Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Infra távirányítás
Témaindító: Zsolti1980, idő: Feb 10, 2006
Témakörök:
Mi rendes "háromlábú" vevővel akartunk optokaput építeni, de a napfény 38Khz ide vagy oda, bezavart. A biztonságos érzékeléshez még modulálni is kell valamivel.
A fototranzisztor/led páros csak erősen irányítottan, kis távolságra működik. Valahol volt ilyen topic, ahol egy NE555-tel épített adó meg egy háromlábú vevővel épített vevő készült. Hátránya talán, az hogy a vevő miatt szaggatott jelet kell neki adni, így nagyon rövid jelek elveszhetnekek.
Bővebben: Link
Az természetes, hiszen a 38kHz az csak egy sima vivö, moduláció nélkül nincs rajta informació, legfeljebb csak annyi, hogy összeszinkronizálja magát az adoval (PLL).
Nekem egy fényzár 14 m-re megy nappal is. A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2017
Sziasztok!
Szeretném PIC-kel fogadni egy led szalag távirányító jeleit. Viszont elakadok benne. PC-re kötve a vevőt szépen megy, mindig ugyanazt megkapom. Pontosabban néha a bitfolyam közepénél van 1-1 nagyon apró "betörés" a bitek átvitele alatt, de képről még egyértelműen kivehető, hogy mi az. Viszont a PIC 10-ből 1x fogadja helyesen az adatot. Írtam egy nagyon primitív kódot, ami csak simán megszámolja a beérkező biteket, pontosabban hogy hány alkalommal kerül logikai alacsony szintre a bemeneti láb. A távirányítón gyanazt a gombot néhány másodpercenként lenyomva legtöbbször 33 bitet számol, mert a második start bittől nézi, de néha 4-35 között változik. A PIC 16MHz-es kvarccal jár. Valakinek van ötlete, hogy ez mitől lehet, vagy hogyan szokás egy ilyet elegánsan megcsinálni? Infra távirányító Ebből a 44 gombos változatról van szó. A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2017
Ami jelszint változás egy bitidő*0.8-nál rövidebb, eldobandó.
Ez jogos, köszönöm. Ezt például nem kezeltem. És ha megnézed fent a képet, az átvitel felénél van több bitnél is apróbb betörés. Erre van valami bevált módszer, hogy az helyesen legyen értelmezve?
Időközben sikerült rájönnöm a megoldásra. Ha valakinek szüksége lenne rá:
NEC Protokol-t használ, címként nemes egyszerűséggel 0xFF van beállítva a távirányítónak. EBBEN a táblázatban pedig össze vannak szedve azok a parancsok, amiket a távirányító kiküld. Programmal szépen lehet fogadni is ezeket, viszont a távirányító meglehetősen gagyi, ameddig egy samsung monitor gyakorlatilag mindig veszi a saját távirányítójának jelét szobán belül bárhovan is van, ezzel a kínai csodával nagyon pontosan kell célozni már 1-2 méterről is. Működés közben A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2017
Ha nem elegendő az érzékenység, akkor a vivőfrekvencia lehet eltérő. Érdemes lenne több fajta vevővel is megpróbálni.
Megvan a gyári vevője is, sajnos azzal is hasonlóan rossz az érzékenysége. Azt hittem, hogy a vevője érzéketlen, de érzésre teljesen egyforma az általam utánépítettel és azzal, amit eredetileg adtak hozzá. Elvileg 38kHz-es az adó és a vevő is.
Nézőpont kérdése, hogy melyik a gagyi, és melyik a "csoda".
Mindenekelőtt ellenőrizzük az elemet. Ha kezd merülni, már csak a sugárzás közepén elég a kiadott jel. Gyakorlatban egy szobában egy tévékészülék van, így nincs szükség több fogadó megkülönböztetésére. Legfeljebb bemutatótermekben jelent(het) gondot, bár ott sem mindig hátrány, sőt, inkább előny, ha több készülék veszi a parancsot. Több színszabályzó viszont könnyen elképelhető egy helyiségen belül, tehát oda kell figyelni jelek minimális megkülönböztetésére, mert lehet, hogy nem minden vezérlőt akarunk ugyanúgy beállítani.
Ez igaz, nem is az a baj, hogy irányítanom kell, hanem tényleg szinte célbalövős játék néha. Elem nem is jutott eszembe, mert "új korában is ilyen volt ez", de most másikkal néztem, azzal is hasonló.
Egyébként a projekt végcélja az lesz, hogyEzzel az IC-vel és pár alkatrésszel építsek egy programozható vezérlőt, szóval ha sikerül, elvileg csak egy fogadó lesz.
Sziasztok!
Ez így tudom nehéz kérdés, de nincs több infóm, nem tudja valaki hogy az újabb philips tévék, lcd, azok már nem az rc-5 protokollt használják?
Szép napot mindenkinek!
RGB Control Boxal lenne problémám. Beüzemelésnél kiderült hogy nem reagál a távirányító jelére. Maga a távirányító tökéletesen működik. Elkezdtem méregetni a panelját és a mellékelt képen jelölt pontokra helyezve a multimétert feszültségmérésben tökéletesen működött minden. Ezért gondoltam, hogy valami nagy ellenállást kell odatennem. Találtam is egy pár száz KOhm-ost odaérintettem a két ponthoz és úgy is működött minden, ám mikor odaforrasztottam ismét nem működött. Kiforrasztás után hozzáérintve ismét problémamentesen tette a dolgát. Ezt 2 másik ellenállással is megtettem ugyan ez volt az eredmény forrasztás nélkül ment forrasztással nem. Aztán találtam egy 2.2 MOhmos ellenállást amit beforrasztottam és szintén nem működött. És már a korábbi módszerek sem mennek. Elképzelhető hogy nem ellenállás kell oda hanem mondjuk kondnezátor? Vagy máshol lehet a probléma oka?
Segítene, ha azt is lehetne tudni milyen IC van benne. Amit elmondtál az alapján a kérdéses két pontra mindegy mit kötsz, az általad bevezetett zavarfeszültség a működtető eszencia. Az infravevő működéséhez stabil feszültség kell, meg a kimenetét 10-30Kohm-al pozitívra húzni.Ha a három vezetékből beazonosítod melyik a tápfeszültség , arra tehetsz valami kondenzátort, a kimenetre meg ellenállást.
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2018
AT24C02N baloldali képen az alsó IC típusa, a másikét nem tudom mert nincs semmi ráírva.
A vezetékeknél a fekete a föld a barna a negatív és a piros az infra vevő jele. A jel ha jól néztem az IC power lábára van kötve, onnan tovább az egyetlen (valamenyire) látható 470 Ohmos smd ellenállással van a földre húzva. Illetve ugyan ez az ág 5V-os zenerrel negatívra van kötve. A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2018
Minden mindegy alapon, ha soha nem volt jó, megcserélném a barna és a fekete vezetéket.
Az is megtörtént már sajnos nem segített.
Szevasztok!
Ha megnézed a panelt jobban minden látható. A DC bejövőből a 470 és a kék csíkos zéner 5V-ot állít elő. A két hiányzó az akár 100 nF kondi lehetne. A 24-es ic egy EEPROM. A másik az pl. PIC. Az infra a barnán kap földet, piroson 5V-ot, a feketén visszajön az infra jel ami a PIC-be megy. A PIC 3 db lába egy-egy FET-et vezérel, és köti a megfelelő LED-eket földre. A LED-ek a fekete szálon kapják meg a +12 V-ot. A DC bejövő középen a + 12V. körbe a széle a - GND. Így már akár működhet is. Üdv. M.
Próbálj az eredeti állapotban a piros meg a fekete közé egy 20-30K ellenállást tenni. Ha ez nem jött be, akkor cseréld meg a feketét a barnával, és az ellenállást a barna meg a piros közé tedd. ( az ellenállás mindig a két szélén legyen.)
Ha nagyon kíváncsi vagy, egy háromlábú infra vevőt forrasz a panelra, az eredeti piros a +5V a közepe a GND a kimenete meg a jelenlegi fekete. Annál is ajánlott a két széle közé kötött 20-30k ellenállás. Esetleg mérhetnél is, a középső láb és a piros között hány volt van? A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2018
Végre le tudtam tesztelni és sajnos semmi.
22K-t raktam a piros és fekete közé, majd a 22k-val földre húztam, felcseréltem barnát és feketét is semmi reakció. A piros és fekete között 1.6 volt van. A kimeneten pedig 25µA van akkor is ha a távirányítón megnyomok egy gombot. Arra gyanakodom hogy a vevő már megadta magát szerelgetés közben úgyhogy elképzelhető hogy nem nagyon esélyes a feltámasztása.
A paneleden kívülről sorba (jel) (-) (+) (nálad piros) a kivezetések sorrendje.
Ha jó a vevőd, akkor a panelen a (-), meg a (+) között 3-5V nak kellene lenni. A (jel) lábat 22K-val a (+) ra kötve, a vevőt letakarva a (-) és a (jel) között a 3-5V a jó érték. Ha rá világítasz távirányítóval, akkor a (jel)-en változik a feszültség. Ha nincs meg a tápfeszültség akkor a panelen a zener rossz, ha meg a jel lábon nem változik megcserélném a barnát a feketével. Alap esetben a piros szokott a plusz lenni a fekete a negatív, ezért gondoltam . (persze a kínaiaknál nem lehet tudni.
A jel lábon folyamatosan változatlan a kimenet, próbáltam a vezetékeket cserélgetni mindenféle lehetséges kombinációban de semmi sem változott. A tápfesz megvan szóval a zener jól működik.
Nem lehet esetleg a távirányító jelét rávezetékelni mivel nekem nem szükséges hogy távirányítós legyen. A vezetékek amik az ir vevőnél vannak azok saját forrasztások és egy nagy tekercs szalagkábelról van levágva ezért nem logikusak a színek.
Szerintem első körben keress egy ismert bekötésű infra vevőt, azt forraszd a megadott módon a panelra.(az ellenállás is kell szerintem) Ha így működik boldogság, ha nem, a távirányító jelét csak valami kondenzátor ellenállás hálózaton tudod beadni a készüléknek, de az csak akkor működhetne, ha egyébként az infra vevő is működne. A távirányító modulált jelet ad ki, és az a kis háromlábú visszamodulálja, egyszerűen nem összeköthető.
Az a problémám az ismert bekötésű infra vevővel hogy van egy vevőm csak a bekötése nem ismert.
Egy tuner kártyához volt a távirányító vevője. Sajnos egy árva karakter nincs azon a vevőn.
Ha nincs kiszedve nyertél, a panelről visszanézhető a bekötése. Ha kiszedted, akkor keress egy hasonló kinézetűről dokumentációt, kösd be az alapján. Ha bejött nyertél. Ha tönkre megy mindegy, mert ebben a formában úgy sem használható.
Ez soros portra volt simán bekötve, múltkor már körül néztem és több is hasonlított rá és mindegyik más bekötést írt. Szerintem egyszerűbb lesz inkább vennem egy másikat ebayen maximum 500 Ft ahogy néztem. Ezzel meg majd lesz valami egyszer.
Üdv!
Haveromnak van egy Superior 1in1 távja. Ez "bármilyen" eszközre felprogramozható, van egy gyári szoftja, amivel a kódbázisa naprakészen frissíthető több ezer híradástechnikai eszközre... Na most az van, hogy neki egy Samsung tv-re kéne beállítani (le26r51bds tip.). A kódbázisban benne is van a készülék, egy gond van: a szoftver egy ir programozó eszköz csatlakozását kéri. Ezt lehetne ugyan külön vásárolni, de a kérdés az lenne, hogy usb portra köthetően hogy lehetne esetleg házilag kiváltani, építeni egyszerűbb home made cuccot neki? Van erre ötletetek vagy esetleg kerülő úton valami módszerrel kinyerni a kódot és egy infrás telóval átküldeni a távra? Működhet ilyen dolog? Köszönjük! A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2019
eBay-en 10 EUR egy ilyen programozó, ennyiért nem éri meg a teljes sötétségben tapogatózni.
A klónozáshoz nagy valószínűséggel kellene egy működő példány, hogy legyen mit visszafejteni.
Van működő példány (még) csak már végét járja. De ha szembe fordítom vele akkor átvenné a kódokat vhogy?
(A kolléga meg már nyugdíjas, nem akar plusz vackokra költeni, az új távot is 4500-ért szerezték "baráti alapon" neki hogy "az majd mindent visz"... Szívta is a fogát, főleg úgy hogy lett volna usb verzióban is amihez elég egy sima kábel. Azt később derítettük ki hogy ez nem kóddal előhívható sok cucc irányítását tudja, hanem pc-ről kell szoftveresen rátölteni mindig adott modell dolgait. Ezért most a kínlódás!) A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |