Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Lapozás: OK   171 / 214
(#) inapet hozzászólása Márc 3, 2019 /
 
Sziasztok! Laikusként kérem a segítségeteket. Van egy Navarám, amiben a rádió, ha lemerül az aksi nem ismeri fel újra az autót, 12HW-t ír és kéri a kódot. A várakozás és a kód beadása sem segít. Elvittem egy Pioneer szerelőhöz, aki elkért egy tizest hogy frissítette a "szoftvert" majd visszaadta a rádiót ugyan úgy. Raklamáció után a hátsó hosszú csatlakozóba bedugdostta a gyújtáskulcsot (????) húzogatta ide oda, gondolom letestelt vmit majd elkért újból 2 ezret és a rádió megjavult. Addig volt jó, míg újra le nem merült az akksi. Ja és nem mondta meg, hogy mi volt a baj és mit csinált.... Segítsetek, mert minden akku töltés után nem akarok 12 ezret fizetni hogy meghallgathassam a híreket.
Köszönöm előre is mindenkinek!!!
(#) Uviktor válasza inapet hozzászólására (») Márc 3, 2019 /
 
Üdv,
Én első lépésként elolvasnám a gyári leírását,nagyon sokszor tartalmaznak értékes információkat.
Ha nincs meg a könyve,a Google a barátod.
Nem ismerem a típust,így most csak okoskodok: A 12HW nem 12HM?;
-Nem azt kéri először,hogy állítsd be az órát? 12 (időformátum12/24) és HM (hour/min)
(#) inapet hozzászólása Márc 4, 2019 /
 
A google szerint 12 HW azt jelenti, hogy várjak 12 órát a prgramozással. (12 hour waiting, vegyem le a rádiót a gyújtásról és 12 óra múlva kódoljam)
Az időt nem tudom rajt beállítani, mindég 12 órát mutat, illetve programozás után is arra áll vissza. Engem ez a kulccsal karistolok dolog zavar, sztem valami diódát sütött ki benne a fószer,amit nem volt hajlandó elárulni.
A könyve megvan, de azt nem írja, hogy hogyan hekkelem meg, max azt, hogy hogyan jutok el a legközelebbi márkaszervízbe
Arra gondoltam, hogy a hozzáértők hátha tudnk mondani vmit arról, hogy mi volt az oka a fent leírt tevékenységnek...
(#) Gooombaaa hozzászólása Márc 9, 2019 /
 
Hali! Nekem egy olyan problémám lenne, hogy kicseréltem egy autórádiót kijelzősre. Minden jól működik, csak át kellett dugni az újra a csatlakozókat. Semmit sem kellett kötözgetni. Később derült ki hogy csak akkor megy a rádió ha nem kapcsolok a kocsin világítást. Mi okozhatja ezt? (Biztosítékok rendben vannak.)
(#) attika válasza Gooombaaa hozzászólására (») Márc 9, 2019 /
 
Arról kap tápot a rádió.
(#) Uviktor válasza Gooombaaa hozzászólására (») Márc 9, 2019 /
 
Szia,
A világítást testnek nézhetted,sokan benézik ezt.
A gyári csatlakozókban általában van világítás is.
Ha japán típus,nincs a csatlakozóban test,fém csavar alá ha lehet szemes saruval készíts test pontot.
Ellenőrizd,ha a rádió test(általában fekete) vezetékét műszerrel vagy próbalámpával,de addig is húzd le a fejegységet.
Nem szereti,ha tápfesz.van a testen.
Csodálkozom,az antennával miért nem kerül zárlatba.
Üdv!
A hozzászólás módosítva: Márc 9, 2019
(#) Inhouse válasza Gooombaaa hozzászólására (») Márc 9, 2019 /
 
Olyan, mintha rendes test helyett a világításról kapna az izzókon keresztül testet.
(#) Gooombaaa hozzászólása Márc 9, 2019 /
 
Nem lett semmi sem kötözgetve, csak a kocsiban levő szabvány csatlakozót bedugtam. Az előzőnél minden rendben volt. A kocsi chevrolet. Egyébként rendesen, tökéletesen működik, de amint felkapcsolom a fényszórót, kikapcsol. Lehetséges hogy a fényszórónál van valami hiba?
(#) Uviktor válasza Gooombaaa hozzászólására (») Márc 10, 2019 / 1
 
A kici kínai is be tudja tűzni rossz helyre a pint a csatlakozóban.
Ellenőrizted a testet?
(#) Gooombaaa hozzászólása Márc 10, 2019 /
 
Azt hiszem ezen részét már nem én fogom csinálni. Köszönöm!
(#) Inhouse válasza Gooombaaa hozzászólására (») Márc 10, 2019 /
 
Rá kéne mérni a +12 és test ágak között a feszültségre és meglátnád, hogy ott történik-e valami, amikor felkapcsolod a világítást.
(#) Balias hozzászólása Márc 12, 2019 /
 
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni egy pioneer mvh-g210bt 2din méretű fejhez.
Az a gondom hogy 95 swift-be tenném.
Mindent bekötöttünk de nem szólalt meg.
Kiír mindent,kapcsolódik is a teloval csak hang nincs.
Se rádió se semmilyen eszközt nem szólaltat meg.
Amp error-t ír ki erősítő hiba....
Ezt megelőzően egy 2 dines macrom-ot tettünk be,de az sem szólalt meg.
Úgy néz ki vissza kell tennem a 24 éves philips kazetttás magnót...az legalább szólt.
Youtubon néztünk bemutató videokat és ott egy széken egy hangszóróval is csörömpölt itt meg semmi.
A kocsi kábelkötegén kivűl újrahúztunk minden vezetéket és így se jött meg a hangja...
Valakinek van ötlete?
A beállításban kell megnyomni valamit?
Köszönettel! Balázs
(#) Inhouse válasza Balias hozzászólására (») Márc 12, 2019 /
 
Esetleg zárlatos lehet valamelyik hangszóró. Húzzátok le a hangszórók csatlakozóját, akkor elmúlik a hibaüzenet? Rá kell mérni, a hangszórók 3-5ohm között kell mutassanak a vezetékükkel együtt a multiméter 200ohm állásában. Előtt érdemes a műszerzsinór ellenállását megnézni, nehogy túl nagy legyen és elrontsa a mérést.
(#) vision61 válasza Balias hozzászólására (») Márc 12, 2019 /
 
Esetleges hiba lehet még, ha a hangszórók a régi rendszer szokásai szerint testelve vannak. (A hangszórón lévő negatív csatlakozó.)
Vagy a jobb és baloldali negatív közösítve lett.
A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2019
(#) Balias válasza vision61 hozzászólására (») Márc 12, 2019 /
 
A két első hangszoro vezeték még a kocsi sjátján van most megnéztem,a hátsókat már mi húztuk oda új vezetéken.
Pozitiv negativ akksirol vettük le.
A régi philipset visszatettük,most az szól igaz az aljzat csatiját
A pioneerével szereltük mert a sajátja kontaktos lötyögött.
(#) vision61 válasza Balias hozzászólására (») Márc 12, 2019 /
 
Mérni kell a fejegységbe menő hangszóró csatlakozóit, ahogyan Inhouse is írta.
Készülék kivéve, és a hangszórókat zárlatra, vagy a 8 vezeték egymás, test közötti vezetést.
(#) Balias válasza vision61 hozzászólására (») Márc 12, 2019 /
 
Lehet hogy a drótokat is benéztük?
Piros és sárga 2 külön vezetéken volt,a fekete az aksin, a kék-fehér elvileg az el antenna ami nincs,a piros-fehér meg valami más lehet...
Kék-fehér(system remote control)
Azután van még egy lila-fehér ami a képen nem látszik.(reverse gear sognal input) ezt be sem kötöttük.
Valamint van egy pisztácia zöld kb 2m hosszú kábel a végén piros bigyóval amp felirat felette 0.5 alatta 0.85 olyan mint ha a piros bigyót rá kellene pattintani valamire..parking brake...
(#) vision61 válasza Balias hozzászólására (») Márc 12, 2019 /
 
Az "Amp error" hibajelzés nem itt keresendő. Abban a csatlakozóban kell mérni, ami a hangszórókhoz megy.
(#) Balias hozzászólása Márc 12, 2019 /
 
Az bosszant a legjobban,hogy mindig magamnak megtudtam csinálni úgy a hifimet ,hogy bekábeleztem minden hangszórót,kondit,végfokot minden sallangot,és a végén mikor megnyomtam a power gombot minden tökéletesen működött,csak be kellett állítgatni a hangot.
Most meg megfog egy fejegység és tép az ideg...
Hétvégén újra neki kell futnom mert nem látok már tisztán.
Roppant idegesít...
Tuti valami apróság amire nem gondoltam...
Köszönöm,hogy segítetek!
(#) Balias válasza vision61 hozzászólására (») Márc 12, 2019 /
 
A hangszórókat a próbához sor csokiba kötöttük a magnó kimenő szálaival együtt,ott nem lett volna kontakt?
Bár előtte meg összesodortuk és szigszallaggal busnyáztuk,ideiglenessen ha összeáll a rendszer végig forrasztva lesz!
(#) Balias válasza vision61 hozzászólására (») Márc 12, 2019 /
 
Ez jön ki a fejegységből,ezen van minden.
Ezt,vagy az aljzatot mondod?
(#) vision61 válasza Balias hozzászólására (») Márc 12, 2019 /
 
Ha négy hangszóró van, akkor a fejegységtől 8 vezetékkel kell bekötni a hangszórókat.
(#) vision61 válasza Balias hozzászólására (») Márc 12, 2019 /
 
Az Installation manual 3. oldalán ott van a hangszórók bekötése.
A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2019
(#) Uviktor válasza Balias hozzászólására (») Márc 12, 2019 / 1
 
Szia,
A többiek már megírták,hogyan kell a hibát megkeresni.
Tessék mérni a hangsugárzó vezetékpárokat egymáshoz és testhez képest is.
A piros "bigyó" egy ún.fast-on gyorscsatlakozó,(jó messzire el kell dobni)a kézifék kapcsolóra kellene kötnöd,mert úgy lenne szabályos,ha menet közben nem jelenít meg video tartalmat.
Tehát ha szeretnél majdan (ha már a hangsugárzó hiba megvan)videot is nézni rajta,akkor kösd be a kézifék kapcsolóra (szabálytalanul! )pedig testre.
A reverse gear a tolatólámpa,ha erre pozitívot kapcsolsz,automatikusan átvált a tolatókamera video bemenetére.
A kék-fehér gyanítom erősítő vezérlés.

A sorkapocsban könnyen ki tud bújni egy-két vékony szál a vezetékből,és kész a zárlat.
A "csokit" hagyjuk meg a villanyszereléshez,autóelektronikában ne használjuk.
(#) Balias válasza Uviktor hozzászólására (») Márc 13, 2019 /
 
15.-én szét lesz bombázva az egész beltér s akkor újra átveszek mindent.
Abból gondolom hogy a bekötés a gondom,hogy a képen két vatta új fej van és mind a kettő ugyan azt produkálta,minden működött csak a hang nem jött a hangszoróból.
Tegnap átmenetileg vissza tettem a philips magnót csokik nélkül zsugor csővel ,rádugtam a csatlakozót és egyből működik a zenebona.
A hangszorók tökéletesen szólnak ,a membránok kifele mozognak ahogy kell.
15-én este leírom mire jutottam...
Addig is köszönöm mindenki javaslatát!
(#) Inhouse válasza Balias hozzászólására (») Márc 13, 2019 /
 
Idézet:
„A hangszorók tökéletesen szólnak ,a membránok kifele mozognak ahogy kell.”

Ezt azért gondold át...
(#) Balias válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 14, 2019 /
 
A polaritás megfelelő....basszusnál felfele üt nem lefele de tök mind1 mert nem vagyok profi és nem ez az életem hogy szakszavakkal dobálózzak ....
A lényeget vedd le ne kötekedj!
(#) Inhouse válasza Balias hozzászólására (») Márc 14, 2019 / 1
 
A hangszóró egy hanghullám hatására megmozdul, a kitérése ugyanaúgy működik kifelé, mint befelé. Az asszimetrikus hanghullám nem jellemző, tehát nagyjából azonos energiájú a pozitív és negatív hanghullám (tehát kifelé és befelé is ugyanakkorát mozdul a membrán). Attól függően, hogyan van kötve kifelé kezd, vagy befelé, de rögtön ezen hullámfázis kiadása után az ellenkező irányba is megtörténik ugyanez. Ezt szemmel így nem láthatod. Ha polaritást akarsz ellenőrizni egy látható kitérésű hangszórón (mélyközép, mély), akkor ezt egy DC áramforrással teheted meg (elem). Ha a megfelelő bekötéssel rákapcsolod, akkor valóban kifelé mozdul a membrán és ott is marad, amíg megkapja ezt a feszültségét. Mivel ezt nem szereti, csak pillanatokra szabad ilyennel játszani.
Zenénél, vagy szinuszhullámnál sem mondod meg szemre, hogy jól van-e bekötve.
(#) Balias válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 14, 2019 /
 
Ebben igazad van! Én ujjbeggyel éríntőlegesen érzem mint a pulzust kitapintod,de akinek jó még a hallása az is érzékeli érzékelheti hogy valami nem kerek,egészen máshogy szól.
Nekem az a lényeg hogy a szétvágott kalaptartóban és a műszerfalban lévő hangszorók szóljanak ha már vannak!
Nem az utcának zenélek,annak ellenére hogy ehhez a fejhez van egy 2x1000wattos erősítőm amihez van 2x 1300wattos bass reflex ládám is.
Pályán szoktam néha közel a max-hoz feltekerni de pár kilométer után az sem élvezhető.
Eddig sima magnó volt hozzá gondoltam ujítok a fejen de nem gondoltam hogy nagy fába vágom a fejszémet.
(#) Balias válasza Balias hozzászólására (») Márc 15, 2019 /
 
Jelenleg csak ez nem tiszta....hogy a kék fehér szál mire kell ha nincs el.antennám?
Meg a piros fehér? Nincs magyar leírás de az angol sem foglalkozik vele...úgy gondolják ezt tudni kéne mindenkinek..
Következő: »»   171 / 214
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem