Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   86 / 100
(#) Pafi válasza Massawa hozzászólására (») Szept 7, 2017 /
 
Elárulom: nem értjük azt amit te lényegnek gondolsz, de helyette mást írsz le.
(#) goreny válasza Massawa hozzászólására (») Szept 8, 2017 /
 
Igen, számodra ez az egyetlen lényeg, visszatérően, oldalakon keresztül, mindenféle körítéssel.
És ismét csúsztatsz: ha a házad 22 kWh/nap fogyasztást generál, és 2 órán keresztül töltöd a Tesládat (11 kW), akkor az is 22 kWh lesz. Ez duplázást jelent, nem megháromszorozódást.

Nem a topik címéhez kapcsolódik, de itt már rég semmi nem ahhoz. Kezembe került a házam eredeti elektromos tervrajza. Családi házak, kb. 1970 körül épült a környékben minden ház. Mostanra haltak ki belölük, sokat lebontottak, újat építettek. Az enyém egy villanyszerelő háza volt, gondolhatod. Ő akkoriban maximum 4.8 kW-ra tervezte a "bejövő" teljesítményt, így adta be az "igényt". Ma, ha megy a 3 nagyobb háztartási gép, rég túl van ez lépve. Érdekes módon mégse olvadt el az utcán végigfutó kábel, a feszültség is megvan. Ugyanis azóta folyamatosan fejlesztik a hálózatot, az új házak miatt megnövekedett igények miatt.
Szerinted ezt nem fogják majd az e-autók térnyerésekor megtenni?
Nem egyik napról a másikra lesz mindenkinek e-autója. Majd szépen lekövetik az igényeket. Ők ebből élnek, a mi fogyasztásunkból.

Igen, jelenleg melléküzemág az e-auto, különböző okok miatt, ez ki lett itt vesézve. Azonban egyszer vége az olajnak, akkor más világ lesz. És ez nem a különböző Institutok meg Akadémiákon fog múlni.
(#) Petyaa válasza cimopata hozzászólására (») Szept 8, 2017 /
 
Ha forgalmi torlódás, hóvihar, stb miatt állni kell sokat akkor ne a haladáshoz szükséges energiát fűtsem el, hanem olyankor szükségszerűen be lehessen kapcsolni egy benzinkályhát. De az ilyen esetekre legjobb lenne egy aggregátor ami fűtene is, és töltené is az autót közben.

A mai időjárás elég szélsőséges mivolta miatt lenne jó a kiegészítő fűtés.
(#) Petyaa válasza szsrobert hozzászólására (») Szept 8, 2017 /
 
Persze hogy egy belsőégésűben is felöltözik az ember Csak ugye elektromosnál mindig ott lesz az ember fejében, hogy ha fűtök, vagy erősen fűtök gyerek miatt stb akkor kevesebbet tudok menni. Mondjuk ha 4-en utaznak már termelnek pár 100wattnyi hőt
(#) Massawa válasza Pafi hozzászólására (») Szept 8, 2017 /
 
Arrol ki tehet, ha nem érted a lényeget? Amig nem voltál itt mindent meg lehetett beszélni.
Az e-auto motorizálását nem én hosztam fel igy még a cimzettel is baj van.
(#) Massawa válasza goreny hozzászólására (») Szept 8, 2017 /
 
Igen duplázást, bocs ezt elirtam.
Bizonyára majd tervezésbe veszik az elektromos hálozat feljavitását - de ez nem egyszerü dolog, s nem ugy megy, hogy bemész a boltba venni jobb hálozatot. Ez egy egész láncreakciot indit(hat) el ami abban végzödik amiröl korábban szo volt, hogy néhány százalékkal növekszik az általános energiaigény a jelenlegihez képest ( amennyiben valamennyi jelenlegi autot e-autoval helyettesitenénk). Azaz akár uj erövek is kellenek, ami mind pénz és idö.
A baj az, hogy minél gyorsabb a töltés annál nagyobb a csucs energia igény. Ma a Tesla 11 kWh-nál tart, a teljes akku kapacitást kb 3-4 ora alatt tölti fel. Ehhez képest minden más normális fogyaszto egy háztartásban csak a töredékét fogyasztja. Ez meg csak egy auto egy házon belül. (Hol van még ilyen háztartás ahol csak 1 auto van)
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2017
(#) ktamas66 válasza Petyaa hozzászólására (») Szept 8, 2017 /
 
A mostani autók is ezt csinálják, a haladáshoz szükséges energiát használják fűtésre/hűtésre, csak nekik több van belőle.
(#) Massawa válasza ktamas66 hozzászólására (») Szept 8, 2017 /
 
És gyorsabban potolhato, meg akár magaddal is vihetsz némi tartalékot.
(#) nagym6 válasza ktamas66 hozzászólására (») Szept 8, 2017 /
 
Fűtésre az égéskor keletkező hőt azaz veszteséghőt használnak, amit a motor egyébként a levegőnek adna át. Ez ingyen van, mindenképpen keletkezik, csak elveszne ha nem fűtenénk vele.
Hűtés-klíma már plussz energiafogyasztás.
(#) szsrobert válasza Massawa hozzászólására (») Szept 8, 2017 /
 
Neked kellett volna kWh fogyasztast irnod.
A kW ahogy irtak a teljesitmeny mertekegysege es nem az energiaje.
1kWh=1000Wh=3600000J energia=3,6MJ.

A Fraunhofer is a sajat erdeket nezi es en is a sajat erdekemet nezem. A ketto nem minden esetben ugyanaz.
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2017
(#) szsrobert válasza Pafi hozzászólására (») Szept 8, 2017 /
 
1-2t szemelyauto megmozditasahoz10-30kg ero szukseges.
Lada 20kg. Suzuki 1.0 10kg volt. Szorulo fekkel tobb. 3-4 barra fujt gumival kevesebb
Nagy atlagban a tomeg 2%a.
(#) szsrobert hozzászólása Szept 8, 2017 /
 
8 milla.
(#) nagym6 válasza szsrobert hozzászólására (») Szept 8, 2017 /
 
Sok a hegyvidék, leginkább dombon felfelé fog megállni gyenge akkunál, ott kell a sok áram.
Oda jóval komolyabb segéderő kell.
(#) ktamas66 válasza nagym6 hozzászólására (») Szept 8, 2017 / 1
 
Csak nézőpont kérdése, ha fűteni akarsz benzint kell égetned. Ha közben még haladsz is az jó.
(#) Pafi válasza Massawa hozzászólására (») Szept 8, 2017 1 / 1
 
Idézet:
„Arrol ki tehet, ha nem érted a lényeget?”


Miközben mást írsz amit gondolsz? Szerintem biztos Soros György.

Idézet:
„Az e-auto motorizálását nem én hosztam fel igy még a cimzettel is baj van.”


(Hát a címzettel valóban baj van, de nem akarok személyeskedni.)

A saját hibás állításodért te vagy felelős, ne próbáld másra kenni! Nem más írta hogy az indulás túlterheli az agregátort, hanem te. Miért címeznék mást, ha a te állításoddal van baj? Az e-autó motorizálása egy teljesen valid műszaki ötlet. A rá adott válaszod nélkülöz minden műszaki értelmet.
(#) sirály12 válasza nagym6 hozzászólására (») Szept 8, 2017 /
 
"Fűtésre az égéskor keletkező hőt azaz veszteséghőt használnak, amit a motor egyébként a levegőnek adna át. Ez ingyen van, mindenképpen keletkezik, csak elveszne ha nem fűtenénk vele. Hűtés-klíma már plussz energiafogyasztás. "

Ha dugóban kell állnod, akkor nagyon nincs ám ingyen a meleg a mostani autókban, mivel emiatt járatnod kell a motort!
Egy normális elektromos autóban szerintem alap dolog kellene, hogy legyen a hőszivattyús hűtés-fűtés.
(#) Pafi válasza nagym6 hozzászólására (») Szept 8, 2017 /
 
Mármint hol sok a hegyvidék? Magyarországon van 1 db hegy. Domb, az van. Ezzel együtt az utak legalább 99 %-a 3 %-nál kisebb lejtésű. 3 % emelkedő plusz egy gagyin csapágyazott, téligumis autó 2 %-os súrlódása 1 T tömeggel 500 N menetellenállás, ami 20 km/h sebességhez 2,8 kW mechanikai teljesítményt igényel, szóval az elakadástól igencsak távol áll még emelkedőn is.

És miért kellene pont egy hegyvidéken élő embernek vennie azt az autót? És miért kell feltétlenül hosszabb útra mennie mint amire az energiája elég?
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2017
(#) nagym6 válasza Pafi hozzászólására (») Szept 8, 2017 /
 
Idézet:
„És miért kell feltétlenül hosszabb útra mennie mint amire az energiája elég?”

Bővebben: Link
(#) Pafi válasza nagym6 hozzászólására (») Szept 8, 2017 /
 
Ha valakinek nem olyanok a szokásai, amik optimálisak egy adott autóhoz, akkor nem kell megvennie, majd megveszi más, aki optimálisan tudja használni. Ez mindig is így volt, belsőégésű motoros és elektromos autóknál egyaránt. Vagy lemaradtam valamiről, és ez a szál kifejezetten a neked készülő autóról szólt volna?
(#) Bakman válasza Pafi hozzászólására (») Szept 9, 2017 /
 
Az a baj ezzel, hogy a kivételek bosszantják a tulajdonost leginkább. Pl. autót vesz valaki azért, mert 20 km-re szeretne ingázni a munkahelyére és kiderül, hogy hétvégén nem tud ellátogatni a masinával a 80 km-re lévő rokonhoz.
(#) szsrobert válasza Bakman hozzászólására (») Szept 9, 2017 /
 
Egyszeru:
akkuban tarolt energia elfogyasaig villanymotor.
Utana belsoegesu/egyeb-generator-(akku)-villanymotor.
(#) Szebence válasza szsrobert hozzászólására (») Szept 9, 2017 /
 
A Chevrolet Volt így van megoldva. Van belső égésű motor, de az kizárólag generátorként működik az akkupakk töltésére.
(#) nagym6 válasza Szebence hozzászólására (») Szept 9, 2017 /
 
Ezt az átlag magyar soha nem fogja tudni kifizetni. Belső égésű motor, generátor, nagy akkucsomag, villanymotorok. Jó nehéz is lehet. Mai villanyautó 10 millió körül van ha jól tudom, ehhez még belsőégésű motor generátorral mennyi pénz lehet.
(#) zolika60 válasza nagym6 hozzászólására (») Szept 9, 2017 /
 
Csak mi a fenének akkor a villanyautó, ha belsőégősű motorról töltjük? Nem környezetkímélőbb mint a benzinmotoros hibrid és sokkal többe kerül.
(#) nagym6 válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 9, 2017 /
 
Belsőégésű motor csak vésztartaléknak ha akku lemerült félúton, ha jó értelmezem az itt visszább folyó témát.
(#) szsrobert válasza nagym6 hozzászólására (») Szept 9, 2017 /
 
Nem kell nagy akkucsomag.
Ha 10-20 kmre jarsz feleslegesrn cipelned a plusz 400kgot ami tobblet energiafogyasztast is eredmenyez. Kerekparra se pakolsz 50kg akkupakkot.
A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2017
(#) szsrobert válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 9, 2017 /
 
Napelemrol. Ha nincs eleg naparam vagy akku akkor belsoegesurol.
A fo kerdes hogy az akkuamortizacio vagy a belsoegesu uzemeltetes lesz kisebb koltsegu.
(#) erbe válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 9, 2017 / 1
 
Még nem (igazán) létezett elektromos autó a múlt század eleji elődök után, de már úgy 40 évvel ezelőtti tervekben teljes hajtásláncokat terveztek úgy, hogy a fő szerepet játszó akku mellett minimális méretű (4-5 kW-os) belsőégésű motor folyamatosan (vagy majdnem) ketyegett az autóban optimális terhelésen, azaz a maximálisan elérhető hatásfokon. Nem volt más szerepe, mint az akku csúcson tartása. Legfeljebb a csúcsterhelésbe besegített az a 4-5 +kW.
Azaz ne tessék a spanyolviaszkot újra kisz..., pardon feltalálni és azon napokat vitatkozni!
Ennek az optimálisra tervezett motor-generátor kombónak a súlya pedig nem 100-400 kg volt, hanem ~20 kg. Ennek ellenére legfeljebb kísérleti üzembe került, mert akkoriban gazdaságilag nem érte meg (ma sem).
A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2017
(#) jucsaba hozzászólása Szept 9, 2017 /
 
Udv mindenkinek!
Van e valakinek infoja hogy a kulonbozo elektromos tolto csatlakozok mit igenyelnek?
Itt most arra gondolok hogy lattam mar vagy harom fele auto tolto aljzatot , ezek (gondolon ) valamikepp azonositjak az autot , legalabb egy ellenallasal , szoval a hasznalt megoldasok erdekelnek.
(#) uniman válasza jucsaba hozzászólására (») Szept 9, 2017 /
 
Hello! Ez ennél azért sokkal bonyolultabb téma...egyszerű válaszra ne számíts.
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2017
Következő: »»   86 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem