Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Valószínűleg nálad az előfűtéssel lesznek a gondok, ugyanis az nem működik a termosztátodban. Ebben a linkben magyarul van a részletes ismertetés a termosztát belsejéről a magyarázó szöveget pedig beollózom ide:
Idézet: „A vízhőfok piszkálásával elérhető fogyasztáscsökkentés iskolapéldája: évek óta szériában építik például az Audi és a BMW motorjaiba. Ez a termosztát alapesetben a szokásos 90 fok helyett 100–110 fok körül nyit, így emeli meg részterhelésen a motor üzemi hőmérsékletét, ami a csökkenő súrlódás miatt alacsonyabb fogyasztást eredményez. Teljes gázon a motor konstrukciója azonban nem viselné el ezt a hőséget, ezért a termosztátba épített kicsiny fűtőpatront a vezérlőegység a motor terhelésétől függően bekapcsolja. A termosztát így felmelegszik, és már 80–85 fokos vízben is kinyit és megfelelő hűtést biztosít.”
Köszönöm szépen, akkor valószínűleg csere.
Helló!
Szerintem rossz helyen keresgélsz! János János motorfordulat kijelző ingadozásról írt, nem pedig sebesség mutató ingadozásról. A váltóban nincs motorfordulat jeladó, illetve a motorolaj nyomáshoz sincs köze a váltónak. Rajzon azt nézd meg, hogy a műszerfal honnan kapja a motorfordulat jelet! Generátorról, vagy motorvezérlőtől?
Helló! Nem gondolnám, hogy ezt a problémát én fogom megoldani, mert már sok szaki tanácstalan volt, nekem pedig nem ez a szakmám. A hiba leírása is elég hiányos vagy inkább nem részletes ahhoz, hogy okos dolgot lehessen mondani így szimultán. A fordulat jel az valóban a főtengely jeladóról van levéve ... de ez az adott fordulaton történő jelzés ingadozás és olajnyomás hiány bejelzéssel párosítás több kérdést is felvet. A kijelzőkre jellemző tápegység IC hűtése 2002 után már megoldott, gondolom ez akkor kiesik a kosárból. A motorvezérlő hibatárolóját bátorkodom feltételezni, hogy kiolvasták és nem találtak hosszan tartó, tartósan fennálló hibát. A részletesebb olvasáshoz komolyabb szoftverekre ne nagyon költenek a szerelők. Talán azon a fordulaton mégis hibázik a fordulatjel és az olajnyomás a kritikus határra esik vagy fordítva, az olajnyomás szól bele a kijelzőbe érkező detektálásba ami a műszer egységben így jelenik meg. Minden esetre az olajnyomás hiányt azt komolyan kell venni!
Nekem egyszer volt hasonló problémám olajnyomással, rendkívül meleg volt és az olaj nívó alsó értéken volt és az olajcsere intervallum is már lejárt. A fordulat leesett, a zümmer megszólalt, az olajnyomás hiány piktogram világított. Az 5W helyett 10W-t betöltve megszűnt ez a proléma, majd teljes csere 10W-re.
Bocsánat nem neked szántam a választ.
Helló! Olvasgatod a hozzászólásokat amiket egymásnak írogatunk "mtomihun"-al?
Oké, semmi baj.
Azt elfelejtettem Neked megírni a termosztáttal kapcsoltban, hogy mielőtt bármit is szétszednél a körül, húzd le a termosztátról a fűtőpatron csatlakozóját és mérjél rá a kivezetésekre. Az ellenállásnak 14-15 ohmnak kell lennie, ha nem akkor az biztosan hibás, mert nem fog kinyitni időben csak jelentős késéssel. A vékony kivezetéseket idővel "megeszi" az öregedő G12 folyadék.
Szia.igen olvasgatom a hozzászólásokat,amiket nagyon köszönök.olajcserem nem rég volt.5whelyett 10w tettem bele,de semmi.sok szervizbe vittem már az autót,de mindenki mást mond.Vezerlo számítógép,folytoszelep, gyújtás trafó és még sorolhatnám.sajnos az autodiagnosztika ezt a problémát nem látja.sokan azt mondják hogy az olajlampa a fordulatszám mutató miatt jelez.ugyanis amikor a fordulatszám mutató teljesen leesik, a számítógép azt érzékeli hogy az autó motorja le van állva.hozzateszem hogy ezt a fordulatszám ingadozást nem folyamatosan csinálja.csak ha úgy van kedve
A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2018
Akkor talán még mindig nem világos a számomra, hogy maga a jelenség hogyan is következik be. Ugye nem az olajnyomás lámpa világít először és utána esik le a fordulatszám mérő mutatója de ha fordítva történik az annak a következménye. A "mikor" következik be a hiba (a közlekedés és a motor üzeme közben), lenne a lényeges meghatározás. Ez lehet sebességi fokozat váltáskor, kuplungolásnál esetleg fékezéskor stb. Ha nincs tárolt hiba akkor az időszakosan fellépő hiba de ezt is tudni kellene egy jobb szoftverrel rendelkező diagnosztikának. Szerintem nem az olajnyomással lesznek a problémák hanem a fojtószelepállás érzékelő körül vagy a főtengely jeladóval. Hány kilométer van a kocsiban?
Most nézem, hogy elektronikus gázpedál, kuplung és fékpedál kapcsoló is vannak ... hát ezek közül beleszólhat a menet stabilitásba a gázpedál és a kuplung kapcsoló is. A fojtószelepállás érzékelő-re a fék rásegítő visszacsapó szelepe megy és alulra a tankszellőztető csatlakozik és az EGR.
Sziasztok!
Pár napja egy kanyarban érdekes jelenségre lettem figyelmes. A kormány egy pillanatra kissé ellenállt, majd pattant egyet valami és azonnal kigyulladt a légszák visszajelző. Azóta a kormány tekerésénél kattogó hang hallatszik. Valószínű, hogy elszakadt a légzsák szalagkábele. Kértem ma ajánlatot a Bárditól, ott alvázszám alapján brutto 88.000 Ft (eredeti alkatrész van csak) jött ki az alkatrészre. Azt szeretném kérdezni, hogy van-e alternatív módja a kábel beszerzésének, nem tartom épeszűnek ezt az árat. Az autó 2010.12 havi. Előre is köszönöm a válaszokat!
Szia! Egy főtengelyfordulat érzékelőt belepróbálnék, akár bontóból is. Érdekes hibákat tud produkálni!
Szia!
Annyi ilyen autót összetörtek már, biztos találsz bontóban is alkatrészt hozzá.
350.000km
Nem vagy bőbeszédű ... Ez már jelentős futott kilométer ahhoz, hogy gyanakodni lehessen a perifériák valamelyikére ha még nem voltak cserélve. Például a főtengely jeladó vagy a vezér tengely jeladó de ezek hibáit látni kellene a hibatárolóban ha nem megfelelően működnek. Skoda szervizben nem próbáltad még kiolvastatni a hibatárolót?
Szép napot Mindenkinek! Következő hiba jelenség után szeretnék érdeklődni találkozott valaki ilyen hibával? Kocsi típusa: Skoda octavia 1.9TDI 1998-as. Műszerfalon manuális kijelzés nem működik. Fordulatszám mérő KM óra víz hőfok üzemanyag immobil. ezek nem vagy csak néha működnek. Akku saruk biztosítékok ellenőrizve.
A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2018
Szia! Bővebben: Link ... és kész.
Sziasztok! Van egy kis problémám hátha talalkozott vele már valaki!
2006 1.6 benzin BGU Be ázott a motortérben a biztositék ház, inditó relé rotty, büdos égett szag az autó nem ment, megvettem mind a 4 db relét csere gyujtás van de nem indul az önondito meg se mozdul ilyenekor mi lehet vele???
Sziasztok! Van egy kis problémám hátha talalkozott vele már valaki!
2006 1.6 benzin BGU Be ázott a motortérben a biztositék ház, inditó relé rotty, büdos égett szag az autó nem ment, megvettem mind a 4 db relét csere gyujtás van de nem indul az önondito meg se mozdul ilyenekor mi lehet vele???
Sziasztok szeretnék segítséget kérni.
2005-ös II Octavia 1.4 benzín reggelente hideg indításkor nagyon rángar-egyenletlen. Pár másodperc kb 15 és utána picit motor felpörög kb 2000 fordulat,utána visszaáll minden és megszűnik a rángatás, szépen visszaáll az alapjárat. Friss/Beru/ trafó csere-gyertya csere.A rángatást a trafó csere előtt kezdte már ezért lettek kicserélve de sajnos a jelenség megmaradt.Ebben kérnék segítséget valakitől.Előre is köszönöm a választ mindenkinek.
Helló,
segítséget szeretnék kérni, adott egy 1u kodos 1.9 td 90lovas 2004-es oktávia. érdekes jelenséget csinált, Pesten az árkád parkolóbol lefele menet a lejtő végén bedobta a motor jelet, a motor újraindítása után is maradt a sárga lámpás, 1km mentem még, és kb több mint 1 óra múlva elinditottam és lámpás még van, olajszint rendben 5w olaj, motorban még nincs 200e km elvileg, kimentem diosdra ott állt kb fél órát, indítás után pedig nincs lámpás, ez mi a csuda lehetett? mert holnap mennék haza és az 200km
Szia! Ha a főrelé leégett akkor az vitte magával a biztosítékot is, mert, hogy van neki egy segéd reléje is. Bővebben: Link
Szia! Motorkódot tudnál írni?
Szia! Ha még az árkád parkolójából kimentél Diósdra és a "check engine" nem aludt el, holnap nyugodtan hazamehetsz még 200Km-t .... ha rövid távon nem zavart, a hosszún már felesleges aggódni.
Szia Vim,a cod:BCA1,4 16V. Tudnal esetleg valamit kezdeni a leirtakkal? Es ami meg fontos h csak hideg inditasnal csinalja melegen soha semmi nem jelentkezik nem rangat nem durrog semmi csak inditaskor mondjuk ugy h 3 hengerezik rangat puffog (nem csattog) csak mintha nem kapna el a 4 henger egyszerre..
Szia nem tudom h megkaptad a valasuom nem ertek meg ehhez a forumhoz jelezz legyszi ha igen vagy nem de a cod: BCA
|
Bejelentkezés
Hirdetés |