, hanem LED) fix árammal (áramgenerátorral) kell hajtani. Hogy milyen a LED-ed azt itt rajtad kívül senki se tudja (te legalábbis árulod el), szóval így csak az adatlap tud neked segíteni. Ugyanakkor ebben a topic-ban random 5 oldalt kiválasztva ugyanezek legalább kettőn el vannak mondva, vannak tanácsok, leírt kapcsolások, stb. Szóval javaslom ha sürgős a válasz akkor olvass vissza pár oldalt, és nézd meg a LED-ed adatlapját.
Az eladó jó eséllyel árul zoknitól az usb-s rakétavetőig mindent amire van kereslet, de sokat nem fog tudni róla.
Ilyenkor az én "trükköm" az, hogy a termék "nevére" rákeresek ebay-en, ali-n, és úgy általában a web-en, és sokszor találok bőbeszédűbb leírást, videót vagy valami írást róla. Ez esetben egy orosz fórumon találtam egy angol szöveget, elvileg TTL jelszinten (hány volt azt nem tudom) 9600 baud-dal kapod az aktuális áram és feszültség értéket. Bővebben: Link Lehet hogy érdemes lenne a többit is lefordítani, mindenesetre a "BB CC ADDR 00 XX XX CRC" szövegre rákeresve találtam még egy hasznosat: Bővebben: Link
Sziasztok!
Vettem egy ilyet: Bővebben: Link Nagyon bejött. Viszont múltkor sötétben észrevettem, hogy nagyon halványan világít kikapcsolt állapotban is a két led. A gomb nem kapcsoló csak egy gomb, de nem látom a panel túloldalán mi vezérli kapcsolást. Két CR2016-os elemmel működik. Kikapcsoltan 2.5uA áramot mérek az elemeknél. Mitől lehet ez, és ez mennyire fogja lemeríteni az elemeket. Jó lenne nem mindig szétszedni, és kivenni az elemeket. Előre is köszi.
A CR2016 tudtommal legalább 75mAh kapacitású. A 75000/2,5 osztás eredménye megmondja, mennyi idő alatt meríti le az elemet ilyen fogyasztás. Ilyenkor már nem számolok. Arra tippelek, hogy a tárolási idő végéig kitart. Azt is jó lenne tudni, működés közben mekkora a fogyasztás. Valószínűleg pár százalék környékén lesz az így elfecsérelt energia.
Hi Mesterek.
Elakadtam, azaz nem tudom mit kezdjek a jelenséggel. A csatolt mellékletben a C1 kondival lenne a bajom. Állandóan tönkre megy, felpúposodik, szétdurran. Már ott járok hogy 100V elkot raktam oda, de csak ideig óráig orvosolja a problémát azaz nem segít. A kapcsolással a fetten keresztül félhullámmal töltök egy akkumulátort PWM szabályzással. A szkopos képen látszik a félhullám előtti illetve utáni nul átmenetben a "tüskék". Az tenné tönkre a kondit, ha igen mit tudnék vele kezdeni? Mondjuk itt nem tudom hogy volt e rajta akksi, mármint lehet hogy ha be van terhelve a táp akkor nem lenne tüske. Valakinek lenne ötlete hogy mit rontok el ? Segítséget előre is köszönöm.
Lemardt, a C1 egy mellett van egy 100n kondi is.
Nagyot szóltam mint a vízipisztoly....
Triakkal nem lágyindító, hanem közönséges késleltető lett belőle, ma még agyalok kicsit.
A kondenzátor egy félhullám alatt többször feltöltődik és kisül a PWM frekvencia függvényében. Töltéskor és kisütékor nagy áramok folynak benne, ez teszi tönkre. Az egyenirányító kimenetére rakj egy diódát, amin keresztül töltődik a kondenzátor, amiről pedig a 7805 megy. A dióda előtti részről (az egyenirányító kimenetéről) pedig menjen a FET. Így, ha a FET kinyit, a dióda megakadályozza, hogy a kondenzátor kisüljön az akku felé, csak a 7805-ös árama meríti.
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2017
Cseréld a 0,22 µF X2 275 V kondenzátort. Mindhárom adat lényeges!
Sziasztok!
Egy kis segitséget kérnék az alábbi rajzhoz. Megépitettem az alkatrész lista alapján de egy olyan problémám van hogy a ledek parázslanak és nem teljes gözzel világitanak. Mellékelem a rajzokat valaki megmondaná nekem hogy mit rontottam el? Mivel probapanelra épitettem igy a sprint féle csak megközeliti a valós eredményt de az elv hasonló. Lehet hogy a ledeket kötöttem be rosszul? Számít hogy a ledek nem párhuzamosan vannak hanem szinte függetlenek? Ha ez nem érthetö igy akkor majd csinálok egy fotot a valos probapanelröl is. Idézet: „Számít hogy a ledek nem párhuzamosan vannak hanem szinte függetlenek?” Ezt hogyan kell értelmezni? Miért tértél el az eredeti rajztól? Fénykép nem tudjuk megnézni mit és hogyan kötöttél be.
A led teszter Skori weblapjárol van,mivel az általa megépitett panelen a 4 fehér led egymás melett van mig a rajzon egymás után, igy azért kötöttem be másként hogy a ledek egy sorba legyenek.A tekercseket fénycső elektronikábol szedtem ki ahogy Skori irta,elvben a multi szerint nem zárlatos de mégse égnek a fehér ledek teljes erövel, csak akkor ha valamit rákötök,ergo müködik de mégse rendesen.A független ledeket ugy értem hogy a rajz szerint a 2x2 led egymás után van kötve forditott polaritásal,mig az én esetemben helyhiány és esztétika miatt a layban szereplő módon kötöttem be.Amúgy a próbapanel is megkötötte a kezem enyhén.Sokat kellett vezetékkel átkötni de majd otthon lefotózom a kész panelt és feltöltöm ide akkor látható lesz.
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2017
Azt, hogy honnan való a kapcsolás az eddig is nyilvánvaló volt ( olvasni tudok ). Ott két változat is szerepel, de a piros és a sárga LED mindkettőben párhuzamosan van kötve, ez biztos. A fehér LED-ek pedig sorba! Fénykép nélkül nem tudom eldönteni mit kötöttél rosszul ( távolba még nem látok ).
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2017
Így jó a rajz alapján . Nálad a jobboldali tranzisztor (amit fet-nek rajzoltál) rosszul volt bekötve és alul a sárga piros led-ek is.
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2017
Köszönöm a válaszod de majd otthon megnézem hogy jol rajzoltam -e emlékezetböl a sprinttel,régi verzio és valamiért nem volt benne tranzisztor rajz.Amugy igazság szerint nem sok eltérést látok a te rajzodon de lehet én vagyok a vak.Amugy szted ha a rajz szerint a 2x2 led egymás után van az én esetemben pedig függetlenül az okozhat e halvány világitást a ledeken?Ja már látom a javitásodat pirossal.Vagy 3x néztem át és valoban nem rajzoltam fel normálisan.
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2017
Sziasztok!
Egy +-9V-os, 40 mA-s tápot soros (9V) zénerrel, egy-két ellenállással és kondenzátorral egy 24V-os DC tápból ki tudok hozni? Esetleg nagyobb terhelés mellett stabkockákkal? Választ előre is köszönöm.
Hello! Két soros zénerrel és előtét ellenállással kihozható a +-9V. Két stabi nem túl nyerő, mert soros áramkörben az áram közös. Azok pedig sorban a terheléssel feszültséget szabályoznak. Vagy is a zéner párhuzamos szabályzó a stabi pedig soros.
Sziasztok!
Jól értem e hogy ha van egy váltóáram amit trafóval átalakítok 12volt-ra, kapok egy váltóáramot de 12 volton. ha ezt átvezetem 2-2 diódán akkor lesz belőle egy pulzáló de már nem sinus-os görbém, és még mindig nem stabil egyenáram? Ha berakok egy további -nagy, akár 1000mikroF-os- kondit akkor az végülis felveszi ezt a pulzálást? úgy értem amikor épp megfordulna a görbe akkor a kondi tartalma "ürül" és ezáltal további áram"utánpótlás" lesz a körben? mi van ha többet vesz fel a fogyasztó mint ami a kondiba belefér? akkor elveszik az áramkör egyenáram jellege?
Az "egyenáram jellege" nem veszik el,csak a hullámossága nő meg. E szerint változik.
Szia
Nos itthon vagyok és csináltam pár képet és megprobáltam lerajzolni a kábeleket is ahogy be vannak forrasztva mert a képröl nem biztos hogy látszik. A szagatott vonalak akarnak lenni a kábelek a többi elvben forrasztás vagy átkotés. A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2017
Szia, köszönöm a segítséget!
Ez eszembe sem jutott hogy a kisütés miatt megy tönkre
Sziasztok!
Egy liion akku kisütőt tervezek. Szeretném belőni az akkut ha lemerült (3v alá esett), úgy hogy ha már egyszer kikapcsolt, akkor később már ne kapcsoljon vissza. A kisütő áramkör kész, egyedül ezt nem tudom megcsinálni, milyen ötletetek van? Ha kell referencia, akkor az tudjon az akkuból táplálkozni.
Fogj egy komparátort, a billenési szintet állítsd be 3V-ra, ha átbillent, akkor tiltsd le vele a kisütő részt, és csatolj vissza a bemenetre, úgy, hogy "öntartásba" vezéreld. Ha tudod, hogy működik egy műveleti erősítő/komparátor, nem lesz gond, ha nem ismered, gyere a megfelelő témába és/vagy pótold a hiányosságot.
Végül is a plusz diódával működik? Nyilván meg fogtok kövezni, de ennek anélkül is mennie kellene. A diódahíd 1,8 A-es, ilyen brutális terhelésre annak már ki kellett volna készülnie.
Az állandóan tönkremegy mit jelent? Naponta? Mert akkor - bocsássatok meg - olyan triviális oka kell legyen, mint a fordított elko polaritás, vagy hasonló. Ha tévedek, hamu őszülő (inkább kopasz) fejemre... de akkor megint tanultam valamit. A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |