Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   362 / 585
(#) mita12 válasza merciabc hozzászólására (») Nov 28, 2017 /
 
Köszönöm a választ! Az átmosást hogyan, milyen anyagokkal érdemes elvégezni? A rendszer műanyag csöves - alu radiátoros.
(#) briki válasza mita12 hozzászólására (») Nov 28, 2017 /
 
Tiszta csapviz vagy pl
http://www.ventil-team.hu/sentinel-x400-regi-futesi-rendszer-tiszti....phtml
Bizti szelepet barhova berakhatsz csak arra vigyazz ha a kazant kizarod es beinditod nehogy szetnyomja a nyomas a legrosszabb esetben - vagy csinald ugy hogy ne lehessen a kazant kizarni fuggetleniteni a futesi rendazeredtol.
(#) mita12 válasza briki hozzászólására (») Nov 29, 2017 /
 
Köszönöm az infót!
(#) merciabc válasza mita12 hozzászólására (») Nov 29, 2017 /
 
Egy gyári, kb. 8500.- huf, az univerzális 2500.- + 1db. közcsavar, 350.-
(#) Dokari hozzászólása Nov 30, 2017 / 1
 
Sziasztok!
S.Duval F24-s kombi gázkazánom van.
A tágulási tartályba szeretnék levegőt fújni,mert kevés van benne,de nem tudok.
A kazán nyomását nullára tettem,de így is lehetetlen pumpálni bele,olyan mintha a szelep másik felét valaki befogná.A
tágulási tartály új és gyári ,tavasszal lett szerelő által kicserélve.A fűtési szezon miatt,"hozzáértő" javaslatára engedtem le belőle,mert 3,5 bar volt,most viszon 0,5 körül van. Így ha dolgozik a kazán 2,5 bar a kazán nyomás,ha nem akkor lemegy 0,8-1 barra.Folyamatosan utána kell töltenem.
Szerelőt kell hogy hívjak,vagy egyedül is megbírkózhatok vele?
Köszönöm előre is a segítségetek,
üdv,Karesz
(#) merciabc válasza Dokari hozzászólására (») Nov 30, 2017 /
 
Szia!
Egyes tüszelepnél túl pici a pöcök,ami kiáll, vagy betapadt. (WD40 a barátunk)... vagy rossz a pumpád feje.
Ürített kazánnál 0.8bar nyomás kell hogy legyen a levegö nyomás.
(#) briki válasza Dokari hozzászólására (») Dec 1, 2017 /
 
Ahogy az elottem hozzaszolo is irta nem nyomjabe a tuszelepet a pumpad csatlakozoja. Probald meg folyamatosan erosen ranyomni es ugy pumpalni ( lehet nem egy emberes feladat. En is jart egy parszor igy de sikerult . Soha nem maradt levego nelkul a tartaly.
(#) zserrbo válasza zserrbo hozzászólására (») Dec 1, 2017 /
 
Köszönöm bbalazsnak és merciabcnek a válaszokat. Sajnos még nem oldódott meg az alsó szomszéd kazánjának a rezgése. Hívtam már rendőrt is, de azt mondták a fűtését nem szankcionálhatja. Utána dübögtem a szomszédnak. Az segített. Már többször voltak kint nála, elvileg vízkőtelenítették a rendszer is. Csendesebb lett, de még mindig hallom éjszaka. Mindig olyan szaki jön fel, aki alig hall a fülére.

Mit gondoltok a függőleges falon alattunk van a kazán, ha lefekszem a padlóra 3mre a kazántól normális, hogy hallani egy elég hangos rezgést? 10cmre a padló felett is jól hallani. Ezért is terjed úgy a lakásban.
Rossz, mert az ágyunkban feküdve a legrosszabb a zúgás, de a szerelők szerint minden rendben. Nem akarok kibaszni vele, de engem zavar, hogy nincs csend miatta. Ha nem fog megoldódni lehet birtokvédelmi eljárást fogok kezdeményezni a zaj miatt.
A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2017
(#) Dokari hozzászólása Dec 1, 2017 /
 
...úgy is lehet bele pumpálni,hogy nem engedem le a gáznyomást nullára?
(#) briki válasza Dokari hozzászólására (») Dec 2, 2017 /
 
Viznyomast akartal irni? Lehet bele ugy is pumpalni de ebben az esetben nem tudod ellenorizni a feszitetlen allapotban a nyomast igy nem valos erteket mersz.
Vizleengedes nelkul csak nyomsz bele levegot de nem tudod mennyit
(#) biuss hozzászólása Dec 2, 2017 /
 
Sziasztok! Egy Junkers Euroline gázkazánnal rendelkezem az albérletemben. Amióta beköltöztem rendetlenkedik, egészen pontosan teljesen véletlenszerűen hibaüzeneteket dob be. Az első hibaüzenet amit jelzett, a hibaelhárító gomb illetve a 75 fokos jelző villogása volt. Ez elvileg ionizációs problémát illetve vezérlési/áramköri problémát jelent az útmutató szerint. Ezt többnyire tudtam orvosolni azzal, hogy kiütöttem a hibakódot és ezután ideig óráig működött. Természetesen szóltam a főbérlőnek a problémáról, aki nagyon készségesen azonnal szerelőt hívott, és elmondta neki telefonon keresztül a problémát. A "kedves" szerelő látatlanban annyit mondott, hogy biztosan át kell mosni az egész rendszert és amellett hogy ez egy egész napos dolog, 100ezer forintos díja van. Természetesen arra jutottunk a főbérlővel, hogy ez nem tűnik túl korrektnek, ezért lemondtunk erről a szerelőről. Eltelt pár nap, és a gázkazán már nem csak a 75 fokos hibajelet dobta ki, hanem a 90 fokosat is, ami annyit jelent a kézikönyv szerint, hogy a nyomáskülönbség kapcsolóval, a füstgázelvezetéssel vagypedig a előremenő NTC-vel lehet a probléma. Ezzel a hibakóddal is ugyanaz a helyzet, néha ki tudom ütni és működik a kazán, néha pedig több órás próbálgatás után sem történik semmi, és minden alakalommal kiadja a hibaünezetet. Felhívtunk időközben egy újabb szervízt aki szintén nagyon drága eljárásokat akart ránk erőltetni, szintén horribilis áron, anélkül, hogy ránézett volna a gépre.
Mivel teljesen analfabéta vagyok az ilyenhez, őszintén nagy segítség lenne, ha tudnátok tippeket/ötleteket adni, mi lehet a baj forrása, mert nem akarok kiszolgáltatva lenni az ehhez hasonló szervízeknek. Köszönöm előre is
(#) bbalazs_ válasza biuss hozzászólására (») Dec 2, 2017 /
 
Ez a foberlo dolga es kotelessege, te (foleg nokent) nem tehetsz semmit.
(#) Vappali hozzászólása Dec 2, 2017 /
 
Sziasztok!
Korábbi bejegyzésem bemásolom ide:
"Kazán típus: Saunier Duval IsoTwin C24E kéményes, beépített 60l.-es víztárolóval. 15 éve lett beszerelve.
Egy karbantartást végeztettem el. "Savazó" géppel ki lett tisztítva. Minden szép és jó, de ha felmelegíti a használati meleg vizet, akkor az utókeringetés ideje random össze-vissza változik.

Ez a jelenség igaz korábban is megvolt. Van úgy hogy 1-2-3 perc múlva a láng kialvása után leáll már az utókeringetés, de van úgy hogy 20-25 percig keringeti a vizet a szivattyú.

A szaki nem találja az okát, azt mondta a panelt megnézeti. "

Tehát a panelt megnézette valami mesteremberrel, elvileg jó.
Fejlemény, hogy amikor megy az utókeringetés, olyan mintha a kinyomná a meleg vizet a fűtőkörbe, mert ha nem is megy a fűtés, az egyik cső amiben a fűtési víz csatlakozik a radiátorok felé menő elosztóhoz, tök forró. Miért?

Illetve többször amikor bekapcsol a fűtés, olyan mintha levegős lenne a rendszer, bugyogás hallatszik. Néha találok valamelyik radiátorban egy kis levegőt. Annyit nem légtelenítettem az elmúlt 15 évben, mint az utóbbi időben.
Egyébként ha a fűtés megy, akkor szép csendes a kazán, nem zörög, nem morog.
De most is vagy 15 perce ment az utókeringetés, amikor meguntam, és lekapcsoltam a melegvíz készítést. Ekkor leállt. Visszavettem, de ekkor már nem kapcsolt vissza, nem ment az utókeringetés.

Itt javasoltátok, hogy nézzek meg két érzékelőt. Link

"Nézd meg a 8. oldalon lévő 17, 26-os érzékelőket, nem vízköves e és az értékeit." - írtátok.

A 26-os érzékelő a kazánban lévő víztározó oldalán van, egy tapasszal a vastartályhoz ragasztva. tehát az nem tud elvízkövesedni.
Ilyen:
Link


Nos a 17-es... az lehet érdekes, de azt szerintem a szerelő sem nézte. Egy olyan érzékelőt, vagy határolót nézett, illetve próbált ki egy cseredarabbal, ami az egyik csőre volt egy bilincsel pattintva.:
Az ilyen:
Link
Ez valszeg a rajzon a 11-essel jelölt.

Így ez a 17-es lehet érdekes, azt lenne jó megtalálni lehet....
Analfabéta vagyok hozzá...
De lehet hogy az elektronika - tévesen - azt érzékeli, hogy a víz túlmelegedett, ezért keringeti utána sokáig illetve lehet emiatt nyomja a fűtőkörbe a vizet?
A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2017
(#) Vappali válasza Vappali hozzászólására (») Dec 2, 2017 /
 
Ez a javasolt 17-es érzékelő talán ez?
Bővebben: Link
(#) kiripi hozzászólása Dec 3, 2017 /
 
Sziasztok!
Van egy baxi eco 240i kombikazánom, ami nem folyamatosan, ugyanazon a hőfokon csinálja a melegvizet, hanem bizonyos időközönként (kb 3-5 perc) lejjebb hűl valamenbyit, majd kb 1 percre rá vissza. Nem teljesen hideg olyankor,szóval melegít szerintem, csak nem annyira, mint kellene. Találkoztatok már ilyen problémával? Mire készüljek? A fűtés egyébként ok.
Segítségeteket előre is köszönöm.
(#) macus70 hozzászólása Dec 3, 2017 /
 
Halli!
Renova Mini kazánnal van olyan gondom,hogy mikor megy a fűtés vagy meleg vizet csinálja akkor szakaszosan üzemel.Bekapcsol 3 masodperc múlva kikapcsol és ezt csinálja egxfolytábban.
(#) Gombszem válasza kiripi hozzászólására (») Dec 3, 2017 /
 
A háromjáratú szelepet kellene megnézni, tisztítani. Ha meleg víz vétenél is meleg a fűtés előremenő cső, akkor biztos, hogy nem tud teljesen átkapcsolni.
(#) briki válasza Vappali hozzászólására (») Dec 3, 2017 /
 
"Egy olyan érzékelőt, vagy határolót nézett, illetve próbált ki egy cseredarabbal, ami az egyik csőre volt egy bilincsel pattintva."- ez egy ki-be kapcsoló határoló termosztát kézi visszanyomású. Ez nem változtatja az ellenállását hőmérséklet változásra.
A 17-es érzékelőnek a hőcserélő és a tárolód közti csővezetéken kell lenni. Nem lehet az, hogy másik csőre rakta valaki az érzékelőjét?
(#) merciabc válasza zserrbo hozzászólására (») Dec 3, 2017 /
 
(#) merciabc válasza Vappali hozzászólására (») Dec 3, 2017 /
 
Szia!
A fütésnél,a keveröszelepnél van egy visszacsapo szelep.
Azt kell kiszedni, savval kimosni, megjáratni szilikon zsirral.
(#) merciabc válasza kiripi hozzászólására (») Dec 3, 2017 /
 
Kezd eldugulni a höcserélöje.
(#) briki válasza macus70 hozzászólására (») Dec 3, 2017 /
 
Először is Tisztelt segítségre váró!
Már voltak hozzád hasonló kérdezők itt, akinek ugyan ezek le lettek írva. lehetséges, hogy csak engem irritál, de mindenféle korosztályból, és tudással rendelkező emberek vannak itt, akik próbálnak segíteni- aki megérdemli. Ez a "HALLI", meg odadobom a kérdésem nem jól kezdődő segítség kérés.
Milyen a kazán? Ventilátoros? Ha igen: Akkor lehet a légnyomás kapcsolóhoz menő cső, vagy a pitot cső eltömődött, füstcső tömítések rosszak, A lényeg, hogy nem alakul ki tartós légnyomás különbség.
(#) briki válasza Vappali hozzászólására (») Dec 3, 2017 /
 
Igen.
a 11-es is ilyen alkatrész, az 5-ös az amelyik kiold, és be kell nyomni, vagy csak ki-be kapcsol, és nem változtatja az ellenállást.
A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2017
(#) VIM válasza kiripi hozzászólására (») Dec 3, 2017 /
 
Szia! Tessék ide visszaolvasni, majd a magyarázkodás után a megoldást is megtalálod.
(#) VIM válasza biuss hozzászólására (») Dec 4, 2017 /
 
Szia! Így látatlanban talán annyit lehetne mondani, hogy egy nagy takarítás azért ráférne erre a kazánra, mert ezeket a hibákat rendszerint a karbantartás hiánya idézi elő, főleg a lángőr hiba. Nem írsz a gyújtáskor történtekről, hogy meddig jut el az indulásban a kazán míg a hibajelzés meg nem jelenik. A gyújtóelektródák és ionizációs elektróda tisztasága és azok csatlakozói, a szőnyeg égő tisztasága és a fúvókáké nagyban hozzájárulnak az üzembiztonsághoz. A használati meleg víz szonda is meghibásodott közben de ez nem okoz teljes leállást. Bővebben: Link A hibaelhárításhoz tehát szükség volna tudni, hogy meddig jut el a gyújtási folyamat de ettől eltekintve ha egy nagy karbantartó takarításon átesne a készülék, majd az után kell megnézni, hogy fennáll e még az induláskori hiba. A HMV NTC-t azt muszáj lesz cserélni ha erre hivatkozik a hibajelzés.
(#) VIM válasza Dokari hozzászólására (») Dec 4, 2017 /
 
Szia! Ha nem az itt leírtak szerint jársz el akkor nem lesz megfelelő a beállítás. Ha nem engeded ki a kazántestből és esetleg a tágulási tartályba bennrekedt vizet, akkor hibás értékek lesznek láthatók a manométereken. A tágulási tartályból a nyitott kazánleeresztőn keresztül ki kell nyomatni a bennrekedt vizet, mert ha nem, akkor oda nem előnyomás lesz beállítva. Ezt autós pumpával vagy kompresszorral (pl. autós, akkuról, szivargyújtóról működő) is meg lehet oldani megfelelő hosszúságú tömlővel kiegészítve a meglévőt.
(#) kiralyc hozzászólása Dec 4, 2017 /
 
Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni, hátha van itt aki tudja a megoldást.
Van egy Bosch Condens 2000 zwb 24 es kazánunk. Ment is szépen ahogy kell majd 2 évet. Aztán jött egy felújítás és kicseréltettük a radiátorokat (régi radal radiátorok lettek acéllemezre cserélve). Ment is vagy 2napig ahogy szokott a fűtés. Aztán elkezdte a következőt produkálni. Némelyik fűtési ciklus vége felé kidobja a CE hiba kódot. Gépkönyve ezt mondja :
Gradiens-korlátozás: Túl gyors
hőmérséklet-emelkedés fűtő
üzemmódban.
Aztán van, hogy magától egy melegvíz engedés hatására vagy a következő fűtési ciklus indulásakor megy tovább rendesen, van hogy csak egy kihúz visszadug segít rajta. Kihúzás után megy a szifontöltés majd elindul szépen és megy is mintha mi sem történt volna.
A keringtető szívattyú jelenleg a 3as (elvileg a legmagasabb) állásra van tekevre.
Szóval szeretném kikérni az okosabbak véleményét hátha ezt a problémát lehet könnyen orvosolni. (szivattyúállítás, nyomás állítás vagy a kazán egyéb küszöb értékeinek állítgatása a menüben)
Segítségeteket előre is köszi
üdv csaba
A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2017
(#) jano48 válasza Gafly hozzászólására (») Dec 4, 2017 /
 
ÚGY TŰNIK, HOGY A TŰZTÉR FELŐL HALLATSZIK A BUGÁS.
Egy kolléga javaslatára befújtam WD 40-nel az áramlásszabályzó mikrokapcsolót működtető rudazatát. Ki-be megmozgattam a rudazatot, hogy nem szorul-e. Szerintem elég nehezen mozgott.
Ezután elindult a kazán, a -HMV és a fűtés is- néhányszor, de később nem indult el csak búgott.
(#) sakrafi válasza kiralyc hozzászólására (») Dec 4, 2017 / 1
 
Szia!
Az új radiátorok felszerelés előtt valószínűleg nem lettek átmosva illetve gondolom a fűtési rendszer sem, ezért az olajos iszap bekerült a kazán hőcserélőbe és lerakodást okozott benne. Az NTC-én ami méri a víz hőmérsékletet túl gyors az érték változás a leszűkült keresztmetszetek miatt ,ezért jelentkezik a hibakód amit írtál.Ezen a jelenségen nem tudsz állítgatással változtatni,ki kell tisztítani a hőcserélőt és javaslom átmosatni a fűtési rendszert is.
Következő: »»   362 / 585
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem