Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Köszönöm, megpróbálom a KiCAD-et.
OrCAD Lite 17.2-t tettem fel. Megnéztem, tényleg van benne Gerber export. Főleg szimuláció miatt tettem fel. Csak tervezési méretben és komplexitásban kellene limitált legyen, de minden alapvető alkatrész hiányzik a könyvtárából.
A lite-ot nem ismerem, nem tudom milyen korlátozásai vannak, de a sima OrCAD tud. Nálam 16.3 van fenn. Ami az autohuzalozást illeti, az tényleg program és beállításfüggő. ebben is lehet állítgatni ezt-azt.A KiCAD-et már olyan rég néztem, nem emlékszem mit tud. A legtöbben az Eagle-t használják, neten biztos találsz tört verziót, már rég volt a kezemben. Ha meg egy faék szerű nyákot csinálsz ahhoz meg a Sprint Layout a legegyszerűbb. Gerbert mindnek kell tudnia.
Sziasztok
Mi lehet a gond? Másodszor ugyanez a hiba. Ugyanazon a két oldalán le marja a marató a fotó lakkot. Egyszerűen nem tudok rá jönni mi lehet a gond. Bármi ötlet? Esetleg járt már így valaki? Bármilyen segítséget megköszönök. Üdv.
Milyen technika? Laminált, vasalt, P20, előre lakkozott panel, kézzel rajzolt, egyéb?
P20 gyári előre lakkozott. Lézer nyomtatóval írásvetitő fóliára nyomtatva. És immáron 3 réteg összeragasztva belőlük. Uv izzó kb. 10 cm re tőle. Kb. 20-30 Wattos az izzó egy szúnyog riasztóból bányászva. Megvilágítási idő volt már minden 40 20 10 perc. Hasonló az eredmény csak idővel fordított arányban tehát a 40 perces kicsit jobb lett a 20 perces a legrosszabb. A 10 percesnél még voltak más gondok is. A kép a 20 perces.
El játszanék vele szivesen, csak épp két tábla nyák lassan megy a kukába. Ezért gondoltam inkább kérdezek. Köszönöm a segítséget.
Amikor túl híg volt az előhívó és sokáig ázott benne a nyák akkor volt nálam hasonló, de a hasznos részek nem váltak le. Nem gyári nyákot használok, hanem én fújom a P20-at.
Szerintem a gyárilag felvitt P20-al van gond. A nyák zsírtalanításhoz kizárólag kéz kímélő mentes mosogatószert használok és forró vízzel alaposan leöblítem. Ezt azért írom mert tudom hogy sokan esküsznek az acetonra, alkoholra meg hasonló zsírtalanító szerekre. Én szándékosan kerülöm ezeket. A feltett kép alapján szerintem a P20 nem tapadt meg a réz felületen eléggé.
Köszi a választ. Nem sok esélye van hogy a gyári lakk lenne rossz. Mert ki tudja hogy vágtam.
És mind a kettő bal oldalán meg az alján rossz. De nem tudom mire gondoljak. Köszi azért. Ha valakinek van más ötlete azt megköszönném.
Szia!
Mi volt a maratószer? Mivel hívtad elő a P20-at? Mennyi a hullámhossza annak a "szúnyogriasztó" lámpának? Idézet: „Kb. 20-30 Wattos az izzó egy szúnyog riasztóból bányászva.” Az szerintem mindenre jó, csak EPROM-ot törölni és NYÁK-ot levilágítani nem Hullámhossz... De nem értek hozzá
Kérd el a feleséged arc szoliját , avval kb 1 perc alatt tökéletes lesz a levilágítás ...
Idézet: „mind a kettő bal oldalán meg az alján rossz” Ez nekem a nem egyenletes a levilágítás problémát juttatja eszembe. Rakd messzebb azt a lámpát és rakj a NYÁK és a lámpa közé egy fresnel lencsét, vagy valamit, ami szétszórja kicsit a fényét, hogy egyenletesebb legyen.
Köszönöm szépen a válaszokat!
Nem tudok hullámhosszat az izzóhoz, de biztos hogy UV. És nem azzal lesz a gond, vagy a panel gyári lakk nem jó, vagy távolabb teszem az izzót tőle majd, holnaptól további kísérletek várnak rám. Nincs asszony, még csak az hiányozna hogy az vigye a pénzt, inkább elköltöm én nyákra Idézet: „Nem tudok hullámhosszat az izzóhoz, de biztos hogy UV” Attól, hogy UV, még lehet vagy 100nm-el arrébb a hullámhossz: Például: UV Fénycső F20W/T12/BL368 368nm 38x590mm UV Fénycső T8 30W Germicid 254nm G30T8 UVC HNS 30W
Eddig jó volt ez a technika, vagy most kezded?
30W Germicid lámpával remélhetőleg nem kisérletezget
Most kezdtem. Előtte vasaltam a nyákot, de az is rég volt. Most újra rá kaptam.
Papus51 akkor ajánlj nekem olyan uv -t ami tuti jó gyári p20 hoz. Akár konkrét vásárlási linkkel. Volt egy félig sikerült elötte. Azon nem volt ez a gond. Ott jó volt nem volt ez a hiba. Ott a maszk látszott át kis pöttyökben így lyukacsos lett. Ezért gondolom a fénnyel nincs gond. Viszont vannak hibàk a technikámmal. Pl sniccerrel vagdostam ott ahol el akartam a nyákot vágni, és utána le volt szorítva asztalra. Ott is károsodhatott a lakk szerintem, bár rajta volt a védő folia. és így addig nyomkodtam amíg el nem pattant ott. Viszont így hajolt szépen a nyák ez miatt is le válhatott a lakk talán. Ki hogy vágja a nyàkot? Nem egyszerű megfelelő szerszám nélkül.
Nem a vágással lesz a gond. Egy tipp. Előhíváskor használhatsz nyugodtan egy puha szőrű ecsetet amivel törölgeted a leoldódó P20-at. Régen csak lötykölgettem. Nem mertem hozzáérni a felülethez. Lehetőleg az előhívási idő maradjon 10 perc alatt, így kell beállítani az NaOH oldat töménységét. Én hideg zsíroldót használok leginkább erősen hígítva. Ez KOH és felületaktív anyag elegye. Próbáld ki inkább a magad által P20 fújt nyákot.
Pedig az tökéletes, csak ne nézze közben...
Idézet: Biztos vagy ebben? Én előre fel szoktam melegíteni kb. 30 - 35 °C-ra, kb. 10 másodperc alatt vége az előhívásnak. „az előhívási idő maradjon 10 perc alatt”
A hajlítás okozhat ilyen gondot mivel a lakk merev, törékeny. Próbáld meg fémfűrésszel elvágni a panelt úgy, hogy nem hajtogatod. Vagy. Sokkal jobban vágd be sniccerrel, ekkor könnyedén el lehet törni. Igaz, ehhez sokszor bele kell vágni. Én ezzel vágom a lapokat: Bővebben: Link.
Milyen töménységet használsz, és milyen anyagot?
NaOH vizes oldata, kb. két kávéskanálnyi fél liter vízhez. Extra pontosan felesleges beállítani a töménységet hiszen az első használat után már változik.
Rendben.
(csak mert én is tovább szoktam hagyni benne, meg is ijedtem, viszont nem melegítem fel.....)
Hidegen, kb. 20 °C-on vagy alatta, kb. használhatatlan, legalábbis én ezt tapasztaltam. A műanyag tárolóedényt szoktam 15 percre forró vízbe állítani.
Semmi baj vele 20 fokon. Kicsit lasabb. Általában 20-25 között használom. 35 fokon már észnél kell lenni olyan gyors.
Általában úgy állítom be az előhívó töménységét hogy 5 perc körül legyen az előhívási idő, így van időm beavatkozni a folyamatba. Jártam már pórul töményebb oldattal, így nem kockáztatok feleslegesen. (szoba hőmérsékleten végzem az előhívást)
Utána rögtön elvégzem a sósavas maratást is, mert megfigyeltem ha várok még egy napot vagy többet akkor a P20 réteg alá hajlamosabb a sósav bemarni. Selejt nyákot ritkán produkálok. Éppen most készültek el az ESP8266-os moduljaimhoz a nyákok 0,25mm huzalozással. Sokat számít az hogy milyen eszközzel történik az írásvetítő fóliára a nyomtatás. Direkt erre a célra vettem jó régen egy Samsung ML-1640 nyomtatót. Sajnos teljesen alkalmatlan a célra, így jelenleg egy CANON fénymásolóval készítem a fóliákat. Sötétebb nyomatot produkál mint a Samsung.
Én is inkább a lasabb előhívást preferálom, minthogy ujra meg kelljen csinálnom. Ami az eszközöket illeti sajnos nagyon nem mindegy. Még az írásvetítő fólia sem. van amelyik jobban nyúlik, van amelyik kevésbé, bár lehet ez is függ nyomtatótól is melyik mennyire melegíti fel.
A P20 gyári leírásában szerepel a 40-60 másodperc körüli előhívási idő.
Én egy homemade gyémánttárcsás kicsi körfűrésszel, ebben is 775-ös motor van, de gyengélem.
Lassan vágja, mert ha gyorsabban tolom neki, szépen fullad, úgyhogy attól tartok, egy ablaktörlő motor update lesz hamarosan... |
Bejelentkezés
Hirdetés |