Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Minden, ami modell
Mabuchi, Johnson, Daypower nagyteljesitményü motorok, a Conradnak saját márkája van.
Nem igazán találom a megfelelő motort. Az összes amit találtam, az drónokhoz való, nagyon magas KV-val. Azokat nem nagyon tudnám használni, mivel gyengék. Amit meg simán lehet venni DC motor, az nem tudom mennyire lenne alkalmas, meg ahhoz milyen ESC-t lehetne használni...
Ti milyen motort használtatok ilyen célra? Minnél kisebb fordulatszám kellene.
Te olvasol is, vagy csak irkálsz? A minap irtam, hogy felejtsd el azokat a BLDC motorokat. Eddig halvány fogalmad sincs a mechanikárol az elektronikát ne is mondjam, de egyböl kiszemelsz valamit, amivel nem tudsz mit kezdeni.
Tegnap irtam a kefés motorok gyártoit, s ha annyi idöt töltenél a kereséssel mint mindenféle KV meg egyéb számodra ismeretlen fogalomrmal akkor már régen találtál volna sima DC motort áttétellel, amire egyböl rahozhatod a kerekeket.. igy erösen kétlem, hogy valaha is megmozdul a lánctalpasod....
Elektronikát illetően, már csak motor és ESC kell. Találtam motort, de nem tudom milyen ESC való hozzá.
Itt azt mondta valaki, hogy kefe nélküli motort használjak, mert az sokkal jobb. Ezért azokat kerestem. Most azt mondod hogy kefés legyen. Hát legyen. Ahhoz bármilyen ESC jó lenne, ami kefés motorhoz való?
Általában igen, csak a teljesitmények egyezzenek illetve tudjon irányt váltani.
A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2017
Teljesítmény alatt az amperre gondolsz? Ha minden igaz 60A-os ESC kell, ha ez a motor lesz. Melléklek 2 képet, megtennéd, hogy vetsz rá 2 pillantást, hogy szerinted jó lehet-e?
KÖszönöm!
Egy kicsit kevés lehet a 60A, mert ha megakad a gép akkor a motoráram 55A-ra felmehet ( ha ennyit le tud adni az akku). Én nagyobbat keresnék.
A motor áramát nem szabad hagyni hogy 55 A-re felmenjen, mert leég. Be kell korlátoznia a vezérlőnek max. 30-ra, azt is csak rövid időre.
Ha a gyártó szerint elbírja, akkor nem kéne leégnie tőle, nem?
Mondjuk abból hogy egy ilyen viszonylag kicsi, álló forgórészt 55A*12V=660 W disszipáció meglehetősen gyorsan leéget, ezen kívül a kb. 600 N feszítő erő sem feltétlenül tesz jót a lánctalpat hajtó tengelynek, illetve nem igazán életszerű hogy bármikor hasznos lenne ekkora erő a haladáshoz. Az aksinak sem előnyös ha az energiáját a motor fűtésére pazaroljuk.
Arra kell reagálnia az áramkörnwk meg a védelemnek. Nagyon valoszinü, hogy ennyi áramot az akkubol sem tudsz kicsikarni, de ha mégis akkor a védelemnek kell beavatkoznia. Azt valoszinü, hogy nem fogod tudni kizárni, hogy a jármü ne akadjon meg.
Sziasztok!
Van egy kefés motorom, amit le szeretnék cserélni kefe nélkülire. A meglévő motor tengelyén levő fogaskereket szeretném meghagyni, csak az a probléma, hogy a kefés motor tengelyének a vége kicsit barázdált volt, így a fogaskeréken nincs nyílás a hernyócsavarnak. A kefementes motor tengelyén pedig ki van alakítva a felfekvés a hernyócsavarnak, így a régi fogaskerék meg fog forogni a tengelyén. Mit lehetne tenni? Kifúrni a fogaskereket nehéz lenne állványos fúró és saut nélkül. Vagy csak ez lenne a megfelelő megoldás? Mert ha igen, akkor elviszem magammal, és megpróbáljuk, de örülnék ha lenne valami más megoldás is. Köszönöm.
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni! Ismeri valaki ezt a kapcsolást? Hogyan kellene működnie, mit kellene csinálnia? Ez elvileg egy hajómodell dízel hang generátor, vagy mi a szösz. Megépítettem egy barátomnak, de hát ezidáig nem nagyon kápráztatott el. Ha elindítom tápról, elkezd kb. 2mp-ként "kattogni" ami valamelyest gyorsul ha megvilágítom a fotótranyót, de hát ez csak olyan, mintha víz csöpögne egy karton dobozra. Ha 9 voltos elemről (új) indítom el, akkor viszont alig hallható. Az alkatrészek jók, már többször végig ellenőriztem. Köszönöm előre is, ha valakinek lenne használható ötlete.
Szerintem csaknem biztosan a motor szaggatja a fenyt a fototranyo elott egy sima korben forgo lukacsos lappal.
Nem, ebben nincs mechanika.
Az égő, a motorral párhuzamosan van kapcsolva, és ahogy emelkedik a fordulatszám (nő a feszültség) úgy egyre erősebben világít az izzó és ezáltal növekszik a kattogás. Ez működik is egyébként, csak véleményem szerint nem úgy működik ahogy kellene, meg valahogy olyan gagyi az egész. Semmi motor vagy dízel hang. Közben találtam egy másik kapcsolást is egy ezermester újságban. Gondoltam összerakom azt is. Hátha nagyobb sikerrel járok. Ennek a leírásában benne van, hogy hogyan működik, csak ebben egy LDR van tranzisztor helyett.
Nagyon ugy néz ki, hogy az elsö tranyo egy zajgenerátor ( a zener zaját erösiti), amit a második fokozat ( szabályozhato multivibrator) szaggat meg az izzo világitásank a függvényében. Ha csak a kattogást hallod, akkor nincs zajforrás, vagy rossz a fokozat erösitése.
A mai igényekhez képest ez egy meglehetösen primitiv megoldás és aligha fogsz valodi dizel hangot hallani. A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2018
Üdv Fórumtársak!
Firmware frissítéskor elszállt egy Flysky FS-i6 távirányító. Valaki újra tudja programozni?
Sziasztok!
Modellautót építek, és segítséget kérnék, hogyan kell a vezetékek átmérőjét méretezni? A ledek 20mA-gondolom ide elég a legvékonyabb vezeték is. most a tápellátásom egy 18650akksi lesz, xt30 csatival(jobbat nem találtam, bár egy kicsit drága), ehhez, milyen vezeték kellene? Az egész áramfelvétele nem lenne több, mint 1A. De a 18650 cellát milyen árammal kell tölteni? Köszünöm!
Szia!
Nem vagyok egy modellező guru. Általában 1mm2-re 3-5A áramsűrűséget szoktak számolni. Modellezés esetében gondolom rövid, viszonylag jól szellőző drótok vannak, úgy hogy viszonylag vékony vezeték is elviheti azt az 1A-t se. Bár tudtommal ennél jóval nagyobb áramok folynak egy dinamikus autó motorjában, és akkor nem szabad spórolni a keresztmetszettel.
Szia! egyenlőre amit építek, abban csak 8db led lesz, és egy DC motor(vízszivattyú). De ez a 1mm/3A jó adat, így könnyű számolni-Köszönöm!
Használj olyan nagy keresztmetszetet amit nem sajnálsz. Ne a kábel fűtsön feleslegesen, az akkukapacitásod inkább a motornak add.
A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2018
Sziasztok!
Minap vasaroltam egy vezetekre szerelt (piros) bec csatlakozo part. A vezetekre az volt irva, hogy "20AWG". Ez pontosan mit jelent? Valami remlik, hogy a keresztmetszettel van osszefuggesbe......., vezetek amyaghoz nincs koze? A vezetek blankolas utan, fem szinu volt, nagyon jol lehetett onozni, es forrsztani. Honnan lehet beszerezni, modellezesben hasznalt vezetekeket? (Modellboltban 0.5m/500,-) kicsit sokallom..... Koszonom!
AWG:
Bővebben: Link Idézet: 10cm-en? Nem árt figyelni a hosszokra is. Ha kicsi áram és hossz van, ne cipeljen az az autó több dekát feleslegesen rézből. „Használj olyan nagy keresztmetszetet amit nem sajnálsz.”
Persze arany középutat kell keresni. De 2A-nél ne essen 0.05V-nál több szerintem. Főleg, ha 3.7V a tápfeszültség. Ehhez pedig kell valami keresztmetszet. 230V-nál megfelel a másfeles drót 13A-re, ott van miből esnie a feszültségnek. Itt viszont más a helyzet.
Tehat, nem kell feltetlenul a leheto legvastagabb vezetek? Mondjuk, akkor kb 1mm2-es vezetek?
Én sok esetben simán a riasztókábel 0,5mm2-es vezetékét használtam. De nyilván egzakt módon ki lehet számolni rószorelpera segítségével.
Sziasztok, segítségre lenne szükségem.
Építek egy lánctalpast, viszont a motor/elektronika kérdésnél elakadtam. Eredetileg ezt a motort akartam beletenni ( https://m.banggood.com/DC-12V-300RPM-Geared-Motor-High-Torque-37GB-...solike ), viszont kissé elbizonytalanodtam. Nem tudom, hogyan működne ha rákötnék egy kefés motorokhoz való ESC-t, ami tudja a hátramenetet, akkor ez a motor is fogja tudni a hátramenetet? Valamint maga a vezérlés is kérdéses számomra, hogyan, miből rakjam össze. Arra gondoltam, hogy egy 2 csatornás távirányító pont elég lenne, nekem csak annyi kell, hogy tudjon előre-hátra menni a tank, ehhez kell egy 2 csatornás vevő, valami erősebb antenna, amivel 500 m-t eltudjon menni. Milyen vezérlést raknátok bele, ami viszinylag olcsó, és tudja kezelni a 2 motort, ESC-t? |
Bejelentkezés
Hirdetés |