Fórum témák
» Több friss téma |
Nem olvastam az utolsó mondatodat,tehát.... A tekert nagyfesz trafókat össze sem lehet hasonlítani egy autó gy. trafóval,ég és föld a különbség.Ha rámérsz a kezdet és vége karámra,nem is nagyon látsz különbséget a tesztereddel.Nekem megy egy ilyen tekert trafó (egy kedves fórumtárstól kaptam kísérletre) 9 hektáron (25µF/450V kondenzátor 400 voltra töltve),a tulaj nem tudott különbséget mérni a kezdet és a karám vége között.
A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2018
Miliméterben ez kb. 11-13mm.
Jó az a pásztor,még nagyobb karámot is vinne szerintem.
Terhelten átugrott 11-13 mm-es szikraközt? Akkor a karámvezetéken legalább 13 -15 kV van.. Nem lesz az kicsit sok? Főleg ha 3-5 Joule energia kijut a trafóból.Az már a veszélyes kategória..
Igy van!!!nagyon igaz!!!!ez a helyzet nálam is. Sajnos nem tudok föltenni fotót a mobil-ról ,valami nem engedi hiába csak 17kb.
A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2018
Ez igen!!!! Brutálisnak tűnik!
Ugyan arra a karámra tettem egy autógy.bobinával elkészített pásztort,mondhatom hogy "elvesztődőtt "rajta. A kiskutya vidáman sétált a derótok között....megse hess!
Ez a "brutális" egy méhek védelmére rendelték ,gondolom hogy meg fog felelni.
Helló! Van egy kis teljesítményű gyári villanypásztorom, melyben egy egyszerű nyáktranszformátor (12V/220v, 1,8VA) van a kimeneten. Ez a trafó már kétszer tönkrement 2-3 napi működés után. Valószínűleg azért, mert csak 10m-es kerítésem van és belül áthúz. Most beszereztem egy régi orosz autóstrafót, hátha ez jobban bírja. A kérdésem talán nagyon primitív, de nem tudom: Mi legyen a kerítés földelése? A teljesítményfet Drain, vagy Source pontja?
Az S,ami egyébként a készülék test pontja.
Szia!
A Drain legyen földelve. Ha a "S"-t földeled, a fet át üt a nagyfesztől.
Köszönöm
Dehogy üt át.
Lehet, hogy kibírja, de ha megfigyeled, a "kutyapásztor" rajzon sem a negatív ág van földelve, hanem a pozitív, amelyik közvetlen kapcsolatban van a trafóval. Még egy felkiáltó jel is van ott a rajzon egy háromszögben! Gondolom, nem véletlen?!
Szerintem semmi esetre sem célszerű a fet-re bízni, hogy rajta keresztül záródjon a nagyfesz kör. Már pedig ha Te az "S"-ra (GND) kötöd a pásztor üzemi földelését, akkor a nagyfesz a fet-en keresztül záródik. Én ezért javasoltam, hogy a Drain-ra kösse.
A trafot te tekerted? Nyilvanosak az adatai?
Nem túl bonyolult megtekerni A szigetelés, meg a tekercselés módja ami eltér a hagyományos trafóktól.. meg az impregnálás. Bár ez utóbbi sem szükséges
De a trafó fémházát is galvanikusan hozzá kell kötni a földhöz! Ha kihagyod, gondok lesznek
Hali.
Bocsi hogy bele vau-vau,én láttam már több éve tekert trafót anélkül hogy a fémház a földhöz lett volna kötve. Persze még ma is működik.
Tudom, engem a menetszamok es vasmag meret erdekelt.
Primer 30 menet, Cu ZZ 1mm-es huzalból, dupla sor szigetelés, majd szekunder 600 menet 0,3 Cu ZZ 100 menet /sor. Soronként szigetelni. Ha EI vasra tekered akkor légréssel szerelni a trafót. Légrés 0,2 mm. Ha hiperszil vasra, akkor meg a két U vas közé tegyél kb 0,4 mm légrést. EI 66 tól már 6 Joule átmegy a trafón gond nélkül. Ezekkel a menetszámokkal a primer oldalra legalább 600V-ot kell rásütnöd. Így a kimeneten terheletlenül kb 8- 10kV jelenik meg. A csévetestet úgy kell kiválasztani hogy ne töltse ki teljesen a szekunder a széléig. Miután ezzel megvagy, közönséges pecsétviaszba teszed az egészet ( műanyag doboz amibe belefér , majd kiöntöd.) Ha nem hagysz légrést, akkor az első bekapcsoláskor telítódik a vas, visszarúg és szétvágja a tirisztort. Vagy ha nem akarsz ekkora légrést akkor a trafó elé beteszel egy 40uH-is légmagos fojtó tekercset, ami legalább 1,25 CuZ huzalból van tekerve. Ez ugyan ront a hatásfokon, de a tirisztor életben marad. Az 555-el készült kapcsolásokkal vigyázni, mert az IC nem szereti a tűimpulzusokat, igy hamar elszáll ha nem jól van az elektronika tervezve. Az tökéletes autó trafóhoz.. De Zárt magos trafóval már picit más a helyzet.. az 1600V 5A-es gyors diódák elengedhetetlen kellékei a védelemnek.. úgy mint a legalább 1300V-os tirisztor is.. Itt már a BT XXX-XXX nem használható.
Akkor próbáld ki.. Milyen a szikra ha nincs földelve, és milyen ha le van
Ja szerintem elbeszéltünk egymás mellett.. én az autó gyújtótrafóról beszéltem..
Üdv.
Én ,oldalból a tekercset kitöltöttem átlátszó szilikonnal.
Kosz!
De ha nem akarsz vele küszködni, egy automata tekercselő géppel megtekerem, meg vákuum impregnálom.. Kb anyaggal együtt olyan 17000.- körül jön ki. De az 10 Joule-ig terhelhető 1:22-es áttétellel, EI 84-es vasmagra
Sziasztok!
Találkozott már valaki ezzel a fajta villanypásztorral? Hoztak hozzám kettőt is javítani. A lelke egy 556, saját tekerésű inverter trafóval és nagyfesz trafóval. Esetleg nincs valakinek rajza hozzá? Ha másképp nem megy, akkor vissza rajzolom, csak kicsit kusza a sok légszerelt alkatrész miatt.
Szia van nálam is javításon de szét van égve,nagyon durva hibák vannak benne.
Szia!
Azon gondolkodtam hogy hagyom a panelt a fenébe, kipróbálom az itt fent lévő panellel hogy mit produkál. |
Bejelentkezés
Hirdetés |