Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Nem vagyok teljesen tudatlan ha erre akarsz ki lyukadni.
Nem lehet mindenki olyan nagy tudással mint szerény személyed. Szerintem aki fel tesz egy kérdést,az már szerinted nem ért semmihez? Én fel tettem egy kérdést,s légyszi ne személyeskedj. Javítottam már jó pár autós véget,s van fogalmam a dologról. Hogy az említett területet nem ismerem,attól még nem vagyok analfabéta. A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2019
Szia
Ez csak csupán érdeklődés volt,kíváncsi voltam hogy kivitelezhető e s hogy megéri e bele kezdeni. Ez az autós cucc már nem fog csatarendbe állni.csak kísérletezésre tartom. Az autómba egy Pyle plm-403 végfok dolgozik.
Sziasztok! Segítségetek alapján megcseréltem a +- vezetéket, és már szépen szól. Azóta beállítottam a magas- mély vágást is, nagyon szépen köszönöm az összes segítséget mindenkinek!!
Örülök ha tudtunk segíteni.
Hallgass jó zenét! ![]()
Sziasztok
Vettem egy pro sal 300 erősítőt be lett kötve és ha bekapcsolom akkor csak pirosan világít és nem kapcsol át zöldre. Mi lehet a probléma? Előre is köszönöm
Átvágtak a palánkon. A többi csak következmény.
Sziasztok.
Adott egy Blaupunkt GTA275-ös erősítő. Észrevettem, hogy nem igazán úgy szól, mint régebben (sokkal gyengébb) . Szétszedtem, de szemre nem látok hibát/égést, a protect lámpa nem világít. A táp alapból 12,35 V, ha belerakom a biztit, a feszültség leesik 8,5 V környékére, mindegy, hogy a kocsiban vagy a lakásban tápról nézem. A csatolt rajzon látható Q211-es tranzisztir nagyon, illetve a Q11-es MOSFET melegszik. Tudna valaki segíteni, hogy merre keressen a hibát? Előre is köszi. Z
Ezt a berakom a biztit, és leesik a feszültség dolgoz kifejthetnéd! Hova milyen biztit teszel?
A tápot a lakásban állandóra kötöttem, hogy ne kelljen állandóan kitekergetni, csak az erősítő biztijét húzom ki, ha áramtalanítom.
A remote szállal kapcsoljuk az erősítőt, nem a bizti cibáljuk ki!
Az, hogy leesik a tápfesz nem jó! Ez már önmagában egy hiba! Tudni kellene mekkora áramot vesz fel az erősítő, ezt mérd meg! Hány amperos tápról használod?
Pillanatnyilag egy 12V 2A trafóról.
Pillanatnyilag az édeskevés!
Legalább 5 amperos táp kell.. Ha másként nem megy, kösd direktbe egy akkura! Normális, minimum 4mm2 vastag vezetékkel!
A kocsiban minden megvan, de a jelenség azonos.
Az áramfelvételt megnézem, és írok.
Alapból 2.25 ampert vesz fel.
A végfoknak abban az oldalában valami nincs rendben, azt jelzi a 2,5A-es áramfelvétel is. Mindennel együtt sem lehetne több 0,7A-nél 12V-ról.
Esetleg tudnál egy picit részletesebb leírást adni egy laikus részére aki valamelyest ért az elektronikához, de nem elektroműszerész?
![]()
Szia! A Q211 emitterén van egy 0,1 Ω-os ellenállás, pozíciószáma R529. Mérd meg hány mV esik rajta! Ebből a feszültségből áramot számolunk és megtudjuk mennyit fűt el a tranzisztor.
1,75 V környékéről indul és folyamatosan emelkedik.
3.4 V lesz 15 mp alatt és akkor már forró. A mellette lévő Q210 r258-as ellenállásán ugyanennyi feszt mérek, de az nem melegszik. Szemben a Q110 és Q111 r158 és r159-es ellenálláson 0V. A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2019
Itt jobban látszik.
És balról a 3. Fet is melegszik. A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2019
Ezt a feszültséget az ellenállás két lába között mérted? Aligha, inkább testhez képest mutatkozhat ekkora feszültség.
Az erősítő kimenetét szabadon hagytad, vagy hangszóró van rákötve? A mérés során visszafogattad a tranzisztorokat a hűtőbordára?
Nem jól mértem.
Megnéztem hogy mérjük az ellenállás "esik" feszültségét. ![]() 40.5 mV mindkettő, Q210 és Q211 is. Nincs rákötve semmi. A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2019
Feltételezem, hogy az R258, R259 ellenállásokról van szó. A 40 mV/ 0,1 Ω az 0,4 A (nyugalmi) áramnak felel meg, ami a szokásos érték tízszerese.
Most egy oszcilloszkópos mérésnek kéne következnie, de tartok tőle, hogy azzal nem rendelkezel. Sorra véve a lehetséges hibaokokat, a C244 100 pF kondi cseréjét ajánlanám elsőként, mert annak szakadása esetén állhat elő olyan helyzet ami a két végtranzisztor eltérő melegedést okozhatja.
Láttam már.
![]() Nincs oszcilloszkópom. Megpróbálom kicserélni, köszi. Azt ki tudom mérni, hogy jó-e, már a kondit?
Ha a kondenzátor volt a hiba, akkor csökken az áramfelvétel (megszűnik a gerjedés) és a kimeneti feszültség is beáll 0 V-ra. Ez az a mit elsőként mértél.
Hát kicseréltem, de nem lett jobb.
Azoldalt mindkét tr melegszik és mindķét ellenállás 40,5mV esik. Más ötlet?
Szia,
Nekem is Reloop mester távgyógyította meg szeretett Alpine erősítőmet.(is) Ugyanez volt a jelenség,a nyugalmi áram az egekben volt. Hallgass rá,légy türelemmel. Ha még emlékszik a mester,csak halkan jegyzem meg,hogy az egyik oldalt nem lehet a mérőpontokon a 3mV-ot beállítani, max. 1mV-ot.De működik,szépen felújítottam,szinte az összes elkót cseréltem (tortúra volt a beszerzése)
Eddig nem említetted, hogy Q210 is melegszik. Ez most jött elő, vagy korábban is így volt, csak nem hívtad fel rá figyelmet?
Most jö(hete)tt elő.. eddig a másik kevésbé volt észrevehető.
A táp kb. amíg átvált a lámpa zöldre, addig jó, utána leesik 8.5 Voltra. A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2019
Ez biztató jel. Most elveszünk az végtranzisztorok áramából, hogy ne melegedjenek annyira. Köss egy 100k ellenállást az R255-tel párhuzamosan! Felrakhatod ideiglenesen alkatrészoldalról a 4k7 ellenállás lábaira, mert jól hozzáférhető. Figyeld a melegedés változását, ha nem hideg a végtranzisztor mérd újra az R258-on eső feszültséget, ami korábban 40 mV-ot mutatott.
Megvan.
Nincs változás. ![]() Mindkét Tip erősen melegszik és az ellenállások 40 mV körül esnek. |
Bejelentkezés
Hirdetés |