Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Muzeális készülékek-alkatrészek restaurálása
Témaindító: Kutyuli, idő: Márc 29, 2008
Témakörök:
A hangszín szabályzó potméter is rendben van?
Rajz szerint van a potenciométer testpontjával sorban egy ellenállás is (annak is van két lába).
Szerencsére PU bemenete is van, onnan is lehet (kell) próbálni...
Meg visszacsatolás a kimenő szekunderéről (hangszóró) a poti alá. Az is leszakadhatott.
Köszönöm, köszönöm, este újra nekifigik, az új szempontok alapján is.
nekifogok
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2017
Minden kedves fórumtársnak szeretnék nagyon nagyon boldog karácsonyt kívánni
Sok sikert.
Szerintem nagyon máshol nem lehet a baj, mint amit bejelöltem.
A legújabb fejlemények:
a hangszín potméter a 0,5 M helyett 120 K volt, - cserélve, a hangszórótól a visszacsatolás a 15 K ellenállással a hangerő potméter alá, egyszerűen hiányzott, -pótoltam, A hangerő potméter alatt az 1,2 K ellenállás rendben, mérve, megfelelő test is rendben, És most is teljes hangerőn szól, nem lehet a hangerőt szabályozni!!
Nem szakadt maga a potméter? A föld felé végénél.
Az összekötő huzalok nem szakadtak?
Ilyenkor jön a "módszeres" hibakeresés. Ha tényleg nem szakadt a pot méter, akkor el van kötve valahol. Válaszd le a hangerő poti közepéről a 10nF-ot, el kell hallgatnia. Ha nem akkor valahol kikerülték a pot. métert, és máshol megy át a jel. Ha így, lekötve nem szól, akkor forraszd vissza, és a felső felét válaszd, le, stb. Egész aggig kell a hangfrekvencia vonalát, útját, KF-től (47Kohm) az ECH trióda rácsáig bontani és visszarakni, míg ki nem derül hol van megkerülve a pot. méter.
Gyanús lehet még, hogy a PU kapcsolónál van az elkötés, mert azt szokták régen piszkálni, ha magnó kivezetést készítettek rá. A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2017
Köszönöm Janó bácsi, végig megyek ezeken is, és majd beszámolok az eredményről.
Nem, ellenőriztem őket, de azért köszönöm Neked is.
A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2017
Keresek EMG-1563 /TR-4651/ oszcilloszkóp javítását vállaló szakembert. 20 évig állt a műszer a polcon. Egy ideig jól működött, de egyre gyakrabban hiába kapcsoltam be, semmit nem mutatott. Főleg az unokáim tanítására használtam, és a 20 éves járgányom ellenőrzésére. Sajnálnám kidobni.
--- Email címet nyilvánosan nem írunk ki --- A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2018
Moderátor által szerkesztve
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Adott egy a Fővárosi Finommechanikai Vállalat által készített "SUPER AUTÓTESTER SzV-2" típusú autódiagnosztikai készülék, ami részben nem működik. Hasonlít az Elkon S220 és S320 készülékekhez. A javításához keresnék szakembert vagy bármilyen segítséget. Részletes műszerkönyv van hozzá, kapcsolási rajz, sajnos, nincsen. Egy kijelző műszer van rajta és egy rakás funkcióválasztó gomb. Hasonló az AMT 1-2-3 sorozathoz, de annál fejlettebb és nagyobb. Zárás és előgyújtás szöget, fordulatszámot, hengerteljesítmény különbséget, feszültséget, ellenállást, áramerősséget tud mérni, kondenzátort tud tesztelni. A feszültség és ellenállás mérés jó. A "motorikusabb" funkciók nem. Feszültségmérésnél semmiféle tápot nem igényel, ellenállásnál pedig egy külön 9V-os elemet. A motorikus funkcióknál egy másik csatlakozóval kell neki adni 6 vagy 12 V-os áramforrást, amelyet automatán választ ki (6VA). A burkolatot én vettem le először, plombált volt. Azért szedtem le, hogy megbizonyosodjak a tápok polaritásáról, mivel a csipeszek kissé viseltesek és a műszerkönyv alapján nem tudtam egyértelműen beazonosítani a pólusokat. A beltér újszerű, pormentes, alig volt amúgy használva a készülék. Kipukkanásra, kifolyásra utaló nyomokat nem láttam egyetlen alkatrészen sem. 1-2, ránézésre kommersz IC van benne. Ha a motorikus funkciókat meghajtó csipeszekre tápot adok, némi kattanást hallok a készülékből, amikor benyomom az ON gombját. De a kijelző műszer mutatója meg sem mozdul a kalibráló potméterek tekergetésekor. A nullázó persze működik, hiszen az mechanikus. Képet holnap tudok készíteni róla. Köszi előre is, ha valaki bármilyen módon tud adni tanácsot!
Van egy orion telepes rádiókészülékem.
Fűtő , és anód telepem nincs hozzá. Ha 1,5v-os góliát elemeket párhuzamosan kötök 10 db megfelelne a csövek fűtéséhez? Anódhoz gondoltam 10 db 9,5 vos elemet sorba kötve az anód tápnak. Működhet ez így ?
Jó lehet, de a fűtéshez használhatsz 1,2V-os akkukat is. Vagy csinálsz trafós tápot.
Köszönöm!
Akkor kipróbálom.
Jó estét.
Hozzám került a képen látható készülék : ISKOLAI TANESZKÖZÖK GYÁRA BUDAPEST A neten nem találok róla semmit . Ér valamit vagy pedig csak alkatrész ?
Bizony hogy ér! Nagyon is sokat, főleg annak aki gyűjti ezeket a dolgokat. A leírását, kapcsolási rajzát itt megtalálod: Demonstrációs rádiópad (kicsit lejjebb kell görgetni ott lesz kéken).
Ha énhozzám kerülne ilyen kiugranék a bőrömből és azonnal nekiállnák rendbe tenni!
Szerintem se szedd szét.
Utána már csak pár koszlott bontott kondenzátor, rozsdás foglalat és gyújtós lészen belőle...
Jó napot.
Nagyon megőrültem neki , csak nem találtam róla semmit és így kételyeim merültek fel. Holnap lesznek róla jobb képek majd rakok még fel. Felújítani nem merem mert a gyakorlatom kevés hozzá, ezért a Mezőberényi Rádiós Lajos bácsit keresem meg.
Lényeg hogy jó kezekbe kerüljön.
Mellesleg tisztoganti azért Te is tudod, nem?
Vannak hiányosságai első látásra: tekercsek .
Némelyik inkább taposva, de igen
Kis türelemmel, azokat is meg lehet menteni (különösen ha "CIN" úr még nem volt gyorsabb).
Majd holnap megnézem menthetőek-e mert első ránézésre elég viseletesek.
Köszönöm a könyvet jó lesz valószínű sokat segít.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |