Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Szerintem ezt csak te tudod letesztelni. Árban se kerül sokba, amelyik nem tetszik, eladod. A hangzás egyébként is szubjektív dolog, nincs két egyforma fül, egyforma ízlés. Egyik hasbavágó mélyet szeret, a másik a magasért van oda, zene műfaja is befolyásolja az egészet, és a hangdobozok is. Amit szeretnél az megoldhatatlan.
Fórum társaknak írom. A bd139 el isjó lett volna. Viszont engem 1db gyártás hibás mosfet szivatott meg ! 64mv folyott a source ellenálláson. Azt cserélvén minden helyre is állt.
Miért akarod leváltani a TO-92-es tokozást? Tökéletesen jó az elvárt célra.
Értem, akkor ezek szerint mindegyik színezi a zenét valamennyire. Az eredeti terven nekem is ez volt, hogy sorban végig hallgatom, de gondoltam megkérdezem a nálam jóval tapasztaltabbakat. Egy aktív váltós három utas rendszert szeretnék összerakni, nem a magam kútfőjéből hanem elsősorban az oldalon fellelhető tudásból. Ha esetleg valaki készített már ilyen szobai teljesítményűt és lenne türelme megosztani velem a tapasztalatait, vagy kb hol (melyik évben) keressem a fórumon.
Köszönöm!
Legújabb "deszkamodellem" a BEAG mag 102-re . (ok, már unalmas , tudom). De most megemeltem a tápfeszt, vagyis a lemeztrafóból szereztem egy 2X30 Voltosat a 2X24 helyett, amit a másik erősítőmben használok gitárhoz , a harmadikban van a toroid 2x36 Volt AC, és a hangszínt kiiktattam mindegyikből. Ez nem színez, ez úgy üt mint egy PA , és olyan szépen mint egy HIFI. Viszont biztosan nem high-end! A pufferek itt capxon 10000 uf/ 80 Volt-osak . És csak mono a rendszer ,mert a gitárhoz használom a másik panelt , de megszoktam már. A hangsugárzókat is megmutatom, ma éppen "'hallgattam" egy metal zenét kezemben egy ásványvizes palackkal, és remegett benne a víz. ( Hangsugárzók : akai sr 425 teljesen átalakítva a front része , utólagosan lett téve bele tekercs és kondi csere is megesett. ) Ez nekem etalon ,monitor ,és kisebb hangsugárzókkal is megbirkózik, ott sem veszik el a hangminőség vagyis nem elsősorban "power" amp.
A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2018
Szia!
Nálam 10 pontból az alábbiak a következőket kapták: TDA2030=4 TDA7498=5 TDA7294=6 LM1875=7 TPA3226=8 LM3875=9 Ezekből a 8 és 9 pontos egész nap sem zavar, a 4 és 5 pontos pedig egy CD után arra késztet, hogy mára elég volt. Látszik, hogy nem az befolyásolta a pontozást hogy "AB" vagy "D" osztályú, hanem a hallgatási élmény. Diszkrét erősítőket nem lehet kategorizálni, mert sokkal jobb, na meg sokkal rosszabb is lehet mint egy integrált.
2005 táján találkoztam az LM3875-el. A gyári ajánlás szerinti, adott feszültség szerinti, kis torzítása tetszett meg. Vele készítettem először a Denon szerinti puffercsillagpontot, azaz, az osztott táp pufferkondik közös pontjai csak a csillagpontban találkoznak. Ő mutatta meg számomra a bemeneteken a tömör vezeték (nem árnyékolt) linearitását. Kettős táppal készült (dupla szekunderrel), négy tápblokkal, dekadikus pufferkondikkal. Feledhetetlen hangja volt.
Ha lenne pénzem, lehet, hogy újra megépíteném a mostani tudásom szerint, kíváncsiságból.
Na kezdünk valamiben egyetérteni, igaz még tovább gondoltam amit leírtál, valóban sokáig hallgatható hangja van a 3875-nek.
Én kínai modult vettem ebay-ről Lm3875-öt,és nem volt valami nagy durranás , két napig nagyon tetszett, hogy milyen kis szerkezet, és ahhoz képest hogy szól, de maradok a tranzisztornál , a veszteségek ellenére. Az én rendszeremben ez válik be. Kínai TPA 3116-ot is próbáltam , de az sem tetszett. TDA 7294- et valószínűleg meg lehet csinálni úgy, hogy jól szóljon, de talán az IC a kritikus pont, hogy már nem a megszokott minőségben jönnek ki a mai példányok. Csak ugye ott óriási a hőveszteség. TDA 7498 az vaterás modul volt, annak négy hétig tartott a varázsa, aztán megfájdult a fejem tőle. LM 1875 szerintem egész jó. TDA 2030 az szerintem igényes zenehallgatásra nem való.
A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2018
Én egy szóval sem mondtam hogy a gyâri rajz alapján megépítve jobban szólna mint a többi tucat IC-s vég, sokat kell vele dolgozni de meglepően jó hang is elérhető vele.
A TDA7293/94 végfetjeinek viszonylag magas az RDSON értéke. Ugyan úgy, ahogy a 2SK1058/2SJ162 laterális feteknek is. Ez az ára a jobb linearitásnak, meg hogy a zéró hőfüggésű munkapont ne 10-25A-re, hanem 50-100 mA környékére essen. A magasabb maradék ellenállás miatt jobban szeretik a nagyobb impedanciájú hangsugárzókat. Ezeket a TDA-kat érdemes egy 3-4 mm vastag gyufásdoboz méretű vörösréz lapra felforrasztani, és úgy szerelni a hűtőbordára.
A TDA7498 nálam egy BOOM-BOX erősítője. Mamánál nincs zenecucc csak TV, így amikor szülinap, szilveszter esetén dübögni kell, akkor nagyon jó. Főleg mivel 3 darab 12V/7Ah akku is van benne, jól jön a hatásfok. Kint a réten mehet róla a zene. A TPA3116 kissé tápérzékeny. Laptop táppal nem igazán, sima pufferelt táppal elfogadható, viszont akkuról számomra nagyon szép a hangja. Két BPTL monoblokk 2X2 darab 12V/7Ah akkuról nagyon jó. De ezt csak annak tudom ajánlani, akinek eleve otthon porosodik egy halom akku. Nálunk a cégnél a rendszerkezelő számítógépek UPS akkuit szigorúan félévente le kell cserélni. Így a használtak még mindig elég jó kondíciójúak. Ezeket el tudom kérni szerencsére. Sima trafó+egyenirányító+puffer táppal az LM1875, és a 3875 lehet a nyerő. Viszont egy rosszul vezetett GND fólia mindent elronthat.
Sziasztok. Vettem olcson egy hibas Onkio integra A8250 tipusu erositot. Nem szol, az egyik oldala hibas. Vegtranyok csontzarlatosak, es az op amp NJM4558 kimenetein is ott a +20v. Megneztem a gyarto JRC katalogusaban az adatlapot, es egy kicsit meghomalyosodtam, mert abszolut max tapfesznek +-18v van megadva, de en az erositoben +-21.2v-ot merek. A jo csatornan is. Hogy lehet ezt osszeegyeztetni? A masik kerdes az, hogy nincs itthon NJM4558 csak AN6558. A labkiosztas stimmel, es talan meg jobb is lenne mint a NJM, mert 6V/us a slew rate a NJM 1V/us javal szemben. A tapfesszel kicsit gondban vagyok, mert ennek is +-18v max van az adatlapjan.
Ha én a helyedbe lennék, és hosszabb távon akarnám használni, akkor alsó hangon, összes elektrolit kondi csere. Addig a javításnak nem látnám értelmét. A tápba szívem szerint cserélném a hidat is. Ha kokszos ellenállást látnék, azzal sem haboznék. A készülék hűtése a teljesítményt figyelembe véve silánynak tartanám, ezért vagy módosítanám, vagy fölé egy alkalmas (kivágott)lapra számítógép ventilátort raknék, alulról szívó iránnyal kb fél fordulattal, mert úgy nincs hangja.
Ha ezt szűk polcon használták nem csoda, hogy elszállt, persze sok más oka is lehetett a dolognak. A többivel (áramkörileg), a nálam sokkal tapasztaltabb fórumtársakra hagyatkoznék. Ha nem haragszol, ez itt a piros, hol a piros dolog, és a végén derül ki, hogy mennyibe lesz, ha az eredeti állapotát akarod visszahozni.
Szia! Amíg a végfokot nem hoztad maradéktalanul rendbe, legalábbis annyira, hogy a kimenetén 0 V közeli egyenfeszültség nem lesz, addig a DC szervó integrált áramköreinek kimenete kifekszik a tápra. Ez nem IC hiba feltétlen. A DC szervóba amúgy bármilyen műveleti erősítőt beépíthetsz.
A táp elég érthetetlenül ilyen magas, viszont 22 V-os zenert ír elő a stabilizátorba, tehát nem véletlen a mért érték.
Szia. Szerinted jo lenne azt a 2 22v-os zenert 18v-osra cserelnem?
Mivel eddig működött, nem cserélném. Bizonyára okkal tervezték ilyenre.
Sziasztok, egy kisebb nagyobb segitségre lenne szükségem. Kaptam egy pioneer SA-8500 as erőlködőt ami sajnos már 3 hónapja itt van és már szégyenlem. Volt egy előző mesternél aki mintha csukott szemmel rakta volna be random az alkatrészeket. Tranyó helyére fesz stabot tett stb. Átnéztem most mindent és rendes alkatrészeket tettem bele de sajnos még mindig halott. Séma
Mikor bekapcsoltam a végfokon(35ös oldal) R23as melegedett majd kilőtte a C9est,R33 R35 elszállt illetve R47 R49 R55 R57. Tanácstalan vagyok már sajnos. Megköszönném bárki segitségét. Annyit még hozzátennék hogy ugyanolyan tranyót nem találtam végfokhoz BD249 250esek lettek belerakva de nem tudom mennyire van kihatással az egészre.
Szia! Szoktam volt mondani, egy leégett erősítő élesztését a végtranzisztorok beültetése nélkül kezdjük. Miután van DC egyensúlyunk, azaz 0 V közeli kimeneti egyenfeszültség és a végtranzisztorok üres bázis-emitter forrszemeinek potenciálkülönbsége 0,4-0,5 V akkor tehetünk vele próbát.
Az R23 melegedése valami durván elcserélt alkatrész, vagy zárlat miatt lehet. A többi károsodás forrásának első sorban VR3-D3 körben szakadás, Q7-Q9 zárlat, P és N végtranzisztorok elcserélése mutatkozik. A végtranzisztorok nélküli élesztés idejére ennél a kapcsolásnál R37-et egy 100 Ω-os ellenállással patkold meg! Ha elakadnál, feszültségmérésekkel folytatjuk a hiba feltárását.
Q7-Q9 jó, végtranyóból 1et kellett cserélni. Q1 Q3, a csodamesterünk npn tranyókat rakott be nem pnp-t, kivettem és nem melegszik tovább az ellenállás. sőt nem füstölt el semmi. Megpatkoltam az R37et ahogy mondtad
Rajzold vissza Nem egy agyon bonyolított kapcsolás.
Szia. Nézz szét az ST151 topikban.
Tudod krisz69 tömör és rövid volt. A Neked adott tanácsa (Neked) több mancsot is megérne.
Ha keresel máshol rajzot, az is idő és energia, és nem erősíti képességeidet. Viszont a visszarajzolás képessége (ami csak először hat nehéznek), vezet a jó panel készítéséhez. A puritán klónozás magában hordja más esetleges hibáinak honosítását. Elvágod magad az adott rajz panelkonstrukciójának jobbításától. De ez mindössze egy öreg kecske mekegése.
Nincs benne zárlatvédelem, se munkapont stabilizálás.
A munkapont be állításához van bevált megoldás
Viszont a darlington komplementer kapcsolásnak köszönhetően négy "PN" átmenet feszültségét kellene követni. Ebből kettő a hűtőtömbön, kettő a nyákon van. Melyiket kellene figyelni?
Remélem nem haragszol meg,de én nem arra voltam kíváncsi hogy mi van vagy mi nincs a kapcsolásba.
Igen tudom hogy nincs egyik se benne,de attól még lehet jó. Sok kapcsolásba láttam hogy se nyugalmi se zárlatvédelem nincs,s még is jó Én ehhez a kapcsoláshoz egy kapcsolási rajzot kértem már aki tud segíteni. De lényegébe én csak a végtranzisztorok bázisaihoz kapcsolódó ellenállások miatt kértem segítséget mert azokat nem tudtam be azonosítani ,de már találtam hasonló kapcsolást.
Nem haragszom. Azok az ellenállások meg úgy látom zöld-kék-arany-arany. 5,6 Ohm.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |