Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Forrasztópákák - melyik miért jó
Gondolom FX9501-et akartál írni. Abból én is terveztem rendelni, nekem az szimpatikusabb mint az FM2028, szinte már olyan mintha ceruzát fogna az ember a kezébe. A hegy vége is elég közel van a kézhez, egész jó lehet SMD-zni, már ha a hozzá kapható hegyek érnek egyáltalán valamit. Ilyen célra nálam az Ersa icon pico az etalon, persze csak a képe alapján mert még sosem volt a kezemben. Igazából nem is értem hogy az itthoni nagykerek miért nem tartanak ilyeneket a készletükben, helyette van a sok semmitérő vacak.
Bár összességében nem a pákákkal van a gond, mert azok szinte mindegyike jól használható lenne, hanem a hegyeikkel, amiken olyan a bevonat hogy nem tapad meg rajta az ón. Ezért jó pl. a solomon, mert abba belemegy a weller hegye. Kínomban már azzal is próbálkoztam hogy magamnak gyártok hegyeket, vagy átgalvanizálva házilag a vackot, vagy újat készítve esztergán és azt galvanizálom. De a házi galvánréteg sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, plusz házilag nem is lehet úgy megcsinálni hogy finom réteget képezzen a hegyen, utólag reszelni meg csiszolni az meg vicc.
Szia,
Az FM9501-es pákának van eredeti Hakko megfelelője is, csak az teljesen fekete. Szerintem ez jobban kézre áll.
FX-re gondoltam, persze, csak elírtam.
Nekem most Solomonom van, néhány száz forintos hegyekkel használom, de a vacak hegyeknél most már jobban zavar, hogy nagyon messze fogom a páka hegyétől, és emiatt égettem már szét egy-két vezetéket a hosszú, forró szárral, amikor nem láttam a nagyító alatt. A heggyel kapcsolatban én azt fontolgatom, hogy veszek eredetit. Az eredeti állomás érzékeli, ha visszarakod a pákát (én is ilyet akarok építeni), és visszaveszi a hőmérsékletet, és így állítólag évekig tart egy-egy hegy. Úgy már nem olyan vészes az áruk.
Melyik az eredetije? Nekem látványra az FM-2032-re hasonlít, de abba T30-as hegyek kellenek, az FX-9501-be meg T12/T15 (ugyanúgy, mint az FM-2028-ba).
Egyébként van valakinek tapasztalata, hol érdemes vásárolni? Vagy ugyanazt a "markolatot" árulja úgyis az összes kínai eladó, csak az árak térnek el kicsit?
Bocsánat mindenkitől a grafomániáért, de aki már épített ezekhez (T12/T15) állomást, meg tudna osztani esetleg egy táblázatot vagy konverziót a hőelem ellenállásának és a mért hőmérsékletnek a viszonyáról? Vagy az lineáris? Mérjem meg 0 és 100 fokon, aztán abból számoljam?
Igen, általános forrasztási feladatokra még jók ezek a nagy pákák, de nagyító alatt SMD-zni már elég macerás, oda kell valami rövidebb. A hőmérséklet leszabályozgatásának (pihenő vagy alvó mód) én nem sok értelmét látom, az nem is a hegyet hanem a fűtőbetétet kíméli. Ha normális minőségű a hegy, akkor az a beállított hőfokon használva sem megy tönkre évek alatt sem. A 80-as 90-es években zömében kattogós wellerrel dolgozott mindenki, reggel a munkaidő kezdetekor bekapcsolták, és a munkaidő végeztével kapcsolták ki, közben egész nap ott kattogott az asztalon, és így sem kellett túl gyakran hegyet cserélni benne.
Nem tudom hogy a T12-es hegyből hol lehet eredetit venni, meg hogy az mennyibe kerül, de ha sokba, akkor már érdemesebb mondjuk egy Ersa pákát venni. Ha lenne valakinek egy ilyen FX9501-e T12-es heggyel eladó, vagy kölcsönbe, szívesen kipróbálnám, és akkor végleg el tudnám dönteni hogy érdemes-e olyat venni, vagy inkább ruházzak be az Ersa-ba. Hogy az ebay-en belül hol veszel ilyesmit az teljesen mindegy, az összes eladó ugyanazt árulja csak a feltételek térhetnek el, olyantól kell venni aki ingyen küldi, és jó sok eladása van már. A hőelemnek nincs ellenállása mert az feszültséget ad ki, ellenállása a termisztornak van.
Nem annyira olcsók a Hakko T15-ös hegyek, kb. egy árban vannak a Metcal STTC hegyekkel.
Bővebben: Hakkoshop
Van valakinek tapasztalata Aoyue 2930 vagy 3210 forrasztóállomásokkal?
A 29xx-nél a hegy egybe van építve a fűtőbetéttel, ennek az előnye elvileg, hogy pontosabb (szűkebb) tartományban tudja tartani a hegy hőmérsékletét (gyorsabban észreveszi a hőmérséklet változást, gyorsabban utánafűt, kevésbé fűti túl a hegyet). 2011-ben vettem egy (úgy emlékszem) 2901 analóg 70W-os forrasztóállomást. Feltételezem, hogy csak én voltam extra szerencsétlen. A hegy az első bekapcsolásnál elfüstölt. Kicseréltettem egy 2900 digitális típusra. Ahogy hozzáértem a heggyel valamihez, ERR-be ugrált a kijelző, addig nem fűtött, aminek az lett a vége, hogy használni nem lehetett és megégettem a nyákot, amin próbálkoztam. Visszaküldtem és ennyi volt. A 2930 ugyanezzel a típusú heggyel rendelkezik, a felhasználói visszajelzések elég jók. A hegy koncepciója alapvetően tetszik, a rossz tapasztalatok miatt rizikósnak látom az újrapróbálkozást. A 3210 szintén 70W-os, ahogy látom hagyományos heggyel rendelkezik, 85 EUR-ba kerül. Az ár jó, csak felhasználói véleményeket nem találok róla, vagy azért mert nagyon új, vagy nem túl ismert. Nem ragaszkodom az Aoyue-hez. Egy univerzális pákát szeretnék SMD-re és nagyobb felületek forrasztására is (a megfelelő hegyekkel). Minimum 70W-os, nagy felületen a hőelvonás miatt kell a gyors utánfűtés. (Talán erre a célra egy Cseh pákával jobban járnék, csak nem tudom, hogy egy érzékeny eszközt gallyravághat-e a hegyen levő feszültség.) Digitális visszajelzés előny, de nem kritérium. Külföldi fórumokon a Hakko FX-888 és Ersa i-CON nano típusokat javasolják. Ezek sajnos kicsit túllőnek a rászánt kereten. Jó lenne, ha 30 ezerbe beleférne. Tippek esetleg? Egyelőre csak nézelődöm.
Próbáltam utánanézni, hogy a Hakko hegyeiben milyen hőelem van, de nem sokra jutottam. Valahol azt olvastam hogy 0,04 mV/°C az érzékenységük. Szerintetek ez reális? És mennyire lineárisak?
Ennyiből én sem sokra jutottam volna... Milyen hakko? Csak mert pl. a 907-ben termisztor van és nem hőelem. Plusz a hegye csak egy darab vas, a fűtőbetét külön van. Másrészről meg teljesen mindegy hogy mekkora feszültséget ad a hőelem, mert majd korrigálod a szabályozóban. Az enyémben pl. van pluszban két kapcsoló, alapból a solomon megy vele, az egyik kapcsolóval egy fahrenheit, a másikkal meg a termisztoros hakko.
A T12/T15-ös hegyekre gondoltam, ahol egybe van építve a hőelem a fűtőbetéttel.
Ezt csak az tudná megmondani aki már használja. Remélem az enyém is ideér még karácsony előtt.
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni. Végigolvastam ezt is és a digitális forrasztóállomás témát is, de csak arra volt jó, hogy most még inkább nem tudom milyen forrasztó állomást vegyek. Ill. egyáltalán kell-e nekem állomás? A rá szánt keret mondjuk 20.000 Ft. Valami komplett szettre gondoltam, egyelőre nem szeretnék szabályzót építeni. Egyszerűbb kis kapcsolásokat összerakni, kiselejtezett nyákról alkatrészeket kitermelni, aztán ha már egy szatyor kitermelt cuccom, akkor esetleg nekiállhatok egy szabályzót is építeni. Láttam itt a fórumon pár tetszetős megoldást.
Állomás mindenképpen kell, ha csak nem olyan pákát veszel amihez elég egy mezei trafó, mint pl. a kattogós weller vagy a thermaltronics pákái, de ezek drágák, illetve a weller még méretben is nagy, SMD-t kényelmetlen vele forrasztani.
Ennyi pénzért viszont tudsz venni egy komplett solomon állomást pákával együtt, amihez jók a weller hegyei, amik jobb minőségűek mint a solomoné. Aztán ha akarsz ehhez az állomáshoz tudsz venni később másik pákát is, akár kínai klónt, akár drága márkás pákát is, mint Ersa és hasonlók.
Pl egy ilyent?
Nekem ilyen van ... smd "százlábút" is gond nélkül tudok lehet vele ki-be forrasztani. Szerintem ennyi pénzért tökéletes!
Solomont nézegettem én is. Lehet megtoldom még egy kicsit a büdzsét, aztán egy SL-30 lesz. Az ESD fontos? Ill. láttam, hogy van olyan, ami kerámia fűtőbetétes. Az mennyiben jobb? Solomon SL-30N vagy ezt néztem még: PENSOL-SL30CESD (kicsit drágább, de ennyi még belefér). Valamint elég sokan írták a Fahrenheit állomásokat is.
A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2017
Nézd meg ezeket a linkeket is: 1, 2, 3, 4, 5. Nettó 13-18 körül megkapod a komplett állomást pákával együtt, szóval érdemes a TME-nél és a Lapanthera-nál is nézelődni. A pensol elvileg a 907-es hakko-nak a koppintása szerkezetileg, valamivel kisebb és vékonyabb mint a solomon, de nem megy bele a weller hegye ami hátrány, mert nem biztos hogy a saját hegye jó minőségű.
Ha esetleg érdekel egy hakko 907 klón pákát tudok küldeni hasonlóan jelképes összegért mint az ebay-es ára, illetve egy fahrenheit 28012-es pákát is, tartalék hegyekkel. Mindkettőn ki van cserélve a csatlakozó, és úgy van bekötve, hogy a solomon állomásba egy az egyben bedugható, és a szabályozóban egy átkapcsolóval (ellenállás cserével) az eredeti hőmérséklet skálához nagyjából hozzáigazítható. Sosem használtam ESD-s pákát (ugyan van egy olyan is), és nem is éreztem szükségét. Nem is lenne értelme sem, ugyanis az asztalomnál nincs védőfölddel rendelkező aljzat.
Sziasztok nagytudású pákamesterek! Van egy kb. 20-25-éves Wellerem, De az is lehet, hogy több, mert a fateromtól örököltem. Sima mezei kattogós 24V-50W-es. Elég ritkán van használva, de most mintha nem úgy fűtene, mint régen. Nem hallom a kattogást sem. Infrával rámértem és csak 190°C-ig melegedett fel.
Azt hiszem ez kevés, nem? Mi lehet a gondja? Fűt csak nem eléggé? Ez milyen hiba lehet?
Lehet mégiscsak építeni kellene egy állomást, és csak pákát venni. Amit megspórolok rajta, abból vehetek 2-3 pákát, vagy egy csomó hegyet.
Ha rendesen magkapja a 24V-ot,akkor 2 dolog lehet. Fűtőbetét,vagy a kapcsolója. Szedd szét,és tisztogasd meg az érintkezőket,s valószínűleg megjavul!
Közben az is felmerült kérdésként, hogy okoz-e valami gondot az, hogy nem eredeti Weller trafóról megy a páka...ugyanis egy csinált trafó hajtja, amire terheletlenül rámértem és 30 Voltot mutatott...
ez nagyon gáz neki?...habár ennyi éven át, nem nagyon tiltakozott...lehet, hogy új hegyet is kéne vennem?...jó lenne, ha nem kéne kidobni, mert számomra érzelmi értéke is van...nyugdíjasként nemigen engedhetek meg magamnak egy ilyen komoly pákát, meg azután a fateromé volt...
A páka tápfeszültségét terhelve mérd meg.Nekem van egy 24/27V-os trafóm,amit múltkor véletlenül átkapcsoltam a magasabb feszültségre,és így ment róla a páka,de szerencsére nem lett baja.
Most megmértem: A 24V-os állásban terheletlenül 24V van,terhelve leesik 21,7-re, míg a 27V-os állásban 26,8V-ról esik pont 24-re. A páka ellenállása 13,3 Ohm. Ez is 24V-48W,kattogós. István
A 30V az nem kevés, hosszú távon nem fog neki örülni a fűtőbetét. Az enyém 22V-ot kap, nem is kellett még benne fűtőbetétet cserélni soha. Olyan 18V körül van az a feszültség amiről még használhatóan elkattog, de akkor nagy hőelvonó felületeket (lemez stb.) már nem lehet forrasztani vele.
Nézelődni kell, ha találsz olcsón használt trafót akkor érdemesebb építeni. 19 és 24V között bármekkora feszültségű megfelel, de terhelhetőségben érdemes legalább 100VA-eset venni, mert ha netán később veszel esetleg egy 80W-os pákát akkor azt az 50-60VA-es trafó nem fogja bírni.
Most épp nem találtam olyat az apróban ami jó lenne neked.
Sziasztok!
Erről valakinek vélemény/tapasztalat? Kraftdele KD856 Bővebben: Link csak itt találtam linket. Köszi!
Forrólevegősből inkább ez a fajta, ha páka is kell mellé akkor ez, de ennek olyan vacak a hegye hogy nem lehet forrasztani vele.
Trafó szerintem nem gond, otthon biztos találok megfelelőt. Az udvar hátuljában tekercselőműhely működik Bár trafót inkább rendelni szoktunk, ilyen kis méretben nem éri meg tekerni.
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2017
Tekerni valóban nem éri meg, rendelni meg pláne nem, egy 100VA körüli trafó közel 5 számjegyű összeg. Annyiért kapsz az ebay-ről 3db 24V-os kapcsitápot, de kettőt biztos. Egy toroidhoz pl. csak a vasmag 4000Ft körül van...
Ne nevessetek ki, de nem vágom, hogy miként mérjem terhelve...szedjem szét a dugvillát?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |