Fórum témák
» Több friss téma |
Szerintem senki se hitte, hogy a tr1 légréses, csupán én foglalkoztam vele kezdetben, de ez már túl lett tárgyalva..
![]() Az viszont másodlagos kérdés, hogy az említett plazma tápjában miféle rendszer van, ahonnan származik a vas? 1T vagy miféle? Nem mindegy. Javasoltam, hogy tegyél a 47R helyére rövidzárat, szedd le a felső szekundert, kösd ki a tr2-nél a felső tekercs egyik végét, hogy ne szóljon bele a témába egyáltalán és nézd meg, hogy 1 tekerccsel rendesen működik-e vagy sem.
Az UC38xx-ekkel épített kapcsolások zöme záróüzemű, oda légréses trafó kell. A kapcsolás amit te építettél ritkább, nyitó üzemű, amihez valóban légrés nélküli trafó kell, hogy minél kisebb legyen a kialakuló mágnesezési áram és a szórás.
Az hogy korábban jó volt valahová egy vas vagy egy trafó, az nem feltétlenül garancia a másik kapcsolásban. Ami számolással, méréssel leellenőrizhető, azt érdemes lehet leellenőrizni, különösen, ha nem akar működni. A Tr2 vas anyagát ismered? A PC tápokban szokásos sárga-fehér magot én elkerülném, 80kHz-en nagyon nagy a vesztesége, melegedni fog.
Ezt a tápot is megépítettem 1 éve tökéletesen szuperál , viszont az érdekelne , hogy megoldható e visszacsatolásosra átvariálni valahogyan?
Szia!
Ez nem az a mag , ez egy zöld porvasmag , a kapcsolásban leírtak alapján választottam , mivel megegyeztek a dimenziói a kapcsolásban szereplő tr2 méreteivel !
Sziasztok!
Megépítettem a Cimopata által közzétett cikkben szereplő Rezonáns tápot. Indul is pöc röff. Pc táp trafóra tekertem,nem volt vékony drótom litze-nek de majd lesz és újra fogom tekerni. Ami nem világos számomra hogy 20kHz fölé nem hajlandó menni. Hol ott a meghajtó ic adatlapja szerint tudná 100kHz ig. Nyilván ennyire nem nyomnám föl. A cikkben lévő szkópos fotók alapján ott is 20kHz körül van a kapcsoló freki. Nem melegszik semmi,tesztelgetem. Direkt a szekundert terheltem egyenirányítás nélkül,mert még nem kész a hűtés. Valamint nem világos az áram mérő trafó kivezetés bekötése. Egyik menne a közös pontra,a másik meg rajz szerint egyenirányítva P2 trimeren át egy fetre.. A fotókon nem így van. Legalább is nem látszik mi hova van kötve.
Szia!
Valamit nagyon elnéztél.. az "áram mérő trafó" PRIMER egyik vége a közös pontra, a másik a főtrafóra megy az idézett rajzon. A szekundere lesz majd egyenirányítva ( 33 ohmos oldal ). A szkópos fotókon pedig tisztán látszik az 5 us/div és mivel 4 kocka van "közte", az 20 us/periódus, azaz 50 kHz. Ha a te mérésed 20 kHz tényleg, akkor az R5-C1 értékeit mérd újra, ha a P1 rövidzárra van tekerve. Addig a D9-et se kösd be, ne zavarjon be.
Szia.
Igazad van elnéztem. Nálam is 4 kocka 1 periódus 5us/div. A primer oldal rendben is van, hanem a szekunder 33ohmos oldalon is az egyik vége megy a -pontra, a másik meg D9-en keresztül menne de hova?
P2-c8-ra..ha nagy az áram, néha le-le állítana, de én nem kötném be... nem "stabil".
Nincs előtted a rajz? A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2019
P2,C8 nem szerepel a cikkben lévő nyákon. Nyilván a szerző sem kötötte be.
Megterheltem a tápot 200w körül rövid időre és csak a krokodil csipeszek füstöltek kicsit. Meg se langyosodtak a fetek. A rajz előttem van,csak a fotókon nem egyértelmű hova van kötve. A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2019
Akkor te se kösd be erre a célra. Nagyon ciceregne túláramnál, nem az van, hogy leállít pl. 2-3 secre és újraindul, ha lecsökkent az áram.
Bekötheted esetleg a d9-et tovább egy kipróbált értékű ( sacc 1 k, aztán csökkentheted esetleg ) ellenálláson át egy piros ledre csecsének.. ![]() A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2019
Első tápom nyákra szerelve. És működik. Délután lefotózom.
Köszönöm a segítséget!
Sziasztok!
Van néhány a mellékletekben látható kapcsolóüzemű tápegységem. Persze hogy kínai. Nem igazán akarnak jól működni. Bekapcsoláskor adja az elvárható 24 V feszültséget egy amper körüli terheléssel is, aztán kb fél óra múlva elkezd csökkenni a feszültsége. Lemegy 22 V alá. Ha tartunk vagy 15 perc "pihit" Visszaáll a gyári 24 V ra. Igazán melegedést nem tapasztani . Szerintetek mi lehet a hiba?
Szerintem a kondenzátorokat érdemes kimérni , illetve a TL431 is el szokott fáradni .
Köszi, hogy ránéztél. Tiszta újak a kütyük. Így is lehet fáradt alkatrész? Ilyenekből már vagy tízet használtam átépítve is. Az R19 cseréjével 29V ra alakítva. és semmi baj nem volt velük.
Kaptam egy négy Amperesr én is kb. 10 éve , de az 24.1 V a mai napig . Egyszer megnézem , már , hogy mi van benne , csak ki van öntve fehér trutyival . Elromlik , akkor meglesem .
Ezek sem lennének rosszak. Korrekt túláram védelem is van bennük. ezzel a mostani csomaggal van gubanc
Az 5-ös lábra valóban nincs kötve semmi? Jó elvileg nem kell mert felhúzza magát, de egy 100nF hidegítés csak elférne rajta. Milyen típusú az optocsatoló?
A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2019
Jolvan, de inkább az lesz a baj amit Ge Lee mond.
Túl kicsi árammal üzemel a visszacsatolás. Ha valami jóvéle optocsatoló került bele, ami 200-300% CTR-t is tud, akkor az optocsatoló ledjén olyan kevés áramra lesz szükség, hogy a 431 referenciája azon az áramon instabil lesz és csökken, ettől természetesen a visszacsatolt feszülszég is csökkeni fog. Tegyél be az ocs ledjével párhuzamba egy 220-330 ohmot és kiderül (ez megnöveli úgy 4-6mA-rel a 431 áramát). A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2019
Köszi. Ha ez lesz a megoldás, akkor ........ ! Legalább egy virtuális sör neked és Ge Lee nek. (Ha összefutunk valaha akkor néhány kézzel fogható is)
Hali!
Felraktam pár képet egy falra szerelhető CD-s USB-s rádió kappcs.tápjáról. Nem működik. Berajzoltam hol mit mérek. A kérdőjellel jelölt helyen semmit. Segítséget kérek, hátha életre tudnám kelteni.? A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2019
Hi!
A szekunder oldali diódákat ellenőrizd zárlatra, és a kimeneteket (kondikat). Utána a primer oldali felhúzó ellenállást, nem-e szakadt meg ami az első induláshoz fogja feltölteni az IC táp kondiját. Üdv. M.
Hali!
A szekunder oldalon, amit említel, kiszedtem az összes diódát, ki mértem. Nekem mind jónak tűnt a mérések alapján. Itt tettem fel kérdést ezzel kapcsolatban. A kis IC mellett lévő álló szürke ellenállást is kivettem megmértem, nem szakadt.
Most sikerült megközelíteni a tápokat. Valóban az optok nem egyformák. A működő darabban c748 van a billegősben pedig c825. Piszkálom a guglit de nem találok róluk adalapot. Biztos rosszul keresem.
esetleg Bővebben: Link
Patkold meg az optot az említett ellenállással és 99%, hogy megjavul.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |