Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Szia!
Ennek mi a papírozási menete?
Szia!
Ennek nincs "papírozási menete". Teljesen illegális a közúti használata. A lámpatest úgy van jóváhagyva, hogy nincs benne ilyesféle módosítás, ha már hozzányúl, akkor a rajta lévő jóváhagyás érvényét veszti, s így nem használható a közúton. Zárt pályán, kiállításon viszont használhatja Vizsgára ha így megy az autó, akkor kapásból meg fog bukni, de ha közúti ellenőrzésen látják meg, akkor is azonnal visszavonják a forgalmi érvényességét.
Szia!
Azt gondolom én is amit off-ban írtál. Nekem is tetszik ez a lámpatuning, de egy forgalmit bebukni, illetve egy KPM vizsgát nyerni nem lenne jó dolog. Csak titkon arra számítottam, van legális útja a dolognak.
Teljesen igaz, mert ez nem legális. Viszont érdekesség képpen annyit el szeretnék mondani, hogy van asszem Szegeden egy csávó aki lámpa atépítessel foglalkozik, és Ő alakított már át olyan régi 90-es évekbeli skoda fényszórót projektorosra, nappali menetfénnyel, ledes irányjelzővel, holott a lámpatestre az akkori E jelzés az érvényes. Ő készít megrendelésre is fényszórókat, és olyan jól megcsinálja, hogy még műszakin is átmegy, meg nem szól érte senki. Ezt nem én találtam ki, félreértés ne legyen belőle, a fórumon írták azok az emberek akiknek Ő építette a fényszórót! Én is ott olvastam! Amúgy nekem volt utólagos xenon a kocsiban, és nem szólt érte a rendőr, pedig sokkal találkoztam, csak azért vett ki egyszer, mert kiégett az egyik oldalt a xenon izzó, és én aznap addig nem vettem észre! De a xenonra nem mondott az semmit! Szerintem mindenkinek szíve joga szabadon eldönteni, hogy mit csinál.
Ha a gépjárművel közúton közlekedsz, akkor ez a mondat felejthető:
Idézet: „Szerintem mindenkinek szíve joga szabadon eldönteni, hogy mit csinál.” Furcsa is lenne, ha ez igaz lenne. Idézet: „még műszakin is átmegy, meg nem szól érte senki” Kérlek mondd meg melyik az a vizsgaállomás, lesz ott még egyéb galádság is, ahol ez átmegy...
Azt én csak arra írtam, hogy ha én belelerakom a fényszóróba az angel eyes gyűrűket mint nappalifény, akkor ezzel én vállalom is a felelőset, hogy közúton használom! Nem kell kiforgatni az ember szavait!
Azt én nem tudom, hogy hol van az a vizsgaállomás, mert nem írták a fórumon, ahol olvastam róla! Amúgy is meg, hogy ha a világon minden ember minden szabályt betartana, akkor nem lenne szükség börtönökre.... Ha én ilyen nappali menetfényt rakok a fényszórómba, akkor a saját forgalmimmal játszok, hogy ha kivesz érte a rendőr, és nem a máséval! Úgy látszik hogy ebben az országban már az is bűn, hogy ha látszani akar az ember a közúton a szemből jövővel szemben!
A gépjármű átalakítására, és ebbe beletartozik a világítás átalakítása is, jogszabályok vannak. Ezek betartása nem opcionális hanem kötelező. Ez nem a szavak kiforgatása. A szabálytalanul szerelt világító berendezéssel pedig nem csak a forgalmiddal "játszol", hanem a közlekedés más résztvevőit is veszélyezteted a jogszabály szerint.
Én ezt nem vitatom. Tudom, hogy nem szabályos! Akkor azt mondd meg, hogy hogyan csináljam meg legálisan?????? A sok új autón meg olyan a nappali menetfénye, hogy irányjelzőzéskor kikapcsol az adott oldali menetfény, és sárgán villog! Szerintem meg van olyan akit ez téveszt meg vezetés közben!
Érdekes módon, én nem olvastam ilyet a jogszabályban, pedig most olvastam utána. Amúgy is meg, én nem azért írtam erre az oldalra, hogy mennyire szabályos, mert tudom hogy nem az, mert ebben az országban semmit sem lehet, hanem kapcsolási megoldás miatt gondoltam hogy írok ide, de már bánom, mert mindig akad valaki aki elkezd kötekedni!!!!!!!
Azok az autók amelyek gyárilag ilyenek azok megfelelnek a jogszabályban előírt követelményeknek, különben nem hozhatták volna forgalomba.
Én ezt megértem, hogy ha úgy gyártották akkor oke. De akkor azt mond meg nekem, hogy hogyan csináljam meg legálisan???? Én örülnék neki a legjobban, hogy ha lehetne kompletten olyan Angel Eyes fényszórót vásárolni N16-os Almerába, amin rajta van a jóváhagyási jel!!!! Hidd el, hogy megvásárolnám, még hogy ha sokba kerülne akkor is! Nagyon sokat kerestem már ilyet, de még nem találtam eddig sajnos!
Talán nem véletlen, hogy nem találtál megfelelő, utólag beépíthetőt. Azon még nem gondolkodtam, hogy ilyet beépítek az autómba, ezért a legális utat sem kerestem.
Ez esetben akkor meg fogadd el a másik ember döntését, és ne kritizálj, hogy hogy legális, meg hogy nem! Ugyanis mint ahogy már írtam, tudok róla, hogy nem legális! Szerintem meg csak azért nem találtam még, mert valószínűleg még egyik gyártó sem készített ehhez a típushoz valót! De egy olyan korú skoda fabiához (mk2—es) mint az en autóm meg lehet kapni, úgy hogy nem az lesz az oka hogy régi az autóm.
Idézet: „írták a fórumon” Annyit emlegeted ezt a "fórumot", kérlek linkeld be, mert kíváncsi vagyok milyen zöldségeket írnak még össze...
Itt a link: http://www.carstyling.hu/kozosseg/forum/helpdesk/projektoros-lampa-...!19/20
Jó olvasást hozzá! De szerintem csak azért mert a másik embernek más a véleménye mint a tied, még nem biztos hogy zöldségeket ír! A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2017
Nem is kérdezek többet... "carstyling" Ez az a fórum, ahol simán rátukmálnak a 3-4"-lal nagyobb kerekekre, "mert az szép".
És nem azért mondtam, mert más a véleménye, hogy zöldség, hanem azért mert arra a fórumra támaszkodva írsz le olyan dolgokat, ami egy rakat törvénytelenséget fed fel. Ilyen pl. az a vizsgálóállomás, ahol átengedik az autót egy átépített fényszóróval (hacsak nem vitte az átalakítási engedélyt a bevizsgálási papírokkal, de ez utóbbinak költsége a millát is verdesi, így nem tartom valószínűnek). Nem mellesleg a nem érdekel a másik mit csinál az úton, nem számít, ha megvakul, dögöljön meg, csak én lássak autósokat szerény véleményem szerint mind deresre kellene húzni.
Én nem akarok vitatkozni senkivel, de szerintem egy nappali menetfénytől nem fog megvakulni senki! Tudomásom szerint annak az a célja hogy jobban lássák az embert. Szerintem az sokkal zavaróbb amikor például valakinek a tompított fényszórója olyannyira rosszul van beállítva hogy majd kiveri az ember szemét, és amikor még rávillogok akkor ő is elkezd villogni hogy mi van! Na az ilyeneket is jó lenne kiszűrni vizsgáztatáskor, mert nekem még eddig nem villogott senki hogy vakítana a fényszóróm, pedig magamnak állítottam be az előírtak szerint.
Idézet: „Na az ilyeneket is jó lenne kiszűrni vizsgáztatáskor” Normális, törvény által előírt módon működő vizsgafolyamat esetén kiszűrik (amit te emlegettél, az nem olyan hely). Csakhogy két évente kell elvinni az autókat, nem akkor, amikor kicseréled az izzót.
Attól hogy leveszem a fényszóró hátulján a kupakot és kicserélem a rossz izzót és visszateszem a kupakot, attól még nem állítódik el a fényszóróm magassága! Ha meg olyan a fényszóró hogy csak úgy lehet kicserélni az izzót, hogy ki kell venni a fényszórót, mert például biztosítékdoboz van mögötte ami nem mozdítható (Opelnél), akkor izzó csere után be kell állíttatni a fényszóró magasságot! Ez a tulajdonos dolga és nem a szembejövő autósé. Nem csak vizsgáztatáskor lehet magasságot állíttatni!
Nem tudom, láttál-e már izzót rosszul betéve? Igen, sok autónál be lehet tenni úgy az izzót, hogy utána vakít, pedig nem kell hozzá kivenni a lámpatestet, mindössze a betett izzó fókusza nem oda esik, ahova kellene - tipikusan Suzuki Igniseknél, Opel Corsa B-nél előforduló ügyetlen tulajdonos betegség. És ennek semmi köze a magasságállításhoz, se ahhoz, amiről vitatkozol mindenáron.
Hello! Az a "jó", hogy a lámpák fogyasztására nincs adat. Pedig ez azért elemi dolog lenne. De a típusszámnál a linkben úgy tűnik, egyik 42db, másik pedig 57db Led-ből áll. Tehát ha hármasával vannak sorban és 20mA a feltételezett Led áram, akkor a négy lámpa összesen 66 sorból áll. Ez 1,32A áramot jelentene. Ezt pedig a Fet várhatóan simán el fogja bírni.
De nem tudom manapság a lámpák hogy vannak biztosítva a kocsikban, régen külön volt a két oldalnak biztosítéka. Így akár két áramkört is lehet építeni. Persze a gyújtástáp csak egy van.. De ha egy áramköröd van és a helyzetjelzőknek külön tápja van, akkor nem közösíthető. Maximum két ellenállás (vagy két dióda) használatával. Vagy csak az egyik oldal felkapcsolásáról lesz információ..
Sziasztok.
Tudna valaki segiteni Audi A4 b6 klimat control hoz elektronikai rajz vezetékekről, csatlakozókról. Előre is köszönet.
Üdv mindenkinek!
Egy 2001.es expert hdi nél szembesültem üzemanyagszint mérési problémákkal. Rövidre zártam a szintmérő 2 vezetékét és akkor is üreset jelez. (rózsaszín és zöld sárga). Gondoltam ezt a műszerfalnál is eljátszom,(kizárva a kábelszakadást) itt már duplán jelentek meg ezek a színek és a számozásuk sem egyezik. Van arra mód,hogy a műszert manuálisan teszteljem valahogy? Ha tud valaki segíteni,megköszönném.További szép napot!!
2002-höz van, kiindulásnak talán jó lesz:
Bővebben: Link
Üdv!
Bocsi hogy beleszólok, de nem új keletű a problémád. a 80-as években sok autóra felkerült a hátsó ablakba a harmadik féklámpa. Tudjuk, ez hasznos, jó ötlet. Ennek ellenére ezzel a tuningal se megy át az autó a műszakin, A mostani gépeknél ez már gyárilag benne van. Itt arról van szó, hogy egy ilyen berendezés az első autó üzembe helyezésekor kap egy típusengedélyt a gyártó műszaki leírása alapján. Ettől eltérni lehet, ha erre a megtervezett módosítással engedélyezteted a gépjárművet. Erről lesz a forgalmiban bejegyzés. Ezután az autó átmegy bárhol műszakin. Ez vonatkozik az utólag beépített xenon lámpákra is. Tehát autómérnök. terv - a beépített cuccok műbizonylataival, engedélyezési eljárás, és ha átment akkor lehet közlekedni vele. Aztán mindenki maga dönti el hogy meg éri-e, főleg autónként,de így hivatalos. A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2017
Üdv Mindenkinek!
A következő a kérdésem: Adott egy régebbi típusú Renault Twingo. Ezekben a műszerfal közepén egy kis digitális kijelző mutatja a sebességet. Ez a kijelző cserélve lett egy bontott darabra mert tönkrement és azóta ha felkapcsolják a világítást akkor kikapcsol. Elvileg ehhez a kocsihoz való hibátlan darab. Az a kérdésem, hogy van e valaki aki szerelt már hasonló kocsit? Ha igen akkor volna az illető olyan jó, hogy leírja nekem, hogy mire számítsak ha kibontom a műszerfalat? Pld hogy van ez összekötve a lámpa kapcsolóval? Mi a modul csatlakozójának a lábkiosztása nagyjából? (valamilyen digitális adatvonalon kommunikál vagy simán 0-12v a kapcsolótól függően?) Neadjisten merre keresné a hibát? Annyi a lényeg, hogy nem vagyok járatos autószerelésben csak elektronikában és gőzöm sincs, hogy mit találok belül ha szétszedem.
Bár a konkrét típusra nem emlékszem, amíg nem jön más válasz:
Szerintem a helyzetjelző felkapcsolásával csak elhalványodnia kéne a háttérvilágításnak, ha teljesen elsötétül, akkor a kijelzőben keresném a hibát. Lehet egy elégett teljesítmény ellenállás pl. Szerintem izzós háttérvilágítás, és egyszerűen egy vezetéken felvitték a helyzetjelzőt. |
Bejelentkezés
Hirdetés |