Fórum témák
» Több friss téma |
Hát szerintem túlárazott ez esetben.
Viszont végre nincs benne semmi ic
Nincs túl árazva.. Nem védem a gyártót, de azért a nagyfesz trafó elkészítése - még ilyen ferritmagos kivitelben is - nem kis feladat. Azontúl viszont igazad van.. csupán 2 tranzisztorral, pár diódával és jó kapcsolástechnikával egy ferritmagos trafóval készült inverter elnyűhetetlen. A korlátai természeteresen megvannak, mert akksis üzemnél nehéz feljebb menni 5 J energiánál úgy hogy az áramigény az ésszerűség határain belül maradjon. De ha számolunk egy picit, mindjárt kiderül, nem is olyan drága az a 2 J-s villanypásztor.
Vizzárt doboz 2000 Trafó csak anyag 2500 Kondi 1500 Elektronika 4000-5000 csatlakozók, etc legyen 1000 Ez összesen : 12000.- tehát dolgozik vele egy napot, és keres 5000.-et. És azért elétte pár örát kisérletezett mire a trafó jó lett.. idő, pénz, rengeteg munkaóra Akinek ez sok, az csinálja utána ![]() Persze megépíthető sufnituning szinten is, de megbízhatósága kétséges.. Bontott alkatrészekből csak az elektronikán spórolsz, máson nem szabad és nem is érdemes
Nos nem vitatkozom de a 16 os kondi SOK típus 400 ez a mü doboz 1350
természetesen nem bontott anyag. Én amit elsőre kérdeztem hogy a trafó ehhez mibe kerülhet tehát a gyújtó trafó nem az egész készülék
HA 16µF-os kondi van benne, akkor az jó nagy teljesítményű cucc
![]() ![]()
A sárga henger alakura gondoltam
Az kb mint írtam olyan 2500 körüli anyagköltségből megvan.. ( szigetelő anygok, 2Z-s huzalok, cséve, ferrit rúd ) Ha meg I lemezekre van tekerve, akkor nyilván olcsóbb... De ott a hatásfok még rosszabb lesz ( alig 20 % )
Aki óránként 1500 forintnál kevesebbért dolgozik, az magával szúr ki. És akkor az adózásról még nem is beszéltünk.
![]()
Hát valahogy úgy
![]()
Kedves kolléga, nekem is kedvem támadt egy kis kísérletezgetésre megpróbálkoznék egy a gyújtótrafósnál erősebb villanypásztor építésével de nem tudom hol tudnám beszerezni a transzformátorhoz való anyagokat. Érdekelne ha nem titok, honnan vásárolod a vasmagot csévetestet esetleg a műgyantát. Szerintem a műgyanta helyett én méhviaszt fogok használni ,mert az nem kerül pénzbe.
![]() Előre is köszönöm a segítségedet. ![]()
Szia.
Nem titok. A Cséve és a vasanyag innen van De 20 kg EI 84 lemez + hozzá való cséve rendelése nélkül ne is kísérletezz a vásárlással, mert nem bontják a kötegeket. Ebből is az M400 as minőségű vas az egyedüli megfelelő. A műgyantát azt itthon is beszerezheted, de az olcsó fajták mind átütnek. A méhviasz megfelelő, de annál vigyázni kell, mert ha túl gyorsan hűl ki akkor összerepedezik, és felszívja a párát a hajszál repedésekbe. Ezenkívül kell még 0,15 mm-es szigetelő anyag sorszigetelésnek, tekercsvég szigetelő csövek ( teflon ) és úgyszintén teflon szigetelésű primer és szekunder kivezetések ( sodrott vezeték ) Ezt a teflonos réz sodratot a legegyszerűbben fénymásolókból, illetve lézernyomtatókból lehet kitermelni. A fűtéshez ilyen vezetékeken viszik a feszültséget. Utána már csak eltekergetsz 4-5 kg huzalt és már jó is lesz az első ![]() Kellemes húsvéti Ünnepeket kívánok neked, és minden hobbista amatőr társnak!
De ha nem akarsz bajlódni a rendeléssel, küldök neked egy trafóra való vasat, meg csévét. Esetleg sorszigetelő anyagot. A többit egyszerűbb lesz megoldanod
Köszönöm a segítőkészséget .
Egyenlőre szétbontottam néhány hálózati transzformátort és azokkal kísérletezek. Gondolkozni kezdtem és nem jövök rá miért nem alkalmaznak toroid transzformátorokat a villanypásztorokban.Valakinek valami ötlete? ![]()
Mihez lenne jó a toroid? Az autó gyújtótrafó tökéletes erre a célra, de kísérletező kedvűek monitor sorvégfok trafóját is használhatják. Toroidra nem egyszerű megfelelően szigetelt Xezer voltos tekercset tekerni.
![]()
A válasz nagyon egyszerű: 1: szükségtelen.. 2: Hogy oldod meg a légrést a toroidnál, hogy ronts a hatásfokon?
![]() A toroid pont azért jött létre, hogy a hagyományos EI illetve hipersil trafóknál sokkal hatékonyabb hálózati átalakítót alkossanak. Azonban az impulzusüzemre tervezett trafóknál, kifejezett hátrány a közel 96%-os hatásfok. A vas telítődik a hirtelen fellépő hatalmas energiájú primer impulzus miatt, és visszarúg akkorát az elektronikára, hogy védhetetlen. Illetve hát védhető, azonban ez hatványozottan megnöveli a költségeket, és feleslegesen megnöveli a áramfogyasztást. Ezért egyszerűbb módon, az EI lemezelt trafónál egy légrést hoznak létre, így kellőképpen kézben tartható a trafó hatásfoka ( ha nő a légrés mérete, csökken a hatásfok, ha csökken a légrés mérete úgy növekszik ) Ennyire egyszerű ![]() A vas anyag minősége, a menetszám, huzalátmérő, a primer/szekunder menetszám arány mind mind befolyásolják a trafó hatásfokát, illetve az alkalmazandó légrés méretét. Ahhoz hogy optimális trafót készíts, elsősorban ismerni kellene a vas anyagát, ami bontott trafónál elég kétséges. Az olcsóbb kategóriás trafók jellemzően M530-50A-s vagy rosszabb minőségű anyagból vannak, ezek eszik a rezet. Magyarul nagy menetszámok kellenek. Azonban az M400-50A vagy ennél jobb minőségű EI lemezanyagoknál már akár 18 menet primer/240 menet szekunder aránynál ki lehet hozni a trafóból 600V-os impulzussal 7,2 -7,5 kV-os szekunder feszültséget. Ami megfelelő huzalátmérők választása esetén akár 10-12 J is kijuttat a kerítésre, és terhelten sem esik lejjebb a feszültség 7 kV-nál. És ez bőven elég. Jó kísérletezést!
Sziasztok!
Ma kaptam egy pásztort. A hiba leírása a következő: Nem működik. (szeretem az ilyet) Mellékelek képet róla. Valakinek valami ötlete esetleg? Láttatok már ilyet? Mi az amit kapásból cserélnétek? A nagy kondi (30µF 400V) az kimérve jó. A vezérlő kimenetén 20V körüli értéket mérek. Esetleg van valakinek kapcsolási rajza hozzá? Köszönöm válaszotokat! ![]() Üdv: Mrscottt21
Köszi, de 12V betáp van a rajzon. Ez nem aksis. Hálózatról megy. Vagy benézek valamit?
Nálam 12V-os táplálású volt. Én csak ezzel tudok szolgálni. A különbség csak a trafó primr oldalán van. Te esetedben közvetlen megtáplálású, 230/230V-os trafó van. Nincs előtte az "inverter" ami a 2x7,5V-os "primért táplálja. De a szekunder oldali tirisztoros kapcsolás bizonyosan a rajzomnak megfelelő.
Ehhez minek kell kapcsolási rajz? kb 10 alkatrész..
Első greatz kimérése csipogós műszerrel ha ok tirisztor kimérése ha ok táp rá fesz mérés a greatz után .. ha nincs meg a 320V akkor trafó csere.. kész..
Szia:Nálam is van egy pont ugyan ilyen javításra de még nem foglalkoztam vele.De úgy veszem észre,hogy a gyártója már ennél a típusnál már fejlettebb volt,mert a 230v-os tápkábel földelését nem kötötte rá a pásztor földelésére.
Lehet tudni,hogy milyen értékű a C2 kérdőjeles kondenzátor?
Köszi! A graetz a kuka. Minden más ok. Biztos ami fix... Le kopiztam a nyákot, lehet megcsinálom én is. Trafója van valakinek esetleg eladó olyan típusban, mint ami a képen van?
Köszi!
Köszönöm!
Sziasztok!
EBBEN a hozzászólásban lévő pásztor gyártójának az elérhetőséget tudja valaki? Tönkre ment a kimenőtrafója, sem időm sem anyagom nincs bajlódni vele ezért inkább vennék egyet bele. Üdvözlet és köszönöm!
Szia nálam van 1 bontva elvileg jó de semmi garancia
Szia már elvitte az egyik fórumtárs az egész gyűjteményt.
Azért köszönöm!
Továbbra is keresem a készítő elérhetőséget! A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2018
Sziasztok! Került hozzám is egy gyöngyszem. Mellékelek róla képet. A szikraközön síkítottam egyet. A vezérléstől meg hanyatt estem. Légszerelés a javából
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |