Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Tisztelt fórum!
VG900 autóbusz generátorhoz keresek diódákat. SY 171 2D XD fekete jelölésűt és SY 171 2D x3 vagy x4 piros jelölésűt. Ha valaki tudna segíteni: köszönöm.
Keress valami eldobott Lada generátort, azokban is ilyen volt.
Szia! SY171/1 100V 25A és az SY170/1 100V 25A típusú diódák, egyi P típusú a másik N típusú dióda. Lehet, hogy találsz a hazai hirdetések között is. Talán nekem is van még valahol de talán csak egy-egy darab. Ebből van az akkutöltőm egyenirányítója is.
Köszönöm a válaszokat.
Találtam diódákat. P-és N-típusút is. Igaz 25 helyett csak 20 Amperesek csúcsban 300 helyett csak 200 Ampert bírnak, de remélem elég lesz. Van egy tirisztor is felfogatva a lapra a kapcsoló lába van csak bekötve a fesszabályzó TR- lábához a többiről le van vágva a vezeték. Valószínűleg feszültséget kapcsolt valahová. Nem tudom mire szolgált. Valaki esetleg tudna segíteni. Köszönöm:
Bár nem diódák, de egy kis segítség.
Még pár kép a bekötésről:
... az utolsó, talán még nem tilt ki a rendszer...
A tirisztor a túlfeszvédelem. Rövidrezárta a gerjesztést a szabályzó hibája esetén. A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2017
Üdv.:
Köszönöm a leírást a rajzokkal. A diódákat kicseréltem így most kimérve, minden jónak tűnik. A tirisztor bekötése után jöhet a főpróba. Még egy szer köszönök mindent.
Urak. Ha van töltès de mégis világít a töltés jelző lámpa akkor mivan?
Milyen autó ez, Zsiguli?
Scania R420
Ha relé vagy valami központi agy kapcsolja a lámpát, akkor ott lehet beragadás és ezért világíthat állandóan a lámpa. A régi Ladáknál is relé kapcsolta a töltésjelző lámpát, ezért kérdeztem rá.
Helló !
Nekem a túlfeszültség védelem hibája miatt világított folyamatosan a lámpa. Egy tirisztort kellett kicserélni és megszűnt a hiba. A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2017
Sziasztok!
Adott egy B Corsa C12NZ motoros autó és fura ciripelő hangja van a generátornak ha sok fogyasztót egyszerre bekapcsolok. Nem olyan a hangja mint mikor nedves időben első indításkor nagyon hangosan visít a szíj(megcsúszik). Ez viszonylag halk, de hallható hang. Csapágyak cserélve lettek korábban és meg is hallgattuk őket most. Annak azért másabb hangja van. A szíjat feszesnek találom. Lehetséges hogy a dióda sornak van ilyen hangja? Bár furának tűnne nekem ha egy dióda ilyen hangot adna ki. Sose hallottam de gondoltam rákérdezek. Egyszerűen már nem tudok mire gondolni. Nektek mi lenne az ötletetek ?
Esetleg kopott ékszíjtárcsa? Ha már nem az oldalain, hanem a fenekén fut a szíj az okozhat furcsa zajokat.
Szia! Talán csak a szíjfeszítő hangját hallod ha az még nem volt cserélve a segédüzemi hajtáson. Ha a generátort leterheled akkor a szíjtárcsára felfutó oldal jobban megfeszül és a feszesség olyan helyzetben korrigálódik ahol ennek hangja is van. Poros vagy kopott lehet még a görgő csapágya és a rugója de lehet a szíj hátoldalának a feszítő görgő felületén való "kis" megcsúszása is.
Köszönöm mindkettőtök segítségét. Megnézem.
Amikor ciripel adjál neki egy kis szilikon sprayt.
Ha megszűnik akkor ékszíj hiba. Ki van keményedve a gumi.
A szíjakat mióta szokták megkenni?
Autótechnikában azért előfordul. Persze nem szilikonnal.
Forgás közben, sima fenyőgyanta nekinyom a szíj mindkét oldalának, ha hosszbordás szíj, akkor természetesen álló helyzetben kell bekenni. Alkoholban fel lehet oldani kis mennyiségű gyantát, ezt egy kis szivacs darabbal lehet rákenegetni a szíj belső oldalára. Amit ajánlottak az előbb spray-t, az is gyanta oldattal fejti ki hatását.
Ne terelj ... Ha valamit megkennek vagy kenést igényel akkor annak csúsznia kell.Az ismertetőben bevonatot képeznek a felületen és nem kennek.
Üdv!
Már régóta van ilyen "Húzóspray"-nek neveztük el, csak az a baj vele hogy nem érdemes használni. Maximum a hiba detektálására jó. Ha kopott a tárcsa, és lefenekel a szíj akkor már a tárcsát/tárcsákat kéne cserélni szíjastól. Ráadásul a próba után még ezt a trutyit is le kell majd takarítani a ékszíj pályáról. (Elveim szerint, mivel a gyár ezt nem így írta elő...) A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2017
Sziasztok!
Mondeo MK3 generátor feszültségszabályzónál melyik a gerjesztő szál? http://www.unixauto.hu/TL_IMAGES/02820/02820460.unk Ki tudom mérni a generátort, ha a gerjesztem 12V-tal és egy fúrógéppel megforgatom és közben mérem a töltőfeszültséget?
Hali! Van egy skoda Felici 1.3-as MPI 2000-es. A probléma az hogy gázadásra világít a töltés visszajelző lámpa. Alapjáraton alig észrevehetően pislákol. Szivargyújtón mérve a feszültség 13.8-14.1 V között van. Érintkezők, csavarkötések felújítva. Mi lehet a probléma? Előre is köszi a segítséget!
A generátor testpontjait takarítsd meg. Ez a jelenség akkor van, a a fesszabályzó az akku feszültségét magasabbnak "érzi" a generátorénál.
Sziasztok!
Adott egy Peugeot XPS-SM motor. A napokban kimerült az akkumulátorom. Próbáltam kiméregetni a dolgokat, hogy a töltés helyén van-e vagy sem leírom mit mértem merre, és az adatok alapján valaki tudna segíteni?! Kimértem a generátort: Mellékelt kép alapján a generátorom jó. -Zöld: 784 ohm -Piros: 128 ohm -Sárga: 0,28 ohm Feszültség szabályzónál rámérve a generátorra: AC 9.09V-ot ad le a motor alapjáratkor. AC 12,75V-ot ad le a motor fél/háromnegyed gázadáskor. Feszültség szabályzónál mérve a kimenő áramot: DC 12,71V Akkumulátornál mérve a feszültség: (ezek az értékek nem változtak semmit sem, világítás mellet és nélküle sem.) -Alapjáraton: 12,70V DC -A motort pörgetve 12,65V DC Ezek alapján a motor töltése rendben van? Ha igen, miért merülhetett le az akkumulátorom a napokban?! (Töltőről szépen felveszi a töltés.) Előre is köszönöm a segítségeket.
Nézesd meg mert kevés a töltőfesz. 14,2 körül oké terhelve PL fényszórók bekapcsolva. persze ha az akksit nagyon lehúztad(11V alá akkor az is csinálhat ilyet a töltés kezdetekor. pl cellatárlat) Ha nem tér észhez akkor az akku off.
Az akkumulátort kimérettem autós boltba ilyen akkumulátor teszterrel. Ott azt mondták, hogy jó a leadott teljesítmény és vissza is tölti magát tehát rendben találtak az akkumulátort. Feszültség szabályzó ha rossz ez által lehetnek ezek a rossz mérések? Vagy a generátorral is lehetnek problémák a leadott alacsony AC fesz miatt? (Mert gondolom annak is többnek kellene lennie, hogy legyen töltésem 13-14VDCben.)
Akkor marad, a szakember. lehet fesszabályzó de egy dióda is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |