Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Eberspacher állófűtés javítása
Kosz, de nem vilagos a technologia.. Aztatni kell valamelyikben vagy mindkettoben?
Hi!
Amit tudtam azt "lekapartam", aztán jöttek ezek a "csodaszerek" a hozzá nem férhető helyeken. A két elkót kiszedtem, mert az azon lévő fóliát kikezdték volna. Hirtelen ennyi ami most eszembe jutott.
Köszi! Ha megadja magát, majd igy probálkozom.
Hello
Van egy öreg Omegám /2002/ benne egy D3WZ kieg. fűtés, ami persze nem megy. A régi tulaj szerint borzasztóan füstölt, nem ment, széthúzták a csatit. Szétszedtem megnéztem, vendi hibát ir, gondolom ez az elektronika test hiba lehet,mert egyébként külön táppal megy a venti. A kérdésem, Javitás/ állófűtéssé hogyan lehet átalakitani, mekkora költségből, /leirás bekötési rajz stb/vállal-e ilyet valaki, mennyiért, ha elküldöm a kályhát úgy is lehet-e, érdemes-e javitani. Előre is köszönöm a segitséget.
https://youtu.be/HlulRGI4tHM
Üdv. D3wz kalyhával szenvedek. Izzíto gondja volt. Kapott újat de sajnos nem gyújt be, még füst is alig van. Gondoltam rossz az izzító vettem máikat de azzal sem. Izzíto jó, szépen felizzik. 3 ilyen kályhám van, mind a 3 ezt csinálja. Mi lehet a gond. Próbáltam azt is, hogy a benne lévő gyertyára külön adtam áramot, a vezetékére meg a másik gyertyát kötöttem hogy induljon de sajnos úgy sem indult. Teljesen tanácstalan vagyok. Köszönöm a segítséget
Kedves Stegolas!
Szerintem velük beszélj, hogy mit lehet tenni. Ők külön tudják az egész kályhát tesztelni, nem kell autó hozzá. Link rájuk: http://www.primaklima.hu/ Remélem segítettem. Üdvözlettel: olika76
Kedves kiskobold!
Ez elektronikai/vezérlő egység hiba lesz. Javaslom az alábbi elérhetőséggel egy javítót erre. A legjobb elküldeni az egész kályhát nekik, hogy ők teszteljék és javítsák meg (akár mind a 3-at): http://www.primaklima.hu/ Remélem segítettem. Üdvözlettel: olika76
Létezhet hogy 3 vezérlőnek ugyan az a baja? Tudom hogy igen,de igen valoszinűtlen
Kedves kiskobold!
Igen, lehet. Ugyanis típus hibák vannak. Szinte mindegyik ugyanazzal a hibával állnak meg. Ezért javaslom mindig szakszervizt. Üdvözlettel: olika76
Üdv. Ha hát nagyon egyszerű a hiba. Szervízbe nem akartam volna küldeni, onnan csak az a valasz erkezett volna hogy vezérlő csere.
Mint kiderült az ujjonnan vásárolt Swag gyártmányú gyertya semmit nem ér. Találtam otthon egy használt Beru gyertyát. Azzal gyönyörűen begyújt. 16000 tanuló pénz. Mellesleg D3wz-be Beru gyertya hol a legolcsóbb és mennyi?
olvasd le a Beru gyertya típusszámát.
Unix program ismeri, de ott nincs ezen a számon. 0 100 226 340-es számút ajánlja helyette. 9562Ft-ért kapnám.
Sziasztok urak! Segítséget szeretnék kérni töletek kaptam egy opel kályhát ez ugybár kiegészítő fütés volt az autoban Hibátlanul müködöt de ki lett szerelve és másik autoba szeretném beépiteni kellene nekem valami érthető kapcsolási rajz meg még 1 buta kérdésem lenne ha veszek hozzá egy keringetö szivattyút akkor egy kapcsoloval mmeg tudnám e oldani hogy állofütésként funkcioáljon? Elöre is köszönöm a segítségetek. Csaba
Szia!
A kályha alapvető működéséhez kell: 1.- tápfeszültség 2.- vezérlő jel a külső hőmérséklet kapcsolóról (+ 12V) 3.- vezérlő jel a töltés meglétéről (+ 12V) Meg lehet csinálni állófűtésnek, de ez csak vizet (folyadékot) képes melegíteni, ezért kell a keringetőszivattyú, néhány szelep + cső, amivel bekötöd a fűtőrendszerbe, elektromos vezérlés a ventilátoroknak (és a szelepeknek) + kényelmi finomítgatások. Meg még egy akksi. Üdv: Zsolt
Értem köszönöm akkor elvileg a kályha tudná vezérelni a keringetö szivattyút? Vagy együtt indulna a kályhával? Esetleg a lábkiosztásrol hol találok rajzoz ami alapján el tudom inditani? Nekem elég ha melegiti és keringeti a vizet a kályha nem kell hogy még a ventilátort is bekapcsolja. Elöre is köszönöm
A kályha nem kapcsol kifelé semmit, csak a belső érzékelők és a kintről jövő vezérlés alapján indul-leáll-szabályozza saját magát. Minden egyebet neked kell megoldani. A szivattyút a kályhával együtt kell indítani. Ha nem kapcsolsz ventilátort, mi fogja befújni a meleget az utastérbe?
Nekem az elég ha beülök a kocsiban és meleg a viz mert ugy is járatni szoktam 10p hidegen akkor elég ha beinnditom az autot.
Csak kellene egy bekötési rajz ami alapján tudom melyik kábelt hová kösem. Köszönöm
Akkor nem állófűtés...
Bekötöd a hűtőrendszerbe szivattyústól, csinálsz vezérlést, ami egy kapcsolóval emulálja a külső jelforrásokat és kapcsolja a szivattyút. A tápját érdemes direktbe kötni és akkor lehet olyan finomságokkal bővíteni, mint időzítő, távvezérlő, stb. Nekem is így működik.
Arra azért készülj fel, hogy az opel kályhák zöme nem analóg indítású hanem buszos!
Lehet, hogy mákja van. Az adattábla alapján a kivitel "25 1998". Ezt '97 júniustól szerelték a balkormányos Vectrákba (is), nem buszos, csak diagnosztikai csatlakozója van.
Forrás (pdf, németül), itt a bekötés is tanulmányozható.
Köszönöm szépen a segítségeteket megirom ha sikerült! Még 1 x köszönet!!!
Sziasztok webasto 1533 állofütés idözitö kapcsolo tudja e vezérelni az eberspacher kályhámat amit itt fentebb a hozzászolásoknál csatoltam? Elvileg analog 12v és w bus kimenet van az iórán. Köszönöm
Gyárilag nem, mert nincs kapcsolt kimenete, csak a W-bus, azzal meg nem mész sokra. Elvileg meg lehet mókolni, keress rá a pl. gugliban.
Van analóg kimenete is, így tud vezérelni bármilyen analóg kályhát. Plusz ugye ezen felül a W-busos webasto kályhákat.
Kedves innovo!
Ha közben sikerült meggyógyítani a vezérlőt, akkor tárgytalan amit leírok. Nekem az Edith-tel sikerült hibakódot olvasni ebből a régi vezérlőből (251864). Nekem is ventilátor motor hibám volt. Az Edith-hez én ugyanazt az interface-t használom, mint amit a Vag-com 409.1-hez adtak. Az eberspacher oldalról letölthető az Edith (legutóbb nekem ment) s4v3-as telepítője. A megfelelő típusú vezérlők között a (D3/5 WZ kategória) "Nur..." lehetőséget kell választani. Ez kb. az 5-dik felülről. Ekkor csak hibakódot olvas, de az is elég. A vezérlő olvasásához elég akár külön is bekötni a tápot + a kék-fehér vezeték a diagnosztika. A lényeg: nekem a csatolt képen megjelölt "4992" számmal ellátott 49,9kOhmos (tokozás: 1206) ellenállás szállt el. A mérés egyből mutatta, de a nagyítóval sem láttam rajta hibát. Ugyanis 1,5MOhmot mértem, ami szakadást jelentett. Az általad csatolt képen ez éppen elég rosszul néz ki olyan, mintha korrodálódott volna. A csere után minden jó lett. Érdemes esetleg megpróbálni. Remélem segítettem. Üdvözlettel: olika76 |
Bejelentkezés
Hirdetés |