Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
A következő problémában kérném a segítségeteket: Vásároltam egy karbonszálas ülésfűtés szettet az autómhoz, amit sikeresen be is építettem. Két ülésre való, 2-2 fűtőpárnás szett, relével, és egy dupla, tekerős, 10 fokozatú kapcsolóval. A probléma a bal oldali fűtést kapcsolva, tehát a kapcsoló bal oldali tekerőjét a legmagasabb fokozatra tekerve jelentkezett. Amikor bekapcsoltam az ülésfűtést, lehetett hallani, ahogy szépen behúz a relé, viszont 10-ből 7 esetben a legmagasabb fokozatra kapcsolva szét is kapcsol, vagy van amikor szétkapcsol, majd rögtön újra behúz. Szétpattintottam a kapcsoló házát, hogy hátha valami érintkezési baj van, de nem sokkal lettem előrébb. A két kis tekerő gombnál vannak vékony kis érintkező lábak, amelyek a panelen lévő érintkezőkön futnak és zárják össze, de én úgy látom a lábak odaérnek ahová kellene. Próbáltam picit állítani a kis lábakon, az eredménye, hogy már össze vissza szétkapcsolgat, nem csak, ha tekerek a kapcsolón, hanem van, hogy magától is. Tettem fel képet a kapcsolóról, hogy néz ki, van valami ötletetek hogyan lehetne ezt orvosolni? Kapcsoló komplett Szétszedve 1 Szétszedve 2 Szétszedve 3
Hello!
A fotókon látszik hogy a grafitréteg meg van kopva a nyákon. Tipikus TV távirányítóknál ez a hiba. Esetleg megpróbálhatod letisztítani valami alkoholos lemosóval, de szerintem nem lesz jó. Vissza kell rajzolni és kiváltani valamivel. Jobban megnézve lehet hogy nincs elkopva csak szennyezett. A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2015
Én azt nem értem, hogy miért grafitozták be ? Talán azért, hogy javítsák az érintkezők csúszását és csökkentsék a vezetőszigetek kopását.
A grafitréteg alatt mi van ? Meg kellene kaparni egy kevésbé fontos területen.
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2015
Hát én a fogyasztói társadalomra gondolnék...
Nem akarok hülyeséget mondani de szerintem ha alatta réz van azt valahogy felpolírozva még jó lehetne. De ez telálgatás.
Szerintem is jó lehet egy darabig. De a sok tekergetés majd szépen bekoptatja a rezet.
Hasonó megoldás volt a régi RFT tévékben, lekopott a felület aztán a sávválasztó áramkör egybe kapcsolta a VHF és az UHF részt. Nem győztem javítani.
Köszönöm a gyors válaszokat!
Ahogy nézem, alatta réz van, egy helyen a szélén látszik. Próbáltam lefotózni, mindjárt felteszem a képet. Grafit A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2015
Mosd át alkohollal, különösen a szigetek között pl. egy ecsettel.
És hol az a relé ? A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2015
Nekifogok gyorsan, és utána kipróbálom!
Szerintem jó lesz. Ha van WD40-ed azzal még vékonyan bekenheted a végén, így kevésbé lesz újra oxidos.
Van persze, akkor bekenem vele.
A panel helyett megköszönöm
Rosszul gondolod, mivel a kolléga most vette, így nem használt holmiról van szó.
Tehát a megoldás' csak annyi, hogy használni kell, a benne lévő szilikonzsír majd szépen eloszlik és működni fog, de szerintem az elektronika tilt le a maxon, hogy ne vegyen fel túl sok áramot. Ahogy melegszik egyre jobban "hajtható" lesz. A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2015
Lehet igazad van. Nem vagyunk ott, hogy átláthassuk a hibát.
Igen, egyébként pár napos, bár a bal oldalit sokat tekergettem,próbálgatni, hogy mikor, miért kapcsol szét. Viszont azért nem gondolnék az elektronika tiltására, mert csak a bal oldali tekerővel fordul elő a hiba, illetve, ha lehúzom a fűtő lapokat, akkor is szétkapcsol.
Na most lemegyek kipróbálni. A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2015
Kipróbáltam, pár ki- be kapcsolásig tökéletes volt, utána ismét nem. Van, hogy már visszafele 1-es fokozaton szétkapcsol, van, hogy be se kapcsol. Lehúzott és rádugott fűtőlapokkal is.
Azokon a kis rugós érintkezőkön lehet hajlítani, hogy erősebben nyomódjanak a panelhoz, lehet annyi is elég neki.
Egy autós távirányítóban is hasonló volt és ez oldotta meg a kérdést. A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2015
Rendben, következő lépésnek ezt próbálom ki.
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2015
Üdv!
Kopott 500-as, vagy 1000-es vízpapír segíthet. Valószínűleg valamilyen bevonat volt rajta és kapcsoláskor ráég. Ipa, kontakt sray lehozza, hagyd tisztán többet ér. A csúszó érintkezőkkel óvatosan mert ha nincs meg a kontakthoz a nyomóerő szintén beég. Olaj (WD40)szintén ráéghet. Ha nem a helyén fut az is baj.
Sziasztok!
Egy B5 1998-as Passat ülésfűtését szeretném működésre bírni.Gyári a fűtés benne, és mérés szerint az ülőlapon található termisztor hibás.Mivel nincs rajta semmilyen felirat, nem igazán tudom mire lehetne cserélni.Szóval egy olyan termisztorra lenne szükségem ami 60C környékén lekapcsol, majd vissza.Nem tudom hogy ntc vagy ptc ami jó lenne nekem.Ha tudnátok segíteni milyen értékű ellenállásra lenne szükségem, azt megköszönném.
Ha a hőkapcsoló nem bírja az áramot, ki kell egészíteni egy relével és készen is van. Bővebben: Link
Megnéztem a linket de nem igazán értem melyik alkatrészt tudnám innen használni.Nekem egy olyan termisztorra lenne szükségem ami -30C-tól +60C-ig üzemel.Az alsó határ az nem lényeges, a felső a lényeg hogy akkor lekapcsoljon, megszakítsa az áramkört, majd ha az alá hűlt, újra zár és megint tud fűteni a betét.
Ez: Bővebben: Link.
Ami benne volt úgy nézett ki mint egy picike gombelem, és a két oldalára voltak forrasztva a vezetékek.Bár igaz azt írtam hogy az alsó hőmérsékleti tartomány nem számít, az általad linkelt alkatrész 45C kapcsol be.Addig mi történik,semmi?Bocs ha hülyeségeket kérdezek, de nem igazán vagyok otthon ezekben az apró alkatrészekben.
Értem, az probléma ha nem használom mind a 4 kivezetést? Nekem csak 2 vezetékem van.
Szia!
Csak két kivezetés van, a másik kettő a lefogató csavarnak van. A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2017
Hiszterériznek hívják azt a dolgot, amit keresel.
Pl.: 20 fokos a kapcsoló. Elkezded melegíteni, eléred a 60 fokot, kikapcsol. Elkezded hűteni, lecsökken a hőmérséklete 45 fokra, bekapcsol. 50 fokon két állapota is lehetséges, attól függően, hogy előtte milyen hőmérsékletű volt a hőkapcsoló. A könnyebb megértéshez készítettem neked egy rajzot. A piros vonal a kapcsoló állapotát mutatja, a vízszintes tengely a hűmérsékletet mutatja. A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |