Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Egyszer Csongrád - Szentes közt álltam a piros jelzésnél a vasúti átjáró előtt. Azon agyaltam, hogy simán átslisszolhatnék. Ahogy ez bevillant az agyamba, balról berobbant a vonat is. Ha hallgatok az "ötletemre ", a vasúti hídig tolta volna a Trabit velem együtt.Sokszor ennyi múlik.
A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2018
A megértéshez sokat kell vezetned. Olyan munkám van, ahol a napi 2 - 300 km kocsikázás nem számít különlegességnek. Természetesen nem csak én vezetek, megosztott a dolog három fő között. Mindenkinek bő 10+/20+ éves jogosítványa van, ennek ellenére havonta egy erősebb baki becsusszan, ahol csak a szerencse segített eddig.
Fizikailag és lelkileg képtelenség tökéletesen vezetni mindig, az ember nem tökéletes.
Nagyon csalós , hogy milyen gyorsan jön, inkább nem is a sebessége, persze ez is fontos, de szerintem a tömege az nagyobb baj.
Az emberi f@#!szság megértéséhez nem kell sokat vezetni. Sok mindent el lehet nézni, vannak hülyén kitett stop táblák, fák lombjával takart jelzőlámpák. De egy vasúti átjáró?! Aki azt nem látja, az nem vezethet autót. Aki meg látja és ennek ellenére átmegy rajta, az szintén ne vezessen. Nekem 26 éves a jogosítványom, de még egyszer sem mentem be a vonat elé. Ha piros, akkor megállok. Nem bonyolult.
A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2018
Teljesen mindegy, hányat mutat az óra, ha sötétedik, vége. Valamint kevésbé hideg "tornát" is el tudnék már képzelni.
Ezt azok, akik nem vezetnek naponta masszívan, nem érthetik, nem is várom el tőlük. Van, aki 40 éve vezet és nem ment át a piroson. Van, aki "csak" öt éve, mégis ezt történik vele, mert akkor, abban a pillanatban "kihagyott" kicsit. Senki nincs beoltva baleset ellen.
Számtalan példa van hasonló, megmagyarázhatatlan esetekre, ahol az igen rutinos rókák hibáznak. Ami külön érdekesség, hogy maguk a hibát elkövetők csodálkozbak a legjobban, hogy 10 000 alkalommal minden ment mint a karikacsapás, most valami mégis homokot szórt a gépezetbe. Jobb esetben állnak széttárt karokkal és nem értik, ez hogyan történhetett meg. Ne vedd sértésnek de amit írsz, egyszerűen butaság és álszentség. Az ember már csak ilyen. Ha nem ilyen lenne, akkor a baleset/tévedés nevű fogalmak nem léteznének. Hasonló baki lehet az, ha valaki 1 kΩ-os ellenállás helyett 10 kΩ-osat forraszt be. Apró kihagyás csak éppen a következmények mások. A forgalom veszélyes üzem sofőrként és utasként is. Aki részt vesz benne, tulajdonképpen elfogadja azt mert nem tehet mást. Nem vagyok a téma szakértője de minden bizonnyal egy pszichológus bővebb magyarázatot tudna adni a dologra. Idézet: Viszont ennél sokkal többet hibáznak, ami csak trehányság. Nálunk a vasúti átjárónál a (csak) fénysorompó gyakran volt rossz egy időben, úgy, hogy semmi nem világít, tehát meg kell állni. Figyeltem sokszor, 5 autósból 1-2 nem áll meg, simán teljes gőzzel áthasít. Ez elképesztő. Baj azért nem volt, mert a vonat dudál, és ott mindig lassan megy. „Fizikailag és lelkileg képtelenség tökéletesen vezetni mindig, az ember nem tökéletes” Idézet: Hát, rezeg a léc. Ha ez szerinted butaság, akkor nem kellene veled erről beszélgetnem, az biztos. Gondolom, azért butaság, amit írok, mert nem egyezik a te véleményeddel. Legyen neked. Azt viszont nem teljesen értem, hogy mi köze az álszentségnek ahhoz, hogy szerintem a vasúti átjáron nem lehet véletlenül átmenni. Apróságok előfordulnak velem is, és valóban csodálkozva állok, hogy ez hogyan történhetett meg, de akinek van egy csepp esze, az a vonatot tiszteletben tartja és nem megy elé. Pontosan arról van szó, amit te is mondasz: a forgalom veszélyes üzem. Éppen ezért komolyan kell venni. Különösen a vasutat. „Ne vedd sértésnek de amit írsz, egyszerűen butaság és álszentség.” Idézet: Ebben benne van minden. „a vasúti átjáron nem lehet véletlenül átmenni. Apróságok előfordulnak velem is”
Ezeknél a blokkoknál még a karter gáz tud szivatni, ennek a csövecskéjét a szelepfedélnél keresd. Vannak típusok ahol simán le van vzetve, viszont van ahol be van vezetve a porlasztó előtti szívótérbe. Nézz majd rá hogy megvan-e ez a cső. A szeleprugókat takaró fedélből szokták kivezetni ha jól emlékszem.
Idézet: A mozgási energia a tömeg szorozva a sebesség négyzetével. Dupla tömeg dupla akkora energi, viszont dupla sebességgel négyszer olyan nagyot üt. „inkább nem is a sebessége, persze ez is fontos, de szerintem a tömege az nagyobb baj”
Na és akkor az mi, ha a vonat oldalának megy neki? Az már a csúcs.
Nem mindegy, hogy minek megy neki? Ki tudja, mi az igazi ok? Lehet, hogy a pilóta egyszerűen olyan vasúti átjárókhoz volt hozzászokva, ahol sorompó is van. Lehet olyan betegsége, amiről nem is tud. A lehetőségek végtelenek, nem tartom valószínűnek, hogy szándékosan okozott galibát.
Egyszerűen a vasúti baleseteknek általában nagyobb a füstje, lévén több embert, nagyobb infrastruktúrát érint, ettől függetlenül a "baleset" kategóriába tartozik. Idézet: „Figyeltem sokszor, 5 autósból 1-2 nem áll meg, simán teljes gőzzel áthasít.” Igen, a sebességről is lehetne szót ejteni, hogy egyesek hogy közelítik meg a vasúti átjárót.
Adott egy saeco kávéfőző gép fűtőegysége: Saeco boiler
Ezen van 2 menetes szár, ahol a víz be, ill ki áramlik. Csak, hogy jelen esetben el van dugulva, és ezt kellene megszüntetni. Próbáltam levegővel megnyomatni(10bar), de semmi. vízkőoldót is folyattam bele, de a dugulásig szerintem nem jut el a spirálosság, miatt. valakinek van egyéb ötlete, hogy akár a vízkőoldót lejuttassam, vagy át tudjam a dugulást "törni" jól jönne. Beáztatni nem merem, a fűtőszál miatt. Idézet: Ez így van, csak te pont nem érted. Ugyanis a lényeg ebben az, hogy a vasúti átjáró az nem apróság. Ha azt közelítem meg, akkor jobban figyelek. Van előtte három jelzés, nem lehet nem észrevenni. Apróság alatt olyasmit értek, hogy megyek az úton, nem jön mögöttem senki. Megállok a kereszteződésben, kicsit belóg a kocsi orra, mert nem lehet rendesen belátni. Állok ott fél percet, jönnek jobbról-balról. Jön egy nagyobb vas, félek, hogy elsodor, inkább hátra tolatok 1km/h sebességgel 40 centit, csak közben valaki megállt mögöttem, én meg nem néztem hátra. „Ebben benne van minden.”
Pont ma javítottam egy ilyet.Az is le volt dugulva.A saját szivattyújával és savval nyomattam meg az ellenkező irányból akkor ment rajta át.
Idézet: Akkor lehet, hogy a tesco parkoloban azert nem adja meg az emberek 80%-a a jobbkezet, mert mind auchan parkolohoz van szokva, ahol van macisajt? Ne bosszants mar! „Lehet, hogy a pilóta egyszerűen olyan vasúti átjárókhoz volt hozzászokva, ahol sorompó is van.”
Ennyir enem értek hozzá, nyílván azt a 80 %-ot kellene megkérdezni, mit miért (nem) csinált. Szerintem lenne ott pár olyan is, aki nem értené még a kérdést sem, mivel szerinte mindent jól csinált.
Igazábol csak azért írtam azokat, amiket írtam, mert ez a tapasztalatom. Mindenki hibázik. A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2018
Próbálj meg fecskendővel ecetet befecskendezni. A spirálba úgy tudod bejuttatni vagy keresztül juttatni, hogy az oldalára fekteted s forgatod, vagy állítva , s a gravitáció teszi a dolgát.
Köszi, holnap megpróbálom ezt a verziót is.
Ha jól olvasom, a saját szivattyúja 15bar-t nyom. Remélem sikerül. Nincs kedvem 40 ezerért új kazánt venni. (Kb annyit ér a működő főző is ) Swifter: Két napja ezt játszom vele A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2018
Idézet: Nem, nem az. Ez is csak egy szeglete a helyzeteknek, amelyekkel a vezető találkozhat. „a vasúti átjáró az nem apróság”
De botesz módszere még jobb, a savval légy óvatos.
Ez az a nagy gond, a megszokásból vezetés. Eddig úgy volt, hogy mikor erre jöttem, nem volt vonat. Most meg van. Dehát aki nem látja az előtte elhaladó vonatot, az mit lát, vagy mit nem lát?
Szerintem a gépjármű vezetés nem alapvető emberi jog, hanem képesség. És ha épp neked megy , mert nem látott, mondjuk épp szembe? Úgye dupla sebesség... Biztos neked is volt már olyan, hogy a szembejövő utolérte az álló sort, és balra húzta a kormányt épp veled szembe. Hány ilyen eset van?
Vízkőoldónak RO 55-öt szoktam használni szerintem jobb nincs tőle,az anyagot nem marja el mint a sósav.
Amivel eddig próbálkoztam, valami foszforos vízkőoldó.
A pumpa működtethető kiszerelt állapotban? A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2018
Magukat profinak gondoló emberek okozzák a legnagyobb problémákat. Óvatosság? Tegnap jöttem fel több ezredik alkalommal a biatorbágyi emelkedőnél az Alpine után. Mindig van egy "óvatos" ember a belső sávban, aki ahelyett, hogy a kapaszkodó sávot használná mindkét sávot egyszerre tartja fel. Az egyiket mert nem tud haladni, a másikat, mert ha tudják - szabálytalanul jobbról kerülik. Egyetlen nap alatt 6 "támadást" védtem ki, mert figyelmetlen volt a másik fél. Ha én nem figyelek - hiába a szabálytisztelet, a szabályosság - összetörtek volna. Én is levezettem már kb 2 millió km-t, de a szabálytalan hülyék a legveszélyesebbek. Ha mondjuk "betol" valaki egy ilyen átjáróba, akarhatsz te megállni. Volt már ilyen balesetem. Előttem egy taxis belefékezett a telezöldnél. Mai napig nem tudom miért tette, de kb 1cm-re megálltam a rendszámtáblája mögött, majd 5 csattanást hallottam hátulról és hanyatt fekve tértem magamhoz. Csak annyi történt, hogy az utolsó telefonált. Szóval a helyzetek sokszínűek és nem árt a körülményeket ismerni, mielőtt az ember elítél másokat. Barátom 3 év felfüggesztettet kapott, mert egy tábla mögül kihajtott egy vasúti átjárónál, majd felé repült az átjárón 100-al suhanó őrült és féknyom nélkül belecsattant. Őt hozták ki bűnösnek, pedig nem láthatta a repülő autót. Láttam a helyet - képtelenség lett volna.
A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2018
Félreértitek, hagyjuk a vasúti átjárót. Azon kívül is van egy csomó "helyzet". A megszokásból vezetés pedig mindenkire jellemző, akár felvállalja, akár nem.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |