Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Lenne egy kérdésem az Accu-Mat mod 2 ültetésével kapcsolatban
A sorkapocs mellett kévő Q3 tranzisztor tokos alkatrész mi lenne? A D10 D11 és az R19 (1k) kapcsolódik hozzá
Boldog karácsonyt mindenkinek!
Egy ünnepi beszélgetésen felmerült a kérdés amire azóta sem találom a választ hiába a google ![]() ![]()
Milyen akkuk?
Alapvetően az autók akkujáról volt szó! Jellemzően mindig télen a hidegben jön elő ha baj van vele és igaz hogy az olaj is ledermed és nehezebb forgatni a motort, de elvileg általánosan igaz hogy az akkuk hidegben gyengébbek, és nem tudjuk a tudományos okát ennek a jelenségnek .(
A hőmérséklet függvényében változik a savsűrűság, azonos töltöttság mellett. A komolyabb savszint mérön van egy hőmérő, mellette egy korelációs táblázat.
Valamit főleg rövid úton használva: télen indulásnál megy a ventillátor pára ellen, a világítás, a stb., szóval több fogyasztó van, az akkunak több idő kell a feltöltődéshez. Ha erre nincs lehetősége, akkor szépen halálba merül.
Igen ez tiszta de ha akár egy ceruza elemre is gondolunk, hidegben gyengébbé válik de ha felmelegítjük megemelkedik a feszültsége is. Ez mitől van?
Gondolom a mindenféle kémiai reakciók nem annyira működnek benne hidegben, szobahőmérsékletre vannak készítve ezek az elemek.
Ha van benne egyáltalán sav ... Csak savas akkumulátort ismersz?
Ez most komoly?
Bővebben: Link
Q3 az áramkör referencia forrása. A kérdéses áramkor egy integrált feszültségstabilizátor, ami viszonylag precízen tud állandó feszültséget tartani. A bonyolult felépítése ellenére egy nagyon egyszerűen használható, olcsón beszerezhető építő elem.
Azt tudom mi a TL431 De a feliratos panelen nincs rajta és a kapcsolási rajzon sem találtam
Rá jöhettem volna előbb is hogy nem a módosított kapcsolást nézem
![]()
Sajnos nem csak most néztem el hanem a bevásárló lista is a régi
Így most hiányzik pár apróság Átvizsgálom az itthoni készleteket
Nem, de "Alapvetően az autók akkujáról volt szó! Jellemzően mindig télen a hidegben jön elő ha baj van vele és igaz hogy az olaj is ledermed és nehezebb forgatni a motort,..." ebből gondoltam, hogy nem LiFePo van benne!
Nem maradt a bejgliből, vagy miért kötekedsz mindenkivel?
Az Ő utcájukban , csak Teslák parkolnak . Természetes a felháborodás . Még a nyolcvanas években is lúgos akkumulátoros kispolszkik keringtek arrafelé .
![]()
Nem Teslák parkolnak, de fel lehet készülni eleve a hideg beálltára: nem mindenkinek van garázsa, lehet, hogy nem az akkumulátorral van a baj, hanem van egy fogyasztó, amit nem vettél észre, hogy meríti az akkumulátort, ha savas aksid van, nem árt foglalkozni a savszinttel (sokan évekig nem gondozzák, csak akkor veszik észre, ha baj van), ülésfűtés, fűthető tükrök - ezeket ki kellene kapcsolni és az elektromos előmelegítés a dízelautóknál. A leggyakoribb probléma, az egyébként hibátlan akkumulátor rossz kontaktusa vagy az akkusaru szennyezettsége. Hiba ha az autó generátora ne megfelelően tölt, de még nem jelez hibát ... ja és a savas aksin kívül van még AGM, zselés, ciklikus és még sokfajta - én erre próbáltam utalni és nem kötözködni.
Kötözködés - véleményem lehet nekem is, ha nem megfelelő a hangnem, akkor töröl a moderátor. Ha már többször tölteni kell az autóaksit, akkor el lehet gondolkodni a miérten!
Szeretnék én is kérdezni ! Olyan szépen ki vannak emelve betűzött kapocspontok , A-tól H-ig.
Semmilyen csatlakozást nem látok hozzájuk. A legújabb panelen is ott virítanak. Mi a szerepük ? Csak mérőpontok vagy egyéb is ? Köszönöm a választ !
A "mérőpontok" találó elnevezés rájuk. A működést nem befolyásolják.
Ma megkaptam Alkotótól az Accu-Mat 1 mod 3.1 paneljeit. Gyorsan ide ért,tegnap adta fel. Profi kivitel, bátran tudom ajánlani mindenkinek aki még gondolkodik azon hogy beruházzon-e rá. Van mellé csomagolva kapcsolási rajz,valamint panel és beültetési rajz is. Valamint a panelen fel vannak tüntetve a pozíció számok és az alkatrész értékek is. Köszönet Proli007-nek és Alkotónak a munkájukért.
Ma délben én is megkaptam Alkotótól a panelokat azzal a módosítással, megkértem,hogy a hozzá való alkatrészeket is küldje el a részemre.Ő ezt is megtette.Köszönet Prloli007-nek és Alkotónak a panelokért és külön köszönet Alkotónak amiért ilyen rugalmasan kezelte a kérésemet.Boldog új évet kívánok minden fórumozó kollégának és családjának.
Autó akkumulátor, telefon akkumulátor, ceruzaelem, stb. bármi lehet. Nem az a kérdés hogy mit rontunk el a karbantartásnál, és mit okoz még a hideg más berendezésekben. Alapvetően igaz minden ilyen hogy is fogalmazzak elektrokémiai elven működő energiahordozóra hogy hidegben gyengébb a kapacitás és csökken a kapocsfeszültség, akkor is ha öreg akkor is ha vadi új! A kérdés az hogy mi ennek a tudományos magyarázata? Van köze ahhoz hogy hidegben lassabban mozognak a részecskék, vagy mégis mi történik ilyenkor? Nincs rossz akkumulátorom, nem akarok semmit megjavítani, ez egy szimpla tudományos elméleti kérdés. Ha jól sejtem ugyanennek a hatásnak a fordítottja történik akkor ha például néhány ceruzaelem látszólag lemerült, de feltesszük pár percre a radiátorra melegedni és láss csodát mégis van még benne egy kis energia. Mitől van ez?
Ma délben megkaptam Alkotótól a megrendelt Accu-Mat 1 mod 3.1 paneleket. Hamarabb mint vártam. Amint kibontottam a csomagot, elakadt a szavam. Profi kivitelezés, kapcsolási és beültetési rajz mellékelve. Profi csomagolás, rugalmas kérés kezelés! Bátran merem ajánlani Mindenkinek! Az egész projekt értékelése részemről egy 10-es skálán "10*****" Ja és külön köszönet Proli007-nek a tervezésért és Alkotónak az önfeláldozó munkájáért.
Minden Kedves Fórumtársnak és Családjának Boldog, Eredményekben gazdag Újévet kívánok.
Az elektrolit sűrűségváltozása és a belső energia eloszlásának változása, ami kvantumszinten módosítja a mobilizálható töltés mennyiségét. Hiszen nem mindegy, hogy mennyi elektron tud "kiugrani" a fémből, hogy az elektrolitban ionokat képezzen, tehát a belső ellenállás is nő.
A részecskék mozgására hatással van a hőmérséklet, de itt a hőmérsékletet Kelvinben kell érteni, és 0K = -273 °C, szóval egy +10 °C -> -17 °C változás csak 10%. És az rémlik, hogy talán nem is a hőmérséklettel, hanem annak gyökével arányos a változás, de ezt rég tanultam, és rég el is felejtetem.
Viszont a hőmérséklet befolyásolja annak a kémiai reakciónak a sebességét is, ami az elem/akku által leadott áramot állítja elő, és itt ez a lényeges. Mégis mi más lenne? Találtam egy ilyet, el nem olvastam de a témáról szól és vannak benne képletek, hátha választ ad a kiváncsiságodra: Bővebben: Link
Nagyon köszönöm _BIG_ és tbarath! Megkaptam a választ
![]()
Ma déltől nálam pótkarácsony van, mert a Jézuska postás jelmezbe öltözve meghozta az Alkotó fórumtárstól a megrendelt Accu-Mat 1 paneleket.
A panelek kivitelére, a csatolt dokumentumokra egy szó illik, az, hogy profi. Nagyon köszönöm Alkotó és proli007 munkáját! Évekkel ezelőtt ennek a töltőnek az első változatát is megépítettem, de ez a mostani panel egész más, ezzel lényegesen praktikusabb az egész kivitel. Bátran ajánlom mindenkinek! Üdv rotomat |
Bejelentkezés
Hirdetés |