Fórum témák
» Több friss téma |
Ez nem "sima" háromfázisú motor, hanem Dahlander. Így kell bekötni, hogy az áthidalások átfordítása esetén helyesen működjön.
Egy összekötés(csoport) a motoron belül van összekötve, emiatt nem kell 9 véget kihozni. Szándékosan nem csillag vagy delta kötést írtam, mert az áthidalások egyik állásában delta végpontok, másik állásában a csillag végpontjai. A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2018
Természetesen ezt el tudom fogadni (talán még nem is láttam ilyen motort), de VIM ábrája nem erősíti meg amit mondasz.
Szia! A rajzon jól látszik, hogy hogyan is vannak tekercsvégek és itt nem lehet másképpen kihozva a tekercsvég, mert akkor nem valósulhatna meg az alkalmazott átkötéssel az alacsony és magas fordulatszám. Éppen deltában nincs az áthidalásokra szükség, mert deltába van tekercselve (belül
sorba van elkötve) és a tekercsek közepe kihozva, hogy majd azokat összekötve (a tekercseket így párhuzamba kapcsolva) nagyobb fordulatot lehet elérni. A csillag-delta tekercsvégeket muszáj azzal a megszokott megoldással kihozni a kapocslécre, mert az átkötéseket szintén a szokott módon átforgatva valósul meg a megfelelő üzemállapot. Tehát ez a fajta motor erről a furcsa szimmetrikus kivezetéseiről ismerszik meg ha másról nem.
Már Erbe is utalt ugyanerre, de még mindig ott vagyok elakadva, hogy a csatolt ábrádon a tekercsvégek nem egymással szemben vannak, hanem a hagyományos módon. Esetleg az ábra jelölése elhibázott? Esetleg a rajzolója is megszokásból jelölgette be a tekercseket?
Ismét tanulmányoztam az ábrát, és szerintem a nekem megszokott -rajzon is ábrázolt- eltolt kivezetéssel is megvalósul a tökéletes fordulatszám váltás, nem tűnik indokoltnak a szemben történő kivezetés. A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2018
De gondolom a fázishelyes bekötésnél már gondok lennének.
Szia! A bekötéssel kapcsolatban jó volna tudni, hogy mi van felírva az adattáblára? Abból is a tekercsekre kapcsolható feszültségre. Szerintem 380V-ak a tekercsek, mert máskülönben nincs értelme a két fordulatnak más-más feszültségen. Ennél a motornál a tekercsek sorba ill. párhuzamos kapcsolásával van megvalósítva a váltás. Ebből az következik, hogy ha 230V-t kapnak a tekercsek és még műfázist is "csinálni kell", akkor ez a motor még ventillátornak is kevés lesz. Az unformeres megoldást lehetne még megpróbálni de ahhoz kell egy másik, kétszer akkora motor.
Itt az adattábla, sikerült beszereznem. De, akkor meddő a dolog, hogy ha még ventilátornak is kevés lesz. Nem veszem meg. Köszönöm, a figyelmeztetést. Nagy segítség volt. így nem faragok rá.
Gyanús. Szerintem ez nem a korábbi motor adattáblája.
Ha vásároltad volna a motort, akkor talán érdemes lenne eleve egyfázisút választani. A 3 fázisra való átállás miatt -mert ez elkerülhetetlen ha motorokat akarsz forgatni- több helyen válnak feleslegessé egyfázisú motorok. Pl. nálam is van néhány darab.
IMI motorok adatai, szervize
http://www.mee.hu/files/files/roviditett_20_sz__imi_szervizkonyv_fo...tt.pdf
Sziasztok, ehez kellene segítség! Adott a motor (220V, 9A,1500W, eddig oké , 14.10 1/min <--ezt nem értem, gondolom fordulat) ozf 90C-4K/1082, a kopás miatt alig olvasható: 60uF, 400V gondolom ez lenne a kondi mérete!? A fő kérdés hogy kellene bekötni....
Köszönöm előre is a segítséget. Abban se vagyok biztos, hogy a kivezetések jól vannak e, illetve a bekötő lap,... Nem volt rajta kondi így azt vettem, fentebb említettet, illetve bekötési rajz sincs a fedelében.
Szervusztok! Olyan kérdésem volna hogy valaki tekercselt már meg optimum típusú villanymotort?
Adattábla szerint 500/370W 1420 a fordulat. A problémám az,hogy hoztak nekem egy ilyen motort ami már egyszer vagy többször már tekertek meg is csináltam azok az adatok alapján ami a motor tekercseiből másoltam le. A gazdája felhívott,hogy nagyon melegszik a motor meg nem veszi fel a névleges áramerősséget ami a motoron van feltüntetve 4,2A. Mondtam neki,hogy az lett belerakva ami előtte benne volt de mivel már csinálták így nem tudom az eredeti került e bele anno vagy már módosított tekercsek voltak benne. Most azt mondta hogy csináljam meg úgy hogy jó legyen mert így nem tud vele dolgozni. Fém szalagfűrészről van szó a segédfázisát szénné égették úgy került hozzám de mivel indító kondis így érdekes hogy tudták elintézni a segédet főleg hogy röpsúlyos a segédfázis indítása,amint elindul a röpsúlyok kapcsolják szét az áramkört. Na a lényeg hogy valaki tudna segíteni hátha valaki találkozott már ilyen motorral
Szia!
A beazonosításhoz kellene a forgórész átmérője, az állórész vasmag hossza és horonyszáma.
Amint megkapom a motort ismét akkor eltudom küldeni. Sűrgős volt a csávónak így nem jegyzeteltem le a méreteit. A horonyszáma az 36 a vasmag hossza pedig 45mm. Az átmérőt azt nem tudom csak ha lemérem majd.
Ha 45mm, akkor sajnos nem tudok segíteni. Nem régen csináltam kettőt is, de azoknak 35mm hosszú volt a vasmagja, a forgó pedig 95mm. Egyik 32 a másik 36 hornyos volt, azért kérdeztem.
Na majd ha itt lesz rámérek mert lehet össze keverem egy másik motorral amit nemrég csináltam.
Sziasztok!
Van egy ilyen villanymotorom és egy amatőr kérdésem lenne. 100µF-os indító kondenzátorral kötöttem be, működik is szépen. Arra viszont nem jövök rá, hogy egy 1,1kW-os 220V-os motornak miért 10,4A az árama. A cos fí-je 0,72.
Gondolom az a maximális áram, amit a nélkül elvisel, hogy kijönne belőle a füst. Például terhelten induláskor, vagy túlterhelés esetén.
Helló Mindenkinek!
Egy IMI gyártmányú egyfázisú aszinkron motor bekötésével kapcsolatos kérdésem lenne, mivel értelmes és hiteles szakirodalmat nem találtam továbbá gyakorlatilag a tankönyv sem ír róla semmi hasznosat :/ A mellékelt képeken látható az adattábla és gyári bekötési mód is, illetve ahogy magam kötöttem be a gépet. A gyári bekötéssel csak búg a motor. Ahogy én kötöttem be, úgy szépen indul és forog: V1 - fázis Z1V2 - nulla Z2W2-U1 - 30mikroF kondenzátor nyomógomb nélkül Hidalás a matrica jobb ábrája szerint. Habár a motor normálisan forog, szerintem az én bekötésem helytelen. Kédéseim a következők: Hagyhatom így a bekötésem? 30 mikrós kondihoz kell nyomógomb, tehát most üzemi- vagy indító kondi? Szerintem én most a főtekercsre kötöttem a kondit, így elposszanhat a kondi? Az egyik tekercs kivezetésein 5 ohmot mértem, a másikon szakadást. Lenne a motorban egy áramrelé? Válaszaitokat előre is köszönöm! Szép napot mindenkinek!
A gyári bekötés szerint a forgásirány a tekercsek átkötésével megváltoztatható. Ez azt jelenti, hogy a fázis, és a segédfázis tekercs egyforma, így elektromos szempontból teljesen mindegy, hogy melyik melyik. Mivel a két tekercsnek négy vége van kivezetve, és úgy, hogy a lamellák áthelyezésével megoldható legyen a forgásirány váltás.
A bekötés egyszerű, az egyik lamellával összekötöd a két tekercs egyik végpontját, ide kötöd a bejövő hálózat nulla vezetőjét. Az egyik tekercs másik végére kötöd a bejövő fázist, ez a tekercs lesz a főfázis. A másik tekercs másik végére a a kondenzátor egyik végét kötöd, a kondenzátor másik végét a bejövő fázisra. Ez lesz a segédfázis. Mivel négyféleképpen köthető be, valószínűleg az rajzhoz képest a tükörképét kötötted, így is működik. A 30 µF az üzemi kondenzátor, ami azt jelenti, hogy rajta lehet állandóan a segédfázison, nomeg a fő, és a segédfázis tekercs egyformasága miatt is. Elvileg ugyan ha már a motor felpörgött, nincs szükség a segédfázisra, így akár le is kapcsolhatnád, de ha változó terheléssel dolgozik a motor, jobb ha rajta van, mert így újra el tud indulni. Nagyobb indító nyomaték érhető el, az ún indító kondenzátorral, ezt kell lekapcsolni a motor felpörgése után, ennek a kondinak a nagysága többszöröse az üzemi kondinak.
Szia! Ha a barna (sárga) vezetéken nem tudsz ellenállást mérni ami a főfázis tekercs lenne akkor ez a motor le van égve. Most ahogyan be van kötve, így a segédfázis tekercsen keresztül van beindítva valami rejtélyes módon, mert az U1-n nem kap feszültséget a főfázis tekercs csak a kondenzátoron keresztül, vagy éppen a segédfázis van leégve (ami szokványos ezeknél az egyfázisú motoroknál) és a főfázis tekercs a kondenzátoron keresztül kap táplálást (nem üzemszerűen). Tehát ha a gyári bekötéssel nem indul akkor "gáz van" a tekercsekkel.
Köszönöm a válaszaitokat!
Ez egy terménydaráló motorjaként szolgál. Akkor az általam bekötött módon nem ajánlatos használni? Leéghet a kondi vagy szenvedhet további károsodást a motor?
Nem írtál semmit a motor előéletéről, hogy mennyit volt használva esetleg utólag lett véve a darálóhoz vagy cserélve. A kondenzátor kapacitását kellene megmérni, hogy nem vesztett e jelentősen az értékéből, mert ha igen akkor bizonyára az tette tönkre a segédfázis részét a motornak. Szerintem így ahogyan most van bekötve nincs nyomatéka a motornak, könnyen lefogható a forgás. Az áramfelvétel is sokat mondó volna ha rámérnél.
Sziasztok!
IMI CZ792 7c / 220V/6.2A/750W/2900(1min)/50Hz motornak a tekercséről tudna-e nekem valaki többet mondani, tekercsenkénti menetszám, fő,- és segédfázisonként, huzalátmérővel. Válaszotokat köszönöm! Üdv!
Agyártó. Vagy ő sem, ha régi.
Szétszedésnél kell meghatározni a menetszámot, az átmérőt, a tekercsek számát és az eltolást.
Szervusz!
Nekem van róla adat bár nekem is úgy adta korábbi munkatársam így hogy ez az eredeti volt e azt nem garantálom,mert én még nem találkoztam vele. Főfázis 5 lábas tekercsekből áll kislábon 12 menet a másodikon 16, a harmadikon 30 a negyediken 30 és az ötödiken 32 a huzal átmérő 0,80+0,70. Segédfázis 3 lábas tekercsekből áll. A kislábon 33 menet a másodikon 36 a harmadikon 57 menet van. Huzal átmérő : 0,50 A főfázis két kislábára megy a segéd két kislába. A főfázist 1-4-be kell rakni,a segédet 1-8-ba.
Szervusz!
Akkor én a főfázist elszámoltam, mert én már a harmadikon 60-at számoltam, a huzal átmérőben csak félig tévedtem. A többi azt hiszem jó. Nekem a segédfázis volt gyanús. Rajzot készítettem a bekötésről. Sajnos nekem 0,85 huzalom van, segéd fázisnak pedig 0,5 tekercselni. Az nagyon baj szerinted?
Bocsi, elírtam fentebb, tehát 0.50 huzal a segédfázisnak.
Ez az IMI motor egy KD160 terménydarálót hajtott. Azt tudom hogy kétszálas a főfázis, és két pólusú mind a segéd mind a főfázis. Most néztem meg, mind a két szál 0,80 huzalból van a főfázisban. Csak azért érdeklődöm, mert épp tekercselek egy ilyet és fölöttébb feltűnt, hogy igaz, elszámoltam magam, mert 0,85 huzalt vettem, majd a huzalok megszámolásánál a főfázis 3. tekercsében 60 huzalt számoltam és ugye erre megyen rá ugyanennyi menetszámú segédfázis, de már eleve visítva fér el a horonyban a huzal és még erre jönne rá a segédfázis? Eleve rá sem megyen. Vagy ennyi sokat jelent az a fél tized vastagság, vagy nem értem mi történt. Pedig most is kimentem és elkezdtem megszámolni a huzalokat a tekercsben (amit fel is jegyeztem a rajzomban) s nekem úgy van, hogy az első vagyis a kislábon 32 a másodikon 32 a harmadikon már 60!? ... és az utolsó kettőn is 60. Akárhol keresgettem erről a motorról sehol semmit nem találtam. Na most ennyi sokat számítana a fél tized vastagság? Mert ha ez az adat amivel kisegítettél engem igaz, akkor ...? Simán meg lehet tekercselni a gépet. Ezért kértem a segítségeteket, még kezdő vagyok és zavarban vagyok. Hogyha nem nagy hiba lenne ez az pici eltérés a főfázis huzal vastagságában, akkor meg lehetne ettől tekercselni. A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |