Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Kicsit kötözködősnek tűnik majd a hozzászólásom, de kcsillának arra lenne szüksége szerintem, hogy valaki, akinek ilyen Malagutija van segítsen. Nem a szín lesz a lényeg, hanem a honnan-hová térkép. Szerintem. Ha nekem ilyen lenne, én ezt mondanám: Figyu! Egy vezeték megy innen oda, kettő onnan amoda, stb. Lehet, hogy így érthetőbb lenne? Végülis kb. 6 vezetékről beszélünk, nem?
Sziasztok!
Nemrég egy Riga Deltát hoztam rendbe. Mentem vele jópárszor, aztán egyszercsak nem indul, nincs szikra. Próbáltuk megnézni mi lehet a gond, sorra lecseréltük a gyújtáskör részeit és még mindig nem jó. Jelenleg azon gondolkozok, hogy az egyedi, ledes világításhoz készített feszszabályzó mellé egy gyújtáselektronikát is építenék. A kérdésem az lenne, hogy van-e köztetek aki tudja mi van egy Riga tirisztorban és lehet-e EZT a kapcsolást használni helyette a meglévő jeladóval és gyújtótrafóval?
Szia! Ha megfelelő "kulcsot" írsz be a keresőbe csak úgy jönnek az oldalak .... Bővebben: Link .... de talán ITT találod meg amit keresel.
Köszönöm! Jobban beleástam magam ezen a vonalon. Nagyjából cirill betűs (orosz) sufnioldalakon találtam érdemi infót, de az orosz -> angol fordító tök jól működik és érteni amit fordít.
Javítható ez ha baja van, vannak hozzá cserealaktrészek. Meg ha jól látom vannak a komplett dobozkának későbbi verziói is amiknek a hátrányai javítva vannak. Csak ki tudja honnan lehetne beszerezni.
Sziasztok! Van egy lofty kínai benzines bicajom! Tudnátok kapcsollási rajzot kűldeni róla? Sehol nem találok! Viágítás nuku rajta, ezt kellene átnéznem. Pár vezeték is szakadt meg van vezeték hiányossá is rajta! A blokkból 5 vezeték jön ki! Előre is köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2018
A Riga gyújtáskörökbe már csak a KU201 (КУ201) tirisztor sorozatnak nem találtam megfelelő alternatívát. Jobban fogalmazva amatőr vagyok hozzá, hogy a kétféle adatlapból helyes következtetésre jussak. A többi alkatrésznél ez egyszerűbb volt.
A kérdésem az, hogy a BTW69-600RG használható-e helyette? Ha nem, akkor mit használhatok helyette? Ennek itt az adatlapja. A KU201 sornak itt van egy pdf adatlapja. És itt van egy webes adatlapja, amit google fordítóba (orosz -> angol ajánlott) be is lehet dobni és talán könnyebb vele valamire menni.
Tirisztoros gyújtás annyira igénytelen, hogy fiókból összerakható
Nyugodtan belerakhatod!
Tegyél be egy BT151/800 tirisztort és kész.
Sziasztok!Van egy Suzuki katana robogóm,valaki átalakította a gyújtását nem tudom miért.Egy ilyen CDI-t kötött be,tudnátok abban segiteni,hogy mié lehet,és hol kaphatok ilyet? A fesszabályzó is ki ki lett cserélve úgy látom.
Tegyél vele egy sima CDI-t, ezt a kínai vackot hajítsd ki!
jó de milyet,gyárit nem tudok mert kicserélték a feszültség szabályzót is plusz még az is lehet,hogy a gyújtótekercs se gyári (jön ki egy plusz vezeték)
Eddigi infóim szerint a fesszab a világítást és az akkut látja el.
A CDI-nek kell egy nagyfesz meg egy gyújtás jel a tekercsektől....
eredetileg a ötvezetékes fesszabnak kéne lenni rajta de ezen négy vezetékes van pont az van kikötve amin a nagyfesz jönne
Még mindig nem értem mi a kóc köze van a fesszabhoz a cdinek! Miért menne a a nagyfesz tekercs a fesszabba? Az egyenest és kizárólag a CDI-be megy..
Van hozzá rajzod?
Közben én is megtaláltam a teljes leírását.
Érdekes, hogy egyetlen tekercs adja az egész gépnek az energiát! Normális esetben 3 tekercs látja el energiával az egészet. Itt valami gyújtótrafkával egybeépített egység a CDI, olyan kellene. https://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download/suzuki_ay50_ser...al.pdf
igen de a motoron már három vezeték jön a tekercstöl valamit itt is buherráltak van egy plusz ami a fesszabályzó sárga6fehér vezetékébe van kötve.ez lehet a nagyfeszültség?
Lehetséges!
Ezen a rajzon fehér/pirost írnak a nagyfeszre! Egy átlagos robesznál 4 vezeték jön a tekercsektől, 2 sima tekercs, világítás és töltés, egy nagyfesz, aminek nagy az ellenállása, és egy jeladó tekercs, de ez utóbbi a lendkeréken kívül van, meg lehet nézni milyen vezeték van rákötve. Mindenesetre a kínai quad CDI-t dobd el, túl sűrűn halnak meg.
Sziasztok, TCI gyújtáshoz keresek gyújtó trafót.Ha tudna valaki segíteni motor típusokban megköszönöm.Katalógusokban nem egyértelmű,sokszor csak CDI-t írnak.Ha lehet japán motorhoz.Azt se értem,hogy a trafó mérete mennyiben számít.
MCsaba
Nem nagyon fogsz kapni! Szinte kizárólagos a CDI a motoroknál!
Olyan motortípusokat keres, amiknek megszakítós a gyújtása, a régi szoci motorok között. De a feszültségre (6-12V) figyelj! Egyébként miért nem jó a CDI??
Ez egy cx500 4T egy bonyolult CDI vezérléssel,töltötekercs hegyekkel.Ezek elromolnak 40 év után,eddig még nem sikerült a tekercselés.Meguntam a sok munkát és pénzt
költést.Átérek a TCI-re. Üdv MCsaba Ui.Többen szenvedünk ezzel a problémával.
DC CDI?? kínai csodafegyver quadoknak ha jól tudom olyan van.
Egyébként 1 hengeres, vagy több??
2 henger de 72-fokban van a két henger,így külön gyújtás van hengerenként,meg van még az előgyújtás vezérlés.Ha gondolod elküldöm a gyári CDI rajzot,igazi szakmai kihívás.A kici kínai csinál DC-CDI - progisat 70 eu-ért/db,hát ennyit nem tudok rá költeni.
Üdv MCsaba
Küld! Érdekes lehet.
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni,sajnos vettem 1 kínai 4 ütemű robogót tavaly használtan,azóta csak a pénz megy rá,mindig a blokknak valami nyűgje lett,viszont a kasztnija akármilyen hétköznapi,megszoktam megszerettem,így gondoltam 1 et,hogy veszek bele másik blokkot,na most ez egy kymco filly 4t 50 ccm .Hozzájutottam egy piaggio zip blokkhoz ami 2 ütemű,bele is került szépen,sajnos a blokkból kijövő kábelek megfogtak,nem tudom hogy lehetne összehozni a vázrendszeren levő elektronikával,mivel a piaggio blokkból kijövő 4 es csatlakozónak nem tudom a lábkiosztását,h a kymco fesszabályzóba beköthessem,és nem tudom leállítani sem ,szóval nagyvonalakban ez lenne a kérdésem.Találtam 1vképet az állórészről amit szeretnék összehozni. U.i:alapjáraton,az 1 ik kijövő szálon elég sok áram jön ,megrázott. https://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/PIAGGIO_NRG_GYUJTASA...N_.php
Ami megrázott az a nagyfesz, vagy töltőtekercse a CDI gyújtásnak!
Az önálló kicsi tekercs pedig szintén a CDInek kell, jel tekercs. A maradék 2-ből az egyik a töltés másik a világítás, mind2 a feszabályzóba megy. Viszont jó lenne tudni az eredeti villamos felállást, azt sajnos nem ismerem, de a sejtésem az hogy köze nem lesz egymáshoz a 2 rendszernek. Most hogy működik a motor?
Ha jól sejtem itt nincs külön jeladó tekercsek, hanem a generátor tekercsektől nyeri a gyújtás jelet.
Ha csak a nagyfesz tekercs ment tönkre, azt lehetne pótolni egy inverterrel is, egyetlen tekercs tölti az egész CDI-t. |
Bejelentkezés
Hirdetés |