Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   2897 / 3607
(#) Massawa válasza Zeusz1212 hozzászólására (») Jún 10, 2018 1 / 3
 
A piaci kofa hozzáállása az irásod.
Amikor a mozdonyvezetö felszáll a mozdonyra valoban tudja, hogy hol lesz majd a csere ( ez a munkarendje). De közben bármi történhet, összeszed késést stb. amiröl a fönöke ma már azonnal tud ( telefonon), azaz azt is tudja, hogy hol kell öt váltani ( melyik állomáson). Ezt a szolgálatban levö mozdonyvezetö nem mérlegelheti. Neki egyszerüen lejár az ideje, és diszpécsernek kell gondoskodnia váltásrol.
Ilyen esetek mindenhol elöfordulnak. Nemrégen Ausztriában a mozdonyvezetö egyszerüen reggel 4 ora körül leszállt és otthagyta a vonatot ( valoszinüleg ott volt csatlakozása). A vonata akkor már 2 orát késett, igy nem volt más választása. A mozdonyvezetönek semmi köze az utasokhoz, azonkivül, hogy biztonságban legyenek a vonaton. Az a forgalomirányitás, munkaszervezés gondja, hogy idöben célba érjenek. A menet pontosságárol az mozdonyvezetö akkor tehet, ha a vonata mozgásban van ( ott is büntettik a késésért), de ha a vonat nem megy vagy már késve vette át arrol ö mit tehet?
(#) tbarath válasza Zeusz1212 hozzászólására (») Jún 10, 2018 /
 
Gondolom azért indult el - noha tudta, hogy menet közben lejár a munkaidő - mert utasítást kapott rá.
A "semmi közepén megállok" dologgal kapcsolatban pedig az jutott eszembe, hogy ha tovább megy és valami baleset történik, akkor vajon kit vennének elő azzal, hogy a szabályzatot megszegve vitte a szerelvényt?
(#) SzervízMacska válasza Zeusz1212 hozzászólására (») Jún 10, 2018 /
 
Az a probléma, amiről én írtam, a vezető emésztőrendszerében keletkezett. Bárkivel előfordulhat. És nagyon tévedsz, biztosan nem tudta. Nyilván út közben történt valami hátráltató dolog, ami miatt nem ért oda időben az érkezési végállomásra. Mert egyébként logikusan el sem indult volna.

Amúgy a vasútüzemben a szabályok be nem tartásának akár súlyos büntetőjogi következményei is lehetnek. Nem jópofaság, meg emberség alapján kell a feladatokat ellátni. De abba is illene belegondolni, hogy az a szerencsétlen mozdonyvezető, aki a végső határig becsülettel tette a dolgát, hogyan és mikor fog hazajutni az otthonába...
(#) mek-elek válasza SzervízMacska hozzászólására (») Jún 10, 2018 /
 
Szerintem, már várták ott egy sínautóval.
(#) Firefighter1 hozzászólása Jún 10, 2018 /
 
Megint egy kis paradicsom projekt!

Lassan elérik azt a magasságoz ahol már nem érik őkez soha közvetlen napfény... csak szortfény!

Mit csináljak szerintetek? Metszem vissza hogy ne fusson tovább fölfelé, és lent hagyjak meg új hónaljhajtásokat és azokat huzzam felfelé?
Vagy had fusson felfelé?Majd ha megvan a paradicsim akkor letépem és mivel utánérő ugyis beérik?

Vagy hiába fut az "árnyékba" ott ugyse fog termést hozni és csak az energiát veszi el??
(#) kameleon2 válasza Massawa hozzászólására (») Jún 10, 2018 /
 
Kimondtad a kulcsszavakat. Túl van szabályozva az emberi hozzáállás helyett. Szankciók az ép ész helyett. Ezért lett esztelen, hülye eredménye.
A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2018
(#) Massawa válasza kameleon2 hozzászólására (») Jún 10, 2018 /
 
Egy ilyen rendszert mint a vasut stb. nem hiszem, hogy másképp üzemben lehet tartani.
Ami viszont ma hiányzik, az a munkaerö ( mert mindenhol sporolni kell, föleg valoban aktiv munkaerövel, papirtologatokbol mindenütt van elég). Volt idö amikor a fütöházakban tartalék mozdonyvezetök kártyáztak, és vártak az esetleges bevetésre. Persze nem nagy gázsiért, de ott voltak. Ma nem találsz egy lelket sem ilyen helyeken.
Sehol sincs tartalék, igy minden rendellenesség szinte végtelen cirkusszal, meg késéssel jár. Egyes nyugati vasutaknál 20-30%-nyi hely nincs betöltve ( magyarul 10 helyett 7-8 ember dolgozik!!), mert azért a pénzért nem találnak embert.
Az teljesen rendben van, ha egy mozdonyvezetönek lejár a vezetési ideje, akkor ö semmi mást nem tehet, csak leállitja a vonatot ( és elmegy pihenni vagy haza). Az mások dolga, hogy ez ne következzen be és idöben és helyben legyen a váltás.
Ráadásul ezekröl a tényekröl már jo elöre tudnak, ebben az esetben is már, ha jol olvasom, 1,5 orát késett a vonat, azaz legalább 1,5 orával elöbb kellett volna váltást tervezni és embert keresni. Ugy látszik ez nem történt meg és ebböl lett a bulvárcikk.
(#) kameleon2 válasza Massawa hozzászólására (») Jún 10, 2018 /
 
A szakmapolitikai része nincs rendben a dolognak. Lehet ezt jól csinálni - ha akarjuk. Ha a közúti kamionos forgalom helyett igénybe vennék a vasúti átrakókat, ha a teherforgalom több bevételt hozna, magasabbak lennének a dolgozói(!) fizetések is, ha a karbantartást nem lőcsölnék lassan a pirossapkásokra - szóval úgy mint régen volt. Ez mind szándék kérdése. Mindannyian tudjuk, hogy a személyszállítás veszteséges - bár lehetne nyereséges is. De teherforgalommal együtt elmenne egy pohár vízzel.
(#) gkari válasza Massawa hozzászólására (») Jún 10, 2018 /
 
Az általam ismert hír szerint a vonat egy állomáson állt (a vezércsere miatt)22 percet, az összes késés lett így 1,5 ó.
(#) Massawa válasza gkari hozzászólására (») Jún 10, 2018 /
 
Az mindegy, manapság amikor minden boldog meg boldogtalan látja térképen hol van melyik vonat, a diszpécser meg a munkaszervezö is látja. S ahhoz még Einsteinnek sem kell lennie, hogy lássa, hogy melyik állomáson kell majd a váltás és azt oda kell küldeni.
Arrol sem a mozdonyvezetö tehet, meg talán a diszpécser sem, hogy váltás 20 percet késett - biztos valamilyen dugoban állt az autopályán vagy autot kerestek neki. Ezt talán még a kisgyerek is felfogja csak a szenzáciohajhász ujságiro meg a naiv olvasoi nem tudják elképzelni, hogy valoban mi is történt.
(#) Massawa válasza kameleon2 hozzászólására (») Jún 10, 2018 /
 
Hát nem tudom, hogy lehet-e jol csinálni. Nem ismerek a kisvilágban egyetlen vasutat sem, ahol tul jol sikerül az ilyesmi. Ne feledjük, valamikor a vasut azért épült A-bol B-be, mert ott volt mit szállitani és abbol fenn lehetett tartani a vasutat ( az utas az mindig mellékes volt, mert abbol soha egy vasut sem tudott létezni).
Korunkban sajnos a vasut melletti gyárak, raktárak stb. nagy része megszünt, a sinek meg a nyakunkon maradtak, és ehhez jönnek a firkászok, akik a közvélemény nevében arrol regélnek, hogy mit csinál rosszul a vasut, mert a szerencsétlen utas ennyit meg annyit ücsörög a késö vonatban.
Menj el Svájcba vagy Angliába stb. 5x, 10x annyit fizetsz a vasutért ( és van is elég utas), van hatalmas meg nem szünö teher tranzit, mégsincs annyi haszon, hogy a vasut fenntartsa magát. Továbbra is jo részben az adofizetök pénzéböl él. Ez korunk egyik paradoxonja.
Jo volna, ha néha a firkászok meg a média is elgondolkodna ilyesmiröl, mielött ilyen szenzáciokat tálalna. Ráadásul manapság csak azt a vállalatot jegyzik, ahol a haszon a cél, aminek a közvetlen következménye a parttalan sporolás. Ezért nincs munkaerö, modern jo pálya, jo munkaszervezés stb. csak nagy száj, amikor az országok évi költségvetésében a kiadásokat a vasutra látják.
(Teljesen mindegy, hogy nálunk vagy bárhol a fejlett világban).
(#) pucuka válasza Massawa hozzászólására (») Jún 10, 2018 /
 
Az a 22 perces vezércsere nem is olyan sok. Átadás átvétel dokumentálása, fékpróba, stb.
(#) gernerakos válasza pucuka hozzászólására (») Jún 10, 2018 /
 
Személyvonatoknál van, hogy kb 3 perc alatt tudják le. Átlag utas észre sem veszi, és más viszi a vonatot.
(#) Massawa válasza pucuka hozzászólására (») Jún 10, 2018 /
 
Igy van... szoval megint bolhábol csináltak elefántot....
Persze nem tudom az adott esetben mi a szabály, mit kell csinálnia a cserének. Lehet, hogy 20 perc sem elég, lehet, hogy sok.
A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2018
(#) Massawa válasza gkari hozzászólására (») Jún 10, 2018 /
 
Amugy utánnaolvastam. A helyzet az eset elött az volt, hogy kiesett a biztber. Ilyen esetben az a helyzet, hogy állomási távolságra követhetik egymást a vonatok. Az adott vonalon a személyzettel ellátott állomások annyira messze kerültek egymástol ( sporolás), hogy az ilyen forgalom automatikusan 1 orányi késést produkál, ami természetesen a mozdonyvezetö idejének a rovására megy. Ezért kellett a mozdonyvezetönek megállnia és megvárnia a váltást. De ezt mindenki tudta, mert nemcsak ez a vonat késett, hanem valamennyi, csak lehet, hogy pontosan ezen a vonaton volt az a szerencsétlen mozdonyvezetö, akinek lejárt a munkaideje ( azt is tudta minden érdekelt). Azaz lehetett volna idöben reagálni, valoszinüleg nem volt hirtelen kéznél senki, vagy akinek váltania kellett már ott várt a váltohelyen csak a vonat volt attol még X kilométernyire.
(#) pjg válasza kameleon2 hozzászólására (») Jún 10, 2018 /
 
A MÁV teherfuvarozást eladták egy külföldinek.
(#) kameleon2 válasza pjg hozzászólására (») Jún 10, 2018 /
 
Mint minden mást. De ez már nagyon off.
(#) tbarath válasza Massawa hozzászólására (») Jún 11, 2018 /
 
Idézet:
„Menj el Svájcba vagy Angliába stb. 5x, 10x annyit fizetsz a vasutért ( és van is elég utas), van hatalmas meg nem szünö teher tranzit, mégsincs annyi haszon, hogy a vasut fenntartsa magát. Továbbra is jo részben az adofizetök pénzéböl él. Ez korunk egyik paradoxonja.
Jo volna, ha néha a firkászok meg a média is elgondolkodna ilyesmiröl, mielött ilyen szenzáciokat tálalna.”

A vasút ott téri meg, ahol jobb tud lenni a közúttól. Azaz vagy el tud vinni annyi utast (és árut), hogy az abszolút drágasága mellett is fajlagos gazdaságosan jön ki, ilyenek pl. a fővonalak, vagy az elővárosi vonalak. A másik lehetőség az, hogy ha drágább is akkor is jobb, mert gyors, kényelmesd vagy stb., pl. TGV vagy Shinkansen. Minden más esetben versenyképtelen, hiszen külön infrastruktúrát kell _csak_ neki fenntartani, ami egyértelműen baromi drága.
És ez akkor is igaz, ha nem lopják szét, bár nálunk de, minden szinten.
(#) Kovidivi válasza tbarath hozzászólására (») Jún 11, 2018 /
 
Ausztriába az autó biztosítása havi (!) 18eFt, kb. ez a minimum. Ha első autód van friss jogsival, 24eFt körül, de ha erősebb autód van, még drágább. Ilyenkor érdemes számolgatni, hogy a vonatjegy drága-e, ha igen, mennyire.
(#) tbarath válasza Kovidivi hozzászólására (») Jún 11, 2018 /
 
Most Xeltem végig netrisk-en egy kamut 1 literes fiesta-ra, a legolcsóbb ajánlat kb. 56e HUF/év, havonta 5e, sok éves balesetmentes jogsival.
(#) Massawa válasza tbarath hozzászólására (») Jún 11, 2018 /
 
Ez kb igy van, csak megint lecsusztál a lényegröl, amikor a TGV stb került ide. Azok kizárolag személyforgalmat bonyolitanak le, olyan vidéken ahol szinte valamennyi vonat ( kb oránként közlekednek) megtelik. Ez 5-800 utast jelent. A kis középeuropai országokban jobb esetben csucsban van ennyi utas (meg nyáron a Balatonon) és az sem igen tudná a TGV árait fizetni, viszont a jármüvek meg az infrastruktura szinte ugyanabban kerül.
Azt az állitolagos versenyképtelenséget is gyakran sugallják. Ahogy itt a kollégák is irják az összehasonlitások gyakran nagyon sántitanak. Néha még rücskös vicinálissal is gyorsabban célba lehet érni mint a sokmillios szuper autoval a dugoban.
De mint irtam a vasut sehol sem él a személyforgalombol, igy ezt tárgyalni meg hasonlitgatni meglehetösen felesleges. A teherfuvarozásrol meg meglehetösen kevés informacio kering közkézen, pedig annak kellene fenntartania a vasuti infrastrukturát.
Az meg szerintem szervezési kérdés is. Nemrégen a cseh-német határon töltöttem néhány napot.
Ott még a hétvégén is 10-20 percenként hosszu tehervonatok mentek, oránként/kétoránként megspékelve egy egy ablakos vonattal.
Ilyet Ausztriában pl csak éjjel látni bizonyos tranzit vonalakon. Napközben a rengeteg ablakos foglalja a pályát.
(#) Frankye hozzászólása Jún 11, 2018 / 5
 
Azért a "mozdonyvezető otthagyta az utasokat az IC-n" történethez egy kis (bennfentes) kiegészítés:
A mozdonyvezető a Keletiből úgy indult el, hogy ha a vonat nem késve indul, akkor simán Miskolcon válthatnak, mindenki boldog.
Mivel műszaki probléma miatt késve indult Keletiből, ezért nem vihette végig a vonatot (Miskolcig), mert a vezetési ideje lejárt. (A vezetési idő nem azonos a munkaidővel! Igen szigorú szabályai vannak, hogy mennyit vezethet egy mozdonyvezető, és utána mennyi időt köteles pihenni. Ha ezt áthágja, őt is, és a céget is keményen megbüntetik.) Jelezte is, hogy nem fogja tudni végigvinni a vonatot. Az irányítás intézkedett, a másik mozdonyvezetőt elindították szemben.
A vonalon a viharok miatt több műszaki probléma volt, így mire az ominózus vonat Füzesabonyba ért, letelt a mozdonyvezető vezetési órája. Kutya kötelessége volt megállni, nem mehetett tovább egy centit se! Bevárta a leváltót.
Tipikus szenzációhajhász bértollnoki húzás, hogy ferdítenek: Nem hagyta ott a vonatot az utasokkal, csupán bement a forgalmi irodába, telefonálni, és jelezni a forgalmi szolgálattevőnek, hogy lejárt az ideje. Az utas csak azt látta, hogy leszállt a mozdonyról, és elment, azt már nem, hogy utána visszajött, felszállt, és várta a leváltót. Ergo: biztos otthagyta a vonatot! A "semmi közepén". (Az a "semmi" egyébként egy nagy forgalmú, elágazó állomás!)
"Egy fél órát kellett várni a kedves utasoknak!" - szóltak a híradások. Ezzel szemben 20 perc volt a fél óra, és ennél lényegesen többet (horribile dictu: órákat!) kell várniuk, ha egy idióta (bocsánat, nem tudok rá jobb szót) a fénysorompót figyelmen kívül hagyva a vonat elé hajt. Akkor nem hőbörgünk, nem ordítunk ombudsmanért, karhatalomért, statáriális bíróságért, kivégző osztagért, hogy márpedig azonnal lőjük főbe/akasszuk fel/négyeljük fel/törjük kerékbe a vétkest?!
Tipikus félinformációkon, megbízhatatlan forrásokon, félreértelmezéseken, csúsztatásokon alapuló híradás, amivel a bolhát fújjuk fel elefánttá...
(#) Firefighter1 válasza Frankye hozzászólására (») Jún 11, 2018 /
 
Respect
(#) Kovidivi válasza tbarath hozzászólására (») Jún 11, 2018 /
 
De miért Magyarországra akarsz biztosítást kötni, amikor én Ausztriáról beszélek?
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2018
(#) Zeusz1212 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Jún 11, 2018 1 /
 
Idézet:
„Az a probléma, amiről én írtam, a vezető emésztőrendszerében keletkezett.”

Erről viszont nem nagyon írtál, azért ez teljesen más eset, mint amikor, ránéz az órájára és azt mondja itt a menet vége.
(#) kameleon2 válasza Frankye hozzászólására (») Jún 11, 2018 /
 
Frankye - úgy tudom te még bennfentesként dolgozol én meg már nem - de ez abszolút szervezés kérdése. Mert ha a váltást úgy szervezem meg, hogy már a mozdonyon van a váltótárs, akkor ez zökkenőmentesen működhet(ne). Ma már a számítógépek, a mobiltelefonok és az internet világában ez ne lenne megoldható? Az utasokat ne hozd fel példának, mert az utas, ha utazni akar és kifizette az utazás díját, akkor teljes joga hőbörögni, hiszen ő megtette 100%-ban a magáét. Aki nem szolgáltatott - az pedig hibásan teljesített. Ez mind csak hozzáállás kérdése. Egyébként a főbelövés nem is rossz ötlet. Talán változna a mentalitás is. No nem a mozdonyvezetőkre gondoltam megint. Az "idióta" aki áthajt a fénysorompón tévedhet - életében egyszer és sokszor utoljára is. Azonban az elgondolkodtató, hogy már 50 éve pofázzák a MÁV szakemberei is, hogy a legrosszabb megoldás a vasút és a közút szintbeni keresztezése. Emiatt van sok esetben lassul a menetrend is. Tipikus példa ugye a sokat emlegetett Esztergomi vasútvonal. Ott is a pályakorszerűsítést úgy adták el a köznépnek, hogy gyorsulni fog a forgalom - miközben éppen a szintbeni kereszteződések és előírások miatt - lassabb is lett. Igen - tudom, hogy a felüljárók, aluljárók mind drágább megoldások, de amennyi kiadás az emberi butaság miatt adódik, abból ez mind simán finanszírozható lenne. Ez csak hozzáállás, szakmapolitika. Persze ehhez egy alapvető adalék kell. Józan ítélőképesség.
(#) tbarath válasza Massawa hozzászólására (») Jún 11, 2018 /
 
A lényeg az, hogy a vasút a saját infra miatt drága. A többit nem akarod érteni, nem baj.

Az pedig más kérdés, hogy nálunk "a jármüvek meg az infrastruktura szinte ugyanabban kerül", mert nálunk ezt szétlopják. Nálunk az Alföldön sikerült meglevő vonalat 160-ra felújítani annyiért, amennyiért a franciák a új TGV vonalat csináltak hegyen-völgyön keresztül (LGV Est).
(#) tbarath válasza Kovidivi hozzászólására (») Jún 11, 2018 /
 
Nem akarok, csak az árakat hasonlítottam össze. Itthon sincs ingyen ugyanis a biztosítás.
(#) Massawa válasza tbarath hozzászólására (») Jún 11, 2018 /
 
Nézd egymás után mennek a csödbe a nyugati vállalatok, akik ilyen vasutépitést vállaltak. Azt hiszed ott nem csurog más zsebekbe a pénz???
Hofi mondása mérvado lehet bárhol a világon:

-Mi a korrupcio?
-Amiböl kimaradsz!


Igy bármiröl lehet állitani, hogy szétlopták, rosszul finanszirozták stb. Amig nincs bizonyiték ami a biroságon is megállja a helyét addig teljesen felesleges ilyesmiröl beszélni.
Ezzel sok naiv embernek témát adnak a fejébe, anélkül, hogy azoknak bármilyen informácioja is lenne a valodi dolgokrol.
Lásd a jelenlegi "Otthagyta a vonatot" ügy. Senki nem hagyott ott semmit, és amit tett az az elöirás, azaz semmi balhé, semmi olyasmi ami egy cikket is megérne. Mégis a mekkora vitát inditott a cikk rengeteg forumon. Gondolod, hogy az állitolagos szétlopás komolyabb alapokon fekszik?
(#) gernerakos válasza Massawa hozzászólására (») Jún 11, 2018 /
 
Akkor talán te részese vagy a korrupciónak?
Következő: »»   2897 / 3607
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem