Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Most van kis időm vele foglalkozni,de oszcim nincs sajnos.
Amit meg tudtam állapítani,hogy a fettek gate lábán majd 8v van,nem tudom hogy ez az érték jó e? Amikor meg kaptam,levettem az alját,s szénné égett fettek fogadtak,a szó szoros értelmébe darabokra robbant,s égett minden táp fett. Az alaplapon sehol nem látok fel égett fóliacsíkot sem máshol szét pukkant alkatrészeket. Tudnátok segíteni hol keressem a hibát?
Ebbe igazad van,így kellett volna.
Van valami tipped hogy hol lehet a baj vagy hogy honnan kezdjem a hiba keresését? Csináltam már pár autós véget,de ilyennel még nem találkoztam. A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2019
Vizsgáld részenként az erősítőt: táp, végfokok, előerősítők. Ha egyik működik, a másik kell javítani.
Közbe meg találtam a hibát,2db 2n5401 szakadt volt,persze ki vettem egyenként minden kis tranyót,s így akadtam a hibára.Persze meg tanulhattam volna már hogy a panelba,s kivéve is másképp mutat a műszer
Sziasztok!
Legutóbbi hozzászólásom óta sikerült kedvező áron hozzájutnom egy passzív mélyládához, két hangszóróhoz, amiket az első ajtókba szeretnék berakni. Az új hangszórókat és a mélyládát szeretném meghajtani egy 4 csatornás erősítővel. Az erősítőn van magas jelszintű bemenet. (így feltételezem nem lesz szükségem jelszint átalakítóra, vagy igen?). A kérdésem a következő lenne: Ha a mellékelt rajz szerint lenne a bekötés, a mélyládából csak a mély hangok jönnének?
A rajz jó,a mélytányérra akkor fognak csak mély hangok menni,ha bekapcsolod az aluláteresztő sźűrőt (általában LPF [Low Pass Filter] a rövidítése.)
Hídba kell kötnöd (Bridged),a "polaritásra" mélynyomónál nincs írott szabály,úgy kötöd a +--t,ahogy a fülednek szebb a hangja. Karosszéria test esetén fokozott figyelemmel járj el,hogy ne fényezett vagy felületkezelt felületekhez rögzítsd,legyen fémtiszta.
A rajz szerint van jelenleg bekötve, a mélyláda pedig hídban. A mellékelt fotó alapján van bekötve. A 3-as és 4-es csatornán van hidalva a mélyláda (A fotón LPF állásban van.), 1-es és 2-es csatornán az első két hangszóró. A többit melyik állásba kapcsoljam, illetve mekkora frekvenciára állítsam? Tudom, hogy fülelés alapján kéne, de körülbelül?
Üdv,
Kb. Sem tudom,ez teljesen egyén függő. Valaki szereti a dörmögő dömötört,valaki nem. Ch1-2-n mint látod csak felüláteresztő szűrőt tudsz kapcsolni,ez is ízlés dolga. Valaki kíméli a széles sávú szetteket a sub tartománytól(élettartamban és torzításban is hálás érte a hangsugárzó),valakinek pont ez a frekvenciatartomány kell a teljes boldogságához. Arra figyelj ha használod a HPF-et,hogy a keresztváltási frekvenciánál ne legyen lyuk az átvitelben. Aztán állít Fülel Goto10 Üdv!
Szia!
Köszönöm szépen, a héten kísérletezek vele! ![]() Üdv.
Én azt a basszus kiemelést is levenném elsőre 0-ra.
Először az ajtóban lévő hangszórók frekvenciáját akarom beállítani, és utána ahhoz a mélyládán a basszust. Egyelőre ez az elképzelés, még nem álltam neki.
Megpróbáltam beállítani a rendszert. Alapvetően szépen szól, megvan az egyensúly a mélyláda és az első két szett között. Viszont van egy kis problémám. Sajnos a basszust kevesellem, mert úgy szól a mélyláda, mint egy sima hangszóró. Akkor tudom elővarázsolni belőle az igazi basszust, ha a ballanszt állítom, de akkor az egyik oldal rovására megy.
Korábban mellékeltem egy fotót a bekötésről, az alapján van bekötve. A segítségeteket kérném, hogy lehet ezen változtatni?
Egy furcsa gondolat! Cseréld fel a mélynyomó kábeleit..
Szia,
Ha hangszórókról vetted a bemenő jelet ( magas szintű bemenet)a jobb-bal oldal ellenfázisban van. Magyarul próbáld az erősítő bemeneti oldalon az egyik hangszóró +--t megfordítani. (A fényképeden sárga nyíllal jelölt oldalon szürke szalagkábel) De persze ha párhuzamosan kötötted ch1-2-t is,akkor ott is ellenőrizni kell,ne legyenek ellenfázisban. Balance állításával tudod ellenőrizni. Ha középállásban a basszusok kioltják egymást,fordíts valamelyiken.
Megpróbáltam, de nem sokat javított a helyzeten.
Szia!
Igen, úgy van bekötve. Köszi a tanácsot, megpróbálom!
És ha már mindenki egy fázisban van (balance állításával nem változik a hangminőség),utána próbálkozhatsz a mélysugárzó fázishelyzetén változtatni (+- csere),hogyan szól szebben.
Először ne is kösd be a mélytányért a kimenetre,add vissza próba erejéig a teljes sávszélességet az első szettekre,és ellenőrizd balance állítással,nem-e oltják ki egymást. igazából jobb lenne fizikailag meggyőződni a hangsugárzók kivezetéseiről,de hát ez sokszor nehézkes...
Sziasztok
Tudnátok tanácsot adni hogy hogyan lehet az ilyen tápok belső feszültségét növelni? Jelenleg +-22v , szeretném +-35v ra fel emelni Előre is köszönöm
Mindenképp át kell tekerni a trafót! Pontosabban ki kell cserélni nagyobbra, mert a teljesítménye sem lesz elegendő! Ezután meg kell "erősíteni" többszörözni, jobbra cserélni, a trafót meghajtó feteket, ami miatt lehet, hogy a fet meghajtás is sovány lesz.
Ha van feszültség visszacsatolás ahhoz is hozzá kell nyúlni! Persze puffer kondikat is cserélni kell, ami valószínűleg nem fog beférni az eredeti helyére... Aztán át kell építeni az erősítő fokozatokat, hogy elbírják a megnövekedett feszültséget. Mindent összegezve, add el és vegyél másikat! ![]()
Huhh, én nem mertem leírni, mert megint megkapnám, hogy ne szóljak bele, mert mindent meg lehet oldani...
![]()
Engem sem szeretnek pl a CO heggejtő csoportban, mikor elmondom a véleményem, Volt amikor töröltették a hsz-omat. De nem azért vagyok itt, hogy szeressenek, hanem hogy tanácsokat, kapjak és adjak.
Az a baj hogy bő 60%-os feszültség emelés, ami négyzetes teljesítmény emelkedést hoz magával, rengeteg. Ennyi tartalék nem szokott lenni egy gyári készülékben! Ami reális az kb 25-27 Volt...
Tiszta sor, de a kérdezők zöme ilyenkor szokott felhorkanni, hogy de mégis, hogy lehet megoldani...
![]()
Csak kísérleti autós végfok
Nem kezdem el kutatni mit jelent neked a kisérleti...
De a fizika szabályai itt is játszanak, méretezni kell az alkatrészeket! Itt jegyezném meg hogy komoly fenntartásaim vannak az ez irányú tudásoddal szemben Nem úgy van, hogy valamit találunk a fiók mélyén, azt' jó lesz az...
Ha a hűtést felturbózod, akkor tudsz nyerni plusz teljesítményt. Főleg, ha eredetileg nem volt semmi venti az autós erősítődön! Így nagyobb teljesítményt kivéve, még mindig a határon belül maradnak a félvezető hőmérsékletek. De ha akarsz, a kapcsolóüzemű táp részbe rakhatsz be kisebb RDS_on-ú FET-eket, kicsi gate kapacitással, ekkor még kevesebb hő fog keletkezni, a diódákat is le lehet cserélni nagyobb áram tűrésűre, főleg, ha TO-220-as tokozásúak. Hogy megéri az egész átalakítás, az más kérdés. Ha beleszámolod az órabéred, akkor nem éri meg. Ha tanulni akarsz, próbálkozni, érdekel a téma (esetleg unatkozol), akkor vágj bele!
Nem az órabérén meg a megérésen fog bukni a dolog, hanem a trafón és a pufferen! Pufferből nagyobb kell feszültségben minimum.. A trafó telibe cserés! Kell olyan vas ami elbírja a teljesítményt, mert ha nem, telítésbe megy, és kinyírja a feteket bármennyire jókra lettek cserélve. És akkor itt jón szóba a trafóméretezés, vas kiválasztása...én a tudásommal sem kezdenék bele!! Szerezni kell egy valós nagy teljesítményű erőt hibássan
A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2019
Ha a puffert esetleg bővíti is, úgy gondolom, hogy a kapcsoló üzemű trafókból ki lehet egy kis szerencsével többet szedni, mint amire gyárilag volt készítve. Magasabb frekin járatva, esetleg nagyobb melegedést megengedve neki (ventis hűtéssel visszahűtve). Én valószínűleg kevésbé értek hozzá, mint te, de én se kezdenék bele egy ilyen átalakításba, csak, ha tanulni szeretnék belőle.
Már csak azért sem, mert ha egy ilyen házi barkács erősítő bekerül az autóba, ott aztán éri rezgés rendesen, azt pedig nem hiszem, hogy az utólagosan odaforrasztott extra alkatrészek sokáig ki fogják bírni.
Nem szép látvány az autótűz.
Átterjedhet más autókra,épületekre is.
Tanulni lehet, de ne felrobbantott fet, felgyújtott autó legyen a tanulópénz!
Ki kell venni a vasat megnézni, pontosabban megmérni mit tud, mennyi a tartalék. Ez önmagában hatalmas tanulás mire ki tudja mérni! Pl. most én sem tudnám zsebből bemérni a trafót, utána kellene olvasnom, mert kb 20 éve nem foglalkoztam tekercsel, trafóval, a használaton kívül. Ha már tudni mi rejlik a vasba lehet tovább lépni, és azt is hogy meddig lehet elmenni.
Üdv !Mint dB Thunder írta, az egész értelmetlen. A gyártók nagyon vigyáznak , hogy minden alkatrész épp hogy megfeleljen az ottani igényeknek, mindent az ár határoz meg.Tehát az erősítő minden része , egysége , egymáshoz igazodik.Ha csak részeket módosítok, akkor hogyan illeszkedik a többi egységhez?
8-20000Ft erősítőkről van szó! Az említett főbb alkatrészek , már az erősítő árának 50% járnak , és egy öszvér lesz. Tehát értelmetlen. Ha kísérletezni szeretne valaki, építeni kell egy erősítőt , modulonként, aminek a moduljaival, külön-külön lehet kísérletezni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |