Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gépkocsi elektronika
 
Témaindító: mazsipapa, idő: Szept 11, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   5 / 16
(#) potyo válasza Gery hozzászólására (») Máj 10, 2008 /
 
Igen, ahogy a kapcsolásra rajzoltad.

A gerjesztést továbbra is a DF és a D- közé kell tenni. Csak mérd le, hogy mekkora a feszültség a DF és a D+ kivezetéseken a B- kivezetéshez képest. Mérd le akkor is, amikor a DF rá van kötve a generátorra, és akkor is, amikor nincs rákötve.
(#) Gery válasza potyo hozzászólására (») Máj 10, 2008 /
 
Nah közbe felfedeztem egy érdekes dolgot. Mikor elöször indítoottam volt egy kis furcsa szaga a panelnak de ott zúgottt forgott a gép és nemtünt fel igazándibol semmi.
Most hogy átforrasztottam az ellenállást eszembejutott hogy egyszer egy erőstővel egy hónapi vacakoltam egy hülye dióda miatt. Mondom most előrelátó leszek és lemérem őket. És tessék! D4 vezetett. És aztis láttam hogy utánna megvan szakadva a fólia (kék 1-es X) úgy mint amikor túl nagy áram megy át rajta. Oké kicseréltem a diódát és átköttötem a megszakadt fóliát. Vissza minden, akku ráköt rendesen, beindítottam és azzal a lendülettem a dióda elfüstölt és mivel vastagon átvolt kötve a fólia most a 2-es kék X helyén szakadt át. Szóval ott valami nincs rendben. Pedig most az izzó is 5Wattos ahogy mondtad, olyat raktam bele. Na milehet ennek az oka? Mert ha a kapcsolás amit adtál jó akkor szerintem tuti hogy valahol az én nyáktervem nemjó.
(Amúgy még annyit hogy D3-at kivettem és a műszer sípolt úgyis tehát ott mintha amúgy is lenne vezetés. A FET-nek egyik lába se sípol a tranyónak meg az a kettő ami bevan karikázva, de azt nemvettem ki, de gondolom az jó.Ja és a nyákon rövidzár nincs, tehát ha rossz akkor az már a tervezésnél rosz )
(#) potyo válasza Gery hozzászólására (») Máj 10, 2008 /
 
Lemaradt a kép.

A diódának nem szabadna kiégnie, elvileg nem folyhat a diódán 100mA környékétől nagyobb áram. Az meg nem gond az 1N4001-nek.
(#) Gery hozzászólása Máj 10, 2008 /
 
Ja a kép.
A dióda úgyvan benne mint a kapcsolási rajzba. Az ic LM358N ami bontott, de több darab is van és többel is kipróbáltam, mert foglalatban van benne. Meg mivel magyarázható az hogy a fólia elszakad a nagy áramtol?

2.JPG
    
(#) Gery válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 10, 2008 /
 
D+ levettem, a töltést jelző lámpa égett és nemtöltöttöt semmit természetesen, de nemszált el a dióda se. Mitgondltok milehet a baj?
(#) Gery válasza Gery hozzászólására (») Máj 10, 2008 /
 
Közbe van valami ami lehet hátha segít! Szóval van a töltés jelző lámpa. Ha a két sarkát megnézzük sípol a müszer ugye. ÉS tegyük fel D4 dióda nincs a helyén. Ha ennek a D4 diódának a két csatlakozó pontját megvizsgáljuk természetesen nemsípol. Viszont ha berakom az izzót akkor sípol. Na ez normális-e vagy sem?
(#) kobold válasza Gery hozzászólására (») Máj 10, 2008 /
 
Teljesen normális, a hideg izzószál egy közönséges vezeték, rövidzár.
Ha lekötsz a generátorról mindent, majd diódavizsgálót teszel rá, pozitív zsinór a D+, negatív a B+, mi az eredmény?
(#) potyo válasza Gery hozzászólására (») Máj 10, 2008 /
 
Mintha írtam volna, hogy egyelőre ne hajtasd a generátort! Illetve mérd le azokat, amiket írtam.
(#) Gery válasza potyo hozzászólására (») Máj 10, 2008 /
 
Ja tudom, Most egy probléma megoldódott. Találtam egy osszefolyt forrasztást(rövidzárat) D3 anodja és R9 másik vége között volt. Ezekután még csakugyan indítottam eggyet, a töltés 20V maradt, de nemfüstölt el a dióda.
Ezekután vissza a pc tápot és izzot ki. Most B- és az ic 3as lába között már 3.6V-ot mértem. B- és az ic 5-ös lába között viszont ugyanúgy 0.79V-ot. DF és B- között 0.15V-ot, mikor levettem DF-et akkor meg 10.35V-ot. D- és B- között nemigazán tudtam mérni merthát ugyanaz, ugyanonnan jönnek ki.
(ja és még kobold kérdésere: B+ és D+ között nemsípol, ha berakom az izzót akkor sípol)
(#) potyo válasza Gery hozzászólására (») Máj 10, 2008 /
 
Idézet:
„Találtam egy osszefolyt forrasztást(rövidzárat) D3 anodja és R9 másik vége között volt.”


Ez mondjuk eléggé ütközik azzal, amit az előbb írtál, hogy nincs rövidzár... De legalább megvan, hogy miért ment tönkre a dióda és égett el a vezeték a panelon.

Idézet:
„Most B- és az ic 3as lába között már 3.6V-ot mértem. B- és az ic 5-ös lába között viszont ugyanúgy 0.79V-ot.”


Na ezek már jó értékek, a 11,6V-os tápnál ennyinek kell lenni.

Idézet:
„DF és B- között 0.15V-ot, mikor levettem DF-et akkor meg 10.35V-ot.”


A 10,35V jó, a 0,15V kicsit kevésnek tűnik, de nem biztos, hogy kevés. Hamár van műszered, mért meg mekkora a generátoron az ellenállás a DF és D- között!

Idézet:
„B+ és D+ között nemsípol, ha berakom az izzót akkor sípol”


A generátor ezen kivezetései között mérj, amikor a szabályzó nincs rákötve, ne a szabályzón.
(#) Gery válasza potyo hozzászólására (») Máj 11, 2008 /
 
B+ és D+ között nemsípol a műszer. És DF és D- között 1ohmot mértem. De most a generátor lenne rossz? Az érdekes...
(#) Gery válasza Gery hozzászólására (») Máj 12, 2008 /
 
NAh ilyenkor akkor mivan?
(#) Tarzan hozzászólása Máj 12, 2008 /
 
Gondoltam ide is beszúrom, hátha ezt több hozzáértő figyeli:

Hello!

Opel astra 97 x14nz motoros kocsiról van szó. Azt a tanácsot kaptam, hogy mérjem ki a motorhőmérséklet jeladót. Úgy tudom ez egy hőmérséklettel változó ellenállás. Tudna valaki segíteni, hogy milyen értérkeket kéne rajta mérnem?
Ha nagyon zöldeket írtam, valaki felhomályosítana, hogyan, mit, és mennyit kéne mérnem?

Köszi
(#) Krisz03 hozzászólása Máj 12, 2008 /
 
Hali!
Találtam itthon a szekrény mélyén egy ilyen (kép1, kép2) hőfokmérőt, de nincs róla semmi információm, hogy pl milyen kocsiba való, vagy milyen jeladó kell neki? Annyit lemértem, hogy 30 Ohm-mal a legnagyobb hőmérsékletet mutatja, 60 Ohm-mal középen van, és kb 250 Ohm-mal a leghidegebb. Ehhez milyen jeladót "építsek"? Vagy talán jobb lenne autósboltban érdeklődni, ugye?
Krisz
(#) potyo válasza Gery hozzászólására (») Máj 12, 2008 /
 
1 ohm (meg a műszerek ilyen alacsony értékeknél nem szoktak pontosak lenni) elég kevés a gerjesztőtekercsnek, de nem lehetetlen. B+ és D+ között megpróbáltad mindkét varióciót? Mire volt állítva a műszer? Diódavizsgálatra legyen állítva. Azt is mérd le, mennyit mutat a test és a D+ között a műszer diódavizsgálat állásban.
(#) Gery válasza potyo hozzászólására (») Máj 12, 2008 /
 
Na lemértem amit mondtál.
A test és D+ között a diódavizsgáló 439-et mutat úgy, ha a piros van a testen a fekete van a D+-on. Fordítva semmit nemmutat.
D+ és B+ között 433-at mutat a diódavizsgálú úgy, ha a piros van a D+-on a B+-on pedig a fekete. Fordítva itt sincs semmi.
Ezekalapján már tudsz mondani valamit, vagy még mérjek?
(#) potyo válasza Gery hozzászólására (») Máj 12, 2008 /
 
Ezek alapján a segéddiódahíd valamelyik diódája hibás, folyamatosan átvezet.

Mérd meg még a B+ és a test között is a diódavizsgálóval mindkét kombinációt.
(#) barany165 válasza Krisz03 hozzászólására (») Máj 12, 2008 /
 
Szia! Ez egy wartburg vagy ifa hömérő lengőtekercses müszer- irány a bontó. a hátulján egyértelműen látszik mit hová köss, Diferenciál tekercsű a müszer tehát tápfesztől függetlenül közel azonos a mért érték! Üdv!
(#) Gery válasza potyo hozzászólására (») Máj 12, 2008 /
 
Ha a piros a testen van a fekete meg B+-on akkor 865-öt mutat. Fordítva semmit.
Ez viszont nemjóhír, javítható ez?
(#) potyo válasza Gery hozzászólására (») Máj 12, 2008 /
 
Ugyanennyit kellene mutatnia a test és D+ között is.

Valószínűleg javítható, de ez csak a generátor szétszedése után deríthatő ki. Ha a diódahidat szét lehet szedni úgy, hogy utána össze is lehet rakni, és a hibás diódákat ki lehet cserélni benne, akkor javítható. Ha nem, akkor talán bontóból nem túl drágán lehet szerezni hozzá diódahidat. Nem kell, hogy pontosan ugyanilyen generátorból származzon, csak bele lehessen rakni.
(#) Gery válasza potyo hozzászólására (») Máj 12, 2008 /
 
Értem. Ez mondjuk rossz hír . Akkor nekiállok szétszedni.
(#) Krisz03 válasza barany165 hozzászólására (») Máj 14, 2008 /
 
Hali!
Végigjártam egy rakat helyet (bontó, autósbolt), de csak újonnan sikerült nagy nehezen szerezni jeladógombát. A hideg ellenállásával nincs is gond: 290 Ohm, amivel beáll 0-ra a műszer. Viszont még a forrásban lévő vízbe mártva sem jut el a kék-fehér sáv találkozásáig (alig mozdul ki a mutató).
Gondolom ennek a jeladónak lineárisan változik az ellenállása, a műszert pedig egy potméterrel tesztelve nem ilyen görbét kaptam, hanem: 250 Ohm: hideg végállás, 60 Ohm: közép, 30 Ohm: meleg végállás.
Ezzel mit lehet kezdeni? Valami elektronikát építeni hozzá?
(#) barany165 válasza Krisz03 hozzászólására (») Máj 14, 2008 /
 
Szia, Ez szomorú, hogy nem müxik,NTC ket megkellene nézegetni , hátha kapható ebben a tartományban müködő /20-30HUF/, és az ellenállását sikerült mérni a jeladónak külömböző höfokon? nem szakadt a müszer?Igaz potival jó.Igy nemtudok tanácsot adni ami 100%.Üdv!
(#) barany165 válasza Krisz03 hozzászólására (») Máj 14, 2008 /
 
Szia! Ismét.Kuner küldött az Autóelektronika top.-ba egy rajzot, benzinszint mérésre, abban a potit NTC ellenállásra és trimmerre cserélve talán neked is hasznosítható az ötlete!Üdv!
(#) kuner hozzászólása Máj 14, 2008 /
 
Csatolok egy hőmérséklet mérő áramkört, ez is panelműszerrel üzemel, nameg 1N4148-as diódával. Ezen talán faragni se kell. ( nekem bevált 4148-assal)
(#) Krisz03 válasza barany165 hozzászólására (») Máj 15, 2008 /
 
Köszi, de így sem akar rendesen működni. Inkább csinálok egy digitálisat, az legalább a pontos értéket mutatja, nem úgy, mint ez a feliratmentes analóg. Próbapanelen már üzemel a LED kijelzős.
Krisz
(#) Gery válasza Gery hozzászólására (») Máj 15, 2008 /
 
Hello potyo!
Szétszedtem a generátort, és képzeld, a 6-ból egyik dióda se vezet !!
A belsejéböl is látszik hogy nem mai darab, majd lesz időm rakok fel képeket is, csak egyenlőre ennyit tudok.
(#) Gery válasza Gery hozzászólására (») Máj 16, 2008 /
 
Na rámértem mostmár pontosan és diódavizsgálóval 470-et mértem minden diódán egységesen. A diódákat az első képen bekarikáztem és odaírtam melyik a B+ és D+. A második képen azt fényképeztem le ahova a szénkefék érintkeznek. Ezek már elég karcosak mondjuk, és nemtudom kell-e nekik de ha a kettőre rámérek sípol a szakadás vizsgáló és 1et mutat. Magábol a generátorbol 4vezeték jön ki. Ezek minde sípolnak bármelyiket mérem bármelyikhez. De gondolom ez nembaj... De néztem hogy ahol látod szigetelőszalag van, ott megvolt sérülve a szigetelés. Lehet ott érintkezett valahova...
Még rakok fel 1-2 képet róla, az egyiken a szénkefék is látszódnak, de azok jónak néznek ki.
Mitgondolsz most milehet? Vagy mitmérjek rajta? Mert addig nemrakom össze.
(#) Gery válasza Gery hozzászólására (») Máj 16, 2008 /
 
Plusz képek:
(#) Gery válasza Gery hozzászólására (») Máj 22, 2008 /
 
Na? Semmi ötlet?
Következő: »»   5 / 16
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem