Fórum témák
» Több friss téma |
Nem tudom megnyitni a Sprint-el sajnos, de rajta vagyok.
![]()
Idézet: Agyonvághatja a szkóp bemenetét a nagyfeszültség. Vagy spec. nagyfeszültségű mérőfej kell a szkóphoz. „Szkóppal sajnos nem volt lehetőségem mérést végezni.”
Az autótrafó elé tegyél be egy 30-50 menetes légmagos tekercset Mint a rajzon ( akár egy légmagos x-over tekercs is jó amit kitermelsz egy rossz hangdobozból ) A huzalvastagság legalább 0.5 legyen
Ha autótrafós, akkor az autótrafó fém házát kösd rá galvanikusan a 15-ös pontra, és a külső földelést innen vidd ki!!! Ezt mindenképpen A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2017
Üdv.
Egy kérdésem lenne a villanypásztor szakikhoz: A piacban több kinálat van 3-6-6,6 Joule energiával.Hogyan lehetséges ez? Én akármilyet csináltam 1-2 joule-nak jőtt ki. Lehet hogy nem jól számolok?? Milyen kondít használhatnak?Milyen töltőfeszt?? Köszönöm.
A pásztor energiáját a kondenzátorban levő töltés határozza meg az E=(C*U^2)/2 képlet alapján.
Természetesen ettől csak kevesebb jön ki, ha a kapcsolási veszteséget, és a trafó hatásfokát figyelembe véve. Például 400V-ra töltesz egy 40µF kapacitású motorindító kondenzátort, akkor 100% hatásfokot feltételezve 3.4Ws (Joule) energiát tudsz rásütni a trafóra,és a fentebb írtaknak megfelelően ettől jóval kevesebb fog a kerítésen megjelenni a veszteségek miatt.
Szia!
E szerint a szabvány szerint a kimeneti energia úgy értendő, hogy mekkora hő fejlődne impulzusonként egy a kimenetre kötött 500 ohmos ellenálláson. Tehát, ahogy mex is írja függ a trafó hatásfokától is.
Ennek a szabványnak új változata érvényes, 2005-ös kiadással, 2011-es és 2015-ös módosításokkal..
Ennél nagyobb energiával is készül(het) villanypásztor. Amit legutoljára építettem, abban 2 x 39µF kondi volt, amit 600 V -ra töltött az inverter.
Ezt egy gyári trafóra sütöttem rá, a bevitt energia 14 Joule volt. Ebből a vezetékre durván 10 Joule ment ki. Nem ördöngösség megcsinálni, inkább pénztárcsa függő. Egy jól szigetelt gyári trafó 25-30k, az impulzuskondik - főleg 800-900V-os kivitelben - is elég húzósak.. De az ilyen házi gyártmányok is simán verik az ilyen A50-es pásztorokat és társaikat, amiért nem szégyellnek elkérni 60 -100k forintot, holott a ráírt értékeket nyugodtam felezhetjük ![]()
Sajnos a google segítségével csak ezt találtam, a semminél azért jobb.
A papír sokat elbír, pár gyári készüléket javítottam már, a legtöbbnél még a tárolt energia sincs annyi a kapacitás, feszültség alapján, mint a ráírt érték. Lehet, hogy a 12V-os pufferkondit is rászámolták még.
![]()
Háát igen
![]() ![]() Van benne egy szép nagy műanyagházas trafó, 10µF 450V-os kondi... A felirat szerint 4 Joule, 80 km kerítéshossz. Az ára is ennek megfelelően magas, 49k A 4 J energiához 10 µF esetén olyan 900V-ra kellene tölteni a kondit.. Namár most ott elvérzik a történet, hogy a kondi csak 450 V-os.. de tekintsünk ettől az apróságtól el...Mondjuk kibírja ![]() Igaz az elektronika csak 440V-ot tölt.. na de ez is csak részletkérdés ![]() Javításra hozták be, a trafó elfáradt miután a környéken bevágott egy villám valahová.. A forgalmazon keresztül rendeltem bele egy másik trafót, hozzáteszem elég drágán. Csere megvolt.. kattog szépen.. húzza a 8-12 mm -es íveket Gondoltam szétkapom a régi trafót, lássuk mi lakik benne.. Na most a trafója, egy közönséges EI magot rejt.. de ez még nem lenne érdekes.. Csakhogy a trafó kb akkora volt mint egy nagyobb dugasztáp trafója.. A Trafó külsőleg természetesen kb 3x akkorának tűnt.. A többi rész ki volt öntve műgyantával.. A primer, 0,3, a szekunder 0.1 huzallal tekerve.. Ha én erre a trafóra 600 ohmos terhelést teszek, abból nem hogy 4 Joule, de még 0,1 sem jut ki a kerítésre.. A feszültségesésről meg ne is beszéljünk... Csak összehasonlításképpen: Egy SpeedRite közel 100 ezer forintos pásztor trafója kb 2 kg.. A primer a régebbi típusban ( SR 9000) 2 mm x 4 mm teflonszigetelésű vörösréz szalagból tekerve, a szekunder 2,0 mm szintén teflonos + zománc huzalból. A kondik 900V-osak és 2 db 39µF párhuzamosan.. ebből már jön energia rendesen.. na de azért ott is vannak sci fi kategóriába illő feliratok ( kerítéshossz 150 km ![]() De ez már valóban tudja a 4 Joule-t...de még a 12-is sőt megfelelő kerítés telepítés esetén ez még ki is jut..
Üdv.
Köszönöm mindenkinek a véleményét!!
A horizont kisebb, olyan 50-60e forintosában EI-66 volt, nem volt kiöntve se csak impregnálva. Ilyen pártíz menet primer, száz körüli szekunder. (nem szedtem szét)
Egy nagyobb gallagherben meg EI-96 az tudta kb. a 4J körüli energiát, de arra is valami 10J volt írva. Az is igaz, hogy az egyszeri ember nem tud mit kezdeni a J értékkel, a kerítéshossz ami rá volt írva meg kb. korrekt. Menetszámokat is tudsz ahhoz a speedrite-hoz? Meg milyen mag volt, EI, légréssel az is?
Nem titok.. EI 102-es magon volt, légréssel. Az E lemezek a két szélső kivételével egy irányból voltak a csévetestbe téve, az I elemek meg a másik oldalról rátéve, kb egy A4-es papir vastagságú szigetelővel.
A primer az 12 menet 2x4 mm-es anyagból, a szekunder meg 250 menet 2-es anyagból. Mindkét huzal teflon + zománc. A szekunder soronként szigetelve + átitatva valami ragadós mázzal amire nem jöttem rá hogy mi. Természetesen a primer volt kívül.. Amúgy a trafó nem volt teljesen kiöntve, vákuum volt benne, mert amikor a kiöntésnek vélt részt elkezdtem farigcsálni kb 2 cm után elértem egy műanyag lapot, azt átszakítva már láttam a vasmagot. Amikor a műanyag lapot elrepesztettem akkor hallottam hogy szusszant egyet ( nyilván kiegyenlítődött a nyomás) Amúgy ezt is egy villámcsapás nyírta ki.. és szintén a szekundert. Áttekertem hagyományos, zománc huzallal ( teflonost nem tudtam szerezni ) De amíg át nem impregnáltam, áthúzott ahol csak tudott.. Hiába volt kiváló a szigetelés a sorok között, a sorok szélén megkerülte.
Üdv.
Összehoztam egy inverteres kapcsolást(klasszikus 555-al)működik is csak melegedik az inverter trafó . But -11A-t tettem,a trafó 9V/230V 3,6w 400mA,és új autó gyujtó trafó,meg egy 16µF/450V kondi.Kb. ősszhangban melegszik a trafó a But-tal kb 40-50fok felé. Maradhat ez igy???a pásztor olyan 120méter prôbakerítésen van.
Köszi, az elég izmos lehetett...
![]() Én tekercselés közben gemini parkettalakkot szoktam használni, ez kétkomponensű, megköt levegő nélkül is. Vákuumozáshoz is jó. Lehetne egyébként olajba meríteni is az egészet. ![]()
Segitséget kérnék.Egy vilanypásztor javitásával biztak meg.30 máspdperc idö után nem azagat meg,csak fütyül,és nincs szikra.Magyar gyártmány,sajnos képet nem rudok felrakni.Van valami tanács?
Kapcsolóelem -tranzisztor? tirisztor?- nem melegszik erősen? Áramfelvétele mennyi, tápfeszültsége 12V? jó? Nem akku merül le?
Lehet,hogy a javaslatom túl egyszerű,de én átnézném a panelen a forrasztásokat.Az elmúlt hetekben több,egyforma inverter áramkört javítottam:szinte mindnél volt egy-két forrasztási hiba az alkatész elhervadások mellett.Én még bele mérnék a nagyfeszültségű transzformátor szekunder körébe is egy ellenállásmérés erejéig.
Nem volt idöm részletesen még,rá nézésre van benne egy BT??? Gondolom ez tirisztor lehet,és van benne egy BD??? Átnézem ezeket jobban,és azáram felvételt is megmérem
Évekkel ezelőtt sorszigetelésre celloxin nitrolakkot használtam a szigetelőpapirral eggyütt-tökéletesen bevált .Villanymotorok tekercselésével foglalkozó profik is használják a geminit és más gyorsan száradó lakkokat(csónaklakk).Ezek nemcsak szigetelnek,hanem jól rögzítik a tekercseket.
Az olajba helyezett nagyfesz trafó is megoldható:munkaigényes és a szigetelő olaj minőségére is oda kell figyelni."Fáradt"olajat nem célszerű használni, mert úgy lehet járni ,mint a megrendelőm.Fóliagyártóhoz használt ,leégett olajba helyezett nagyfesz trafót hozott tekercselésre amit megjavítva figyelmeztettem,hogy friss olajat helyezzen a tartályba-nem tette.Másnap újra kellett a trafót tekercselnem.
A BD tranzisztor oszcillál az oszcillátor trafóval, itt 400-500V keletkezik, a BT tirisztor kapcsolgatja a kondit a kimeneti trafóra, itt kb. 10kV lesz.
Megoldódott
![]()
Köszönöm a segitséget !
Sziasztok
Megépítettem a lent látható villanypásztort, ami működik is, de szerintem nagy áramot vesz fel. Ha a feszültség állító potit maximumra tekerem, akkor tölti fel a kondit 290-300V-ra, ekkor szép nagy szikrát is ad. Ilyenkor viszont 180-250mA között ingadozik az áramfelvétele. Nem sok kicsit? Amúgy semmi sem melegszik rajta. Ha a 9/230V-os trafót kiveszem, akkor az oszcillátor rész (jól mondom?) 40-70mA között vesz fel, a poti állásától függően. Mi lehet a baj? Köszi A hozzászólás módosítva: Aug 24, 2017
Hali... Szerintem a 180-250mA áramfelvétel nem sok.
Szia!
Nem sok az! Tarfó válogatja mekkora frekin kell hajtani, hogy leadja a 350-400VDC-t. Kicsit variálni kell vele, mire kialakul, de nagyon jó kis cucc. Ez a rajz és alkatrész lista az én általam használt trafóhoz ideálisak, ettől eltérnek a mások és általad használt trafó paramétereitől, de ettől függetlenül jól működik, nincs vele baj.
Sziasztok
Ha nem sok, akkor rendben. Milyen értéken változtassak, hogy nagyobb feszre töltse a kondit?
Ezta kpcsolási rajzot valósitottam meg,tőltőttem le mellé nyák rajzot beépitettem mindent ami kell. A ledetszépen villogtatja de a trafót nem hajtja meg. azt vettem észre hogya kimeneten mnd két póluson pozitiv feszültséget ad. Ha tud valaki segiteni azt megkőszőnőm!BERnadó is ezt tőltőtte le a norbimgan elektro honlapjáról. Küldők képeket segitségül. Mindenészrevételt és tanácsot előre is kőszőnők!
Hozzám került javításra egy házilagosan készült villanypásztor.A hibája a kimenő nagyfeszültségű trafó menetzárlata. Mivel nekem nincs semmilyen tekercseléshez szükséges anyagom ezért úgy gondoltam, hogy helyettesítem egy autó gyújtótrafójával. Bele is tettem, simán adja is a szikrákat, de van vele egy olyan gond, hogy bárhogyan is kötöm be akkor is szikrázik a csavar és a háza között is mármint a primer oldalon. A kondija 7,2µF és kb 400V-ra tölti fel. Mi okozhatja ezt a primer oldali szikrázást? Ha kell tudok majd este felé otthonról képet is feltölteni, még az is lehet, hogy itt valaki ráismer. Egyébként korrektül megépített rendezett belső kialakítású pásztor!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |