Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Szia.Köszi a segítséget.
A motorkód:BSE. Szép napot!
Szia! Nem találtam semmi különöset csak arra voltam kíváncsi, hogy van e szekunder légszivattyúja (hát van) és az ehhez tartozó lekapcsoló szelep. Hát ennek a kialakításnak szokott problémás része lenni a csövekkel összekötött szelepek és membrános "kütyük". Ha EZT átolvasod akkor világos lesz, hogy a légszekrény tömörségét többször is leellenőrzi a rendszer, nem csak hidegindításkor. Talán a kapcsolószelep nem zár jól avagy a légszekrényen szokott lenni egy membrános légbeömlést állító szerkezet és a membrán átszakadhatott és így szívhat falsot a rendszer.
Szia.
A levegőcső cserélve lett,mert a kartel membrán nem zárt le. Szívósor csatlakozó tömítések úgyszintén. A légszekrénybe megy egy cső még ami a fékràsegítőre megy ,abba is van valami szelep ,de azt nem tudum hogy számíthat-e?
Ez a szelep amitől Te beszélsz az Maf szenzor mögött van?Ez van bekötbe a folytó szelepbe ami az aktívszét tartályból szív?
Ebben a leírásban is említik a levegős tömlők esetleges sérüléseivel kapcsolatos jelenséget, de mindenek előtt a lambda szonda van megemlítve. Azt nem írja, hogy ezt az érzékelőt szkennelni kell e a motorvezérlőbe a diagnosztikával de szerintem a szonda dobozán fel lesz tüntetve ez az információ. Tehát ha ki is cserélted ezt az érzékelőt és nincs változás az nem biztos, hogy akkor nem ezt kellett volna tenni a csere darabbal.
Helló.
Úgy néz ki a helyzet,hogy a szonda volt a hibás. Köszi a segítséget.Szép napot.
Szia! Az rendben van, hogy az volt a hibás de a cseredarabot is ki kellett cserélni vagy a beépítettet kellet csak szkennelni?
Audi A 3 .APF 2000 1,6i Olajszintjelző probléma!
Bocsi hogy Oktávia "részlegbe" merészkedtem..,de mivel egy nagyon rokon autóról van szó..,és itt nagyon profi hozzászólásokat olvastam ellentétben más forumokkal ..,ezért kérnék segitséget!!! Tehát a sárga olajkanna szimbolum kigyullad és hangjelzés is van.., kb 20-30 km probaut után, és csak 2000 ford alatt jön be a hibajelzés, ilyenkor 2000 fölé nyomva a fordulatot mindig elhagyja.a hibát, olaj,olajszürő ,uj Hella olajszintszintjeladóra cserélve ,Hibakód törölhető ,de visszajön.., cserélve,olajszivattyu,szita,buvárcső megnézve, olajcsere intervall normál olajra 1év vagy 15.000km-re állitva vcds-el, és manuliasan is.., pontos hibakod sajnos nem jut eszembe az idegtől., de egyértelmüen olajszint jeladó hiba---"intermittent".. Minden segitségért hálás volnék..., mert már készülők befonni a hajam.., vagy valami komolyabb károkozás sem áll már távoll tőlem az Audiban...
Szia! Talán a kocsi elhasználta az olajat nem mennyiségileg hanem minőségileg. Az olaj most nem adja azt a szintű viszkozitást amit normál esetben el lehet tőle várni, alacsony viszkozitású lett és nem tudja a minimális olajnyomás értéket jelző gombát működtetni csak emelt szinten de emelt szinten a jobban igénybe vett alkatrészek még annyira sem fognak megfelelő kenést kapni, mint alapjáraton, nem beszélve az olaj hűtő hatásáról. A motor kopottságáról csak Te tudnál nyilatkozni a 17 év távlatából, hogy mennyi a megtett kilométer, mert az órán nem biztos, hogy a futott érték látható. Próbáld meg "kasztrol" 10W40 olajjal, talán azonnal elalszik a kanna jelzés.
190.000km van benne..,logikus amit olajról irsz..,ezért cseréltük le a kb max 5.000km-t futott olajat+ szürőt stb..,sajnos dettó ugyanaz a hiba jön vissza, amit abszolult tipushibának olvasok eddigi guglizásom után..,nem tudom hogy ezen az autón is két olajgomba van-e mint a régebbi VW.nekben.., egy hagyományos., és egy dinamikus olajgomba, szinezésük is más., nem véletlen mert a szürő melletti ezen az autón az dinamikus : alaphelzetben nyitott érzékelők , és kb 1.2 Bár nyomás körül zárnak az érintkezők..,egyébbként olajgombát is cseréltünk..., hiába persze.,
Van egy visszatérő vezérmütengely jeladó hiba is egyébbként., ezzel összefüghet esetleg????
Sziasztok!
A hibatárolóban mindig előjön a lambdaszonda hiba az áramkörben és a túl szegény keverék hibaüzenet. A kocsi Octavia Tour 1.6 (2005/BFQ) A szervizben azt mondták, hogy elektromosan nem tudjál kimérni, hogy tényleg rossz-e a szonda. Kicserélik (45 ezer a szonda és 10 ezer a munkadíj), de garanciát nem tudnak vállalni, hogy valóban a szonda a rossz. Feleslegesen nem akarok több mint 50 ezer forintot kiadni egy olyan alkatrészért, amely lehet, hogy nem is rossz. Valahogyan nem lehet megállapítani, kimérni, hogy most a szonda jó vagy rossz? Köszönettel.
Ezt az írást olvasd el, hogy még mi minden lehet a kenési rendszerben a hiba oka azon kívül amit leírtál, hogy kicserélted.
Üdvözletem a kedves Fórumtagoknak!
Engedelmükkel besorolnék az A3 Audi után egy A4 1995 évjáratú ADP kódos vassal. Tönkrement benne a vízpumpa + termosztát cserélve lett. Vezérműszíj csere, vezérlés beállítás. Ezek után nem volt hajlandó beindulni, mintha nem lett volna gyújtás. Ha beindult tarakírozva járt. Szabadtéri gyertya ellenőrzés - szikra rendben mind a négy hengernél (érdekesség 1 és 4 gyertya kissé kormos?). Motorszellőztetés vezérműtengely kézi forgatásával. Ismét vezérlés állítása indítás először 1-3 hengerekkel, ezt követően + 2 henger ezek után + 4 henger. A művelet után tökéletesen járt. Leállít. Elindulunk - víz rendben. 50 km (teljesen üzemszerű működés) után parkolóban a vízcső bekötések ellenőrzése. A motort le kellett állítani mert az osztófedél közelében spriccelt az egyik kötés de úgy néz ki, hogy a gyújtás nem ázott be. Indításkor beindult ugyan de nem járt a 4 henger és később be sem indult, ezzel ott tartunk mint amikor elkezdtük. Nem igazán értem a dolgot. A segítséget megköszönném. palp
Nem ismerem a konkrét masinát, de mindenképp ott keresnék hibát ahol a javítás történt. Beteg csatlakozó, laza testkábel, sérült vezetékek. Csodák nincsenek.
Szia,
Nekem is ugyanilyen autóm van és hasonló hibakódokat produkált (azt hiszem p0136 és p0140). Mondjuk nekem a szegény keverék valószínűleg az LPG rossz beállítása miatt volt. Mindenesetre a hátsó lambda szonda cserélve lett tavaly szeptemberben. Azóta 8000 km-t mentem és nem jött elő egyik hibakód sem! Nem mondom, hogy nálad is tényleg ez okozza, de nagyon valószínű! Üdv, Anti
elolvastam---tanulságos..,viszont találtam egy nagyon érdekes ,akár szakszerünek is ható szokatlan leirást , amit eddig seholsem olvastam, erről az olajszintmérő szenzor elvi müködéséről, amit eddig sehol sem olvastam..., belinkelném., ha tudnám hogy megy ez a figura" Ezt az irást olvasd el"...,privátba megirhatnád és akkor felteszem ide.., ha megjavulna , és konkréten, megbizhatóan tudnánk hogy mitől akkor megirom
Az a probléma, hogy kizárólag mechanikus beavatkozás történt. Az elektronikához nem nyúltunk hozzá. Ezt nem értem a lefutott 50 zavartalan ("úgy működött mint a "Doxa") km mellett. Az autó úgy lett letéve, hogy normálisan üzemelt (mondjuk 3 hetet állt, de nem hiszem hogy lenne köze hozzá).
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2017
Nincs valami testkábel aminek a csavarját ehhez a művelethez ki kellett venni? Hibakódot próbáltatok olvasni?
Hibakódot még nem olvastunk. De emlékezetem szerint nem volt semmilyen kábel ami ne került volna a helyére. Ráadásul emlékezetből kell most "dolgoznom", mert az autó Ausztriában van.
Idézet: Nekem meg fantáziából, mert én meg sosem láttam. „Ráadásul emlékezetből kell most "dolgoznom"”
Köszönöm a választ.
Nekem is LPG-s a kocsi, a hibakód 130-as. Azt írod, hogy hátsó lambdaszonda, nem csak egy van, hanem több? Neked mennyibe került a szonda? A szervizbe nekem közel 50 ezer forintot mondtak az Interneten pedig 20-30 ezer forint között szóródik.
Nem tudom melyik szondáról van szó, de létezik valami olcsóbb univerzális ami az 1.6-osba tuti hogy jó, mert egyik haveroméba olyat tettek és évek múlva azzal is adta el, ha jól rémlik 15000Ft volt.
2 van benne. Egy közvetlenül a kipufogócsonkban és egy a katalizátor után.
Utóbbi volt a ludas. Nekem egy univerzális Denso került bele (DEN DOX-0150/P), aminek csak vezetéke van, csatlakozója nincs. Így az eredeti szonda csatlakozóját le kellett vágni és összehozni az új vezetékeivel. 17 volt, kell egy akna és egy leszedő kulcs és 5 perc alatt kész. A p0130-as hibakód viszont az első lambda szonda hibájára utal (Blank1, Sensor1). Utánanéztem és nekem p0139, p0140 hibakódjaim voltak, amik a 2. lambdaszondára vonatkoznak! Így a te eseted más, de valószínűleg ott is a lambda a hiba. Egy kis infó erről a hibakódról. https://www.obd-codes.com/p0130 Lehet maga a szenzor, meg kell nézni a csatlakozó részét, a vezetéket, nem szív-e valahol falsot, lyukas kipufogó stb.
Ge Lee, S110L!
Köszönöm a válaszokat. Akkor utána olvasok és körülnézek szonda fronton. Köszönöm az ajánlott oldalt. szerk.: Még egyszer megnéztem a hibakódot. "PO130 Lambdaszonda (1 heng. sor. 1 szenzor) Hiba az áramkörbe." Tehát az 1 szenzor lehet a hibás kipufogócsonknál. De minek írja a hengersort, laikusként azt gondolhatnám, hogy valahol a hengersornál található. A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2017
Beszédes képek a problémáról. A "LINK"-re kattintva előjön egy kis ablak amiből ki kell ütni a "http//:" hivatkozást és ekkor kell bemásolni az általad mutatni kívánt oldal linkjét, ha szeretnél ilyesmit mutatni. Csak ez az egy nyomásérzékelő gomba van az olajszűrőn de a hiba az ott van megmutatva a beszédes képek alatt. Hát egy kicsit szét kell szedni ezt a részét de másképpen nem férni hozzá. A robbantott rajzon találtam egy "077103157B" szelepet a szűrő házán és ez vezetett el arra az oldalra. Ha részletesebb fordítás kell akkor kénytelen leszel kijegyzetelni a képi szövegeket.
Szia!
Idézet: Szerintem meg pontosan tudni kellene, hogy hol állt (szabadban, garázsban) és hogy van e a környékes esetleg nyest veszély. Nem is gondolná az ember, hogy ilyesmi is előfordulhat hazai viszonylatban a kocsijával. A Balatonnál nem tudtam mire vélni amikor a kocsi alá rabichálót tettek a német turisták. Tehát kisállat rágási nyomokat kellene keresni az elektromos részeken három hét után, talán. „mondjuk 3 hetet állt, de nem hiszem hogy lenne köze hozzá”
Szia! A szondáról nem találok infót a "progikban" de a 130-as hibakód jelentése az a szonda fűtése rossz és a gyenge jel vagy elektromos kapcsolat a szonda és a motorvezérlő között. A szonda fűtése a 43. biztosítékról megy de ez táplálja a MAF szenzort és a szekunder légpumpa reléjét is! A szonda csatlakozóját kellene megnézni, hogy a stekkerben az érintkezők rendben vannak e. Hány kilométer van a kocsiban?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |