Fórum témák
» Több friss téma |
persze, ez világos, nem is igy értettem. bocs, valóban félreérthető volt amit irtam, közben már jópárat telefonáltam is.
az a gond, h valószínű egy belső tokban van az egész és azt ki kell szedni, én meg próbálok közben haladni az üggyel. mint kiderült motor szinte beszerezhetetlen hozzá, a kondi is kérdéses. mivel elég sürgős, ezért lehet h holnap már viszem valakihez, aki bevizsgálja, ezért nem akartam nekiállni szétkapni. csak ezzel nem akartam terhelni a fórumtársakat. most per pill az a gond, hogyha nincs hozzá kondi akkor miért nem lehet kereskedelmi forgalomban kapható általános kondival helyettesíteni, úgy láttam rengeteg fajtájú, teljesítményű kapható. ha viszont motorhiba, akkor gazd totálkáros a gép sajna.
Idézet: Erről beszélek. Nézz bele, kapásból ajánluk 10 helyettesítőt, már ha az a gond. „azt mondták h baromi problémás pl egy kondi beszerzése”
köszi, ez már valóban jó tipp. csak akkor nem értem, h a szervizes szakik miért nem tudják ezt?
ha hivatalosan ezzel foglalkozik, akkor tilos úgy szerelnie, v ilyesmi? ha holnap többet tudok, és a kondi a gond, meg mindenképp eredeti akar vetetni velem, akkor jövök és csatolok képeket is. köszi még1x az előzetes tippet.
Idézet: Tudják. „nem értem, h a szervizes szakik miért nem tudják ezt”
ne légy már ennyire szükszavú tehát tudják és inkább a drágábbat ajánlják, v csak nem akarnak foglakozni vele? esetleg van akit ajánlanál bp-en?
köszi!
Egy hivatalos szervizben dolgozó szaki nem fog elmenni neked a boltba egy 50.-ft-os kondiért. Lekéri a raktárból. Onnan csak a gép gyári száma, típusa, ... pontos adatai ismeretében eredetit fognak adni, ha beszerezhető. Ha nem, viheted a legközelebbi elektronikus hulladékbegyűjtőhöz.
Maszeknál esetleg lapul egy (tucat) a fiókban, megkeresi a megfelelő méretet és beleforrassza. Korábban már írtam, milyen zárlatot okozó hibák fordulhatnak elő a kondin kívül. Ebből a legritkább eset a motor teljes tönkremenetele.
Nem vagyok budapesti, ajánlani nem tudok senkit. Halványan utaltam arra, hogy nem merik azt mondani, 200 Ft az alkatrész, 2500 Ft a munkadíj. Inkább ködösítenek, hogy lehetetlen beszerezni az alkatrészt vagy ha mégis, akkor baromi drága, de jó fej vagyok, ingyen megcsinálom neked, csak az alkatrészt kell kifizetni.
Az én meglátásom szerint nincs abban semmi elítélendő, hogy egy kalapácsütés 210 Ft, amiből a munka 10, a tudás, hogy hova kell odasózni 200 Ft. Mindenki azért fizet, amit ő maga nem tud megcsinálni. Ez valahol rendeben is van, ma ez mozgatja a világot, még ha sokan ezzel nem is tudnak azonosulni. Ez messzire vezet, nem szeretném eltéríteni a téma szakmai részét, inkább zárjuk is le itt.
A másik dolog, hogy ritka az a szerviz, amelyik az alkatrész alkatrészét is raktáron tartja. A gyártók se mennek le eddig a szintig.
A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2018
oks, köszi az infókat.
nem vezet messzire, mert tökéletesen egyetértek veled pont ezért akartam tájékozódni itt nálatok, h kicsit tisztábban lássak, mivel soha nem javittattam még varrógépet. sőt. semmiylen háztartási gépet, mivel nekem ezen a 1980as darabon kivül már csak tervezett avultatású gépekhez volt szerencsém.
Sziasztok!
Egy ilyen géphez szeretnék valamilyen programot, ami vezérli a munkaasztalt. Esetleg van erre megírt program, ill. milyen mikrovezérlőt használjak hozzá? https://www.youtube.com/watch?time_continue=11&v=ULyK1uIZ7OI Köszönöm előre is a válaszokat! Üdv., Robi
Sziasztok!
Nincs ötlete valakinek, hogy TUR2 motort hol javítanak? A másik, hogy a hozzá való pedál 3 "pólusa" mi a bánatot "csinál": hogyan vezérli a fordulatszámot, melyik 2 között kell valami változást mérnem akkor, ha nyomom a pedált? Azért kérdezem, mert menet közben megállt a motorom és nem tudom mi az, ami elromlott: a pedál,vagy a motor, vagy mindkettő? A gép egy szovjet "táskavarrógép", tehát a súlya közelíti a T34-esét és feleslegesen nem cipelném sehova... Előre is köszönöm.
Szia!
Legalább egy képet tegyél fel róla "nyitott" állapotban, mert többfajta egyszerű pedál is létezik. Könnyebben válaszol valaki. Mindenesetre ellenállás változást mérhetnél a kimenő drótokon, ha nincs ott egyéb elektronika, 3 drót nem a világ.
Előbb győződj meg, hogy hibás-e a motor. 230 V-ra köthető (minden "kacat" nélkül), de óvatosságból tehetsz elé egy izzót (2×100 W //), vagy vasalót. Egyszerű ellenállás-"vezérlés" a pedál, az szokott elromlani. Többnyire mechanikus hibája van és javítható házilag. A keféket nézd meg, fel tudnak akadni.
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2019
Szia!
Köszi: sztenderd "TUR 2 pedál", ilyen: https://www.varrogepszakuzlet.hu/tur2-pedal-40394 Ennek két érintkezője van. A TUR2 motoron pedig 3 van és azt nem tudom, hogy azok mik: http://www.bercsekonyha.hu/varrogep-motor-szett-tur-2-naumann-luczn...4.html Ezen a képen látszik, hogy van 2 "egyirányú" és egy erre "merőleges" irányú érintkező, ami a motorba megy bele. Azt próbálom megérteni, hogy ezek mi a bánatot "csinálnak"? A 230as hálózatból kijövő 2 érből hogyan lesz 3, és ezen mit és hogyan "vezérelnek" a pedál dolgai - ha az előző hszekben leírtak szerint a pedál egy változó ellenállású holmi - ezt én "sorba" kötném egy motorral aztán kakaukk: ahogy csökken az ellenállás, úgy nő az áram a motoron és nő a fordulat. De ekkor minek 3 vezeték??? Vagy teljesen rosszul gondolom?
Köszönöm szépen!
A motornak 3 "bemenete" van, ezek közül melyik az, amelyik nem játszik? Melyik 2re kell a 230at kötni - akár ellenállással együtt? Köszönöm.
Próbáld meg úgy tesztelni a pedált, hogy rákötöd a multimétert 2 k ellenállásmérés határban, aztán finoman lépj rá és lassn nyomd le teljesen.
Lehet, hogy van benne egy soros mikró is és alapban nem tudsz mérni ellenállást. Kár, hogy nem szedted le a tetejét és nem tettél fel róla képet. A gépben nincs még egy panel esetleg? A motort a soros izzókkal letesztelheted, úgy nem teszel benne kárt. Először elég egy 60 wattos is és a 3 drótból megjegyzed, melyik drót variációval megy a motor - ebből már kiderül, jó-e egyáltalán. Van olyan szituáció, amikor a 3. dróton 1 db soros dióvával kap feszültséget, de ezt még nem volt alkalmam pontosítani. A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2019
A motor, soros motor, két vége (bemenet) van, ezeket válaszd ki. A 3. vég lehet érzékelő (valamelyikhez képest, sőt test/föld is, bár kettős szigetelésű szokott lenni), ill. lehet benne párhuzamos tekercs is az állórészben. Bár én ilyennel nem találkoztam (kompand motor ).
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2019
Egy Famula Veritas gépben a motor triac-kal fázishasított és utána egyenirányított feszültséget kap ( 6.. 4. ), a 3. vezetéken ( 5. ) pedig a pluszról diódával leválasztva szintén.
A linked szerint a motor = a TUR2-vel. Ebben a gépben van egy tenyérnyi elektronikus panel még, a pedál meg 47 k-s poti, ha jól emlékszem (?).
Ha ebben (a talpban) van elektronika, akkor nem szóltam. Akkor akármi is lehet (jól elbonyolítva).
Majd ha lesz kép a pedál beléről, akkor lehet többet is mondani..
Talán kapunk azt is.
Egészen biztosan ilyen a belseje:
Pedál belseje Nincs ebben semmi elektronika. Ellenállás méréssel könnyen ellenőrizhető. A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2019
A TUR2-es motor 3 kivezetéséből 2 bemenő, ebből az egyik már a rásajtolt dugaszban közösítve van a pedál felé. A harmadik a pedáltól visszajövő. A motorból megy ki a világítás vezetéke is. A pedál egyszerű változtatható ellenállás. A két tüskéjén mérhető. Teljesen lenyomott állapotban egy érintkező rövidre zárja.
Szétszedéshez az alján ki kell vakarni egy lyukból a bitument, az zárja le a rögzítő csavart. Kitekerve oldalra ki lehet csúsztatni a tengelyt. Két kerámia csőben vannak a grafit lemezkék. Nagyon törékenyek, ha nem muszáj, nem ajánlatos szétszedni. Leggyakoribb hiba, hogy nem szabályoz, hanem túl gyorsan indul, mert összecsiszolódnak a lemezkék. Másik lehetséges hiba vezetéktörés a kábelben. Külön is lehet kábelt venni hozzá.
Kösöznöm szépen a tippeket! Este megpróbálom felderíteni - egyelőre szétszedés nélkül.
Sziasztok!
Mi lehet a hibája, ha a Naumann varrógép hirtelen önálló életre kel és iszonyatos gyorsan elkezd varrni? köszi
Ha nincs lenyomva a pedál akkor a talpban lévő zavarszűrő kondenzátor zárlata.
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2019
Nem én használtam, de úgy tudom, hogy akkor is előfordul, ha le van nyomva.
Ha le van nyomva a pedál akkor természetes dolog, hogy forog a motor. Ki kell venni a kondenzátort, csak zavarszűrő szerepe van, ha akkor megszűnik a hiba akkor pótolni kell egy új kondenzátorral.
Természetes dolog, de itt arról van szó, hogy olyan gyorsan kezd el varrni a gép, amire a pedál lenyomásával egyébként nem képes. Tehát iszonyatos gyorsan, szinte ijesztő sebességgel megy olyankor.
A pedálban lévő ellenállás korlátozza a fordulatszámot, de teljes lenyomáskor egy lemez rövidre zárja az érintkezőket és teljes fordulatszámon forog a motor. Olyan nincs, hogy olyan fordulatszámon forog mint amire nem képes! A zárlatos kondenzátor is teljes fordulatszámon forgatja a motort. De a pedál szétszedése után a hiba könnyen elhárítható pár perc munkával.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |