Fórum témák
» Több friss téma |
Elnézést félreértettem a választ, de a kérdésben leírtam, hogy 40C van állítva a kazán! Akkor ezek szerint az ntc lehet rossz.
Sziasztok!
Egy D-ég (Beretta) Colibri KK-E kombi kazánnal vannak problémáim. Konkrétan, hogy ha melegvizet engedek, akkor a melegvíz elég sokára lesz meleg, ellenben a radiátort most nyáron is fűti ha sokáig engedem a meleg vizet. Hibát nem jelez. A zöld led világít, vagy villog ahogy kell. A váltó szeleppel lehet baj? Vagy mi lenne a megoldása a problémának? Esetleg ha valakinek lenne ehhez a típushoz valami szerelési leírása, azt is szívesen fogadnám. Szerelése tapasztalatom csak FÉG C21-es, illetve V4-es készülékkel van, így jól jönne ehhez a Berettához valami szakirodalom. A segítséget és a válaszokat előre is köszönöm!
Szervusz billzzz!
A következőképpen működik a váltás: ha elindul a melegvíz áramlása, egy membrán mechanikusan átváltja a háromutas szelepet. Ez a membrán egy lapos kerek házban van a szelepnél. Akkor jelentkezik ez a hiba, ha a gumimembrán már átenged valamennyi vizet, mert lyukas és elengedi a nyomást, nem tudja teljesen átváltani a szelepet. Ezért megy a víz a radiátorba is. Ez a gyakoribb hiba. Előfordul még, hogy maga a szelep lesz rossz, de ez a ritka. A membránház elvileg az összes készüléknél különösebb macera nélkül leszedhető, csak a használati melegvíz csatlakozóját le kell zárni. István
Szervusz István!
Köszönöm szépen a választ! Akkor egy ilyen javítókészlet jó lehet arra hogy megoldja a problémát? --> https://www.inone.hu/3_jaratu_szelep_javitokeszlet_super_exclusive_...i_7329 Üdv!
Szia!
Neked, az nem hiszem,hogy jó lenne,mivel tudtommal a kolibriben nem mechanikus váltószelep van, hanem motoros.Amit linkeltél az egy egészen régi típusú beretta mechanikus váltószelepéhez való.
Helló!
Colibri KK-E kazánban fel akarom tölteni a kiegyenlítő tartályt levegővel. Lezártam az előremenőt és a visszatérő csapokat, de a kazánkörből hol eresszem le a nyomást? Nincs túlnyomást leeresztő csap. Köszi,
Szia!
Köszönöm! Szerinted akkor a motor nem mozog el megfelelően az egyik végpontjába? Vagy a membrán ami elzár az külön nem cserélhető csak a motorral együtt?
Egy képet tudnál feltenni a kazán belsejéről.Motoros váltószelepnél nincs membrán,ott inkább maga a 3 járatú váltószelep szokott elkoszosodni.Szét kell szedni és kitisztítani vagy cserélni kell.
Szia!
Köszönöm a választ! Még nem bontottam szét, de teszek fel képet majd. A burkolata simán leemelhető, mint a FÉG-eknél?
Üdvözlet!
Segítségeteket kérem! A problémám, hogy van egy Ariston ÁS 24 ff típusú kombi falikazán, aminél a 13.- án hajnalban, a vihart követően olyan helyzet állt elő, hogy a rendszer 3,5 bárra túltölt és folyik a biztonsági szelepnél. Hiába engedem, lekapcsolt állapotban is utántölt. Kérdésem van-e valamilyen kapcsolat a hiba és a szélsőséges időjárás között, okozhatta- e az? Érdemes-e javítattni és kb. mennyibe kerül? A segítséget előre is köszönöm. Attila
Szia! Többnyire mechanikus szerkezet a feltöltő csap és így nem valószínű, hogy bármi köze lenne egy viharnak ehhez a meghibásodáshoz. Előzőleg mikor volt után töltve a kazán? Talán akkor sérülhetett meg a csap tömítése és mostanra teljesen tönkre ment, nem bírja el a hálózati nyomást és beereszt a fűtési körbe. Egy ilyen csap 10eFt körül van de ha megnézed, hogy milyen "O" gyűrűk vannak rajta és a végén milyen átmérőjű a záró szelep tömítése, Te magad is fel tudod újítani fillérekért.
Köszönöm a hozzászólást! De úgy néz ki, hogy kicsit komolyabb a helyzet. U.i. kijött egy szerelő, aki a hőkicserélőt jelölte meg a hiba forrásának. Véleménye szerint az ereszt át.
Tisztelettel: Attila
Hát bizony ennek a típusnak bitermikus a hőcserélője és ha az kilyukad akkor a hálózati víz nyomása bekerül a fűtési rendszerbe és így az túltöltődik a biztonsági szelep leoldásáig, majd ott távozik a felesleg. Nem akartam mindjárt temetni a dolgot .... Nem mindegy, hogy feltöltő csap vagy hőcserélő csere.
130000-150000 közötti az anyagköltség. Így nem tudom van-e értelme a javításnak. A szerelő a cserét javasolta.
Az egy kicsit sok lesz azért de a járulékos költségeket nem ismerem és az sem biztos, hogy magán személynek adnak-e el így ilyen alkatrészt. Bővebben: Link Ez is sok egy ilyen alkatrészért de ez a fő darab a kazántest.
Üdvözlök minden kedves olvasót..."meglepő módon" nekem is kombi kazán hiba jelentkezett, ezért írnék Nektek...
Egy Radiant RBC 24 mini cirkóm van. Arra lettem figyelmes, hogy folyamatosan zúg a ventilátora...a 80-ot jelző fény meg folyamatosan világít. Vagyis úgy gondolja, hogy melege van és hűti magát gondolom. Csak hogy ma jóformán nem is használtam, nyilván nem fűtök, de nem is fürödtem...ettől függetlenül órákig zúgott. Ki-be kapcsolgattam, teljes áramtalanítást is csináltam, hátha csak újra kell rendezni sorait, de rögtön utána a 80 fokkal és a ventivel indított. Zuhanyozáskor viszont normálisan adta a meleg vizet. Hozzáteszem, normális esetben 40-50 fokig megy fel egy hosszabb-rövidebb tusolásnál, és hamar visszahűl...szóval nem értem. Nagyon vagy csak kicsit aggódjam? Pontosabban mennyire lehet ez komolyabb probléma? Kinek volt már ilyesmi és mi volt a megoldás? Köszönöm, ha segítetek. Még jó, hogy nyár van...
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni tőletek, egy Saunier Duval Themafast f25 e-hmod turbós kombikazán vezérlőpanel hibájával kapcsolatban. Az eset a következő: - A kijelző panelen semmi életjel. - A vezérlőpanel nagyfesz kapcsolóáramköre, túlfeszt kapott. - Olvadó lomha-biztosíték elment (630mA) - Biztosíték csere után, villanás TOP243YN tápfesz kapcsoló IC elfüstölt. - A panelen műszerész kicserélt jó pár alkatrészt. - Beszerelés után, indítás. F17 hiba (fesz.170V alatt), mindent kapcsolt kivéve a gyújtást nem. - Az egyik tekercs gyanús volt a 0,3 ohm-os ellenállásával a panelon, csere történt de újra elszállt a panel. Kérdésem a következő, az új vezérlőpanel beszerelése előtt mit vizsgáljak át legfőképpen a kazán nagyfeszültségű eszközein ? -Testzárlatot nem mértem azaz nincs zárlat. -Ventilátor+szivattyú külön megtáplálva jól működik (230V) -HMV előfűtőszál ellenállása:1.785 Kohm -Gyújtótekercs primer ellenállása:0.922 Mohm, szekunder:170.8 ohm Azért kérdezek, hogy az új panelt el ne küldje valamelyik eszköz ha hibás. Az utóbbi időben magasabb a feszültség a környéken 243-247V között ingadozik, de mértem már 256 V -ot is! A segítséget jó ötleteket előre is köszönöm ! A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2018
Sziasztok!
Télen, amikor hidegebb volt, kevés volt a fűtés (Ariston Clas 24), állítani kellett a kazánon. Télire szeretném automatizálni, kellene egy külső érzékelő. Aranyárban mérik, ahhoz képest, hogy csak egy 1k-s PTC és egy kondi műanyag dobozban. Az MTS Group 23-99-52-1021-000 lenne jó hozzá, amiben egy 81-122 van. A HEstore-ban nincs csak 81-110, ez elvileg 10ohm-al kevesebb, de ugyanakkora intervallumú. Mehet ez helyette? Mennyire lényeges a 10ohm eltérés? Hiszen lehet rajta 25-50m vezeték... Rakjak vele sorba egy 10ohmos ellenállást? Van vele párhuzamosan egy kis sárga hengeres alkatrész, ASE 104 felirattal, gondolom egy többrétegű 100nF, bár ilyen tokozással még nem találkoztam. Elvileg jó helyette ez a HeStore-ból?
Nyugodtan próbáld meg a kapható 1 KOhm-os-al. Jó lesz. Ezek eleve 10, de inkább 20% tűrés pontosságúak. Azt kötve hiszem, hogy a nevezett érzékelőben válogatott, 1%-os lenne.
Ez egy marketing fogás, hogy lehet eladni 50 Ft értékű alkatrészt 100 szoros áron.
Úgy látom, igen, semmi trükk nincs.
Sziasztok!
Van egy Vaillant VUW kazánunk. Rendszertelenül leáll F22-es hibával. Hol naponta 3-4szer, hol hetente egyszer. Fűtővíz szolgáltatás közben sosem, csak használati melegvíz készítés közben. Háromszor jött a szerelő. Kipucolta, savazta majd most valami földelést vagy mit - nem értek hozzá - kötött össze a kazánon belül, mondván hogy a nyomás jeladót zavarja valami és az hibás adatot küld a vezérlőnek. Szétszedte a szivattyút is, az sem rossz. Mindezt alkalmanként 10.000-ért és már félek kihívni mert megint lesz egy "tízezres ötlete". Ha meg mást hívok, akkor vagy kezdi előről vagy újabb dolgokat szerel meg jó pénzért. Ötleteket szeretnék kapni hozzáértőktől hogy ha a víznyomás rendben van - nincs szárazégés - akkor még is mi a túróért állhat le rendszeresen. Utánaolvastam, ennyiből lehet nyomás jeladó hiba, ami akár téves nyomásérték miatt kapcsoltatja ki a kazánt vagy rossz lehet a légtelenítés és időszakonkénti légbuborék lehet a ludas??
Esetleg a háromjáratú szelep ereszt vagy beragad?
Szia! Pontosítani kellene a készülék típusát, mert a nyomás érzékelőt csak a nyomás zavarhatja meg nem a földelés. Persze a nyomás nem is feltétele a HMV oldalnak, mert a váltószelep átvált kis körre (és ha ez a típus két hőcserélős, primer tűztéri a fűtés/HMV és szekunder víz-víz) és ott kering a "fűtővíz". Átváltáskor lehet az, hogy a fűtőkör és a HMV kör közötti nyomás nem egyenlítődik ki hanem leesik és kikapcsol a nyomásőr. Szerintem a tágulási tartály nyomásával lehet a probléma, nem tud a rendszer expandálni és így bizonytalan a nyomásőr működése. Ehhez kellenen tudni a készülék pontos típusát, hogy ez így van e.
Üdv! Adott egy Beretta Ciao 24 CSI kazán, ami HMV készítéskor begyújt majd szép lassan leveszi a lángot és lekapcsol a kazán. Próbálva lett egy NTC csere (igaz használtra tippként de ua. a probléma), ezekután kilett savazva a HMV kör, ezzel javult a dolog egy kicsit kb fél napig, utána újra előjött ez a hiba. Áramláskapcsoló - nyomáskapcsoló jónak tűnik mert begyújt a kazán. Elektronika vagy gázszelep lehetséges még ? Előre is köszönöm a választ.
Valószínű kettő hőcserélő van benne és a nyomáskapcsoló hibára talán azt kellene megnézni, hogy a tágulási tartályban megvan-e az előírt nyomás. Egyáltalán emlékszel-e arra, hogy valamikor is lett utántöltve levegővel amióta működik a kazán? Talán még azt is ellenőrizni kellene, hogy a nyomásőr és a vezetékeinek a csatlakozásai rendben vannak e HA a rendszerben megfelelő a nyomás.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |