Fórum témák
» Több friss téma |
Meg kell mérni a kazánban a gáznyomást?
A mérőóra bent van a lakásban. Egy átalakítás miatt újra kimegy a gázvezeték 3m-t szigetelés nélkül és újra be. Ha kintről bejövök bepárásodik a szemüvegem. Lehet, hogy a gázban is vízcseppek keletkeznek és ez megzavarhatja a gázégő begyújtását? Ugyan ez lehet a probléma a nem fűtött radiátorok hideg vize (szelepe fagyásgátló) és a meleg víz keveredésekor pára keletkezik a kazánban. Idézet: Pára keletkezik egy légmentesen vízzel megtelt rendszerben? „Ugyan ez lehet a probléma a nem fűtött radiátorok hideg vize (szelepe fagyásgátló) és a meleg víz keveredésekor pára keletkezik a kazánban.”
Szia!
Nekem az óra és vagy 8 méternyi cső is kint van, aztán egy méter múlva már a kazánnál és mégsem okoz problémát a hideg. Nem hiszem, hogy a gázzal lehet probléma. A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2018
Vaillant turbotec pro vuw 242/3-3 kazánról kérdeznék.
laikus vagyok teljes mértékben. nem rég vásároltam egy lakást ahol ez a kazán van, működő képes volt a mai napig. A termosztát takarékra volt állítva 16 fokot tartson a lakásban mert még üres jelenleg. A mai nap 10 fok volt a lakásban és nem tudom működtetni a kazánt. Meleg víz van akkor bekapcsol. Fűtés nincs. Az egyik szobában a radiátor alsó részénél csavar-szelep nem tudom mi a neve ott nagyon kicsit csöpög a víz. A víz tegnap még nem csöpögött, most pedig igen és a fűtés sem kapcsol be. A kazán 0,4 bart jelez és villog. Nem tudom mi a normál érték, nem tudom mi a hiba oka és van e összefüggés a csöpögő radiátor és a fűtés között. A kazánhoz nem értek, kikapcsoltam meg vissza de a helyzet nem változott. A termosztátot összenyomkodtam de nem kapcsolt be a fűtés.
Töltsd fel a nyomast 1.5 barig. Hogy, hol villog es mi a hibakodja?
A digitális kijelzőn villog a 0,4 bar.
Elkezdtem olvasni a leírását a kazánnak az interneten. Látom vannak hibakódok azt ki lehet olvasni és akkor megtudni mi a hiba... Meg valahogy ezt a hétvégén meg kellene oldanom, hogy helyre jöjjön a fűtés...
A hiba kód az volt, hogy a termosztát blokkolja a fűtési üzemet.
A nyomás fel lett töltve 1,7-re. Közben a gáz kazánon is nyomkodtam ezt azt de semmi. Akkor a termosztáton vissza állítottam mindent gyárira és egyszer elkezdett újra fűteni a rendszer. Majd ezek után a nyomás felment 3,8ra. Akkor ezt sikerült levinni 2,2-re és most így működik a fűtés. A rendszer 2,7 bar felett jelzi hogy magas az érték. A radiátorról lett víz leengedve így lett normális a nyomás. Bár nem tudom mi okozta ezt a zavart, hogy a termosztát blokkolta a fűtést, az egyik radiátor elkezdet csöpögni, a kazánban meg leesett a nyomás. aztán a nyomás vissza töltése utána meg egy másik radiátornál a légtelenítésnél folyt ki víz. Most remélem megszűnt minden radiátor csepegés és jó lesz a fűtés. A radiátorok közül egyik sem volt levegős.
Szia! A kazán tágulási tartályából elillant a gyári nitrogén töltet és a helyére betöltődik a rendszer vize.
Sziasztok!
Van egy saunier duval combitek, kombi turbos gazkazánunk (f24e) ami 80/125 (C32) kéményszettel lett szerelve egyenesen fölfelé kb. 4m....van benne 2x 45° elhúzás egy gerenda miatt. Mivel nem laktuk a házat 10C° ra volt állítva a termosztát és folyton F05 diferenciál hibára kiállt. A szervíz kijött ,de nem talált semmit. Én jöttem rá arra ,hogy a beépített indítóidom szifonnal (cikkszám:0020052896) idomra nem lett kiépítve a szifonos kondenz elvezetés. Az egyik (felső) csavaros kupakos kivezetést lecsavarva , jelentős mennyitségű kondenzátum gyűlt össze és ez visszacsepegve okozza a hibát. Egy rézidom +klingerit töm és saválló (átlátszó) csőből s alakot formáztam és egy bojler szifonba gyüjtöttem. A baj az ,hogy ez a elvezetés a mosógép helye és most szeretnénk beköltözni és oda (a bojler szifon helyére) a mosógépet tenni. Kérdésem : A saválló csőből s alakot formázva (mint eddig is) elég e az, az ott összegyűlt kondenzátum lezárni a kiáramló gáz útját és vezethetem e onnan a kézmosó szifonjába ...mint a mosogatógépet szokták. Vagy vegyek még egy plusz kondenz szifont és onnan a kézmosó szifonba. Köszönöm .
Ahogy Vim is irja tul kevs a levego a tagulasi tartalyba.. Olvass utana hogy kell ezt a muveletet csinalni.
Szerintem: ha elég mély bűzelzárót csináltál saválló csőből, akkor nem lesz vele baj, mert max 5 mbar nyomást csinál a ventilátor ami 2.5 cm vízelmozdulást csinál. Ha ettől nagyobb, mélyebb a hajtás a bűzelzárón, akkor nincs baj.
Tágulási tartály levegővel való feltöltése.
Kazán áramtalanítása A kazánba menő fűtési csövek csapját el kell zárni ( előremenő, visszatérő ) A kazánon kell keresni egy leürítő csapot, azon leengedni a kazánból a nyomást. Miután leürült NE ZÁRD EL ezt a csapot, hagyd nyitva. Valamilyen autós pumpa, vagy kompresszor, amin van autós szelepfej- amivel az autó kerekét is lehet pumpálni- a készülék hátulján lévő tágulási tartályba fújunk levegőt. Ez alatt még jön ki víz a leeresztő csapon ami még a tartályban van, ezt nyomjuk most ki a bepumpált levegővel. Amikor már nem jön több víz, és emelkedik a levegőnyomás a tartályban, felpumpáljuk 0.8-1 bar-ig. Amikor ez kész, leellenrőrizzük, hogy nem enged-e a levegő a tűszelepnél, ahol pumpáltuk. Ha igen, a tűszelepet ki kell cserélni. Elzárjuk a leürítő csapot Kinyitjuk a fűtési csapokat a kazán alatt Feltöltjük a kazánt vízzel kb1.2-1.5 bar-ig. Áram alá helyezés. Kész
Köszönöm a választ. Egyből a kazán alatt csinálok egy "U" alakot a saválló csővől és arra gondoltam, hogy a kézmosó szifon függőleges ágába (elég hosszú) teszek egy 32-es y PVC idomot és abba meg egy 45° ost, illetve oda meg egy sima bojler szifont ...plusz vízzárnak. De lehet hogy egyszerűbb egy mosogatógép bekötésére is alkalmas komlett szifont betenni és ott bedugni a bűzzár vízszintig. Egyelőre megpróbálom így kondenz elvezetés nélkül, napi szintem üríteni a kondenzátumot ,míg el nem éri a ház a normál 22C°-ot...... lehet akkor már magától meg fig szünni ez a nagy mennyiségű kondenzvíz. Szerinted?
Megszűnni nem fog mert az elégetett gáz alkalmával keletkezik vízgőz, ami lecsapódik a hideg felületen. Minden alkalommal, amikor még hideg a füstcsöved, kondenzátum keletkezik.
A többi részével nincs baj amit írtál- szerintem.
Helló! Lehet, hogy közelebb vagyunk a problémához!
Colibri KK-E kazánnak levettem a burkolatát, láss csodát, már 3 napja a burkolat nélkül nem tilt le a kazán piros leddel. Szépen dolgozik. ???
Van kémény huzat rendesen, nincs a hőcserélőd eldugulva- amit a gáz melegít?
Ha levett burkolattal jól működik a kazán az azt a feltevést sejteti, hogy a füstgáz visszaáramlás tiltja le a készüléket, ami a deflektoron van. A bitermikus hőcserélő lemezei nem tiszták, nem átjárható az égéstermék elvezetése szempontjából vagy a kémény nem jól hőszigetelt és nincs megfelelő huzat.
A füstgáz érzékelő szonda rosz vagy érzékenyebb lett? A legtetején bal oldalt fehér vezeték?
A kémény nem jól hőszigetelt? A hőcserélő porszívózva lett.
Hogy érted, hogy eldugulva, nem engedi át a füstgázt a lamellák között?
Mikor volt a kéményseprő, mért valamit a kazán tetején (CO-t ?), mondta, hogy jó. Rákérdeztem, nem kellene bekapcsolni a gázlángot - bekapcsolta, de igy is jó volt.
Ősszel még a fűstgáz szondáról is letörölgettem a port lehet, hogy érzékenyebb lett?
A hőcserélőben az NTC-én kívül (ami már cserélve volt) van egy másik érzékelő (túlmelegedés ellen?), alatta már nincs ez a hővezető paszta és elég laza is. Hogy most nincs rajta a burkolat a kazánon a vezérőpanel sem melegszik annyira. A ködös idő nyomhatja valamennyire vissza a füstgázt, de még élünk
Üdv!
Tanácsot kérnék: Bosch Gaz 4000 W ZWA 24-2 KE23 típusú kombi kazánon villog a 40-50-60-70 fok Celsius jelzés, ami a használati utasítás szerint ezt jelenti: Füstgázkilépés az égőkamrából. A készülék nem ismerte fel az égőkamra hőmérsékletérzékelőjét. A kazán jelenleg egy nem lakott házban üzemel, temperáló (10 fokos) hőmérséklet van beállítva pár hónapja. Eddig rendben is működött, de a múlt heti nagy hidegben leállt ezzel a hibajelzéssel (szeles idő volt). Reset után újra ment néhány órát, aztán ismét megállt. Az előremenő víz hőmérséklete eddig 4-es fokozaton állt, kb. 50-55 fokos volt a víz. Ezt 5-ösre állítva ismét üzemelt 1-2 napig, majd újra leállt, resetre ismét elindul. A kémény tiszta, huzat rendben, eddig egy FÉG kazán üzemelt ugyanitt 20 évig hiba nélkül, a Bosch kazán még csak 2 éves… Tényleg hibás az érzékelő vagy más hiba is lehet? Köszönet
Sziasztok,
Ariston turbós kazánom, huzamosabb meleg víz vételezés után, ha rákapcsol a fűtés, 2-3 percig keringtet mielőtt elindulna pedig az előremenő és a visszatérő azonos hőmérsékletű. Az érdekes az, ha pillanatra kinyitom a melegvizet majd elzárom "észreveszi" magát és elindul. A két NTC azonos hőmérsékletnél azonos ellenállás csökkenést mutat. Viszont amikor kb 55-60 fokos a fűtési rendszer, huzamosabb melegvíz vételezés után is, azonnal ráindul a kazán. Mi lehet a hibaok?
Már azon agyaltam hogy fogom a kézmosóba bekötni a kondenzcsövet, amikor sógorom közölte hogy miért nem használok egy y pvc idomot a mosógép fali csatlakozójánál és az egyikbe megy ugye a mosógép. ....a másikba meg a hl 21 kondenz elvezetőt. Ők azt szokták rakni ilyen esetben. Vélemény?
Helló!
Úgy látom, nemsokára itt a megoldás. Köszönöm Nektek. Nagyon jó szakemberek vagytok! Amióta kicsomagoltam (levettem a burkolatot) még egyszer sem tiltott le. Még azt kellene tudni, hogy ez colibri betegség ? (Colibri specialista)
Üdv. Saunier Duval Thema Classic F24 kombi kazánnal kapcsolatban kérnék segítséget. A probléma a következő, melegvíz engedésnél az égőfej ki-be kapcsolgat, a fűtés tökéletesen működik. A szerelő csak találgat, hogy mi lehet a hiba, először az átfolyásérzékelőre gondolt, de nem akarok egy vagyont költeni a próbálkozására. Esetleg nincs valakinek ötlete, hogy csak a hibás alkatrészt kelljen kicseréltetnem. Köszönöm a segítséget.
Szia! Mivel csak két hőérzékelője van ennek a kazánnak (egy biztonsági és egy fűtési előremenő) így nagyon valószínű, hogy a vízáramlás érzékelővel van probléma és a közvetlen szomszédságában lévő vízszűrő tisztaságával. Ha lehet, kérd meg a szerelőt, hogy vízkőoldóval tisztítsa meg belül ezt az impulzus adót, mert talán csak vízköves és akadozik a forgása. Ha mégis cserélni kell majd, akkor ne engedd elvinni a "hibás" darabot, mert hosszabb áztatásra teljesen le szokott jönni róla a lerakódás.
Akar az is jo lehet ha esztetikailag megfelel. A helyszint es a lehetosegeket te latod
|
Bejelentkezés
Hirdetés |