Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Hello! Az a fontos, hogy sikerült megoldanod a problémát és így működik. Remélhetőleg neked nem lesz biztosíték-relé tábla gondod, mert az fél napos forrasztgatás.
Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy a VW-ekben( Seat, Audi, Skoda) lévő mikrokapcsoló az ajtózárakban mikor van zárva? Bezárt ajtónál vagy nyitottnál? Helyettesíteném reed csővel, de nem akarom kétszer szétszedni, nem az enyém, egyik haveré.
Erre gondoltam, de ez csak akkor lenne jó, ha becsukott ajtónál kell zárva lennie.
Szia!
Úgy rémlik, a belső világításért felelős kapcsoló, a zár nyitott állásában van kapcsolt állapotban. Ejjj, remélem érthető. Tehát mikor a zárnyelv ki van nyitva, akkor folyik az áram át a kapcsolón. De van ott a záron belül még legalább 2 kapcsoló. Én nem szenvedtem vele, mert ahogy elkezdtem szétpattintani a zárat, már potyogott volna szét az összes belsőség. Azzal az egy szerencsétlen záron kívüli (a leghozzáférhetőbb) kapcsolóval sem kínlódtam végül, mert rögzítésben sem egyezett az utángyárival. Mivel a tulaj meg autósboltos volt, rendeltettem vele másik (új) zárat. Tudom, nem hirdető oldal, de szoktam árulgatni gyári zárakat. Hibátlan kapcsolókkal.
Köszi, akkor nem lesz jó az elgondolásom. Nem a belül lévő két kapcsolóra gondoltam, azok jók. A külsőre, ami típushiba. Ami az ajtónyitást érzékeli.
Zárat venni nem akar, csak kapcsolót cserélni, de a gyári vízmentes nem jó, mert kopott a tárcsa is, ami a pöcköt nyomja, a sima karos meg beázik. Már cseréltem. Van ami két hónapig nem bírta, van ami két éve jó. A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2018
Ha arra gondolsz ami a belső világítást is kapcsolja, azok elengedett állapotban /nyitott ajtó/ zárnak. Jó meg oldás lehet a reed-relés, de az áram miatt kel egy nagyobb relé amit kapcsol mindenképp, akkor meg teljesen mindegy mikor mit csinál mert a nagyobb áramú reléről úgy veszed le a jelet/feszt, ahogy akarod.
Arra, de ezeken nem megy nagy áram, mert csak vezérlést ad. A világítást sem közvetlenül kapcsolja, sőt ez alapján jelez a síp, ha rajt felejted a világítást és nyitod az ajtót, vagy hosszabb állás után vezető oldali ajtónyitásra beindul az AC-pumpa (benzinesben), a központi zár nyitás után ha nem nyitod ki az ajtót visszazár. Ezt mind ez a kapcsoló vezérli.
Ez az utóbbi funkció a legrosszabb, ami miatt cserélni kellene a kapcsolót, mert pl. ha kinyitod távirányítóval az autót, de nem mész sehova csak bedobod a kulcsot és kiszállsz, becsapod az ajtót, akkor egy kis idő után visszazár a központizár. De benn a kulcs!!! Itt a gond, hogy bezárod a kulcsot! (ugyanis ha jó a kapcsoló, akkor érzékeli, hogy kinyitottad az ajtót és nem zár vissza)
Ilyen gond nincs nálam, sosem hagyom benne a kulcsot egy gépben sem. Pont ezért, mert nem bízom bennük.
Ha benne is hagyom, mert pl. épp gond a kormányzár, akkor meg csak egy kattanásra csukom az ajtót, onnan nem zár be a központi. Engem aztán nem fog megszívatni.
Jó, így világos, nem írtad, hány éves. A multkor egy Rovert csináltam abban is a kesztyűtartó alatt volt a dashboard-computer, ami nindent vezérelt. Ezen pld az ablaktörlő nem ment...
Szia!
Örömmel olvasom, hagy Rovert is javítasz. Mennyire ismered őket? Egy 75-l küzdök nem megy a hűtőventilátora. Motor jó biztik jók, egy rajz sokat segítene, a relédobozban a nagy relé behúzó tekercs egyik fele kimegy a korbácson a lökös alá. A csatlakozó ellendarabján amire a tekercs kivezetése megy nincs vezeték. Kéne, hogy legyen mindhárom vezérlőfajta vezetéke arra apontra megy. Tehát nem opcionális, ráadásul erről a reléről kapna +12v a motor. Köszi!
Azért azt nem mondanám, egyel próbálkoztam az bejött.Az is úgy, hogy a srácnak volt egy bontott kábelkötege. Egyébként egy szörnyedvény! Sajnos rajzom sincs róla.
A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2018
Köszi, agyalok tovább
Sziasztok!
Nem tudjátok, hogy ez a konverter milyen porton kommunikál a rádióval? Eléggé univerzális lehet, ha ennyi rádióhoz jó. A hang analóg úton megy, de ennyi nem elég a boldogsághoz, van egy TX/RX érpár, amin valami soros kommunikáció működik. Ehhez nincs valami megfejtés? Leprogramoznám PIC-re, építenék USB, esetleg bluetooth bemenetet Toyotámba. Viszont már csak a tanulás miatt sem szeretnék kész cuccot venni, ha drágábbra jövök ki, még akkor sem. Szerk: szokásomhoz híven, a LINK lemaradt.. A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2018
Ott van.
Idézet: „az autó gyári fejegységének CD váltó csatlakozóján”
Nem marad más, régi Mazdahoz, Renaulthoz van jav könyvem, de azokból is sok minden kimaradt. A régi ABS pump, ECU bekötését, még megtaláltam a neten, de az újabbak, amik már CAN buszon kommunikálnak sajnos nem. Bizonytalan forrásból, xy € atutalása után esetleg szóba állnak veled, de koránt sem biztos a végeredmény! Ráadásul a gondolkodásuk, ugyanolyan fordított, mint a kormány az autójukban! Nincs mese vissza kell rajzolni, legtöbbször nem is az elektronika hibás, hanem már a bemenő adat/ kábel sérült, így nyílván az eredmény is kétséges.
Igen, és én végig arról a csatlakozóról írtam. Tudom, hogy oda kell rádugni, de mindenhol csak azt találom, hogy van egy TX/RX kommunikáció, amivel csak így nem tudok mit kezdeni. Kellene valami iránymutatás ehhez a porthoz.
Sziasztok
Rengeteg az obds autolopas valamint a kulcs klonozas Esetleg van ra lehetoseg hogy lekapcsoljam valahol az mindegy hol az obd-t Marmint hiaba akarjak elinditani ne kommunikaljon? Akar egy mikro kapcsolot a karpit ala betennek ha hasznalni akarom Koszonom
Szia, Elég, ha a kulcs kör-antennáját megszakítod egy mikrokapcsolóval. Onan tudom, hogy nekem a csati kontakthibás lett, s nem tudtam "ellopni" a saját autómat! Aztán direktbe beforrasztottam, azóta nincs ilyen hiba.
Kedves Proli007! Mára sikerült mind a 2 elektronikához összeszednem az alkatrészeket. Egyikhez már múlt héten csütörtökön megérkezett az ic és a hozzávalók, azt még aznap délután összeraktam, másikat pedig ma. Ez utobbi kapott egy potit amivel állítható az idő. Kivállóan működik mindkettő, nagyon örülök, hogy ilyen segítőkész vagy, le a kalappal előtted, Te egy igazi Úr vagy. Még egyszer köszönöm.
Hello! Szívesen, használd egészséggel..
Sziasztok,
Van egy régi fiat puntom 55 1996. Gyárilag nincs beszerelve motorhőmérséklet óra, csak az üzemanyagszint. A másik modellben van, tehát a helye megvan a fólián az óra mindhárom lábához. Szeretném ezeket arduinóval mérni. Az üzemanyag szintet is. Építettem egy feszültségosztót ami 17V körül éri el az 5V maximumot. Első lépésként voltmérő szoftvert írtam ami egy oled kijelzőn kiírja a mért feszültséget. A problémám, hogy a mind a 3 láb helyén (hőmérséklet óra), járó motornál 13.x voltot mérek, tehát a teljes tápfeszültséget. Hogyan tudnám bekötni, hogy mérhető legyen? Az óra helyén az egyik érintkező a +12V a másik a GND a harmadik a jeladó, ha jól értelmeztem a tömérdek fórumot. Vagy próbáljak meg behúzni egy vezetéket a motortérbe a szenzorra direktben? Ezt nem szívesen tenném. Köszönöm szépen a segítséget.
Kell venned NTC M16x1,5 menetű hűtőfolyadék hőmérséklet jeladót, és ezt annak a hőkapcsolónak a helyére kell betekerned, ami eddig a túlmelegedett hűtőfolyadék vörös visszajelzőt kapcsolta. Zöld/fehér vezeték Puntonál úgy tudom, de lehet szürke/zöld, évjárat után is variáltak.
Szia. Köszönöm szépen.
Akkor ha jól értem ezek után a visszajelző nem fog működni a megszokott módon? Nem gond, mert az arduinora rákötöm es a szervízkönyv alapján a hőfok ala kicsivel illesztem. Köszönom a gyors választ.
Sziasztok,
A következő kapcsolást szeretném valahogy a legegyszerűbb elemekből megvalósítani: adott egy villanymotor (szervókormány motorja) ami két vezetékes. Alap esetben ezen az 50 amperes DC 12V motoron test van mind a két kivezetésén. Amint elfordítom a kormányt, abban az irányban egyik reléje meghúz, pozitívra vált egy határozott ideig. Ezzel a pozitívval szeretnék meghajtani egy relét. Mégpedig ezzel azt szeretném elérni, hogy ha elfordítom a kormányt jobbra, behúzzon egy relé, ezzel felkapcsolja a kanyarfényszórót. Mindaddig maradjon meghúzva a relé, még vissza nem tekerem a kormányt 0 állásra. Ugyanezt a jobb oldalra is kellene kivitelezni egy másik relével. Igazából itt az kellene számon tartani, hogy mennyi ideig kapott pozitívot a szervókormány reléjétől, és a kormány visszatekerésekor pontosan ennyi ideig kellene az elektronikának törölni a kanyarlámpa reléjének meghúzását, ugyanis ha nem 0 állásra tekerem vissza a kormányt, hanem a másik irányba kezdek kormányozni, akkor a másik irány kanyarlámpájának reléjét kellene meghúzni. Nem muszáj dimmelve elaludni a kanyarfényeknek, de ha egyszerűen megvalósítható nagyteljesítményű tranzisztorokkal, akkor az mégjobb. Programozás, pic nélkül megvalósítható a fent leírtak? Köszönöm előre is a pozitív jellegű hozzászólásokat. A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2018
https://alkatreszek.hu/public/images/as_tcd_kepek2/0159/7.3000-fa.jpg <-Ha ezt a hajtát rakod be, akkor a figyelmeztető lámpa funkciója nem lesz aktív, cserébe széles skálán látod a hőfokot.
https://alkatreszek.hu/public/images/as_tcd_kepek2/0234/330148.jpg <- Ha pedig ilyent teszel be, be kell húzni egy kábelt a mutatónak (NTC-re). Ez esetben a figyelmeztető lámpa is megmarad 107°C-on aktíválódik. Ez a jobb megoldás, ilyen van a Ducatoban is. Cserébe igényel plusz egy vezetéket. Testet a menetnél kapja.... A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2018
Sziasztok!
Lenne egy VP44 adagolóm ahol a sokat emlegetett "IRFZ44N" fet megadta magát, helyette rendeltem IRLR 2905-öt amit szerettem volna kicserélni, de mikor szétbontottam az elektronikát szembe tűnt, hogy már cserélve volt ez az alkatrész. Ezzel nem is lenne semmi gond, de az előző javítás nem túl jól sikerült ugyanis nem a fet halt meg amit kicseréltek, hanem a forrasztás engedett el, és sajnos én sem tudom oda forrasztani. Az lenne a kérdésem, hogy a csatolt képen a piros nyíllal jelölt forrasztási pontot tudja valaki, hogy hová megy, melyik alkatrészre? A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2018
Szia, Szerintem a ház a D, a bal oldali nagyobb rész az S, általában a kisebb felület szokott lenni a G, vagy bázis a tranyóknál.
A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2018
Itt találtam egy videót róla..
Találtam egy CLM02 CAN kanyarfény elektronika
Cikkszám: 01390033 CAN BUS-os világításmodul kanyarkövető fényszóró, a ködlámpa fényét használja. 33 590 Ft Kanyarkövető fényszóró Járó motornál a kormány bizonyos szögben történő elfordulásakor, az elfordítás irányába eső ködlámpa bekapcsol, hogy megvilágítsa a jármű melletti teret. Kicsit drágának találom. A kormány elfordításának szögjelével meg lehetne építeni olyan elektronikát, ami végül 2 db relét kapcsol attól függően, hogy jobbra, vagy balra van elforgatva a kormány? Sebesség jeladóról is le lehet venni olyan jelet, ami max 30 km/h-ig engedné működtetni a 2 relé meghúzását, ugyanakkor nem hatna vissza a rendszerre?
Szia,
Köszi a segítséget Bekötésem van róla, hogy mi hova menne, de az a baj, hogy az nyíllal jelzett forr.pont már nincs meg De tegnap addig sikerült böngésznem, hogy megtaláltam, hogy melyik alkatrészre ment a forr.pont és oda húztam a fet lábát egy vezetékkel. A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2018
Ja, így világos! Valamelyik soros ellenállásra kell, hogy menjen...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |