Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   90 / 100
(#) Massawa válasza Ge Lee hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Én is már szerencsére hasonlo helyzetben vagyok a városba kocsival talán 2x megyek évente ( sokkal egyszerübb vonattal) , de azért 10-150000 km mégis elmegy egy évben.
A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2017
(#) Massawa válasza Robin2 hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Ez nem ujdonság, de azért mégis eladnak naponta 5-10000 l üzemanyagot ( különben ugy is felszámolnák a pumpát). És az üzemanyaghoz a személyzetnek ki sem kell mennie, csak elvenni a pénzt, addig az akkuhoz targonca meg szerelö is kell.
Szoval egész más nagyságrendekkel van dolgunk.....
A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2017
(#) Ge Lee válasza Massawa hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
És akkor gondolj bele hogy mi lenne akkor, ha olcsó lenne az üzemanyag, akármi is legyen az.
Egy eldugott településen is kész művészet lenne átmenni az úttest másik oldalára, akkora lenne a forgalom. Volt egy olyan időszak az életemben (néhány hónap), amikor szinte ingyen, tulajdonképpen csak egy jelképes összeg volt az üzemanyag. Többször indultam el, mindenféle ok és cél nélkül csak úgy, autókázni, és nem csak rövid távolságokra. Nem nagy baj az, ha drága az üzemanyag...
(#) Massawa válasza Ge Lee hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Nemcsak ez, de hány nagy város lett ugy megépitve ( már nálunk is), hogy auto nélkül meg sem tudsz mozdulni. Nemrégen számolgattam, hogy hány bevásárloközpontban voltam az életemben ahova villamossal vagy metroval lehetett eljutni. Hát nem sok ilyen van, pedig a fél világot bejártam. Amerikában van a legnagyobb baj, ott annyi hely van, hogy gyakran még az utca másik oldalára sem tudsz eljutni auto nélkül és ott megengedhetik maguknak hogy egy-egy 4-5 millios lakosu városban nincs semilyen tömegközlekedés...
De ugyanugy nem jutsz el vidéken orvoshoz sem auto nélkül a hivatalokrol nem is szolva. Hol vannak ilyenkor az ökologia bajnokai, akik reggeltöl estig a forgalomrol pofáznak.
(#) V L válasza szsrobert hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Sajnos a vizsgáztatás még egy gázosra átalakítás esetén sem egyszerű, de azt az utat már kitaposták és cégek párszázeres költséggel megoldják, de ma már a költséges újra vizsgáztatások, meg a megemelt gázra tett adók az előnyét ( hogy olcsóbb ) megszüntették. Az E85 is pont annyival olcsóbb mint amennyivel több az autó fogyasztása. Így kidobott pénz az autót átalakítani akár gázra vagy E85-re.
( a környezetvédelem meg csak maszlag)
Az elektromos hajtásra átalalítás terveztetése,vízsgáztatása milliós tétel, az átalakítás is több millió, és kész modulokat : hajtás, motor, akkupack, elektromos szervó,és fékrásegítő stb. sem lehet olcsón (bontóból) beszerezni, alkatrészként pedig minden dupla mint a gyári ár.
(#) szsrobert válasza Pafi hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Szemelyenkent. Az emberek akik szemelyautoval utaznak.
Napenergia aram jarmu motor nem okoz plusz hokibocsatast. A Nap energiaja alakul at a jarmu mozgasi energiajava es hőve.
Olvastam sokat. Gyakori a valtozas. Politikaban is, tudomanyos hozzaallasban is. Amit ma megtanulsz holnap mar nem valos. A legkornyezetkimelobb energia az el nem fogyasztott energia. A fosszilis energiakonzerv dezsmalasa nem celszeru.
Elgondolkodtato..miert is alakult ki X idoben az a szen-olaj a Foldon ds mibol...Erdok es allatok.Atomhaboruk es becsapodo aszteroidak.
Talan nem egeszen ugy van a tortenet ahogy tanultuk....
Akkor csak a CO2t kell elnyelni a levegobol. Nagyon jol csinaljak a korallok. Meszvazat epitenek belole.
(#) szsrobert válasza Massawa hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
A benzinkutasnak havi bere van. Nem csak az eladott mennyisegtol fugg. Toltesz otthon lassan vagy cserelsz akkut az aramkuton gyorsabban.Kereslet, kinalat.
(#) szsrobert válasza V L hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Bonyolult? Biztonsagosnak gyartott gazeszkozok biztonsagosan vannak e beeptve?
Plusz egy rakat ravert koltseg hogy ne jarjon mindenki gazzal.
Az E85 jo...de direkt rapakoltak a jovedeki adot igy 1,2x fogyasztassal dragabb a benzinnel. Fuvokas gepnel 1,1x nagyobb fuvoka az atalakitas.
Elektromos atalakitas tervei is millios tetel..mint a gaz. Biztonsagos villanymotort biztonsagos vezerlovel biztonsagos akkuval epitunk be. Mi a f kell tervezni egy sorozatban gyartott alkatresz beepitesen???
Kornyezetvedelemre hivatkoznak...a regi mukodon kicsit modositani sokkal kevesbe szennyezo mint az ujat a semmibol legyartani. Hazugsagok hazugsagok hatan..es az embertomegek mint beveszik.
(#) Massawa válasza szsrobert hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Azt elhiszem, de azért azt is valakinek fenn kell tartania, s hidd el, hogy még a napi 100 akkucsere darabonként 5000Ft-l sincs abban a tartományban, ami valakinek megérné. Ez ugye 500000Ft áram költség, oránként 4 akkut kellene cserélni amihez minimum két alkalmazott kell és 100 akkut kellene raktáron tartani, darabonként kb 1 millio Ft-s áron.
(#) GPeti1977 válasza V L hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Az E85 re lehetne olyan motort gyártani ami nem okoz többlet fogyasztást, nem tudom Braziliában hogy van. Például nagyobb kompresszió, erősebb gyújtás, szelepvezérlés, más gyújtás szög.
(#) szsrobert hozzászólása Szept 11, 2017 /
 
Felvetettek a teto festest. A naphobol is lehet aram es uzemanyag egyarant. Akar a bioetanol parolasara is hasznalhato a napho.
(#) szsrobert válasza Massawa hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Nos. A benzinkutat ma is engedelyeztetni kell. Meg kell epiteni. Kutak es tartalyok kellenek. Nem keves az sem. De lehet ceg tulajdonaban is.
A technikai hogyan lehetne megovni a Foldet es kozlekedni helyett a tarsadalom atfordult gazdasagilag hogyqn tudok minel tobb profitot termelni akkor is ha holnap beledoglok be.
(#) szsrobert válasza GPeti1977 hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Az E85 energiatartalma kisebb.
A nagyobb kompresszios motor benzinbol is kevesebbet igenyel. A szelepnyitas optimalis ideje noveli a hatasfokot de csokkenti a fordulatszamot.
Szivoszelep nyit Fhp elott 5 fok
Zar Ahp utan 40- 160(Atkinson. Felfele haladva a beszivott egy reszet visszanyomja a szivotartalyba)
Kipufogo nyit Ahp elott 10fok. Hosszu hasznos loket.
Zar Fhp utan 5
Gyujtasi pont kopogasi hatar kozeleben optimalis.
Nem a kornyezet vedelme a legfontosabb.Nem is az egyen erdeke.
A legfontosabb a profit es a fugges.
Ne tudj az uzemanyaggyarto nelkul boldogulni. Ne tudj az autogyarto nelkul boldogulni. Ne tudj az akkugyarto nelkul boldogulni. Mert az nekik profitcsokkenes.
A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2017
(#) sirály12 válasza Massawa hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Tesla battery change: Bővebben: Link
Kitalálták, megoldható.
A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2017
(#) V L válasza Petyaa hozzászólására (») Szept 11, 2017 / 1
 
A jó regenerálás eredetileg a kormot elégeti CO2-re. Igen a motor konstrukciót kellene módosítani, hogy ne is keljenek segéd berendezések. Ha nem 3henger 1000ccm-ből akarnánk 200lóerőt kihozni... lehetne egyszerűbben is sokkal környezetkímélőbbre méretezni.
Ebben sokat segítene, ha a belsőégésű motort csak fix fordulaton a legjobb hatásfokú és kormolás mentes üzemben működtetjük. Csak hát az nem trendi, hogy egy 2000ccm-es gépet csak 50KW-ra méretezzek és max 3000rpm. fordulaton üzemeltessek stb. ( pedig egy 2000 ccm-es benzines, 20 éves opel vektra autópályán 120Km/h-val négy személlyel német benzinnel kb.1700Kg összes tömeggel 6,1liter fogyasztást produkált. És ma már lehet ennél is hatékonyabb gépet is csinálni.
A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2017
(#) Massawa válasza sirály12 hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Nem tudom ki vitatatta ezt???

Csak az a kérdés, hogy majd mibe kerül egy ilyen akkucsere......

Amugy amit igy mutatnak be az amerikaiak az rendszerint soha sem müködik...
Hiányoztak a gogo-girlek meg a transzparensekkel örömmámorban szenvedö nézök.
(#) nagym6 hozzászólása Szept 11, 2017 /
 
A mai közlekedési beidegződés. Miért kell még a wc-re is sokaknak kocsival menni. Nálunk talán én vagyok az egyetlen aki 150m-re boltba biciklivel megy, mások autóval tülekednek, azt sem veszik észre, hogy távolabb találnak parkolót, mintha otthonról gyalog mentek volna. Bp.-re -100Km- anyagért vonattal megyek, ott 10 helyre metró villamos, nincs parkolási lehetetlen helyzet, sokkal de sokkal egyszerűbb, mint kocsival, és olcsóbb is. Egy szatyorban elfér a vásárolt anyag, ha nem, vagy nehéz, megteszem azt, hogy onnan Bp.-ről postán feladom saját magamnak haza. Még így is sokkal kényelmesebb mint kocsival Bp.-en szenvedni. Nem vagyok rászorulva az útiköltség spórolásra, csak sokkal kényelmesebb így. Most jön a lényeg, ezért sokan hülyének tartanak.
Másik. Környezetkímélés, fogyasztáscsökkentés, közben minél hatalmasabb nagyobb fogyasztású autók beszerzése a cél.
(#) szsrobert válasza V L hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Nem a fordulatszam a lenyeg hanem a hatasfok.
Ha a 20kWot a 2000es szivo 4 hengeres 3000en adja le 6 literrel es ugyanezt a 20kWot egy 1000es kethengeres is le tudja adni 3000en feltoltovel de csak 4,5 literrel akkor erdemesebb az utobbit alkalmazni. Kisebb mozgatando tomeg, kisebb nyersanyagigeny. Tulajdonkepp szinte mindegy hogy 2000en feltoltovel vagy 4000 en szivomotorral tudja a 20kWot. A lenyeg a magas hatasfok, egyszeru es konnyu szerkezet es az olcso feljavithatosag(henger dugattyu szelepek csapagyak fotengely)
Hajtsunk egy farmon aramfejlesztot a motorral mert nincs vezetekes aram. Melyik motor elonyosebb? A kisebb koltsegu.
A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2017
(#) V L válasza szsrobert hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
A mai motorok segédberedezésekkel drágábbak mert a turbó, a vezérlő elektonika, a MAP szenzor, a lambda szondák, stb.jeladók, szenzorok, a léptető motorok, a hengerenkénti gyújtás, két- háromszorosára növelik a költségeket.
A régi hosszú löketű konstrukcióknál eleve kicsi káros kibocsátást kapunk magasabb hatásfokkal, és a turbót is lehet a hatásfok optimumra méretezni( max +1bar), nem ahogy ma alkalmazzák(+4bar).
A javíthatóságot meg felejtsd el, ma a generálozás nem járható út. Meg minek mikor simán lehet akár 1000000 Km-re is méretezni gépet, de jó ha két-háromszázezet terveznek, utánna meg dobd el mert mindene hullik szét.
( a tervezett élettartam miatt. ) A fogyasztást 100Kg tömeg csökkentése kb. két dl csökkenti, ezt pl. egy elektromos szervoval is elérhetjük.
A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2017
(#) szsrobert válasza V L hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Olcso motoralapbol erdemes kiindulni. Generalozas megoldhato. Nem az erdekel ok mire terveznek. Az erdekel hogy nekem legyen jo motorom.
100kg csak 2 dl? Akkor 500 kg csak 1 liter lenne.
Az sem mindegy mennyi szallitando cuccot lehet bepakolni az autoba.
Akkor nem kell 3at fordulni csak 2t.Asszonyka 100kmre lakozik.
A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2017
(#) Petyaa válasza V L hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Amúgy nagyon furcsa, de a dízeleket is azóta nem szeretik az ellenzők amióta kirobbant a dízel botrány

Pedig egy jól karbantartott régi dízel autó pl W124 egyáltalán nem kormol, na jó ha 4-5 ezerig ki van húzatva akkor igen, de melyik állat pörgetné addig

A lehető legjobban úgy lehetne a környezetet védeni ha legalább 5-10 évig leállna az autógyártás, vagy leginkább örökre.
De persze tudom hogy ez lehetetlen mert milliók élnek ebből, és millió egyéb dolog épült erre.

Amit egy elektromos autó a forgalomban nem szennyezne, megteszik autógyártással. Amikor pedig már a szomszéd Mariska néninek is elektromos autója lesz, akkor is ezrével fogják gyártani az újabb és szebb kényelmesebb modelleket arra hivatkozva hogy ez még környezetkímélőbb mint a tavalyi.
Addigra pedig a marketingesek már mindenkinek kimossák az agyát.

De persze a cipész is tönkremenne ha 20 évre javítaná meg a cipőt

Ilyen kis városi pár kilóméteres cikkázásokra főleg csak munkába járásra bőven elég lenne egy elektromos roller a jó időkben, amit mondjuk ingyenes lehetne használni. Úgy mint kínában a kerékpárokat. Elviszem lerakom, hazajövök egy másikkal amilyet találok.
(#) pucuka válasza Petyaa hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Az ökrös szekér sem egy környezetkímélő megoldás, a metángáz "kipufogása" miatt.
(#) Petyaa válasza pucuka hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Ilyen alapon akkor tiltsuk ki az embereket a Földről, ugyanis jóval többet ereget ki az ember mint amennyi tehén van
El ne hidd már ezt a "tehenek elszennyezik a Földet metánnal" című marhaságot
(#) szsrobert válasza Petyaa hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
A kerdes az minek forgatnank ki?
Az autogyartok elnenek masbol.
A kinai modszert Indomagyarok tovabbfejlesztettek. Elmennek gyalog, es hazajonnek a kerekparokkal amit talalnak. Egyet hajt, egyet vezet mellette.
(#) szsrobert válasza Petyaa hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Igen. 1 milliard embert tudna eltartani a Fold. Ez nem vicc.
Ha keveset eszik iszik es nem szennyez akkor tobbet. Kepzeljetek el mikor Afrikaban es Azsiaban is annyit akarnak a milliardok inni enni szennyezni autozni szorakozni mint Nyugat-Europaban vagy az Usaban...mindenki megfullad, szomjan hal, ehen hal.
(#) sirály12 válasza Massawa hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
"Csak az a kérdés, hogy majd mibe kerül egy ilyen akkucsere......"

Ez jó kérdés, de szerintem lehetne az akku egy olyan elem az autóban, amit nem vesz meg az ember, csak "bérli". Ekkor az akku a gyártó tulajdona marad, és cserekor a beletöltött áram árán felül fizet az ember némi amotizációs díjat is. Amiből a gyártó (vagy más cég) karbantartja, javítja és esetleg cseréli az akkut, ha kell. Még így is kevesebbre jönne ki 100km utat megtenni, mint most benzinnel.

"Amugy amit igy mutatnak be az amerikaiak az rendszerint soha sem müködik..."

Érdekes hozzáállás. A Tesla az Apple mindig így mutatja be az újdonságait, pedig azok működnek! Ez egy show. Ez is kell a népnek, hogy lássa, hallja és akkor már neki is kell. Így megy ez, a reklám sokat ér.
A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2017
(#) Massawa válasza pucuka hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Akkor az ozon lyuk volt a menö dolog, ma a dizel pora...
Holnap meg az auto szine fogja vakitani a barmokat...
(#) Massawa válasza sirály12 hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Már van ilyen, a francia bevásárlokocsiba nem is adnak el akkut, csak bérled potom kb 7000€/év.
Ebben természetesen a villany nincs benne, csak az akku, ami kb negyede a TESLA akkujának.

( Tesla ámokfutásahoz még annyit, hogy még arra a szintre sem jutottak el, hogy a néhány modelljükbe egyformák legyenek az akkuk (legalább fizikai méretben). Még szerencse, hogy eddig több fajta modellre még nem futotta nekik )
Amugy 20 évig egy amerikai high tech cégnél dolgoztam igy elég jo képben vagyok, hogy mi van ilyen bemutatok mögött....
(#) goreny válasza Massawa hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Azt eddig nem mondtad, hogy te ekkora tótumfaktum vagy.
(#) Massawa válasza goreny hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
mert nagyon nem tartozott ide, de amikor láttam a videot kinyilt a bicska a zsebemben
Következő: »»   90 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem