Fórum témák
» Több friss téma |
5kWot mivel tudunk kihozni 20kgbol?
Hogyhogy gazdasagilag nem eri meg? Draga eloallitani? Nem. Tul olcso az akku, felesleges gyartani? Nem. 5kWos 20kg aramgeneratort MINDENHOL lehetne hasznalni. Jarmuben, haztartasban, tavkozlesben.
Vagy el tud, csak nem autópályán, 120-szal, hanem mellékutakon 60-nal. Cserébe olcsóbban. Mindenki eldöntheti, hogy mennyit ér az ideje. Na ja, ha a rokon Kékestetőn él, akkor sajnos kiesett az értelmes idő alatt elérhető hatótávból. De ez azért előre sejthető vásárláskor, és ha valakinek ez fontos, akkor ő nem fogja megvenni.
Ezzel nem azt mondom, hogy ez gazdaságos megoldás lenne, csak az "ellenérveket" nem kivételes esetekre kellene alapozni. Ez (4-5 kW belsőégésű + generátor + aksi + E-motor) egy hibrid. Annyival tud többet egy tisztán elektromosnál, hogy nem áll le akkor sem, ha kifogyott az aksi, illetve némi fűtést biztosít télen, és sokkal nagyobb a hatótávolsága, mindezt relatíve kis plusz költséggel. Természetesen a tiszta benzineshez képest korlátozottabb hosszú távú közlekedésben, és még drágább is. Viszont városban sokkal inkább az előnyei jelentkeznek: 1: fékezéskor visszatölt, 2: a belső égésű motor folyamatosan optimális munkapontban dolgozik, 3: szmogban tisztán elektromos üzemmódban is mehet.
A teljesítmény-súly viszony egyszerűen javítható a fordulatszám növelésével. Nem 50 Hz-en fog működni, mint egy 50 kg-os stabil aggregátor, hanem többszáz Hz-en, mint egy autógenerátor. Azokban pedig már ma is találsz kétökölnyi méretben 160 A-eseket. MÉH telepen láttam vízhűtésűt 24 V 260 A-re. Nem volt sokkal nagyobb, mint egy szokásos autógenerátor.
Akkoriban még az akkuk nem kínáltak a belsőégésű motorokkal összemérhető lehetőségeket. Ez még ma is igaz, hozzátéve, hogy a hibrid technika ugyanazt a komfortot nyújtja, mint a csak belsőégésűek. Egy korlátozott képességű szerkezetet nem szívesen vesznek meg hasonló áron.
Nem csak vésztartalék a belső égésű. Folyamatosan is mehet, ha hosszú útra indulsz, nem kötelező megvárni amíg lemerül az aksi.
Ez nem környezetkímélőbb, mint a hibrid, mert ez egy hibrid, és persze ugyanezen okból nem is kerül többe.
Idézet: Így nem szerencsés közlekedni, feltartja, előzésre készteti autók tömegét, veszélyes. Az autó tudjon legalább 90-et, autópálya kikerülhető. Nem vennék meg.„mellékutakon 60-nal” Hibrid előnye, hogy nagy robbanómotorral teljes értékű amíg benzin van. A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2017
Látom megy a nagy okoskodás. Elöször azt kéne eldönteni, hogy mi a fö motor. Ha az akkura megy akkor legalább azt kell biztositani, hogy 1 orát menjen minimum 100 km/h-val ( egy frissen feltöltött akkuval), ha ilyen kocsit ilyen paraméterekkel egyáltalán kiengednek a komolyabb utakra. (Ez min 100 LE már csak azért is mert ott lesz a kocsiban a 150-200 kg akku meg a motor). Ha kifogy a szusz akkubol ujra csak kell a 100 LE, hogy a kocsi ugy ahogy menjen és esetleg még töltsön is. Különben a benzinmotor csak arra lesz jo, hogy elvánszorogj egy parkoloba. Ráadásul az ilyen motor nehezebb mint egy mezei benzines kocsiban, mert ott van benne minden ami a normális kocsihoz kell ( sebességvalto meg diffi) plusz ott van az alternátor a töltéshez ( ami nem olyan játékszer mint a normális kocsiban egy alternátor - sokkal nagyobb és nehezebb.)
A jelenlegi hibridek ugy kb 30-40 percig képesek akkura menni, majd indul a benzinmotor, aminek általában nincs annyi ereje, hogy menetközben töltsön. Ez inkább akkor fordul elö, ha városban kocsikázol, ahol sok a megállás és ezalatt a motor tölteni fog. ( ezért ilyen népszerüek a hibridek a taxisok között, mert ök aránylag sokat állnak és többnyire városban fuvaroznak). Két ilyen kocsit probálgattam márciusban, de egyik sem volt meggyözö...( olcso meg pláne nem).
De mi hajtja a 24V 260A generatort?
Milyen motor fer bele magas hatasfokkal is a megadott 20kg os aramfejleszto ossztomegbe?
Belsoegesubol is lehetne 2db 750es vagy 1000es.
Egyenletes tempoban csak az egyik uzemel. Nagy teljesitmeny igenyekor indul a masik is. A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2017
Meg még kettö, hogy gyorsuljon is......az árcédulán meg egy extra 0 a végén.
Egységesíteni kell az akkumulátorokat, aztán kiépíteni csereállomásokat az országban. Aztán ha menet közben lemerül az akku, egyszerűen begurulok egy csere állomásra, és kérek egy akkucserét.
De ehhez összefogás, és szemléletváltás kellene, mind az autó ipar, mind a mindenkori kormányok részéről.
Hát örölök a fórum felélénkülésének. Igen az ÁR a legfontosabb! A kritikus ár valahol 16-20Ezer euró (támogatás nélküli ), és ha ezt eléri egy konstrukció, akkor lesz robbanás a piacon. ( Kínában a hazai modellek támogatása olyan nagy, hogy kb. 10Ezer euróért lehet hibridhez jutni.-úgy látszik erurópánál bölcsebbek?). Hogy lehet egy "Átlagos kisautó árába" egy "range extenderes" elekrtomos városi autót össze legózni?
-Kicsi az akkupak. -Kicsi a saját tömeg. -kicsi az aggreát( extender) A Chevrolet Volt már közelíti a konstrukciót. Egy példa: az összesen 100 139 mérföldet futott hatótávnövelővel is rendelkező villanyautóba a kis hatótáv ellenére a tulajdonos csupán alig 10 000 forintot költött benzinre a közel 5 év használat során.Bővebben: Link Kérdés: ki venné meg a fele motorral, fele akkuval, és fele teljesítményű agregáttal készített konstrukciójú autót? És mennyiért? 3MFt? 3,5MFt? 4MFT?-mert uggye a tudás az az árral fog változni.
Ehhez rengeteg pénz kellene - ami nincs. Ugyanis egy akku nem annyiba kerül, mint egy tank benzin vagy dizel, ráadásul az akkun azt sem látni mennyire jo ( uj vagy öreg, de ezt már egy hete megbeszéltük).
Szoval duzzad a lista, ami nincs: 1. egységes akku 2. Megfelelö villanyhálozat 3. Megfelelö teljesitményü auto 4. Elegendö energia 5. meg pénz, amit erre lehet vagy tudunk költeni. Ami viszont van: elképesztö média maszlag meg félrevezetés. Idézet: „Látom megy a nagy okoskodás. ... 1 orát menjen minimum 100 km/h-val ( egy frissen feltöltött akkuval), ha ilyen kocsit ilyen paraméterekkel egyáltalán kiengednek a komolyabb utakra. (Ez min 100 LE...” Hát persze! A Trabant is 100 LE-s volt. Vagy mégsem?
Akkor maradj a trabantnál. Valoszinüleg neked tökéletes....ma viszint ujjonnan még az udvaron sem mutogathatnád.....
Nem csak az az előnye, hanem az is, hogy több energia az elindulásokhoz és a gyorsítgatásokhoz kell, olyankor meg belép a villanymotor, vagy eleve csak az megy, így lehet spórolni a benzinnel. Haverom mondja, hogy többször van neki olyan a belvárosban ha eco módba kapcsol (Prius+), hogy lámpától lámpáig el sem indul neki a benzinmotor. És akkor sem kell vele görcsölni ha le akar ugrani a tengerpartra... Meg kell nézni a használtautó legelső hirdetését, 5-6 éves Leaf, teljes töltéssel megtehető táv 110-140km. Csak azt felejtették el odaírni, hogy ha nem kapcsolsz klímát, fűtést, meg nem mászol vele dombra. Meg hogy annyi pénzért már autót is lehet venni...
Irrelevancia felsőfokon. Amikor azt hiszem hogy nincs már lejjebb, te rámcáfolsz.
Beszélgetünk technikai oldalról nézve, de a vevő más ember lesz mint a mi itteni elgondolásaink.
Ő könyvelő, orvos, kőműves, stb.. Őneki az kell, hogy minden esetben drága autójával bárhova mehessen, ne legyen semmi egyéb korlát sem. Nem érdekli, hogy 1-2 segédaggregát vagy nagy robbanómotor ilyen generátor olyan akkupakk van benne, melyik mikor mit csinál. Műszaki részletekhez nem is ért, ő csak menni akar vele. Nem lesz pozitívum szemében, hogy akku kimerülésnél segédaggregáttal 20-al hazamehet. Csak olyan lesz nyerő, aminek semmi nyűgje nincs, pld.: hibrid. Esetleg második autónak egy egyszerűbb csak villanygép helyi boltba menni, gyereket suliba vinni.
Mi banatnak 4 motor?
Hengerlekapcsolast miert alkalmazzak az autogyarak? Talan a reszterheleskori hatasfoknoveles miatt?
Legalabb az akkuk feszultseget. 230V 324V DC.
Minden gyarto a sajat csatlakozojat es cuccait erolteti. A bicikliknel is mennyivel jobb lenne kevesebb meretu cucc...
Fura ez igy.
Mit hogyan nem lehet.... Mit hogyan lehet? Akku, vezerlo, villanymotor, kis platos vagy Suzuki Swift atalakitas az eletszeru. Nem erzem a kesztetest a penzert megdolgozas utan hogy tobb evi keresetet ellophato es osszetorheto jarmube invesztaljak. Van aki plusz penzt fizet az osszetoresre kialakitott lokharito metalfenyre festesere...amit nem erzek logikusnak. Masnak mas az igenye. Legyen kis fogyasztasu es koltsegu jarmuvem.Nekem az a fontos. Masnak a szomszed irigykedtetese hitelbe maszva...legyen meg a lehetosege neki is. A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2017
120 éves fejlödést probálnak egy más irányba terelni. 120 évig az auto az abszolut szabadságot jelentette, amit az e-auto jelenlegi formájában nem tud biztositani és ráadásul még drágább is - hiába olcso ( most még) az üzemeltetése. Ugy, ahogy most még megfelel egy másodkocsinak meglehetösen szükös hatosugárral és egy sereg ( eddig ismeretlen) komplikácioval ( fütés stb lekapcsolás, meg hosszu ujratöltéssel). Ezt ma még nem lehet kompenzálni semmivel.
A kis fogyasztásu kis költségü jármüvek tömege fut az utakon igaz, hogy nem villanymotorral.
Igen. 8 hengerbol 4 et lekapcsolnak. Annal jobb 2 motor.
Forditva ules a lovon.
A hogyan lehet belgazzal tojast festeni helyett a kerdes: hogyan lehet a brlgazt hasznositani es mivel lehet hatrkonyan es gazdasagosan tojast festeni. Akku energiatartalma eleg 400kmre. ->gyors cserelhetoseg, szabvany akkumeret kialakitas. Helyette: hogyan lehet 1MWht 1 perc alatt beletolteni 2000km utan mert nagyon sietunk es cipeljunk 500kg akkut a jarmuben akkor is ha 10kmre jarunk vele dolgozni. A plusz 400kg mozgatasa is energiat igenyel. 800as, 1000es belsoegesu is megoldas olcsobb uzemanyaggal...de ott is rapakolnak plusz koltsegeket, nehogy tudj kisebb koltseggel es kevesebb szennyezessel kozlekedni. Profit mindenek felett...ezze valt a tomegizles a Foldon. A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2017
Ha majd ki lesz tiltva a legtöbb nagyvárosból a dízel(ez már el is kezdődött, több eu-s nagyváros jelezte, hogy kitiltja a dízel autókat záros határidőn belül.) és utána a benzin üzemű autók tömege, akkor mit is érsz a hibriddel? Maximum akkor érsz vele valamit, ha hidrogénnel fog menni. Ami jó drága lesz, és ami nekem nem kellene soha!
A pb gázzal menő autók szerintem már határeset lesz. A tiszta elektromos hajtás lesz a nyerő a városi közlekedésben. A népek azt nézik majd, hogy melyikkel mehetek be a városba is, a többi nem számít, mert nem ér semmit, ha nem tudsz oda menni ahová akarsz. Hiába a végtelen hatótáv, ha nem mehetsz vele mindenhová! Tehát lehet drukkolni, hogy találjanak ki valami nagyon jó akkut, és minden meg van oldva. Idézet: Én elsősorban a hatására leszek kíváncsi (gazdasági, társadalmi stb.). „Ha majd ki lesz tiltva a legtöbb nagyvárosból a dízel(ez már el is kezdődött, több eu-s nagyváros jelezte, hogy kitiltja a dízel autókat záros határidőn belül.) és utána a benzin üzemű autók”
Nos én azt hittem a fórumozókat érdeklik a mit hogyan gazdaságosan környezet kímélően kérdések. (A parasznak a részletek csak a kinek nagyobb a micsodája...szinten, meg az ővé tízszer tutibb mint a szomszédé... kéretik az úgysem megy negatív sületlenségeket mellőzni.)
Remélem aki itt okosítja a többieket, az a hogyan lehet tábor tagja. Az világos, hogy házilag utcai használatra e autót gazdaságosan nem lehet csinálni. Ettől még a műszakilag hogyan lenne optimálisabb témát kitárgyalhatjuk, sok céltól függően más paraméterekkel rendelkező megoldás lesz: A trabantnál gyengébb puli szintű megoldástól a föld legjobban gyorsuló és leggyorsabb autójáig. Én egy elektomos suzuki kategóriájú tudásszint konstrukciót szeretnék.
Mivel ez egy lassú folyamat lesz, átalakul minden. Majd az emberek is szemléletet váltanak és rájönnek nem kell autó az életükhöz, vagy nem szükséges a mindennapi életükhöz. Azért valljuk be, kényelmes az ember. Külön röhögök, mikor a boltnál azon gyúrják egymást, hogy ki áll közelebb a bejárathoz, mert 30m-t már gyalogolni is lusta.
Meg lehet nézni a londoni vonatokat reggel és délután, tele öltönyös emberekkel. Vonatozik az állomásig, leszáll, beül a kocsiba és hazaautózik 5km-t. Erre elég egy bármilyen kis e-autó. Bevásárlásra is. De lesz sok e-scooter, egykerekű is. Minap láttam egy öltönyöst e-egykerekűvel, vonatra szállt, aztán metróra. Így is lehet. Volt osztálytársam kiköltözött Vácra, vonattal jár Pestre. Féloránként indul, majdnem fél óra alatt hazaér. Azt mondja neki tökéletes, minek pöfögjön a dugóban, kétszer annyi időt. Persze lesz hözöngés, de az emberek majd szépen áttérnek és szemléletet váltanak. |
Bejelentkezés
Hirdetés |