Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Igazán köszi a sok segítséget! Vasárnap tudom megcsinálni. Még egy "hülye" kérdés. Egy profi vízszivattyúval nem lehet megoldani a savazást? Nem a keringetés a lényege? Ahogy nézegettem a savazógépeket. Egy kádba belerakom szivattyút a folyadékkal, majd összekötöm a hőcserélőkkel. Nagy hülyeség?
Üdv!
Van egy ritka kazán ( szerintem) Sok mindent nem lehet róla tudni . Saturn(samsung) KDB 201 KCA A hiba jelenség melegvíz folyamatos folyatásánál víz felmelegedése után a kazán el kezd hupogni morogni. A gáz égéstérben a láng néha mintha teljesen elaludna utána meg vissza lobban ez adhatja ezt a hangot. Mi lehet az oka? Köszi a segítséget !
Nem tudom, hogy a lakhelyeden milyen a víz keménysége és, hogy ez ebből kifolyólag számottevő lerakódást okozhatott-e a hőcserélőben, de nem tartom valószínűnek (persze mégis lehetséges). A hőcserélő a primer oldalon tud elszennyeződni ha vegyestüzelésű rendszerben van használva a kazán, amiről nem szokás említést tenni, pedig fontos volna róla tudnia a válaszadóknak. A savazásról nem fejteném ki a véleményemet, mert az enyém ebben témában nem számít mérvadónak. A művelet amúgy sem egy veszélytelen dolog, főleg összetákolt darabokból. Ha expressz vízkőoldóval felöntöd a hőcserélőt és állni hagyod benne 1-2 órát, annak el kell távolítania az esetleges lerakódásokat. Ha ennyi idő alatt nem tud leoldani számottevő szennyeződést, akkor valószínű, hogy nincs is benne.
A rendszerből összeszedett fekete iszapot,ami lerakodott a hőcserélőben az expressz vízkőoldó soha nem szedi ki.
Ezt a vegyes rendszerben működést is csak feltételeztem, egy szó sem esett még róla, hogy igen vagy nem. Persze ha az az iszap rendszerint bekerül a primer oldalra azt azzal az oldószerrel nem lehet megfelelően eltávolítani. Talán arra az volna a végleges megoldás ha a kazánt leválasztanák egy spirec hőcserélővel a vegyes rendszerről. A házi savazás nem egy veszélytelen művelet és ha azt nem megfelelő körülmények között zárt rendszerben végzik, védőeszközök használatával .... nagyon oda kell figyelni és az eredmény nem biztos, hogy megelégedéssel fog végződni.
Hát ha tényleg az lesz akkor nagyon boldog leszek, mert javítani ugyebár tilos, új panelt meg nem tudom megéri-e. Már 2x cseréltem szivattyút, egy újnak az ára már benne van.
Fiuk!
Igazán köszönöm, hogy foglalkoztok a problémámmal! A hétvégén volt időm kicsit többet foglalkozni a kazánnal. Próbálgattam hidegről-melegre, aztán fordítva többször, és egyszer sem állt ki hibára. Pedig csak kitakarítottam. Lehet, hogy fűtéssel együtt van ez a probléma? Gondolok itt arra, mikor megy a fűtés, és elindítjuk a zuhanyt, állítgatjuk a hőfokot a váltószelep ide-oda átállása nem okozhatja a problémát? (most fűtés nélkül próbáltam) A Balaton déli oldalán lakom, a talajvíz szilikátos, így a régi csöveket szétmarja, emiatt rengeteg a környékünkön a csőtörés, ilyenkor bekaphat a kazán valamit, amit már egy korábbi hozzászólásban említettetek. Ha ez valóban lehet, arra van megoldás?
A takarítás lehet, hogy jelentősen javította az előremenő és visszatérő hőfokokat az NTC-knél azáltal, hogy nem tudott túlmelegedni a primer hőcserélőben a víz. Abban a térségben eléggé karsztos a víz, ebből kifolyólag jelentős vízkőképződés alakulhat ki. Még mindig azt mondom, hogy nyissál az átfolyás korlátozón, hogy ne kelljen sok hideget hozzákeverni az adott meleg víz mennyiséghez. A rendszeredbe a HMV oldalra szerelj be egy vízszűrőt elzáró csapokkal, hogy a betétét tisztításakor könnyű dolgod legyen.
Szia!
Nyitottam az átfolyás szabályzón is, és kitakarítottam. Lassan egy hete próbaüzem, de még nem állt ki hibára. Szerintem győztünk!!!!!! Még egyszer köszönöm a segítséget!
Az a fontos, hogy tudod használni, részemről pedig az elismerés, hogy sikerrel jártál.
Szia!
Neked a kép láttán egy Vaillant VUW 242-es kazánod van. Valaki a váltószelepet, már savazta, mert látszik a megfolyás a rézen. A leggyorsabb kitakarítás a fekete iszaptól (ami nem más, mint rozsda): 1. Kizárod a fűtésrendszert, 2. Leengeded a kazánköri vizet, 3. Kiveszed a szivattyú mögött az automata légtelenítőt, 4. Önts bele kb.4-5 dl citromsavat, ha nincs a sósav is megteszi, 5. Tedd vissza a légtelenítőt, 6. Engedd fel a kazánt üzemi nyomásra (1.2 bar), 7. Indítsd el HMV üzemben a kazánt, ez átmossa a kazánköri hőcserélőt-, szivattyút-, váltószelepet-, csöveket-, HMV hőcserélő kazánköri oldalát. 8. Ha megfelelően modulál a láng - kitisztítottad. Ui.: A Vaillant két NTC különbsége adja a HMV hőfok szabályzást és a lángmodulációt is.
Bocsi, véletlenül kerültem ide, látom megoldottad.
Én, próbáltam röviden felvázolni a feladatot. Bravo a sikerhez.
Szervusztok!
Saunier Duval Renova C24 kazán a következőt csinálja: Melegvíz üzemben elindul a víz majd a gáz , jön a szikra, belobban a gáz és fűt Majd a szikra folyamatosan marad majd 5 másodperc múlva leáll az égés. Resetre, ki/be kapcsolásra hiba marad. Én arra gyanakszom, hogy az égéstérben lévő láng érzékelő nem működik jól. Van valakinek tapasztalata? Mit kéne mérnem és hol, hogy eljussak az okokig? Előre is köszi,
Az égő fölé benyúlik egy elektróda amin keresztül érzékeli a láng meglétét. Ha ez elkoszolódik, ráég némi szennyeződés, akkor nem tud kialakulni a szükséges ionizációs áram az elektródán, és nem érzékeli a láng meglétét a vezérlőpanel. Ezt az elektródát kellene megtisztítani első körbe! Vigyázz vele mert porcelánban van, és feszegetés hatására hajlamos ez eltörni, de persze azért nem törik nagyon könnyen.
Nagyon köszönöm a választ. Finom smirglizés jó lesz neki? Kimérhető valahogy a helyes és helytelen működés különbsége?
A smirgli nem valami jó, de ha nincs egy kisebb drótkeféd akkor az is segíthet. Ellenőrizni úgy lehet, hogy az elektróda és a vezérlőpanel közötti vezetéken van egy sarupár amin lehet mérni áramot. Ha sikeres a begyújtás 5 mikroamper körüli áramértéket mérhetsz rajta. De ne tapogasd kézzel, mert elég nagy a vizsgálófeszültség (akár 230V is lehet ott), és rázhat, mivel a föld az egyik pólusa!
De még meg kell említeni azt a lehetőséget is, hogy ha nincs jól beállítva a kazán gáznyomása, akkor előfordulhat, hogy nagyobb a gázláng mint kellene, ilyenkor megesik az is, hogy "leszakad" a gázláng az égőről, az az kicsit távolabb gyullad be a gáz, ilyen esetben nincs láng az égőtestig, tehát nem tudja "odavezetni" az ionizációs áramot a testhez, ergo nem alakul ki a normál esetben mérhető áram, így az elektronika úgy érzékeli, hogy sikertelen volt a begyújtás. A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2018
Nagyon köszönöm. Végül üvegszálas finom tisztító ecsettel estem neki és most rendben működik.
Láng magasság rendben van. Árammérés nem lesz gond, az napi rutin. üdv,
Szervusztok!
Saunier Duval Renova C24 -hez keresek hőcserélőt. Valami ötlet merre induljak neki?
Szia!
Itt nézz körül:Bővebben: Link
Sziasztok!
Saunier Duval tárolós kombicirkó (IsoTwin24, ha jól emlékszem a pontos típusra) azt műveli fűtési szezonban, hogy ha pár óráig nem kapcsol be a termosztát, és a rendszerben visszahűl a víz, lemegy a nyomás 0,6 alá, és a kazán kiáll hibára. Ha egy "pohárnyit" rátöltök, hogy felmenjen 0,7-0,8-ra, elkezd fűteni, de hamarosan a nyomás 2-2,5 bar fölé emelkedik, így a kazán szintén hibát jelez. Egyértelmű, hogy a kiegyenlítőtartály nem tölti be a feladatát, de nem tudom, hogy: - csak elszökött belőle a nyomás, és utána kell csak tölteni levegőt, - vagy pedig ki kell cserélni a kiegy.tartályt?
Biztos, hogy a kiegyenlítő tartállyal van gond. Fel kell pumpálni az előírt értékre. Hogy mit kell ilyenkor csinálni (elzárni, kinyitni), arról többször írtak ebben a fórumban.
Ha kiveszed a tartályt, ellenőrizd a szelepet, mert lehet, hogy ott ereszt. Ha nem javítható a tartály (átereszt a membrán), cserélni kell. Megoldás lehet ilyenkor (ha nem kapsz, vagy nagyon drága), egy külső (sokkal olcsóbb) tartály beépítése a fűtőkörbe. Például én ezt a megoldást választottam néhány éve, azóta nincs gondom evvel.
Akkor jól gondoltam a hibabehatárolás/javítás menetét. Először helyreállítom benne a nyomást, aztán ha újra előjön a hiba, akkor csere.
Köszi a segítséget!
Sziasztok!
Ariston clas one system kondenzációs gázkazánt összekötöttük az "ntc-vel" az indirekt tárolóval.A vizet 40c-re lett állítva de a csapból 60c víz folyik.Írja a fertőtlenítő programot de a kijelzőn nem jelent meg az "ab" felirat.Esetleg valami mást is kéne állítani vagy kapcsolni rajta? Vagy van valamilyen sorrend? Meg azt se értem ha 40c-re állítom akkor miért 60fokos víz folyik. Segítségeket előre is köszönöm.
Ahogy irtak. Kazanbol a futoviz nyomasat leengedni / kazanbol kilepo csapokat elzarni / es ugy felpumpalni a tagtartalyt 1 bar nyomasra. Utana ellenorizni a levego szelepet elzart e rendesen. Ha nem akkor ki kell tekerni mint az auto kerekebol es kicserelni egy ujra. Ha viz jon a levego reszenel akkor szakadt a membran es csere.
Rendesen felfekszik az ntc erzekelo? Esetleg hovezeto paszta hasznalhato.
Köszi a gyors választ. Nem tudom felfekszik-e az érzékelő mert a tárolón lévő lyukba lett "betolva teljesen".Majd megpróbálom megmozgatni. Az ntc-t húzzam ki és végére rakjam a pasztát. De azt nem értem, hogy a kazánnak nem a rajta beállított víz hőmérsékletet kéne biztosítania miért melegebb a víz?
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2018
Mert nem érzi (esetlegesen rossz az NTC vagy a hőkontakt), hogy mennyire meleg a víz.
Mintha nagyothalló lennél vagy füldugó lenne a füledben és nem értenéd, hogy miért panaszkodik mindenki, hogy túl hangos a zene.
A Kazán kijelzőjén hány fokos a tároló vize? Ha ott 40 fokot mutat, akkor vagy rossz az az NTC vagy nem bele való!
Nincs kijelzője egy heizer indirekt tároló.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |