Fórum témák
» Több friss téma |
Elsőre a C9 es kondit én kicserélném. Ha nem, akkor marad a tl431.
Jártam egyszer úgy egy optóval, hogy amikor rámértem a ledjére, a műszer mutatta a nyitót, de működni nem akart. Aztán megismételtem a mérést, de már a mérőcsúcsokat nem közvetlen lábra, hanem kicsit arréb a fóliára szúrtam, na úgy már meglett a bibi A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2017
Kösz!
A kondi volt a ludas, bár nem tudom mi baja. Kiszedve megmértem és 115nF, a voltageloss 0.1%. Ugyan olyan, illetve fizikai méretben egyel nagyobb került a helyére.
Ez a fajta túláramvédelem volt már tárgyalva? Péter is valami hasonlót csinált régebben, csak áramváltóval.
Kerámiakondiknál ha vloss-t mérek már hajítom is ki a fenébe. Mondjuk ez nyilván csak egy egzakt vélemény, az én műszerem által szerzett tapasztalat. A tiédet nem ismerem.
A csatolt kapcsolási rajzot elnézve nekem feltűnik valami. A TL431 működése ha jól emlékszem 1mA áram felett garantált, ezért az optocsatoló ledjével kellene párhuzamosan lennie egy akkora ellenállásnak amin legalább 1mA folyik a led nyitófeszültségétől, azaz kb 1k-nak kellene párhuzamosan kötve lenni. Persze ha a kondicsere megoldotta a tapasztalt hibát, akkor nyilván az volt a baj, de az az ellenállás akkor is hiányzik erről a kapcsolási rajzról.
Nem egészen ideillő kérdés: ATX (vagy más) táp azonos (színű) vezetékei összeköthetők (párhuzamosíthatók)-e?
Igen, az feltűnt nekem is, hogy más kapcsolásokon ott van ellenállás. Egyenlőre most működik, úgyhogy nem bántom.
ATX tápnál igen, mert ott egy helyről jönnek. Az újabb nagyobb teljesítményű ATX tápok, amikben a 12V több ágra van osztva, vagyis több söntön méri az áramot, azoknál össze adódik az áramkorlát, ha a sönt után kötöd össze.
Más tápnál, aminél nem tudod biztosan, hogy egy helyről ágaznak el, annál nem szerencsés.
Egy érdekességet ehhez hozzátennék. Kollégám ma egy plazma tv tápegységét javította, ami bár felépítésben más, de a táp visszacsatoló köre ugyanígy Tl431-el van megoldva. A táp hasonló, már már ugyanezt a hibajelenséget produkálta, viszont ott benn van az általad említett ellenállás, igaz nem 1k, hanem 4,7k értékű. A problémát itt is a fent említett kerámia kondi cseréje oldotta meg.
Érdekes, de itt sem volt mérhető komponens teszterrel sem hiba a kondin, kivéve a 0,2% vlosst. Szerintünk oda a kerámiakondi rossz választás a nemigazán jó impulzus tűrő képességéből kifolyólag. Persze elmegy vele sokáig, de egy fóliakondival lehet örökké is
Érdekes jelenség ez. Az én tápom elvileg nulla kilóméteres volt, mégis produkálta. Kíváncsian várom meddig bírja majd.
Jó sokáig fogja, legalábbis ezen a téren.
A tv sem mai darab már, meg az a táp ment egyfolytában, mivel standby.
Ebben a pozícióban nincs jelentős terhelés a kondin, szerintem egyszerűen selejtes darabról lehet szó. Amúgy régebben én is megmértem mennyit változik egy kerámia kondi kapacitása a feszültségtől függően, és azt tapasztaltam, hogy a névleges feszültségen 50% körüli a kapacitása. Ez nem probléma, csak tudni kell róla és figyelembe kell venni a tervezéskor.
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2017
Nincs, de mégiscsak az lehet a magyarázat a tv-táp esetében. eSDi tápja viszont ahogy írod, alapból hulladék kondit kapott. De fogadok betennéd valami más alkalmazási körbe, semmi probléma nem lenne vele. Az ic sem lehet egy stabil konstrukció.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, egy LG monitor TV tápja megállt (egyik napról a másikra), zárlatot nem találtam, púpos kondenzátor nincs. Egyszer már cseréltem benne egy zéner diódát, meg a vezérlő IC-t (akkor zárlatos volt az IC). Az lenne a kérdésem, hogy terheletlenül lehet-e feszültség alá helyezni? Sajnos méregetni csak így tudok, mivel egy fém kalitkába van építve és így nem férek hozzá. Sajnos rajzot nem találtam hozzá a neten (a TV szerviz rajza megvan, de a táp nincs benne), csak képeket. Esetleg egyéb ötleteket is szívesen fogadok. Előre is köszönöm!
Üdv!
Hogy nincs púpos kondi, az nem jelent semmit. Attól még lehetnek döglöttek. Az összes elkót cseréld ki újra, a primer oldalit is. Én már jártam úgy, hogy nem cseréltem a primer oldali kondit (ekkor még nem volt megfelelő műszerm hozzá), aztán javíthattam kétszer, mert vitt magával egy marék aktív alkatrészt is. A lába rohadt ki a kondi testéből és nem látszott. Mehet üresen is nyugodtan, nem lesz baja. A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2017
Köszönöm a választ!
Jól sejtem, hogy LOW ESR típusú kell puffer kondinak?
Igen, szekunder oldalon mindenképp. A primer oldalon elég, ha tudja a 105°C-ot, mint ahogy a képen is látszik.
Köszönöm!
Nagyon hasonló az enyémhez. Már csak a rendelés van hátra, majd írok a fejleményekről.
Úgy néz ki megvan a bűnös a tápban, a szekunder oldalon az egyik kondi alja jó 2 mm-t kijött a házból, a többi sincs sokkal jobb állapotban. Ki is cserélem mindet.
Még egyszer köszönöm a segítséget.
Lenne még egy kérdésem. Nagy gond lenne ha a primer oldalon eltérek a puffer kondi kapacitás értékével, sajnos 68µF/450V-os nincs a 18*31 mm-es méretben (nagyobb nem fér be, max 32 mm hossz)?
Lefelé semmiképp nem térnék el az eredetitől.
Esetleg tudtok olyan helyet, ahonnan lehet rendelni ilyen kondit (TME-nél brutális szállítási költség van, nettó 1200 Ft, Hestore, HQ elektronika nincs)?
Az a gond, hogy lemértem a táp és az alap lap közt pont 2,5 cm van (pont a puffer kondi van ott), oda a táp panel széléig csak 20 mm átmérő fér be. Már néztem a HE store-ban 82/450-est, 16*40-es mérettel, hogy oldalra fordítom egy kicsit. Vagy a HQ-nál 82/450-es 18*32-es, pont jó lenne, de az ára (1307 Ft/db) egy kicsit sokallom.
Mivel ez egy flyback üzemű táp ami képes 100-220V feszről üzemelni így kisebb kondival maximum nagyobbat zuhan a tápfesz 10msec alatt de kétlem hogy ez kritikus érték alá menne mivel alacsonyabb feszből is képes kiszabályozni a kimenetet. Ha találsz 47µF-ot az is jó lesz.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |