Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Lenne egy kérdésem az Accu-Mat mod 2 ültetésével kapcsolatban
A sorkapocs mellett kévő Q3 tranzisztor tokos alkatrész mi lenne? A D10 D11 és az R19 (1k) kapcsolódik hozzá
Boldog karácsonyt mindenkinek!
Egy ünnepi beszélgetésen felmerült a kérdés amire azóta sem találom a választ hiába a google Az lenne a kérdésem hogy mi az oka annak hogy hidegben gyengülnek az akkuk? Kérem aki tudja az válaszoljon mert nagyon kíváncsiak vagyunk Előre is köszönöm!
Milyen akkuk?
Alapvetően az autók akkujáról volt szó! Jellemzően mindig télen a hidegben jön elő ha baj van vele és igaz hogy az olaj is ledermed és nehezebb forgatni a motort, de elvileg általánosan igaz hogy az akkuk hidegben gyengébbek, és nem tudjuk a tudományos okát ennek a jelenségnek .(
A hőmérséklet függvényében változik a savsűrűság, azonos töltöttság mellett. A komolyabb savszint mérön van egy hőmérő, mellette egy korelációs táblázat.
Valamit főleg rövid úton használva: télen indulásnál megy a ventillátor pára ellen, a világítás, a stb., szóval több fogyasztó van, az akkunak több idő kell a feltöltődéshez. Ha erre nincs lehetősége, akkor szépen halálba merül.
Igen ez tiszta de ha akár egy ceruza elemre is gondolunk, hidegben gyengébbé válik de ha felmelegítjük megemelkedik a feszültsége is. Ez mitől van?
Gondolom a mindenféle kémiai reakciók nem annyira működnek benne hidegben, szobahőmérsékletre vannak készítve ezek az elemek.
Ha van benne egyáltalán sav ... Csak savas akkumulátort ismersz?
Ez most komoly?
Bővebben: Link
Q3 az áramkör referencia forrása. A kérdéses áramkor egy integrált feszültségstabilizátor, ami viszonylag precízen tud állandó feszültséget tartani. A bonyolult felépítése ellenére egy nagyon egyszerűen használható, olcsón beszerezhető építő elem.
Azt tudom mi a TL431 De a feliratos panelen nincs rajta és a kapcsolási rajzon sem találtam
Rá jöhettem volna előbb is hogy nem a módosított kapcsolást nézem
Sajnos nem csak most néztem el hanem a bevásárló lista is a régi
Így most hiányzik pár apróság Átvizsgálom az itthoni készleteket
Nem, de "Alapvetően az autók akkujáról volt szó! Jellemzően mindig télen a hidegben jön elő ha baj van vele és igaz hogy az olaj is ledermed és nehezebb forgatni a motort,..." ebből gondoltam, hogy nem LiFePo van benne!
Nem maradt a bejgliből, vagy miért kötekedsz mindenkivel?
Az Ő utcájukban , csak Teslák parkolnak . Természetes a felháborodás . Még a nyolcvanas években is lúgos akkumulátoros kispolszkik keringtek arrafelé . t
Nem Teslák parkolnak, de fel lehet készülni eleve a hideg beálltára: nem mindenkinek van garázsa, lehet, hogy nem az akkumulátorral van a baj, hanem van egy fogyasztó, amit nem vettél észre, hogy meríti az akkumulátort, ha savas aksid van, nem árt foglalkozni a savszinttel (sokan évekig nem gondozzák, csak akkor veszik észre, ha baj van), ülésfűtés, fűthető tükrök - ezeket ki kellene kapcsolni és az elektromos előmelegítés a dízelautóknál. A leggyakoribb probléma, az egyébként hibátlan akkumulátor rossz kontaktusa vagy az akkusaru szennyezettsége. Hiba ha az autó generátora ne megfelelően tölt, de még nem jelez hibát ... ja és a savas aksin kívül van még AGM, zselés, ciklikus és még sokfajta - én erre próbáltam utalni és nem kötözködni.
Kötözködés - véleményem lehet nekem is, ha nem megfelelő a hangnem, akkor töröl a moderátor. Ha már többször tölteni kell az autóaksit, akkor el lehet gondolkodni a miérten!
Szeretnék én is kérdezni ! Olyan szépen ki vannak emelve betűzött kapocspontok , A-tól H-ig.
Semmilyen csatlakozást nem látok hozzájuk. A legújabb panelen is ott virítanak. Mi a szerepük ? Csak mérőpontok vagy egyéb is ? Köszönöm a választ !
A "mérőpontok" találó elnevezés rájuk. A működést nem befolyásolják.
Ma megkaptam Alkotótól az Accu-Mat 1 mod 3.1 paneljeit. Gyorsan ide ért,tegnap adta fel. Profi kivitel, bátran tudom ajánlani mindenkinek aki még gondolkodik azon hogy beruházzon-e rá. Van mellé csomagolva kapcsolási rajz,valamint panel és beültetési rajz is. Valamint a panelen fel vannak tüntetve a pozíció számok és az alkatrész értékek is. Köszönet Proli007-nek és Alkotónak a munkájukért.
Ma délben én is megkaptam Alkotótól a panelokat azzal a módosítással, megkértem,hogy a hozzá való alkatrészeket is küldje el a részemre.Ő ezt is megtette.Köszönet Prloli007-nek és Alkotónak a panelokért és külön köszönet Alkotónak amiért ilyen rugalmasan kezelte a kérésemet.Boldog új évet kívánok minden fórumozó kollégának és családjának.
Autó akkumulátor, telefon akkumulátor, ceruzaelem, stb. bármi lehet. Nem az a kérdés hogy mit rontunk el a karbantartásnál, és mit okoz még a hideg más berendezésekben. Alapvetően igaz minden ilyen hogy is fogalmazzak elektrokémiai elven működő energiahordozóra hogy hidegben gyengébb a kapacitás és csökken a kapocsfeszültség, akkor is ha öreg akkor is ha vadi új! A kérdés az hogy mi ennek a tudományos magyarázata? Van köze ahhoz hogy hidegben lassabban mozognak a részecskék, vagy mégis mi történik ilyenkor? Nincs rossz akkumulátorom, nem akarok semmit megjavítani, ez egy szimpla tudományos elméleti kérdés. Ha jól sejtem ugyanennek a hatásnak a fordítottja történik akkor ha például néhány ceruzaelem látszólag lemerült, de feltesszük pár percre a radiátorra melegedni és láss csodát mégis van még benne egy kis energia. Mitől van ez?
Ma délben megkaptam Alkotótól a megrendelt Accu-Mat 1 mod 3.1 paneleket. Hamarabb mint vártam. Amint kibontottam a csomagot, elakadt a szavam. Profi kivitelezés, kapcsolási és beültetési rajz mellékelve. Profi csomagolás, rugalmas kérés kezelés! Bátran merem ajánlani Mindenkinek! Az egész projekt értékelése részemről egy 10-es skálán "10*****" Ja és külön köszönet Proli007-nek a tervezésért és Alkotónak az önfeláldozó munkájáért.
Minden Kedves Fórumtársnak és Családjának Boldog, Eredményekben gazdag Újévet kívánok.
Az elektrolit sűrűségváltozása és a belső energia eloszlásának változása, ami kvantumszinten módosítja a mobilizálható töltés mennyiségét. Hiszen nem mindegy, hogy mennyi elektron tud "kiugrani" a fémből, hogy az elektrolitban ionokat képezzen, tehát a belső ellenállás is nő.
A részecskék mozgására hatással van a hőmérséklet, de itt a hőmérsékletet Kelvinben kell érteni, és 0K = -273 °C, szóval egy +10 °C -> -17 °C változás csak 10%. És az rémlik, hogy talán nem is a hőmérséklettel, hanem annak gyökével arányos a változás, de ezt rég tanultam, és rég el is felejtetem.
Viszont a hőmérséklet befolyásolja annak a kémiai reakciónak a sebességét is, ami az elem/akku által leadott áramot állítja elő, és itt ez a lényeges. Mégis mi más lenne? Találtam egy ilyet, el nem olvastam de a témáról szól és vannak benne képletek, hátha választ ad a kiváncsiságodra: Bővebben: Link
Nagyon köszönöm _BIG_ és tbarath! Megkaptam a választ
Ma déltől nálam pótkarácsony van, mert a Jézuska postás jelmezbe öltözve meghozta az Alkotó fórumtárstól a megrendelt Accu-Mat 1 paneleket.
A panelek kivitelére, a csatolt dokumentumokra egy szó illik, az, hogy profi. Nagyon köszönöm Alkotó és proli007 munkáját! Évekkel ezelőtt ennek a töltőnek az első változatát is megépítettem, de ez a mostani panel egész más, ezzel lényegesen praktikusabb az egész kivitel. Bátran ajánlom mindenkinek! Üdv rotomat |
Bejelentkezés
Hirdetés |