Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Nah az a 20 ampernyi áram amit felvesz nem vágja haza a kocsi villamos rendszerét. És az a 100watta ami hídban keletkezik nem fogja elnyomni a gyári rendszert.
A gond inkább az, hogy az Mac a 2. SAL, de legalább drágább!!
Elsőre nekem kicsit úgy tűnik,mint amikor elsózzuk a levest.
Felöntjük vízzel,akkor meg ízetlen,újra megsózzuk,és goto10. Tényleg jól be kell állítani,hogy ne dörmögje túl a gyári széles sávú hangsugárzókat. De ez már megint csak ízlés dolga. Fiatal koromban nekem is olyan volt a basszus mint a drog. Megszoktam,több kellett. Idővel kinő belőle az ember. Hangdobozt is ízlésed,legtöbbet hallgatott stílus szerint válassz. Sok sikert! Nem sürgős ugyan,mert még tart az elátkozott projektem,de az Alpine erősítő problémra nincs ötletetek?
..100watta meg a gyenge érzékenységű mély nem nyomja el.
Alpine: -gerjedés, valami nagy frekis. -táp- jel föld izoláció nem jó. ..de mérni kellene!
Én is a táp-jel föld zárlatra,vagy földhurokra gyanakszom.
Kapcs.rajzom van,olyan ponton keresgéljek,ahol a két föld közt van alkatrész,különös tekintettel az elektrolit kondenzátorokra?
Általában egyetlen kondi, esetleg RC kör köti össze a két földet!
Láttam már olyan kapcs rajzot amin fel sem tüntették, a valóságban pedig ott volt! Szakadás vizsgáló megmutatja az RCA külseje, és a tápföld közti gondot.
dB_Thunder, Te melyik márkát ajánlanád? SAL-ról hallottam, hogy nem igazán dicsérik.
Renegade jobb?
"Fiatal koromban nekem is olyan volt a basszus mint a drog.
Megszoktam,több kellett." Ezen jó mosolyogtam! ![]() Legibkább house, minimal, techno stílusokat kedvelem. Vannak ún. ökölszabályok a stílusok és hangdobozok közt? A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2019
Azok sem egy hatalmas fejlesztések, bár mikor kinyitottam egyet, pozitívan csalódtam. Nem volta akkora hányás mint amire számítottam!
Nekem ami eddig tetszett az pl a Kenwood. De a régi "vintage" erők azért összerakottabbak. Ekkora méretben én aktív ládát választanék, nem kellene a kocsit össze furkálni az erő miatt, vagy a ládát.
Amiket korábban bemásoltam, azokat alapból szettben lehet kapni. Ha külön vennék erősítőt és mélyládát, mire figyeljek?
Magnatot és Renegade-ot hallottam szólni, utóbbi szebbnek tűnt.
Aktív ládához is kell a jelátalakító? A bekötés változik, azon kívül, hogy egyben van az erősítővel a nyomó?
Irto praktikus, spórol az ember egy méter hangszóró kábelt, cserébe nem váltogathatod az erősítőt vagy a mélynyomót ha nem tetszik valamelyik komponens. Aktív doboz-spórolás a gyártónak.
Az akku hosszú távon nem fogja szeretni, ha merült állapotban lesz, mert álló autónál is hallgatja. Nem írtam olyat, hogy hazavágná az autó elektromos rendszerét. Kábelezni is rendesen kell. Ha ez hídban 100W, akkor a fejegység is csak 4*15W.
A SAL gyárt MacAudio néven termékeket?
Az autó nem walkman! Álló helyzetben korlátozottak a lehetőségek ezt el kell fogadni!Egyébként a walkman is lemerül, igaz annak nem kell utána még beindítania egy motort....
Igen a fejegység is kb 4x15watta, kicsit pontosabban 18-25 de utóbbihoz már H-Class kell (14,4volton). És van még egy csavar: a hangszóró impedancia menete! Ami általában egyetlen ponton adja a névleges értéket, a többi esetben akár a többszöröse is lehet! Tehát hibába 18W/4ohm, ha a 4 inkább 6-7-8- vagy még több az adott frekin! Egyébként olyan mind1, nem a wattát hallod, hanem a dB-t! Lehet hogy a SAL nem gyárt Mac-ot, de lehet hogy a Mac gyárt SAL-t, vagy nem, de ez is mind1 . Valami kínai gyártja mind2őt, (ezzel nem is lenne baj), és nem a fő prioritás a belbecs nívója egyiknél sem! Ennyi!
Sokan szeretnek túlzásokba esni. És az autó fő áramellátó egysége a generátor, nem pedig az akku, mint azt sokan gondolják. Ezért egy komolyabb installációnál szükségessé válhat a generátor átalakítása/cseréje, illetve az autó gyári főkábeleinek cseréje is. A generátor combosításával együtt nő a működtetéshez szükséges erő, tehát a “gyenge” ékszíjas meghajtás is átalakítást igényelhet. És végül ezt az erőt a motornak kell biztosítania, ami alkalmasint komolyan befolyásolhatja a kocsi gyorsulását. És itt van vége a sztorinak, mert a motor olyan, amilyen. Azt már végképp nem szokás cserélgetni egy autóhifi setup miatt...
![]()
Idézet: „Aktív doboz-spórolás a gyártónak.” Nagyon! Elhathatja az erő burkolatát, meg visszakap a láda anyagából, ahova az erő kerül. Van egy bazinagy előnye is, a gyártó, ismerve az akusztikus korlátjait a rendszenek, használhat az aktív oldalon korrekciót. Így az egész egy jobb hangú berendezés lesz.
Most már végképp nem értem, mit is akarsz mondani, nem én vagyok a kérdező. Tanácsot vár. Akkor most melyik Mac Audio szett áll SAL gyártmányú elemekből? Mi a probléma konkrétan azzal amit írtam?
Most vagy értetlenkedsz, vagy szövegértésből gyengélkedsz. Mindenesetre én, rádhagyom!
Azért valljuk be az autóhifi hazája az USA, ott nem az ezres motorra tolnak fel plusz három generátort, és ott is főleg a dB draghoz.
![]()
Hű,
A kérdező most aztán kapkodja a fejét jobbra-balra... ![]() Csak egy kis gyári kiegészítésből gyorsan eljutottunk a dB drag-ig... Én elektronikus zenéhez egy jó feszes zárt ládát választanék,ennek a térfogat igénye is kisebb. Aztán ha lenne egy olyan a következő autó,amit megtartanék néhány évig,akkor inkább bitumenlapozásra szánnék forintokat. A menetzaj is jóval kisebb lesz,és az akusztika is jobb.
Feszes zárt láda...
A zárt ládát még vágom, de mitől fog feszülni? ![]()
Jól meghúzod a csavarokat...
![]() Az én fülemnek a zárt doboz picit keményebb,"feszesebb" hangú. De ez megint csak ízlés dolga.
Ahogy mondod! Örülök a sok hozzászólásnak, sokat lehet belőle tanulni.
Alszok még rá párat, hogy kitaláljam melyik kombó legyen. A feszes jelző alatt pontosan mire gondoltál? Amikor megvettem az autót, nagyobb akkumulátor volt benne, de az megadta magát (feltételezem, volt már az autóban korábban hifi). Az az akksi 75Ah-s volt, úgyhogy egy akkora befér az tuti.
Szakadás vizsgálattal nincs kapcsolat a két föld közt.
A rajzon találtam egy kondenzátort,ami összeköti őket. Igazából az összes elektolit kondenzátort cserélem benne,mivel már nagykorú. Kivéve egyenlőre a két nagy puffert. Azt hagyom utoljára.Biztos az lesz a baja. Ahogy összeföldelődik forrás és erősítő,lassan emelkedik az áram feljebb és feljebb. A rajzon van egy "isolation amp" blokk,ez mit hivatott leválasztani? Érdemes itt is szimatolni?
Feszülni attól fog, hogy a doboz hangolt jósága (Qtc) más lesz, azaz túlcsillapított lesz a membrán (a dobozban lévő levegőtömeg a szükségesnél jobban fékezi).
Éppen kérni akartalak, köszönöm. Valahogy nem egy hajóban evezünk... én igyekszem nem agresszív kismalac módjára kommunikálni.
Értem,köszönöm.
Rég forgattam már a Klinger könyvet,rám fér egy kis ismétlés. Könnyebb lenne ha valaki egyszer rendesen elmagyarázná a T/S paramétereket. Meg aztán mióta egy mobil appal is lehet hangdobozt méretezni,ki számol papíron?
Beírod a gugliba hogy TS paraméterek, meg hangdoboz hangolása, és kb. 1-2 óra alatt minden szükséges infó birtokába jutsz, fogsz tudni mérni, számolni, méretezni. Ez már a 21. század.
![]() A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2019
Sziasztok
Kaptam egy hibás autós végfokot,le választottam a végfokot a táptól,de folyton nyírja ki a feteket Tl 494 cseréltem de ugyancsak ki nyomja a feteket. Igaz a tl 494 környezetében lévő kis tranyókat a panelban mértem,de nem tapasztaltam zárlatos tranyót Diódák jók,kondik nem púposak 6db irfz 44 fet van a táp részben,de csak 1-1 darabbal próbáltam,de meg kapja a 12v-ot,s már pukkan is a fet. Tudnátok valami okos megoldást?
Elsősorban áramkorlátos táp, hogy ne pukkanjanak a FET-ek.
![]()
Fetek nélkül nézni kellene oszcival egy vezérlő jelet..
|
Bejelentkezés
Hirdetés |