Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Sziasztok!
Segítséget kérek. Vettem egy kínai navi fejegységet. Minden funkciója működik jól, egyet kivéve: pont a rádió csak a jobb oldalon szól. Ha SD kártyáról megy a zene, akkor mindkét oldalon szól. Tehát a kábelezés jó. A kínai fószer azt mondta, hogy mérjek ki két-két pontot. Ha sípol, akkor jó. Mellékelt két képet is. Az egyiken bekarikázta, mit kell újraforrasztani ha nem sípol. Ilyen forrasztást ki tud csinálni? Nekem nem lenne merszem hozzá. Tatabánya-Budaörs vonalon valaki vállalná ha a mérés negatív lesz? Persze nem ingyen kérném. Köszönöm! Isudar a gyártó.
Sziasztok!
A következő a problémám:Van egy Saab 9.5 gyári fejegységgel,típusa Pioneer fx-m 2017zsa.Szeretnék egy aux bemenetet,de nekem elsőre túl bonyolultnak tűnik a megvalósítása.A neten találtam egy bluesaab nevű ketyerét ami megoldaná a problémát,de érdekelne egy hozzáértő véleménye is.Megvan a fejegység full használatija is:https://www.manualslib.com/manual/918849/Pioneer-Fx-M2017zsa-X1b.html.Szóval ha valakinek van bármilyen ötlete... Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2017
Sziasztok. Van egy blaupunkt santa cruz mp34 autórádió a kocsiba pár napja azt csinálja hogy hiába kerestetem vele a rádió csatornákat nem talál semmit. Transzmitterel össze hangolom akkor viszont lejátssza a zenét. Van ötletetek mi lehet a gond. Köszi
Az antennád kellene ellenőrizni.
A tunernek van egy 14-es AM_B+ lába, azon akkor van feszültség, ha AM-re van kapcsolva a rádiód. Ha beáldozod az AM funkciót (nem hinném, hogy mostanában használtad), akkor egy relé, egy tranzisztor és pár ellenállás... A 7-8 láb a hang kimenet, ezt kell átvinned a relé érintkezőin. Ha nyugalomban van, akkor átenged (FM), ha behúz, akkor a külsőt kapcsolja. A relét egy tranzisztorral kapcsolod, ide kell 2 ellenállás, és egy dióda a relé behúzójára.
Helló!
Amit javasolsz az tuti tökéletes megoldás,de sajnos nekem kínai.Max. annyit tudnék tenni,hogy kiveszem a fejegységet a helyéről,de az,hogy ennyire belepiszkáljak már elég húzós. Nem tudtok esetleg valakit Jászberényben vagy környékén aki bevállalná(természetesen nem ingyen kérem)? Köszönöm!
Sziasztok!
Bocsánat, ha amatőr a kérdés, nem nagyon értek ehhez a témához. Van egy Fiat Punto 2/B autóba való fejegységem, ami halkan szól, minden üzemmódban (tuner, cd, cd-tár). A végfok szállhatott el? Vagy esetleg valamelyik kondi? Merre érdemes keresgélnem? Javíthatók ezek általában? Esetleg forrasszam át a panelt, a végfok környékén? Nem szedtem még szét. Ugyanebben az autóban egy szintén gyári kazettás egység jó hangerővel szól. Köszönöm a válaszokat!
Kiderült hogy bele van törve az antenna adapter (fantom táp) a rádió antenna aljzatába, szerintetek hogyan lehet kiszedni ezt a kicsi darabot?
Megfogod a kilógó kb. 1 cm-es részt, és kihúzod. Ha szorul, akkor erősebben húzod. Ha így sem jön, akkor feláldozod -hiszen úgyis törött- és segítségül hívsz egy fogót.
Ha fogóval megfogva nem jön ki, megpróbálhatod kitolni belülről. Lekapod a tetejét és az antenna aljzat általában elég nyitott. Itt óvatosan feszítve kifelé szinte biztosan megindul.
De kicsit fura ez a kép...ez nem egy antenna adapter az aljzatban? Abba lenne a középső érintkező beletörve?
Sziasztok!
Vettem egy vw gyári fejegységet! Rádió kód nincs meg!Hol tudok utána nézni? Köszi!!!
Ha a dobozfedélben benne van az autó alvázszáma amiből származik, vagy valahonnan tudod, akkor egy márkaszerviz megmondhatja. Ha nincs akkor itt.
Az a kerek a rádión maga az antenna ajzat abba tört bele az adapter vékony érintkezője. Sajnos nagyon a tövébe tört el fogóval nem tudtam megfogni így bele toltam és úgy sikerült kiszedni
Szép jó napot mindenkinek.
Több éve régi autórádiók felújításával foglalkozom. Van azonban egy hibakör, amelyikhez azóta sem találom a megoldást: konkrétan a Blaupunkt Hamburg SQM 23-as típusú autórádiókról van szó, amelyeknél egy ismétlődő hibát fedeztem fel: magnórész tökéletes, rádió középhullámon tökéletes, de ultrarövidhullámon nem fog semmit: csak szaladnak a számok a kijelzőn 87,7 MHz-től 108,00 MHz-ig,körbe-körbe, anélkül, hogy egy adót is megtalálna. Pillanatnyilag 9 ilyen, ezzel a hibával rendelkező rádióm van félretéve, melyek a megoldásra várnak.Statisztikailag négyből sajnos három ilyen típusú rádió ezzel a hibával került a munkaasztalomra... Van-e esetleg valaki, aki már találkozott ezzel a hibával, s van egy megoldása? Köszönöm, Zoltán
Sziasztok! Szeretném megkérdezni hogy általában egy autós fejegység, illetve a különálló autós végfokok mekkora tápfeszültséget bírnak el maximum. Li ion akkuról szeretnék fejegységet és végfokot hajtani. Az elemcellák 3,7V névleges feszültségűek, 4,2V a max fesz. 3 cella kevés. 4 cella meg lead közel 17V ot üresjáratban. Elbír ennyit egy végfok illetve fejegység? Az áramerősség most mellékes.
Köszi!
16V-os névleges fesz. tűrésű kondik vannak benne.
Hát akkor nem célszerű, akkor inkább DC-DC konverterrel oldom meg.
Köszi.
Sok rádióban ilyenkor a hangolófeszültség hiányzik, de hogy ennél hol keresd, nem tudom.
Szétszedtem a fejegységet, csináltam róla pár képet, hátha valaki ezek alapján tud segíteni előrébb jutni.
Szia!
Idézet: Most ez egy másik készülék lenne? Csak nem emezzel van ugyanazokra a hangszórókra kötve? A hangszórók jól vannak a készülékhez csatlakoztatva? Mert amit lefényképeztél, az egy híd kapcsolású erősítő, tilos a hangszórók bármely pontját a testre kötni, hanem, ahogy a készüléken van, úgy kell bekötni, a rajz szerint. „Ugyanebben az autóban egy szintén gyári kazettás egység jó hangerővel szól.”
Sziasztok,
egy kis segítséget szeretnék kérni. Sajnos nem leltem hasonló topic-ot ebből kifolyólag lehet a kérdésem is hülyeség de mégis bátorkodom feltenni...hátha nem leszek elküldve a francba. Van egy Pioneer fejegységem a kocsiban. Ha indítok akkor értelemszerűen beboot-ol és indulunk. Ha leállítom az autót de nem veszem ki a kulcsot és ezek után újraindítok akkor a fejegység is újraindul, feltételezem a leeső (kb.10V) feszültség miatt. Kérdésem, hogy van e olyan kis szerkezet amin mondjuk egy kondi vagy valami hasonló megakadályozza mindezt bekötve az áramkörbe? Ismétlem laikus vagyok kérem nem nevetni... ![]() Előre is köszönöm nektek. István
Én a mellékelt rajz alapján próbálnám meg. A kondenzátor értékét ki kell kísérletezni, ő tárolja az energiát, amíg a akkufeszültség alacsonyabb a kelleténél. A soros dióda megakadályozza, hogy a önindító a C1-ből is kiszívja az energiát.
Szia!
Pontos típus alapján egyszerűbben is megoldható lehet a problémád, mivel pl. az enyémnél (VDO Dayton) a beállításoknál ki lehet kapcsolni ezt az opciót.
Szia,
nagyon köszi... A típusa: AVIC F900BT Üdv.István
Szia,
nagyon köszönöm. A rajz alapján kb. tisztul a dolog. Nem lehet ilyet kapni a piacon? Gondolom nem csak nekem vannak ilyen gondjaim. István
Sziasztok!
Egy 2002-es Honda Civicbe tettem Sencor SCT 5017BMR fejegységet. Egy darabig tökéletes működött, azoban pár napja, bedugtam egy pendrive-ot, utána mintha "kifagyott" volna, azóta csak úgy működik, hogy kihúzom a csatlakozóját, várok egy kicsit, visszadugom, de a kocsi leállítasa után megint nem működik, csak ismételt áramtalanítás után.... Mi lehet a baja?
A választ kikerülve kérdezem, a jelenség milyen gondot okoz? Nálam és gondolom sokunknál is ugyanez van, de engem még eddig sosem zavart. Általában azért állítom le a motort, mert kiszállok, tehát direkt jó ha minden meg is áll. Tulajdonképpen el is várom, hogyha kiveszem a kulcsot, akkor álljon le a rendszer. Külön nem kapcsolgatom az egyes egységeket, automatikusa elvárom ezt az autótól.
Belegondolva saját gyakorlatomba, nincs olyan életszerű helyzetem, amikor leállítom a motort, bent ücsörgök, majd újra elindítom. Nem tudjuk milyen az akusztikus rendszered kiépítése, de a dióda+kondi történet gondot is okozhat, mert csak a fejegységet igyekszik egy ideig szinten tartani. Viszont nálam az erősítő is némít ilyenkor, amit az említett megoldás egyáltalán nem kezel. |
Bejelentkezés
Hirdetés |